• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Clean Obisidian

ragdoll

Junior Member
Even een nieuw begin, vorige post was even snel gemaakt op me werk.

Ik ben sonny 18 jaar inmiddels een jaar actief op het forum en al een jaar van plan om mijn gehele pc watergekoeld te maken, dit begon met me oude pc deze had een q9450 op een asus striker 2 extreme met 2 x een gtx285. Hier nooit aan toegekomen door alle upgrades tot en met nu.

nu eindelijk alles op orde te hebben naar mijn zin, werd het toch wel eens tijd. na al een aantal dingen besteld te hebben telkens geen geld genoeg om het af te maken. Daar kwam vorige week een einde aan, na de hele rits besteld te hebben maar even wachten.
Dit word geen extreme build met gaten in de muur en koeling in de kruipruimte, deze build word zoals de naam al zegt een strakke build case blijft origineel er komt alleen een dikke waterkoeling in. Weer eens wat anders dan het standaard gemodificeerde cases enzovoorts:p

Het lijstje wat er gaat gebeuren:

Cpu word gekoeld door een EK supreme HF mede-mogelijk gemaakt door duriel.
Moederbord en mosfets worden voorzien van EK blokken mede-mogelijk gemaakt door freddy.
Videokaarten worden voorzien van die prachtige EK blokken met ram-plates mede-mogelijk gemaakt door freddy.
Pomp 1 is een laing ddc mcp350 pomp mede-mogelijk gemaakt door duriel.
Pomp 2 is een xspc mcp 350 mede-mogelijk gemaakt door een onbekende tweaker.
Resevoir is een dualbay van xspc mede-mogelijk gemaakt door een onbekende tweaker.
Alles word gekoeld door een black ice gtx 360 een gtx140 en een gt stealth 140 mede-mogelijk gemaakt door freddy.

Tevens zal er iets gebeuren met het resevoir dat bedacht is door duriel, thanks hiervoor man top idee!

Woensdag kwam alles binnen, sinterklaas was laat dit jaar. Maar ach het is er thanks to freddy:D
Gelijk alles uitgepakt en even opgesteld, sorry voor de slechte kwaliteit:p Telefoons van tegenwoordig hé

DSC_0022.jpg


Toen alles zorgvuldig onderzocht was maar is begonnen met 1 videokaart zodat het vrouwtje nog even op de computer kon.

DSC_0031.jpg


Hier het mooie blokje van EK

DSC_0025.jpg


Hier maar is "voorzichtig" de stock koeler er af gesloopt.

DSC_0029.jpg


DSC_0030.jpg


Hier het prachtige EK blokmet bijbehorende ram plate. Montage verliep redelijk vlekkeloos door het handige schroevendraaier setje van freddy! Enigste nadeel waren de thermal pads dit was een hels karwei, door het folie wat er op zit trek je de pads heel gemakkelijk kapot hier moet je goed op letten.

Daarna was het tijd om me case kaal te slopen.

DSC_0044.jpg


Na de gedaan te hebben, werd het tijd voor de rammetjes. Dit was redelijk snel gedaan meda door goed gereedschap en de makkelijk te verwijderen koel fins op de rams.

DSC_0026.jpg


DSC_0027.jpg


DSC_0028.jpg


Simpeler als dit kan natuurlijk niet:p

Nou ik toch bezig was woensdag avond ook maar gelijk het moederbordje en de processor gedaan.
Helaas geen fototje van de nb/sb mosfet koelers dit was ik helemaal vergeten.

DSC_0045.jpg


Hier ging ik de processor schoonmaken voor nieuwe pasta en het nieuwe ek blokje.

DSC_0032.jpg


DSC_0033.jpg


Hier het overall plaatje van het moederbord incl processor koelertjes, alvast 1 slangetje geprobeerd.

Update 09-12-2010*

Vanavond weer niet stil gezeten (terwijl ik me dit wel had voorgenomen:p)

Het werd is tijd om alle slangen op het moederbord alvast te monteren en te voorzien van mooie zwarte anti knikveren.

DSC_0036.jpg


DSC_0037.jpg


DSC_0035.jpg


Na dit gedaan te hebben even de videokaart link maken om de blokken te overbruggen.

DSC_0043.jpg


Daarna maar is de radiateuren doorgespoeld met dis water.
Hier geen foto's van gemaakt aangezien me dit niet heel interresant lijkt.
Toen was het maar eens tijd om weer te stoppen en dit te typen:p

Nog even een compleet plaatje met slangen en al van het moederbord processor geheugen en videokaarten.

DSC_0041.jpg


DSC_0040.jpg


Morgen komt er weer een update, even wat boutjes en krimpkous meenemen van het werk en dan kunnen we weer verder:D
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan