• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CleanLi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Update qua verlichting:

Er komen 2 RGB ledstrips in te zitten van elk 30cm. Deze geven meer dan genoeg verlichting voor het kastje. Een rgb controller komt er niet in, ik maak een printplaatje met wat schakelaars zodat ik rood, groen en blauw afzonderlijk aan of uit kan zetten. Geeft me voldoende mogelijkheden iig.
 
Ik zit nog even te twijfelen over het monteren van de radiator, ik heb 2 opties:

Optie 1: Rad tussen de 2 toppanelen en dan de fans eronder als outtake.

Voordelen: De radiator is qua paint een beetje beschadigd, dan hoeft die dus geen nieuwe paintjob te krijgen wat weer scheelt in tijd en kosten. De ruimte in de case wordt minder verminderd aangezien 2x een 120 mm fan minder ruimte in beslag nemen dan een complete radiator.
Nadelen: Bij gebruik van led fans zijn die in de top niet te zien. Top moet iets aangepast worden qua ophanging van het rad.

Optie 2: Fans als outtake tussen de 2 toppanelen en dan de radiator eronder hangen.

Voordelen: Bij gebruik van ledfans is de verlichting zichtbaar door de gaatjes in de top. Daarnaast is het door de windows duidelijker te zien dat het watercooling is.
Nadelen: De radiator neemt wel meer ruimte in gebruik in de case zelf, ruimte is natuurlijk wel zeer beperkt. En daarbij moet de radiator een nieuw laagje zwart (of andere kleur) krijgen.

Meeste van mijn gedachte gaat uit naar de eerste optie, maar hoe denken jullie daarover?
 
Nog even gekeken met een voeding die vandaag binnengekomen was. In eerste instantie was het even een :067: moment aangezien het niet paste. Totdat ik het PCI-e slot zag van de mobotray.. die ga ik niet gebruiken dus eraf gedremeld.

Nu wel genoeg ruimte:

02.jpg


03.jpg


04.jpg


Mobotray komt nog niet helemaal netjes uit aan de achterzijde, maar ik heb nog speel- cq dremelruimte genoeg nu.

05.jpg


Radiator tussen de 2 toppanelen gedaan, ruimte genoeg nog om 2 fans onder te hangen. Overigens, het rad komt uiteindelijk met de aansluitingen boven het moederbord.

Ik ga dus voor de eerste optie. Geeft me namelijk ook wat extra speelruimte met de slangen (met het maken van eventuele bochten).
 
Nee hoor, gewoon doen :p.

Heb de mobotray toch nog ietsjes ingekort (aan de buitenzijden) zodat het mooier uitkomt aan de achterkant:

06.jpg

En ja, ons konijn houdt alles in de gaten wat rond haar gebeurd ;).

07.jpg

Het begint al wel wat voller te worden. Wat er nog in moet: D5 pomp, reservoir, 2 a 3 fans, schakelprint voor de ledstrips en een hdd. Heel misschien nog een fancontroller. En natuurlijk nog een hoop kabeltjes.

08.jpg

De kabeltjes ga ik (denk ik op dit moment) niet sleeven, maar in krimpkous zetten. Kan altijd nog veranderen, er is niets zo veranderlijk als een wwwicked.

09.jpg

En natuurlijk moet er gelijk weer aan gesnuffeld worden. Nieuwsgierig zeg, niet normaal. Maar blaffen, vergeet het maar.
 
Hoe kleiner de build hoe moeilijker het inbouwen :)
Maar je hebt iig de oplossing gevonden. Ben benieuwd wat het wordt. Heb al zo mijn eigen ideeën als ik die lili zie.
 
En zojuist is Bullus langsgeweest met de brackets :D. Dude, you rock :icon_super:.

01.jpg

De bracket die nog niet aangepast is.

02.jpg

Deze bracket iets aan moeten tikken met de Dremel, fittingen pasten niet exact (foutje van degene die het opgemeten heeft :048:). Maar past nu strak er omheen.

03.jpg

Made by Bullus!
 
En even op het moederbord geplaatst:

04.jpg

Moest iets van het EK blok afhalen ter hoogte van het mobobatterijtje, maar nu past het wel :D.

En uit wat andere hoeken:

05.jpg

Van bovenaf.

06.jpg

Vanaf de kant van het PCI Express slot.

07.jpg

Strak langs de bios batterij :D. Wellicht dat ik die nog ietsjes omzet.

Bevestiging wordt nog aangepast met boutjes met witte krimpkous en blauwe veertjes.

En nu ga ik even verder met kwijlen en fappen.
 
Is toch een flinke verbetering al zeg ik het zelf :D:

old%20vs%20new.gif


Zit er zelfs aan te twijfelen of ik de bracket een kleurtje ga geven. Het ziet er nu al zeer vet uit.
 
Wow dat is weer mooi gedaan mark!!
Ben veel te veel bezig met werk en Skyrim en zie dit over het hoofd, foei Tony je had moeten kijken :p

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan