• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CM Cosmos 1000 en Swiftech MCR320-QP 360 rad

Supergroover

Junior Member
Hallo,

Ik ben bezig om mijn onderdelen samen te stellen voor een build. En ben ik als een blok gevallen voor de CM Cosmos 1000. Ik zit alleen met een paar vraagjes.

1. Ik heb in mijn huidige setup een Swiftech MCR320-QP 360 radiator zitten. Deze wil ik in mijn nieuwe setup graag intern plaatsen. Is dit te doen in de Cosmos 1000? (zonder wijzigingen aan de kast)

2. Zo niet is het dan wel mogelijk in de Cosmos-S?

Het liefst heb ik de Cosmos 1000. Ik vind het side panel van de Cosmos-S niet zo mooi namelijk. Weet dat deze betere airflow heeft, maar met WC moet dat volgens mij geen probleem zijn. Maarja als de 360 rad niet past dan is de Cosmos-s misschien geen slechte optie.

3. Of weet iemand of de Cosmos-S ook te koop is met een dichte side panel als optie?

4. Ik ben me blind aan het staren op de cosmos-1000, dus als iemand goede tips heeft :love voor een andere case met:
- vergelijkbare looks,
- waar een WC-setup binnenin past,
- goede "low noise" eigenschappen.
 
attachment.php


Dat zijn al mogelijkheden :)
 
Die past wel in de cosmos 1000. :)

Er steekt nog wel een klein gedeelte binnen de 5.25" bays. Die bovenste twee bays kan je met de radiator daar dus beperkt gebruiken; voor een fancontroller bv.

Super, coolfris, ... dat wilde ik weten. Ik neem aan dat ik nog wel een gat voor de derde fan moet maken. Heeft iemand dat al eens eerder gedaan (vast wel) of heeft iemand een linkje naar een case build log waarin wordt uitlegt hoe dat is gedaan?

De beperkte ruimte is denk ik nog wel voldoende om de usb 3.0 connectors van CoolerMaster in te doen. Dat was ik toch al van plan.

Ik zou nog steeds graag suggestisch hebben voor andere cases die net zo cool zijn en weten of er een closed panel optie bestaat voor de Cosmos-S

@ k.3nny: Daar kan ik niet zo veel mee, ik heb namelijk geen XSPC rad en ik ken de verschillen niet. Toch bedankt voor de info
 
Supergroover zei:
Heeft iemand dat al eens eerder gedaan (vast wel) of heeft iemand een linkje naar een case build log waarin wordt uitlegt hoe dat is gedaan?


32868886.jpg



De kast kaal strippen, afplakken, aftekenen en de decoupeerzaag, dremel, ferm, slijpschijf erop loslaten. :D

Op zich een mooi klusje als je beginnend modder bent. Het hoeft namelijk niet perfect eruit te zien. Als de gaatjes maar niet weggezaagd worden. Verder zie je niets meer terug van het gat als de kastdeksel erop zit en de radiator ervoor.

Het kan natuurlijk wel netjes. :)

BackupMutimidiafotosSatio973.jpg


BackupMutimidiafotosSatio168.jpg



Een buildlog van die cosmos kon ik niet vinden. Waarschijnlijk zwerft die ergens op een Braziliaans forum rond. Maar hier een vracht foto's ervan op z'n photobucket account:

Pictures by mviana - Photobucket


coolermiester zal ook vast wel een keer de cosmos 1000 onder handen hebben genomen. Kon die van hem zo snel niet vinden, maar als je de absolute top van coolermaster cases/cosmos kasten wilt zien moet je die van coolermiester opgooglen.


Voor visuele info over een 360mm rad in een cosmos 1000 voldoen die beelden van die build van die Braziliaan denk ik ook wel. ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Phobya Gchanger 280 in Cosmos 1000? Cases en Modding 3
RRPhantom [VERKOCHT] Cooler Master Cosmos 1000 Verkocht 7
RRPhantom Cooler Master Cosmos 1000 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
RRPhantom Cosmos 1000 met 2x120mm of 3x120mm Waterkoeling 7
maomanna [KLAAR]Cable Mod Cosmos 1000 Cases en Modding 177
L Lethalis - Will - Cosmos 1000 (1st mod) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
A Fancontroller voor Cosmos 1000 Overige Koeling 6
maomanna Cosmos 1000 mod Overige Koeling 3
N num1wr82/ Jordy Elzinga [cooler master cosmos 1000] Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Q Cosmos C700P Gallery & Build Logs 4
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
Dave-V Cooler Master Cosmos 2 Gallery & Build Logs 36
arwin74 [CLOSED] Cosmos S(RC-1100) 5.25" drive bay cover Gesloten 2
Aequitis StrikeZero - Coolermaster Cosmos II Gallery & Build Logs 32
L Coolermaster Cosmos S Gallery & Build Logs 6
Asphiax Borg cosmos ii Gallery & Build Logs 152
R [CLOSED] Cooler Master Cosmos S Gesloten 4
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
Thieutje CM Cosmos II windowed side panel komt eraan !!! Cases en Modding 6
C Cosmos II fan control probleempje? Cases en Modding 0
N Cooler Master Cosmos II RC-1200-KKN1 BLACK radiator vraag snel INFO gevraagd!! Advies Waterkoeling Setup 4
C [IN-ACTIVE] Cosmos CSX Wraith Verkocht 2
kier Cooler Master Cosmos II MbK Gallery & Build Logs 226
C [Worklog]cosmos pure black crosshair republic of gamers Gallery & Build Logs 18
Sw333t Vraag over Cosmos top paneel Cases en Modding 5
S Cosmos-S zij paneel Cases en Modding 4
R Cosmos S, AMD X6 advies nodig Advies Waterkoeling Setup 3
Z doorzichtig zijpaneel cosmos S HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Z Touch knop cosmos s Hardware & Software 37
D 2 radiators in Cosmos S mogelijk? Waterkoeling 7
Harjo Harjo zijn "Cosmos S" Black and Red Gallery & Build Logs 75
M5rvii Cosmos S, welke kleuren zal ik spuiten? Cases en Modding 15
M5rvii cosmos s window Cases en Modding 4
D Cooler Master Cosmos s modding Cases en Modding 4
Dark-NighT Black & white Cosmos Gallery & Build Logs 112
Blackruby [INACTIVE] Cosmos S + veel accessoires! Verkocht 7
R cosmos s By LuigiS italian Style design Gallery & Build Logs 37
M5rvii Welke Radiator past in de Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black? Waterkoeling 6
adje ad's classy cosmos Gallery & Build Logs 81
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
JeanPaul Rebuild v2 black cosmos S Gallery & Build Logs 21
S [Waterkoeling] €500 a 750, i7 920, P6T, 2x HD5870, Cosmos S Advies Waterkoeling Setup 38
VuXX Vuxx's +* VuXXinator *+ [Quad SLI GTX295's and Cosmos S] Gallery & Build Logs 73
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
H Cosmos H2O Gallery & Build Logs 3
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8
R EXTREME COSMOS S by luigis Gallery & Build Logs 17
Legendary1985 Lego - Cosmos S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Even voorstellen ! Bokkie, project Cosmos S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 35
Blackruby Cosmos i7 Gallery & Build Logs 75

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan