• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Cm-haf-xl

header.png

logo_cm.jpg

Update -------------------Hardware plaatsen en loop uitdenken

Vandaag het frame een beetje verstevigen doormiddel van alle popnagels en ander montagemateriaal weer terug te plaatsen, wat me wel zo handig lijkt voordat ik het mobo en de zware gpu's erin plaats.

DSC05811.jpg

DSC05806.jpg

Doormiddel van wat mooie Bitspower koppelingen ben ik op het idee gekomen om de verbinding tussen reservoir en de EK bridge met behulp van een vast plexi buis te maken.

Van reservoir naar....

DSC05813.jpg

Ek Bridge.

DSC05815.jpg

Connected

DSC05814.jpg

Groene nanoxia-140mm ook maar gelijk geplaatst

DSC05826.jpg

Nanoxia DX Series 140MM DX14 - 1200RPM

Achterkantje fan + kast, alles zwart

DSC05851.jpg

Nu heb ik 1 afwijkende bracket welke ik nog wil vervangen, (de Msi ;) ) Kweet dat ze los tekoop zijn maar weet alleen niet waar.

DSC05854.jpg

Het gpu blok ga ik naar de pomp ook met vaste buis uitvoeren en om het af te maken va de pomp naar radiator ook met vaste buis

DSC05831.jpg

Met wat behulp van hulpstukken de goede vorm buigen

DSC05835.jpg

De bocht erin is om alles uiteraard op de goede plek te krijgen, maar ook straks voor de flatkabels van de gpu voedingen

DSC05840.jpg

En dan wordt het ongeveer zo, van blok naar pomp wordt het buisje nog langer, maar om een indruk te geven ff zo

DSC05833.jpg

En als laatste heb ik ook nog de fans een pimp beurt gegeven. Nanoxia sticker moeten er uiteraard af

DSC05819.jpg

Hiervoor in de plaats heb ik zwarte stickers gesneden

DSC05863.jpg

En over de bevesteging gaten heb ik snap-caps geplaatst

DSC05861.jpg

En het geheel, alle fans zijn klaar

DSC05855.jpg

Toch aardig opgeschoten dit weekend. Aankomende week ga ik me bezig houden met de bekabeling / frontgrill/filter en de rest van de loops

Heren/ dames mede modders en genieters tot de volgende update maar weer ;)

Grtzzz.

Iets waar jij kier een master in bent.. Plexi werk

Misschien je hele mobo onder een plexiplaat zetten en dan de RAM koelvinnen deruit laten komen en cpu inlet outlet ook. En onder die groene plexi zwart voor een paar accenten. Maak je in het zwarte plexi, openingen voor moboblock en cpu en ram en andere plekken.

Weet niet of je me echt hebt begrepen .. Maar dan krijgen je moboblock,cpublock,ram en je GFX met die bridge meeste aandacht :p

Het gpu blok ga ik naar de pomp ook met vaste buis uitvoeren en om het af te maken va de pomp naar radiator ook met vaste buis

Ik snap dat je hier voor kiest omdat het (letterlijk) superstrak is maar ben je niet
bang voor de resonanties van de pomp ?
Die worden op die manier mogelijk versterkt door dit soort harde koppelingen.
Afhankelijk van gewicht, degelijkheid, enz. gaan VGA kaarten, kast, enz mogelijk
als klankkast werken.

Ik ben hier met m'n "surf/restjes pc" ook achter gekomen en heb dat toen met
een (lelijke lange) lus in de slang opgelost aangezien ik toch geen window heb.

Iets waar jij kier een master in bent.. Plexi werk

Misschien je hele mobo onder een plexiplaat zetten en dan de RAM koelvinnen deruit laten komen en cpu inlet outlet ook. En onder die groene plexi zwart voor een paar accenten. Maak je in het zwarte plexi, openingen voor moboblock en cpu en ram en andere plekken.

Weet niet of je me echt hebt begrepen .. Maar dan krijgen je moboblock,cpublock,ram en je GFX met die bridge meeste aandacht :p

Héééééé Okkii, waar zat je nou? Ben maar verder gegaan zonder jouw ;)
Begrijp hem en klinkt mooi, had hier nog niet aan gedacht en is volgens mij ook nog nooit uitgevoerd, ga het nader bekijken
thnx.

Ik snap dat je hier voor kiest omdat het (letterlijk) superstrak is maar ben je niet
bang voor de resonanties van de pomp ?
Die worden op die manier mogelijk versterkt door dit soort harde koppelingen.
Afhankelijk van gewicht, degelijkheid, enz. gaan VGA kaarten, kast, enz mogelijk
als klankkast werken.

Ik ben hier met m'n "surf/restjes pc" ook achter gekomen en heb dat toen met
een (lelijke lange) lus in de slang opgelost aangezien ik toch geen window heb.

Daar zeg je me wat, ik zou de pomp al op een stuk antitril troep plaatsen en mischien kan ik dit opvangen door de inlet vanaf de rad. naar de pomp in flex slang uit te voeren. blijft een risico maar zal het toch eerst moeten ondervinden

Wow! dat ziet er heel netjes uit :p met waterkoeling komt die cover natuurlijk heel netjes uit maar word het daar onder niet erg warm? misschien wat extra wc blokjes (chipset- en mosfetblockjes er maar onder?)

(lime misschien als kleur wel de achterkant schuren :p?)

Laatst bewerkt:
Het is in het verleden wel gedaan. Heb zelf dit topic gebruikt als ideeën bron voor de Frosted Led (aangezien daar ook een mobo cover over komt)

Nou nou, Ik heb het over 2 laag's.. Iet's wat je terug vind in 700 Obsidian mod van kier. Rood zwart. maar dan nu groen zwart..
En dit is net een stukje verder dan die mod ..Daar wordt er gewoon plexi op geschoven omdat hij een lelijk setje hardware heeft. Hier worden alle mooie dingen highlighted..

En Kier, ik was school werk en nog is school :p

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Cooler Master HAF 700 EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jaap 20cm radiator voor HAF miditower Advies Waterkoeling Setup 5
Sw333t HTPC with Air Flow [HAF] Gallery & Build Logs 24
DBRichard HAF Pipe 480 (2015) Gallery & Build Logs 8
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master HAF Stacker 915F + Storage kit. Verkocht 3
DBRichard 480mm radiator in een CM HAF X Gallery & Build Logs 18
kier Cooler Master HAF Stacker MbK Gallery & Build Logs 36
ChrisdeW Coolermaster HAF Stacker cases HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R [VERKOCHT] CM HAF 932 Advanced Verkocht 4
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master HAF XB + Seidon 240M + DVD Brander Verkocht 2
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master HAF XB Verkocht 5
Sw333t [VERKOCHT] Hot swap bays (officieel bedoeld voor een Cooler Master HAF X) Verkocht 10
H Cooler Master Haf X ( AMD Edition )( Air Cooled ) Gallery & Build Logs 4
canonchiel White Haf Gallery & Build Logs 6
G Push-pull in CM HAF X? Waterkoeling 10
W HAF X Hulp voor watercooling Waterkoeling 3
canonchiel Cooler Master 932 Haf Gallery & Build Logs 4
J Coolermaster HAF XM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
B Cooler Master HAF Bay cover Cases en Modding 12
anub1s18 alternatief zijpaneel voor de HAF-X? Cases en Modding 6
hesselcandea Haf 912 Side panel (window) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
F HAF 932 met WC Gallery & Build Logs 4
Fryslanboy [IN-ACTIVE] Cooler Master HAF X Verkocht 3
Fryslanboy [REFUSED] Cooler Master HAF X Verkocht 3
Fryslanboy [ANIMO] Cooler Master HAF X Verkocht 1
F Plaatsing 120 rad in HAF 932 Waterkoeling 6
corecrusher Haf 922 case icm met slimline rad Waterkoeling 1
F Haf Monster Gallery & Build Logs 87
K Haf 922 Blue Cases en Modding 1
VoYaGeRTM HAF-Mai Reloaded Gallery & Build Logs 23
thijs2163 Sidepanel HAF 932 AMD version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T HAF 932 Case ontwerp Cases en Modding 2
M Haf X Armed Gallery & Build Logs 33
F Flenkie - Frank de Vrijer - HAF 922 WC + Modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
VoYaGeRTM VoYaGeRTM - Tony Moget - HAF Mai Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
H HAF 922M Red Revolution Cases en Modding 0
T waneer is de HAF X terug beschikbaar HighFlow Webshop 1
K [Waterkoeling] €600 I7 2600k, ATI 6990 Sapphire Case Haf X Advies Waterkoeling Setup 15
Robin026 [Waterkoeling] HAF 922. Advies Waterkoeling Setup 27
Fryslanboy [Waterkoeling] Advies over samenstelling WC systeem (i7 950, REX3, HAF X) Advies Waterkoeling Setup 9
BlaserR93 Advies WC, €900, HAF X, i7, 980X, Asus REX3, 2x GTX480 Advies Waterkoeling Setup 7
R [watercooling] 500/600 euro, i5 2500k, ASUS EAH5870, HAF X Advies Waterkoeling Setup 7
D HAF 912 plus Voeding vraag Cases en Modding 7
L HAF X HDD cage Cases en Modding 1
R [VERKOCHT] Cooler Master HAF X Verkocht 6
I Tips voor inbouw Haf 932 im really a noob in deze dingen Handleidingen en Installatie Tips 8
Dustyrick Coolermast HAF 912 plus of HAF 922 Cases en Modding 9
J Nieuwe Cooler Master HAF 912 Plus HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
JeanPaul Haf 922 Extreem Gallery & Build Logs 16
E eddy's haf x Gallery & Build Logs 54

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan