Ik heb vanochtend een belangrijke beslissing genomen: ik stop deze build ... for now
:icon_hang:
Gezien het schitterende weer terwijl ik de laatste week enkel de binnenkant van mijn garage heb gezien, hierdoor ik het daglicht begin te schuwen en mijn hoektandjes stilaan erg lang beginnen worden, heb ik besloten het even ietwat rustiger aan te pakken en komende woensdag gewoon even THG II te gebruiken voor het evenement.
Bovendien zijn er sommige zaken die toch wat trager lopen dan verhoopt (de "kleine" details, weet je wel), waardoor de timing sowieso haast niet meer haalbaar is. Dus bedacht ik vanochtend, onder het moto
"failing is not an option, it's an attitude" (zelfs al zou de build nu 100% de mist in gaan, ik zal er tenminste een dijk van een uitspraak aan overhouden:icon_fU
, dat het beter zou zijn mezelf iets meer tijd te gunnen zodat ik de dingen beter kan afwerken. Streefdoel is nu het (wat realistischer) volgend evenement eind mei.
Ik heb ook alvast beslist minstens één kleine wijziging aan te brengen ten opzichte van het originele concept: een deel van de binnenkant van de bays-wanden moet er zeker uitgeslepen worden want anders is het haast niet werkbaar daarbinnen (kast is dus toch nog te klein :071
. Dat geeft me dan wel weer de mogelijkheid om in het zijpaneel rechts bovenaan een extra venstertje te maken zodat je het
reservoir en de
pomp zal kunnen zien. Maar dat vraagt dus ook weer wat extra stealthing, dus extra werk, dus extra tijd.
Verder ben ik gisteren natuurlijk wel al een beetje verder geraakt: Om te beginnen heb ik de
radiator even onder handen genomen. Zoals gewoonlijk had deze een soort M3 vijzen (niet helemaal want draad is echt wel anders) waarvan je dan uiteraard geen langere versies vindt. Even uitboren die handel en standaard M4 draad trekken dus. In het verleden had ik hier wel eens problemen mee, maar sinds één van die mannen van MetaLeuven mij heeft uitgelegd dat je echt wel een 3.3mm-boortje moet gebruiken, loopt dit echt prima! Na het boren even tappen ...
... en klaar is kees ... of beter, Bart
Op onderstaande foto kan je trouwens zien dat ook het omhulsel volledig in koper is.
De
radiator zit er ondertussen dus in (daarvoor moest ook 1 van de zijsteunen er opnieuw af) en zit zelfs al aan insert 2: eerste keer enorm gesukkeld wegens problemen met de rubbers (gaat dus niet goed op een rad he, dus beginnen bijsnijden en vloeken, dan uiteindelijk alles in elkaar ... bleken die rubbers dan weer in de weg te zitten van de bevestigingsprofielen!)
Zo zie je maar, meten, meten en nogmaals meten is alsnog geen garantie als je aan sommige zaken niet gedacht hebt he :razz:
Dus versie 2 met de rubberen ringetjes:
Doordat anderzijds de
radiator echt de hele ruimte inpalmt, bleek het dan weer bijna onmogelijk de moertjes nog vast te houden (zelfs met plakband) om het geheel vast te schroeven. Die heb ik dan maar vastgeplakt op de profielen ... veel makkelijker nu!
Het resultaat "As Is" vandaag vind ik best bevredigend ...
... dat wil ik ook graag zo houden
... dat zal dus een beetje extra tijd vergen
... dat vraagt dus iets langer geduld van jullie
... dat vraagt nog meer geduld van mezelf
Tot de volgende update maar weer (zij het dan niet vanavond)!