• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CLOSED] Div computer componenten

Status
Niet open voor verdere reacties.
0 Moederbord Asus Rampage III Extreme
1 10-09-2011
2 Ja
3 Goed
4 Alles aanwezig.

0 Processor Intel Core i7 980X Extreme
1 05-07-2010
2 ja
3 goed nooit overclocked
4 Alles aanwezig

0 8GB RAM 2X Kingston 2x2GB DDR3 PC 17066 CL9.0 XMP Tall HS
1 06-07-2010
2 Ja
3 Goed
4 Ja

0 EK-Supreme HF - Full Nickel1 Processor block
1 10-09-2010
2 Ja
3 Nieuw
4 Ja

0 EK-FB RE3 Acetal + Nickel REXIII Mobo block
1 10-09-2010
2 Ja
3 Nieuw
4 Ja
 
Alles samen 250-300 euro. Ik denk dat je beter kan proberen appart te verkopen. Dan is het een beetje wat men er voor biedt, maar de kans is groter dan je dan nog een aardig centje voor CPU, blok en mobo krijgt.
 
stel 50-70% van de nieuwprijs voor de Waterkoeling spullen.
Maar je moet iemand vinden die een REX3 heeft of die van jouw wil kopen die dan nog eens into WC is.
En die groep is al niet groot.
Aangezien er op hardware vlak al veel veranderd is kan je ook niet verwachten dat je meer als 150 - 200 euro krijgt voor die CPU
Want een deftige Ivy i5 kan je al dik op het niveau krijgen van die i7 zeker voor games.
Dan komt er nog een mobo bij dat al bijna 2 jaar oud is ok toen dik 300 euro en nu is het eigenlijk niet zo gek veel meer waard.
Dus los denk ik.
-Mobo 50-100 euro
-CPU 150-200 euro
-RAM DDR3 4x2GB kostprijs van 12GB zit op 80-90 euro nieuw. dus 40-50 euro.
-CPU block nog eens een 20-40 euro
-REXIII FC kost nieuw iets van een 120 euro dus +-60

Dus als je tussen de 300-400 euro hebt ben je in mijn ogen (dikke) winnaar.

Dit is gewoon wat ik denk het is helaas oude technologie.
Correct me if im wrong.
 
OHH Ik verkocht een maand of twee geleden een REXIII dat twee keren RMA terug is geweest voor 200 van die kromme € dingen.
zonder te maaruh en te morruh.

Ik lees over een deftige Ivy i5 proc dat dik tot over het niveau van i7 zou komen,met deze i7 is het ook mogelijk om hem naar een ander niveau te tillen ,daar wordt niet aangedacht.

Maar goed maakt ook niet uit,evengoed bedankt voor de genomen moeite,ik geloof niet dat deze draad als referentie gaat dienen.
 
wat je goed moet begrijpen bij dit soort zaken is dat je er geen 'vaste' prijs op kan plakken. Bij dit soort zaken gaat het er vooral om een koper te vinden.
Om een voorbeeld te geven, een paar jaar geleden heb ik sdr latjes verkocht voor 50 euro per latje. gewoon omdat ze er niet meer gemaakt worden en iemand ze toch nodig had. Vind je die ene persoon niet dan gaat het richting vuilbak.
Hier hetzelfde, je hebt een zeer sterke processor en een mooi bordje (als je de originele koelblokken van het bord nog hebt), maar toen al was dat een CPU (en socket eigenlijk) die voor de meeste zaken zoals gaming en dergelijke geen meerwaarde heeft. Aan iemand die op zoek is naar het extreemste moet je ook niet denken, die koopt iets anders, zelfs al kost het meer. Iemand die veel power nodig heeft voor bijv. een workstation die zal niets kopen zonder garantie (op een snelle rma).
Het enige wat dan nog over blijft waar ik aan kan denken is direct computing ed, daar is er interesse voor zo'n rig, maar zelfs daar zit je nog met de prijs/prestatie die in je nadeel spreekt. Stel dat je zo'n koper vind dat zou je setje inderdaad rond de 300-400 euro kunnen weg gaan zonder waterkoeling (DC hebben over het algemeen geen interesse aan waterkoeling), maar zo'n koper vinden is een hele opgave (want die zijn meer 'leners' van cpu-kracht dan kopers).
Een van de andere kopers, bijv. een gamer, heeft er veel minder nood aan, dus die zal niet meer bieden dan waarvoor hij iets anders kan krijgen wat hij nodig heeft (bijv. een i5) en krijg je er dus minder voor.

All in all, ja je set is nog steeds zeer goed, maar wie zit te wachten om zoiets te kopen?
 
Bedoel je ermee dat deze cpu geen meerwaarde heeft voor spellen ,omdat de huidige spellen geen 6 core ondersteunen?

Ik weet ook wel dat deze rig voor mij veel te veel overkill is,daar ik totaal niet aan video en foto bewerking doet,maar toen dacht ik misschien ga ik dat wel doen in de toekomst dan heb ik tenminste de pc kracht die ervoor nodig is.

Mijn ervaring met game-pc configuraties is "dat wat ze op sommige hardware sites laten zien" ,dat het maar net aan is en heel vaak toch net niet de nieuwste spellen lekker smooth en flawless spelen,daarom dacht ik beter wat overkill als iedere keer gefrustreerd worden dat het spel weer net niet lekker draait zodat je weer kan gaan upgraden.Voorbeeld BF2 kwam uit mijn pc toen had alle benodigde hardware om het spel te kunnen spelen,nou vergeet het maar het liep voor geen meter ,ik moest alle eye candy terug schroeven om het enig zins een beetje speelbaar te krijgen met je mooie videokaart van toen.

Ik doe liever niet mijn mobo weg ,maar mijn hele ssd plan werkt er niet op,er zitten twee sata III porten op ,en dit bord kan maar een enkele sata III ssd handelen ,hang er een tweede bij en het systeem slaat muur vast.
Nu draai ik windows op een sataIII ssd mijn prog's en spellen op een sataII ssd ,het is nu net een gecastreerde pc in een dwangbuis.

En daarom wil ik veranderen,en ga ik de spullen apart proberen te verkopen.

Iedere keer valt mijn bek open van verbazing hoe hard de waarde van hardware zakt.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je ermee dat deze cpu geen meerwaarde heeft voor spellen ,omdat de huidige spellen geen 6 core ondersteunen?
Daar komt het min of meer op neer. Om correcter te zijn heeft een game gewoon niet genoeg werk voor de CPU dat er meer dan 2 cores nodig zijn. Games zijn helemaal niet zo zwaar op de CPU ze eisen gewoon een snelle afhandeling. Een 3.4GHz dual core CPU is vaak beter dan een quad core 2.4GHz als het op gaming aan komt. Waar het nagenoeg allemaal op neerkomt is de grafische kaart die bepaalt hoeveel eyecandy ed. je hebt en daar zie ik niet veel over voorbij komen. Je probleem met je ssd is inderdaad een stuk minder, als het geen probleem is met je bordje, dan kan je inderdaad beter naar iets nieuws kijken.

Wat de daling van de hardware prijzen betreft, daar is het eigenlijk zo dat hoe 'extremer' de hardware was bij aankoop, hoe sneller de prijs valt. Om wille van boven genoemde redenen (dat niemand het echt nodig heeft), en omdat de nieuwe serie het bijna altijd beter doet.
 
geloof me, ik heb het ook geprobeerd,zelf voor nog 150 euro kreeg ik mijn i7 920 met mobo niet weg :(
heb hem dan maar gehouden :)
is het geen optie om een sata/raid controller in je pc te proppen?
 
Ik heb me rot gezocht voor sata/raid sata/nonraid controller kaartjes ,maar er is niks fatsoenlijks te vinden laat staan te verkrijgen.
En wat er dan is,dan wordt je opgezadeld met eeuwige boot tijden zodat je haast wortel schiet tijdens het in windows te geraken.

Plus heb ik enkel nog twee grote PCIe 2.x X16 sloten over en een PCIe x4 slotje ,dus daar zou dan eventueel een sata/raid/nonraid kaartje in kunnen ,maar welke ?

Ik geloof ook wel dat het moeilijk gaat worden om dergelijke spullen nog te slijten,je moet maar net iemand vinden die ernaar opzoek is.

Het bord gaat waarschijnlijk RMA retour naar Asus nu ik er nog garantie op heb.
 
Je moet ook ff rekening houden dat die SATA 3 poorten op dit een REX3 en ik spreek van eigen ervaring trager zijn dan de SATA2 poorten.
Dit omdat die controller echt een bottleneck is ik heb men SATA3 SSD op men SATA2 hangen.

Miss helpt dit ook wat.

Mvg,
 
Momenteel heb ik een sata3 ssd aan de sata3 poort hangen met win7 de tweede sata3 poort is niet aangesloten,omdat het belabberd werkt ,zeker met nog een Crucial m4 erbij is het een drama niet meer in het bios kunnen komen ,dan blijft ie hangen op het Marvell raid bios.Of hij ziet totaal de ssd helemaal niet de ene keer wel en dan weer niet.Met een OCZ Agility 3 is het stabieler allemaal.

Maar als ik zo de verhalen lees is het misschien beter om die sata3 poorten op het REX III bordje niet te gebruiken.
Wat ik wil is dat het SSD verhaal klopt dus ze moeten kunnen doen waar ze voor op staan ,en niet als een gecastreerde pc met een dwangbuis om lekker door tuffen.

Ik krijg sterk het idee dat de Marvel controller op dit bord een eerste generatie PCIe specificaties heeft ,en daarom zo belabberd werkt.
Ik snap ook niet dat tijdens het booten de Marvell controller dit laat zien PCIe 1x 5.0GB/s.
 
Ook even toevoegen, maar een sata 3 ssd op een sata 2 poort is nog steeds extreem snel, als je daar een 'dwangbuis'-effect van ondervind dan doe je ergens anders iets verkeerd. De volle snelheid van een sataII poort haal je als het goed zit enkel als je zwaar kopieer of edit werk begint te doen. Gewoon een game of een paar maps ofzo laden gebruikt nauwelijks bandwidth. Je wilt vooral lage zoektijden en veel files per seconde kunnen openen (IOps), dus zou je helemaal geen hinder mogen ondervinden van een sata3 ssd op een sataII poort. Als ik je een tip mag geven, maak eens een topic aan onder hardware en software en zie eens hoe en wat precies je problemen zijn. Als het even mee zit moet je helemaal niet wisselen en dan kan je nog een flink aantal jaartjes door met wat je hebt.
 
@UnexpectedBE het moederbord bios is up to date ,chipset drivers zijn niet up to date en erg lastig om geinstalleerd te krijgen ,overigens op de site van asus staan chipset drivers en die zijn behoorlijk gedateerd.Verders m'n windows is up to date.

@enthernal dat zou mooi zijn als ik er mee door zou kunnen,vindt het het meest zonde van mijn waterkoel blokken ,want daar is niks mis mee.

Ik zal kijken om een nieuw topic te starten onder hardware en software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Cable Comb Closed / Gesloten (4mm) Type 1, Type 2 en Type 3 :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Sw333t [CLOSED]Waarde LG Optimus L5 II Zwart Gesloten 0
ProAce [CLOSED] PC in onderdelen Gesloten 5
boefmans [CLOSED]Evga gtx580 sli Gesloten 1
l3p [CLOSED]Dell Ultrasharp U2711 Zwart Gesloten 5
Sw333t [CLOSED]Waarde internet pc Gesloten 0
Sw333t [CLOSED] HP Pavilion Sleekbook 15-b072ed Gesloten 1
R [CLOSED]Maximus IV Extreme-Z + 2600K + 4x 1tb + Corsair 800D met toebehoren Gesloten 6
arwin74 [CLOSED]Evga z77 ftw + 3570k Gesloten 2
arwin74 [CLOSED]Corsair 1200 AX Gesloten 0
kenshinyuo Closed system vs custom systems Waterkoeling 1
Sw333t [CLOSED] Nvidia PCI-e videokaart, maximaal 190mm lang Gevonden 1
D [CLOSED]Inter-Tech Combat Power 750W Gesloten 6
D [CLOSED]Club3D Radeon HD7750 Gesloten 4
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3
C [CLOSED]Hoeveel waard? Gesloten 0
Hightower [CLOSED] i7 3820 Gesloten 1
DieHard [CLOSED] GTA V mods voor xbox360 Verkocht 2
M [CLOSED]EVGA GTX 580 Superclocked 1.5GB SLI + EK WB Fullcovers Gesloten 2
Sw333t [CLOSED] Waarde Intel pc Gesloten 2
J [CLOSED]2 x GTX 670 Gesloten 2
H [CLOSED]3x GTX 470 Gesloten 3
Sw333t [CLOSED]Waarde onderdelen Gesloten 2
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
R [CLOSED] Corsair 800D Gesloten 6
Sw333t [CLOSED]Waarde pc (zie configuratie) Gesloten 5
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
Quadcore [CLOSED]Leuk systeem Gesloten 0
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
D [CLOSED]asus rampage 3 extreme + waterblok +org. koelblok + i7-930 +12gb vengeance Gesloten 2
H [CLOSED]Wat spul dat hier ongebruikt ligt Gesloten 4
tomasvanderpijl [CLOSED]Waarde onderdelen die ik wil gaan kopen Gesloten 2
K [CLOSED]Animo 3x evga 580 + wc blocks Gesloten 6
CDA441 [CLOSED]Waarde van computer die ik wil kopen Gesloten 9
olympus [CLOSED] Waarde: i5 2500k Gesloten 7
C [CLOSED] Sapphire Radeon HD 5870 1GB + EK blok en backplate Gesloten 3
DieHard [CLOSED]Zeer lichte game pc Gesloten 0
Dave-V [CLOSED] Iets laten spuiten? Gesloten 14
J [CLOSED]Computer voor van alles. Gesloten 6
vincent [CLOSED]waarde complete pc Gesloten 7
Sw333t [CLOSED] EVGA GeForce GTX 680+ 4GB w/Backplate Gesloten 3
Sw333t [CLOSED] OEM 240mm rad (is een NexXxoS ST30 zonder logo's) Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
Traxtorm [CLOSED] 2x ASUS Mars II Gesloten 7
arwin74 [CLOSED] Cosmos S(RC-1100) 5.25" drive bay cover Gesloten 2
ShadowBumble [CLOSED] Asus Rex3 + EK-FB RE3 Gesloten 3
l3p [CLOSED] 2x ASUS GTX580 + 2x EK Nickel/plexi + 2x EK Nickel backplate Gesloten 4
Sw333t [CLOSED] Waarde OCZ Vertex 2 60GB Gesloten 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan