• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

COD4 in real: Chernobyl, Pripyat...

Vannos

upgrading.......
denk dat een aantal van de mensen dit al wel gezien hebben of ooit gelezen.

Call Of Duty 4: A Real Life Comparison | Games | Tweakers.net Video's


Moet zeggen het is zeer goed nagemaakt.

De echtheid van de video beelding vind ik zeer intressant, zoals dat oude zwembad en die bots autotjes,

schijnt iets met dat ongeluk te maken hebben met die kerncentrale of zo iets.
zou ik wel meer van willen weten:)

Denk dat meerdere dit ook interessant vinden.
 
Ik ga volgend jaar Juni die kant op.
Ben echt al jaren geïnteresseerd in Chernobyl, Pripyat en alles er omheen.

Heb echt een shitload aan foto's, videos en docu's.
Maar nu word het eens tijd om er zelf heen te gaan.

schijnt iets met dat ongeluk te maken hebben met die kerncentrale of zo iets.
zou ik wel meer van willen weten

26 April 1986 :)
Door een menselijke fout is reactor 4 geëxplodeerd.
Sindsdien is de stad Pripyat verlaten zeg maar.
Zone van 30km rondom de CNPP is afgesloten.

www.pripyat.com
Goede site voor info en foto's

http://en.wikipedia.org/wiki/Chernobyl_disaster
Standaard wiki info.
 
danku,

wie herkent deze nou niet ?

22342.jpg
 
Zou je daar nu ook reuze kakkerlakken en ander gemuteerde wezens zijn zoals in sci-fi films? :)

Diverse vogel en runderen hebben 'afwijkingen'
Sommige vogels hebben door de straling een andere kleur gekregen.
Maar het is niet zo overdreven zoals in games en films.

In Pripyat zelf wonen ook zat honden.
Die beesten mankeren praktisch niets. En schijnen ook op de toeristen af te komen voor eten en aandacht.
(althans wat ik heb gelezen)

pisky-birds1.jpg


De linker komt uit het gebied van Chernobyl.

Barn swallows are common breeding birds in the area surrounding the radioactive contaminated sites near Chernobyl, Ukraine. Our studies have shown that barn swallows around Chernobyl have markedly elevated levels of asymmetry in tails and wings compared to museum samples from the same area before the contamination in 1986, and that birds from control areas (Møller 1992). Mutation rates in micro-satellite molecular markers are increased by a factor 5-10 over the rates in control areas (Ellegren et al. 1997). The red facial plumage of barn swallows consists of carotenoids, and birds from Chernobyl have much paler coloration that birds from other areas, in particular males (Camplani et al. 1999). The frequency of partial albinism of the red facial plumage of a genetic origin occurs at a rate of ca. 15% in Chernobyl, but at less than 1% elsewhere (Ellegren et al. 1997; Møller and Mousseau 2001). Birds from Chernobyl tend to be smaller than other birds, but since the size of barn swallows has not changed during the period 1991-2000, these must be selected against (Møller and Mousseau 2001).

Misschien een kijk tip:
''Chernobyl Heart''
Docu over de gevolgen bij kinderen na de ramp.
Chernobyl Heart - GUBA Video

Zijn hier geen mensen die STALKER spelen of gespeeld hebben?
 
Zou best wel kunnen, in Hiroshima worden nu nog steeds baby's met afwijkingen enz geboren. Dat zal daar ook wel het geval zijn, maar dan met dieren :p.

Hiroshima is 'kinderspel' vergeleken met Chernobyl. (als je het bekijkt op atoom gebied)
Wat er in 1986 vrij is gekomen qua straling is meer dan 90x zoveel dan in Hiroshima.

Hiroshima is weer opgebouwd en er wonen weer mensen. Je zult altijd wel het effect van de bom houden dat wel.

Maar in de 30km zone van Chernobyl kan je komende 1000jaar niet leven.
En daar bedoel ik mee: Echt een stad bouwen, groente en fruit verbouwen etc.
Het is daar 1 grote klote bende om het maar even plat te zeggen. :)
 
idd in dat gebied zal je dat wel blijven houden afwijkingen enz enz, Tis ook echt troep ook dat kern afval.

vind de game stalker zowiezo vet, fallout dat soort games lijkt er allemaal redelijk veel op
 
Ik weet niet of mensen weten dat er nog een kerncentrale is wat een exacte kopie is van Chernobyl CNPP.

1znqzau.jpg


Kursk
20989121.jpg


Chernobyl
21804865.jpg


Misschien ben ik wel zo gek om dit soort dingen op te zoeken.
Wat voor type centrale, bouw etc.

Maar zo ontdek je nog eens iets.
Waarschijnlijk weten maar weinig mensen van het bestaan af.

Deze centrale word nog steeds gebruikt. Dus eigenlijk is kerenergie zo veilig als wat.
Alleen als het fout gaat.. tja.. dan gaat het ook goed fout.
 
Hiroshima is 'kinderspel' vergeleken met Chernobyl. (als je het bekijkt op atoom gebied)
Wat er in 1986 vrij is gekomen qua straling is meer dan 90x zoveel dan in Hiroshima.

Hiroshima is weer opgebouwd en er wonen weer mensen. Je zult altijd wel het effect van de bom houden dat wel.

Maar in de 30km zone van Chernobyl kan je komende 1000jaar niet leven.
En daar bedoel ik mee: Echt een stad bouwen, groente en fruit verbouwen etc.
Het is daar 1 grote klote bende om het maar even plat te zeggen. :)

Vandaar dat het daar nog waarschijnlijker is dat er zich afwijkingen voordoen bij flora en fauna.
 
Het is geen kernexplosie he.
Het is een explosie geweest waarbij radioactief materiaal is vrijgekomen.

Door te weinig koelwater werden de staven te warm. En iedereen hier weet wel wat er gebeurt als iets te warm word en de warmte kan nergens heen. :D Zie het als een cpu zonder koeler erop. Dan is het ook pats.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan