• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Cm haf 922 - cm haf 932

Dustyrick

Junior Member
hallo,

Ik ben alvast een beetje aan het rond kijken naar een nieuwe case.
De Mijne vind ik te klein, niet meer mooi en wil iets nieuws.

Ik heb altijd al de Coolermaster Haf een hele mooie kast gevonden. En nu kwam ik er voor het eerst achter dat er een HAF 922 en HAF 932:053:, ik kwam er al snel achter aan de prijzen te zien dat de HAF 932, duidelijk een veel nieuwer model is....

nu was mij vraag wat nou de verschillen zijn tussen deze twee kasten??
Of heeft iemand nog een aanrader als case? (wel rond de zelfde prijs al de HAF 932)

- Er moet het liefst een 360 Radiator in kunnen (mag wat mod-werk voor nodig zijn) en anders een 240.

-Er moet voldoende ruimte zijn voor waterkoeling.

-Er moeten genoeg Cable management mogelijk heden zijn, want ik wil zoveel mogelijk kabels uit het zich houden.

-Ik heb het liefst een zwarte kast.

-Ik heb het liefst een case met een zijpaneel die nog strak is, zodat ik er zelf een window in kan maken.(of er moet al een mooi window in zitten..)

Alvast bedankt,

Ricardo
 
Het is heel moeilijk iemand een case aan te bevelen vanwege smaak. Wat je kan doen is voor jezelf een lijste maken met eissen, een budget en hier dan de beste/mooiste case op uot te zoeken. en ja het zijn er veel, en ja dat kost je wat tijd. Maar helaas de enige oplossing. Spit anders evev het forum door om te zien welke cases members gebruiken voor hun watercooling en waar een 360 rad inpast etc. Wie weet zie je de case van je dromen ertussen. Succes!
 
HAF 922 is nieuwer, maar is gewone tower, en de 932 is een full tower.

932 heb ik ook gehad, leuk en aardig eerst, maar t blijft een R_U_K kast.
Tis gewoon troep.
Je merkt het aan de kwaliteit etc. Bovendien is er veel fragiel plastic en is hij IMO helemaal niet zo mooi.

Verder, zijn die kasten erg open, en ga je echt gigantisch veel last hebben van stof! Ook hoor je alle geluiden, dus het komt erop neer dat het eigenlijk een gekantelde benchtafel is met mesh eromheen. ( :D )


Weet je zeker dat je hem wilt? Als ik jou was zou ik écht nog even verder kijken hoor!

Je kunt voor dezelfde prijs trouwens ook een Cosmos kopen, als ik jou was zou ik voor een Cosmos 1000 gaan dan. De cosmos S is veel te open..

Antec P180,183,190 en 193 vind ik ook erg veel stijl hebben. Geen idee wat deze nog kosten.

Kijk ook nog eens op tweakers, staan af en toe hele leuke Lian Li kasten voor en prikkie! :)
 
Je kunt voor dezelfde prijs trouwens ook een Cosmos kopen, als ik jou was zou ik voor een Cosmos 1000 gaan dan. De cosmos S is veel te open..

Antec P180,183,190 en 193 vind ik ook erg veel stijl hebben. Geen idee wat deze nog kosten.

Kijk ook nog eens op tweakers, staan af en toe hele leuke Lian Li kasten voor en prikkie! :)

De S is zo open als je hem zelf wilt hebben ;). Plexi ervoor en klaar, of sidepanel met window. Antec kasten zijn ook mooi inderdaad. In de Cosmos S past iniedergeval een TFC Xchanger 360 rad in de top zonder modden.
 
tnx joren,,,

hmm wel raar als je naar de prijzen kijkt..maar ik was nog een beetje aan het rond kijken en ik vond op plaatjes de HAF wel erg mooi. maar als er meer mensen zijn die het eens zijn met jou mening schaf ik de HAF zeker af. De HELE Cosmos line zeg maar, dus elke kast van de Cosmos serie, vind ik tot nu toe lelijk.. ik vind die beugels maar niks.

Elke keer als ik naar een Cosmos zit te kijken doet het me denken alsof ik op vakantie ga, en dat me pc me koffertje is. ook echt geen idee waarom. maar het is wel zo...:schaam

ik zal even kijken bij je andere tips:098::icon_wink:
 
De S is zo open als je hem zelf wilt hebben ;). Plexi ervoor en klaar, of sidepanel met window. Antec kasten zijn ook mooi inderdaad. In de Cosmos S past iniedergeval een TFC Xchanger 360 rad in de top zonder modden.

Daar heb je wel een beetje gelijk in, maar vergeet niet dat ook het gehele front van mesh is ;)

Heb de HAF932 en Cosmos S allebei gehad, en kan vertellen dat het de niet stilsten zijn, en ook flinke stofmonsters..


Verder, als je gewoon een case neemt die genoeg DVD bays heeft, kan je daar gewoon een 240 of 360 in ophangen..

Persoonlijk zou ik zeggen: Lian li midtowertje voor nog geen 100 euro, pure kwaliteit en 100% aluminium.. Danwel zelf gaan modden, zag het eerst ook niet zo zitten maar ben er nu erg trots op :icon_wink:
 
Het is heel moeilijk iemand een case aan te bevelen vanwege smaak. Wat je kan doen is voor jezelf een lijste maken met eissen, een budget en hier dan de beste/mooiste case op uot te zoeken. en ja het zijn er veel, en ja dat kost je wat tijd. Maar helaas de enige oplossing. Spit anders evev het forum door om te zien welke cases members gebruiken voor hun watercooling en waar een 360 rad inpast etc. Wie weet zie je de case van je dromen ertussen. Succes!

De kast die ik echt super mooi vind is een Corsair, alleen dat valt boven mij budget,,,helaas:wehe



Iets wat ik ook mooier vind, is als de voeding onderin zit. En dat er dan zo Mid-plate (hoe het ook heet) tussen zit, zodat je de voeding en evt. de pomp niet ziet als je een window heb...

Dit is natuurlijk ook zelf te maken, maar als het er al in zit, scheelt het een hele boel werk en scheld woorden voor mij, want ik moet het dan minstens 4x ofzo overnieuw doen...:p
 
De HAF932 is een zeer ruime kast(ruimer dan Cosmos, of toch beter ingedeeld) en is voor zijn grootte zeer goedkoop.
De plastiek is van zeer hoge kwaliteit.

Verder is de HAF922 het kleinere broertje die wat meer gestyleerd is maar verder de meeste vernieuwingen van de 932 heeft meegekregen.

Voordelen van deze kasten is de betere HD plaatsen.
Goed kabelmanangement.
En uitstekende koeling.
 
De HAF932 is een zeer ruime kast(ruimer dan Cosmos, of toch beter ingedeeld) en is voor zijn grootte zeer goedkoop.
De plastiek is van zeer hoge kwaliteit.ROFLMAO

Verder is de HAF922 het kleinere broertje die wat meer gestyleerd is maar verder de meeste vernieuwingen van de 932 heeft meegekregen.

Voordelen van deze kasten is de betere HD plaatsen.Heeft elke case nu zowat wel hoor.
Goed kabelmanangement.we aint afraid of using a dremel
En uitstekende koeling.moet ik toegeven, maar is het die 2/3c waard? :053:

Lian Li midtower zou echt wat voor je zijn, als je van strakke en stijlvolle kasten houd.
 
moet ik toegeven, maar is het die 2/3c waard? :053:

Tegenover de gewone Cosmos heeft de 932 toch wel wat meer verschil in graden hoor want de Cosmos stond bekend om slechte koeling waardoor men later de S versie heeft uitgebracht.

De HAF932 heeft ook grotere fans die op een lager toerental kunnen draaien voor een zelfde hoeveelheid lucht.

Als je over dremelen spreekt dan spreek je voor jezelf en niet voor de TS.

Als je verder nog wat wilt lachen met wat ik schrijf dan moet je maar op café gaan zitten hé.
 
Ik vind alleen het eerst een beetje om te lachen...
Heb inmiddels stuk of 6 cases gehad, elke met plastic onderdelen ging altijd wel wat van kapot.

*clipjes PCI systeem HAF
*Wieltjes HAF
*Randen Cosmos S

Mijn ervaring is dus, neem geen case met veel plastic.
En nee ik gooi niet met mijn kasten hoor :D

De HAF is een prima case als je voor lage temps gaat, daar zei ik niks over.
Maar dan heb je wel de nadelen als: Stof, Herrie en fraglheid. rofl ik typte fraGEILheid

Maar ik heb er wel plezier van gehad zolang is ik hem had.
Toch na al die antec en coolermaster kasten eens overgestapt op een Lian Li, en daar draai ik nu al best lang mee. Tis de kast die ik het langste heb tot nu toe, en dat voor een kastje van 90 euro.
Gewoon omdat hij zo strak en simpel is. :D

Edit:
Joren,

Lian Li zijn hele mooie kasten (naar mij mening). maar ik kan er bijna geen één vinden. die in de prijs categorie valt. de meeste strakke,stevige en groot genoeg voor Waterkoelen zitten rond de €250,- of zit ik verkeerd te kijken??

http://www.alternate.nl/html/produc...763/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Midi+Tower

Love! 360 zou moeten passen bovenin, RS360 haast wel zeker. Fans moeten dan misschien wel extern. Er zijn geloof ik ook kant en klare topcovers leverbaar voor, met 3x120mm :)

Zelfde kast is ook leverbaar in Bigtower, dan voor 190 euro.
 
Mijn inbreng:
ATC%20840.jpg
 
Daar krijg je geen deftige 360 rad in kwijt vanboven omdat hij dan sowieso over/tegen het moederbord komt.

Wil je meteen een case die genoeg ruimte heeft voor je waterkoeling dan ben je volgens mij toch het beste af met een HAF932 of ATCS840.
Trouwens zo duur zijn die toch ook weer niet:
HAF932:
Cooler Master HAF932 Cool-prices
ATCS840:
Cooler Master ATCS840 Cool-prices


Als je zo'n kleine case/midi tower neemt dan ga je het achteraf alleen maar beklagen omdat je niet kan uitbreiden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
corecrusher Haf 922 case icm met slimline rad Waterkoeling 1
K Haf 922 Blue Cases en Modding 1
F Flenkie - Frank de Vrijer - HAF 922 WC + Modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Robin026 [Waterkoeling] HAF 922. Advies Waterkoeling Setup 27
Dustyrick Coolermast HAF 912 plus of HAF 922 Cases en Modding 9
JeanPaul Haf 922 Extreem Gallery & Build Logs 16
D HAF 922 en 240 rad bovenin Cases en Modding 13
R HAF 922 case Gallery & Build Logs 18
Thierry Coolermaster HAF 922 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Cooler Master HAF 700 EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jaap 20cm radiator voor HAF miditower Advies Waterkoeling Setup 5
Sw333t HTPC with Air Flow [HAF] Gallery & Build Logs 24
DBRichard HAF Pipe 480 (2015) Gallery & Build Logs 8
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master HAF Stacker 915F + Storage kit. Verkocht 3
DBRichard 480mm radiator in een CM HAF X Gallery & Build Logs 18
kier Cooler Master HAF Stacker MbK Gallery & Build Logs 36
ChrisdeW Coolermaster HAF Stacker cases HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R [VERKOCHT] CM HAF 932 Advanced Verkocht 4
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master HAF XB + Seidon 240M + DVD Brander Verkocht 2
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master HAF XB Verkocht 5
Sw333t [VERKOCHT] Hot swap bays (officieel bedoeld voor een Cooler Master HAF X) Verkocht 10
H Cooler Master Haf X ( AMD Edition )( Air Cooled ) Gallery & Build Logs 4
canonchiel White Haf Gallery & Build Logs 6
G Push-pull in CM HAF X? Waterkoeling 10
W HAF X Hulp voor watercooling Waterkoeling 3
canonchiel Cooler Master 932 Haf Gallery & Build Logs 4
J Coolermaster HAF XM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
B Cooler Master HAF Bay cover Cases en Modding 12
anub1s18 alternatief zijpaneel voor de HAF-X? Cases en Modding 6
hesselcandea Haf 912 Side panel (window) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
F HAF 932 met WC Gallery & Build Logs 4
Fryslanboy [IN-ACTIVE] Cooler Master HAF X Verkocht 3
Fryslanboy [REFUSED] Cooler Master HAF X Verkocht 3
Fryslanboy [ANIMO] Cooler Master HAF X Verkocht 1
F Plaatsing 120 rad in HAF 932 Waterkoeling 6
F Haf Monster Gallery & Build Logs 87
VoYaGeRTM HAF-Mai Reloaded Gallery & Build Logs 23
thijs2163 Sidepanel HAF 932 AMD version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T HAF 932 Case ontwerp Cases en Modding 2
M Haf X Armed Gallery & Build Logs 33
VoYaGeRTM VoYaGeRTM - Tony Moget - HAF Mai Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
H HAF 922M Red Revolution Cases en Modding 0
T waneer is de HAF X terug beschikbaar HighFlow Webshop 1
K [Waterkoeling] €600 I7 2600k, ATI 6990 Sapphire Case Haf X Advies Waterkoeling Setup 15
Fryslanboy [Waterkoeling] Advies over samenstelling WC systeem (i7 950, REX3, HAF X) Advies Waterkoeling Setup 9
BlaserR93 Advies WC, €900, HAF X, i7, 980X, Asus REX3, 2x GTX480 Advies Waterkoeling Setup 7
R [watercooling] 500/600 euro, i5 2500k, ASUS EAH5870, HAF X Advies Waterkoeling Setup 7
D HAF 912 plus Voeding vraag Cases en Modding 7
L HAF X HDD cage Cases en Modding 1
kier Cm-haf-xl Gallery & Build Logs 341

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan