• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CIP] Storm Trooper

tommienator

New member
(De log staat al langer op HWI, maar dacht hem eraan hier ook te posten, dus berichten zijn gewoon gekopieerd en worden vanaf nu mee geüpdatet net zoals de andere sites.)

Coolermaster.jpg

Hey iedereen,
Even een kleine aankondiging...

Dit keer wordt er een Cooler Master Storm Trooper gemod, deze is ter beschikking gesteld door Cooler Master Nederland! Thnx alvast hiervoor Marco.
Voor de mensen die een beetje benieuwd zijn achter deze case, hoe hij is, welke features hij allemaal ter beschikking heeft... Ik heb Hier een review over de case geschreven. Alvast veel leesplezier toegewenst ;).

Maar als dat gepraat stelt uiteraard niets voor, vandaar.... Hier enkel klikjes van de case!

(het lijkt beschadigd, maar is echter niet zo.)
033.jpg

009.jpg

039.jpg

037.jpg

026.jpg

043.jpg

045.jpg

052.jpg

051.jpg

056.jpg

086.jpg

080.jpg


Zoals je kan zien, een top case, zeker voor die prijs!
Nu, De hardware
Cpu: Intel Core I7 860.
Moederbord:Evga P55 FTW.
Geheugen: 8GB Corsair XMS3 1600mhz Quad kit, cooled with Corsair Dominator air flow fan.
Grafische kaart: 2x MSI GTX460 Hawk's (custom bios.).
PSU: Cooler Master Silent pro 850 watt.
SSD's/HDD's: 1x Corsair Force 3 120GB, 2x Corsair Nova Series 32GB en 1x WD Green Power 1TB 64MB.
Case: Cooler Master Storm Sniper.

Dan, De waterkoeling
CPU Block: EK Waterblocks HF Supreme plexi top block.
Pomp: phoyba DC-12 400 pomp.
Res: Phobya Balancer 150 black nickel.
Fittingen: Een variatie aan rechte/45° en 90° 13/19 fittingen.
Tubing: 13/19 Feser Company UV Blue tubing.
En eventueel als ik er zin heb zoveel geld aan uit te geven, gaan de graka's ook op water.

Voila, dat was het zo'n beetje. Nu een kleine bestelling plaatsen (want het grote gedeelde heb ik al.), en dan zien jullie mij volgende keer weer in een volgende aflevering met een update ;)!

Gtrz
 
Laatst bewerkt:
Coolermaster.jpg


Even geen update gehad, druk met het school gehad...
100 Dagen, eindwerk en nog eens 100 dagen... (Owja, moest iemand in de buurt van Westmalle wonen, en graag vrijdag gaan feesten.. Kom allemaal naar 100 dage Mariagaarde :D!)

Het is niet echt een update, maar meer wat ik al heb binnengekregen van materiaal, dit weekend komt de eerste echte update!

Van Eddy (IT-Service.)
Het volgende aangekregen...

- Temp sensor
- Tubing
- Koelpasta
- Setje voor een externe montage van radiator
- sleeved molex verleng kabel
- backplate

7514729.jpg

004.jpg


En dan van de vriendin iets heel klein maar lang gekregen om me dit weekend mee te amuseren...
7514751.jpg

100 meter black sleeving en 3 meter heatshrink, voor de psu te sleeven uiteraard!

Voila, de echte volgende update komt dit weekend ;).

Grtz,
 
Laatst bewerkt:
Coolermaster.jpg


Update 1:

Na eigenlijk best wel een lange tijd, gewoon geen tijd hebben om er aan te werken, vandaag toch een eerste update!
Het is geen grote, maar ik heb me vandaag bezig gehouden met men cpu te lappen. Aangezien de garantie uitgerekend vandaag verviel... Dacht ik bij mezelf dat het eens tijd is voor mijn I7 860 te lappen. En het resultaat mag er zeker en vast zijn!

Na te hebben gebloeid, en 2.5u te lappen met als gevolg een zeer stijve arm... Is hier het resultaat!

003.jpg

005.jpg

010.jpg


En zoals ik al zei.. Bloeien!
004.jpg


Morgen wordt het psu'tje gesleeved!
 
Laatst bewerkt:
Coolermaster.jpg


Morgeeeuh iedereen!

Update 2

Mmmh, de psu sleeven ging niet helemaal hoe dat ik het zelf wou! Ik weet van mezelf dat ik nog al een vrij bruut iemand ben, en dat merk je ook aan de dingen die ik nu ga vertellen :p.

Dus, ik heb van Eddy het lamptron kitje binnengekregen voor alle connectors te kunnen verwijderen.
7615396.jpg

7615401.jpg


En dit kitje stak mij enorm tege! Ik had voordien het sunbeam kitje, en dat was goedkoper en zelfs beter als dit! Maar ik vond het niet meer, dus gelijk een ander gekocht
Maar zoals reeds vermeld het stak me enorm tegen!

Ik heb de ATX remover zelf moeten aanpassen, omdat deze gewoonweg te dik was. Dus even de dremel erover en de tang erop gezet om het plat te nijpen, en dat was dan wel in orde!
Maar dan stootte ik al gauw op een 2e probleem, de klipjes van de ATX remover kwamen gewoon na men 5e kabel al los... Ze wikkelde een hele tijd over en weer, constant plooien (heel de tijd moest ik ze terug goed zetten.)
m.a.w plooien= metaalmoeheid, en je kan de rest al wel raden...
Alle geluk was dit gebeurd nadat heel mijn 24 pin gedaan was :p.

Maar het 2e probleem waar ik op dook (en dit is wat door mijn bruutheid..) alle kabels gingen er echt lekker vlot uit! Tot natuurlijk (en het moet altijd wel zoiets bij mij zijn!) ik bij de laatste kwam! En dat was de blauwe, ik wil de pinnetjes er uit doen, wil hem er vanachter uit trekken.. En denk dat ik juist iets te veel fors heb gezet, knak!

En hier is het resultaat van de afgeknakte draad :(.
7615403.jpg


Hier is het resultaat van de 24 pins sleeven...
7615407.jpg


Dus, direct naar Eddy ge-emaild, voor andere connectortjes, een nieuwe tool kit en ook inneens een andere 24 pin connector en 8pins besteld. Tot die tijd, wachten maar hé!
 

Bijlagen

  • 001.jpg
    001.jpg
    81,3 KB · Weergaven: 4
  • 003.jpg
    003.jpg
    62,1 KB · Weergaven: 5
  • 008.jpg
    008.jpg
    107,7 KB · Weergaven: 5
  • 011.jpg
    011.jpg
    53,9 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Coolermaster.jpg


Update 3

Vandaag even naar Eddy geweest, en het eerste wat ik gedaan heb was mijn voeding terug in orde gebracht... Zodat ik deze avond tenminste wel even kon gamen.
Foto's van de volledig gesleevde voeding komen nog, maar ik zit momenteel zonder heat shrink... Dus even opnieuw bestellen.

Maar, wat allemaal gedaan vandaag?

Wel.. Allereerst alle fannen, kabels voor fancontrollers en mijn CCFL lichten opnieuw sleeven.
Heel deze bazaar moest dus gesleeved of terug opnieuw gesleeved worden.
7651640.jpg


Allereerst alle fannen eens gedaan, en dit is het resultaat...
7651657.jpg

7651691.jpg


En verder de lichten en de kabels van de fancontrollers...
7651674.jpg

7651684.jpg

009.jpg


Ook het side panel onder handen genomen... Aangezien ik een EVGA moederbord heb, waar uiteraard een ecp bij zit, wou ik deze graag altijd ter beschikking heb! Omdat het echt wel iets handig is. Dus dan maar dremelen in het side panel om het daar in te kunnen bevestigen...
Ook inneens al afgeplakt en voorgetekend om er een window in te maken...
021.jpg


Vervolgens had ik ook nog een Scythe kaze master thuis liggen, waarvan de garantie verlopen was omdat er een kanaal door gebrand was... Dus er zijn nog 3 kanalen beschikbaar en dit is ideaal voor mijn 360 rad vanachter aan te sluiten.. En kan het ook nog gebruiken om temperaturen mee uit te lezen...
Dus, de kaze even onder handen genomen en kleiner gemaakt!
7651750.jpg

7651755.jpg


Deze ga ik bevestigen in het bovenste deel van het plastiek, dat deze mooi gelijk komt met mijn ecp. Het gat hiervoor is uiteraard al gedremeld, het moet enkel nog bijgevijld worden, dit zal morgen gebeuren.
7651766.jpg


Ook over de pomp zitten nadenken, aangezien ik mijn pc al eens in elkaar heb gestoken om te zien hoe ik de waterkoeling kan bevestigen...
Zo zag het er voor even uit...
7651775.jpg


Maar bij nader inzien wil ik de pomp verborgen hebben, voor 2 redenen eigenlijk...
Ik heb nog een XSPC RX240 rad van suppie overgenomen (weet het, 5x120mm rad is een beetje overkill voor cpu only, maar het is gewoon dat ik genoeg uitbreiding heb voor later mijn graka's op water te zetten.. Ben van zin om als het het waard is een upgrade te doen naar de keplers gpu's.) dus dan is er daan geen plaats om de pomp te zetten, alsook de trillingen waren daar erg.. Het kwam tegen het side panel en dat maakte wel een lawaai!

Dus, een dikke isolator gaan halen en ik ga het in een HDD cage plaatsen
7651795.jpg


Voila, dat was het dan zo'n beetje voor vandaag he ;).
Op het einde van de vakantie komt er zeker en vast nog een update... Tot dan ;)!
 
Coolermaster.jpg


Update 4

Het is weer update tijd, vandaag en gisteren een beetje aan de case gewerkt.. Niet zo veel, eerder een beetje gedremeld.

Allereerst, aangezien ik met het probleem van de pomp in de drive bays zat gewoon een stukje uit gedremeld, en mijn probleem was zo opgelost... Foto's zeggen uiteraard wat meer.
7664906.jpg

En toen was er meer plaats om de tubing erdoor te krijgen...
7664938.jpg


En dan, al eerder het window afgetekend en dit dan ook zitten uitdremelen.
7664975.jpg

7664961.jpg


Ook fancontrollertje/monitor er van boven ingezet. Gewoon met dubbelzijdige tape bevestigd.
7665250.jpg


En als laatste een paar klikjes van hoe de case er op het moment uitziet..
7665332.jpg

7665335.jpg

7665336.jpg

7665337.jpg

7665343.jpg


Voila, dat was het een beetje... Nu is het nog wachten op het 240 radje, en wat heatshrink aangezien ik nog altijd psu oa. moet sleeven.
Maar meer updates volgen!!

grtz,
 
Coolermaster.jpg


Update 5

Weer een tijdje geleden, maar moest wachten op pakketjes, alsook niet veel tijd gehad door mijn eindwerk...

Maar goed, wat is er allemaal gebeurd... Zal eerst met de pakketjes beginnen! Heb er 2 gekregen, ben nog op eentje aan het wachten...

Paketje nummer 1
7768488.jpg

7768493.jpg


De 2 radjes naast elkaar...
7768500.jpg


Het enige wat me wel opviel... Is dat de RX240 een beetje dikker was, raar... Je zou denken dat ze beiden even dik zijn!
7768505.jpg


Rx240 radje op zijn plaats...
7768512.jpg

Het is letterlijk nipt! Er is in totaal vanonder plaats voor 85mm... Dus, 60mm Rad en 25mm fannen...

En dan pakketje 2, kwam van Eddy uiteraard, en het volgende zat er allemaal in...
7768645.jpg

7768656.jpg


Dan, maar eens aan de bovenkant van de case gaan dremelen... Zal en wil per se een Rx360 in de top modden waarbij de fannen in het bovenste top panel zitten...
7768661.jpg

Zoals je kan merken.. juist 60mm ruimte ervoor..

Dus, dan het draagsysteem er maar uitgegooid... Had geprobeerd de hendels te bewerken zodat ze juist een dikte van 25mm hadden, maar tevergeefs.. Want dan ging de draaghendel zelf lastig doen... Dus, het er dan maar uitgegooid...
En dan gedremeld!
7768676.jpg

7768690.jpg


Dan de draaghendel even bewerkt... Zodat deze het gat in het boven panel kon opvullen uiteraard!
7768698.jpg

7768703.jpg

7768727.jpg


Het enige spijtige is dat het rubber wat aangetast is doordat ik uitgeschoven was met het metaal plat te slaan... Maar in het echte leven valt het totaal eigenlijk niet op!

Voila, dit was het voor nu... Was bezig met mijn WC te instaleren, maar had een lek! En er lief gok ik een halve liter blauw water doorheen mijn kamer! Dus, volgend weekend even teurg opnieuw denk ik!
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik niet echt meer kon wachten WC cooling maar even op de bureau gezet! Moest er even gaten voor boren in de muur maar kom :p!
7782402.jpg


En dit de eerste keer was dat ik de temps zag met het RX240 rad erbij en de gelapte cpu.. sprongen mijn ogen even open :D...
Na 10 min prime95 Small FFT werd de cpu maar 55° 4.0Ghz @1.411V (HT on.) (vrij hoog voltage, maar hij vraagt spijtig genoeg veel!)

En wanneer ik het uitzet direct een drop naar de 30°... Niet slecht dus :D.

Nu, even afwachten en zoeken.. Want zoek een 5.25" bay PSU van min 300watt... (dus moest iemand er één hebben liggen, laat maar weten alvast!)
Want, ga een tec op mijn cpu zetten waarschijnlijk :)! Denk een 236watt variant!
Dus, tot die tijd zal het even stil zijn!
 
Coolermaster.jpg


Update 6

Zit ziek thuis, dus vond dan maar niets beter dan psu'tje sleeven... 2 dagen en 80 meter sleeving verder is dit het resultaat :).

Inneens maar alles gesleeved, ook molexen en sata's. (maar deze niet volledig. Telkens maar de onderkant.) ook 24 pins opnieuw gesleeved.. Aangezien ik vond dat deze niet goed gedaan was.
7802323.jpg

het staat er zelfs een beetje bol van :p.
7802327.jpg

voorbeeldje van hoe het bij de connectors zelf is.
7802330.jpg


Voila, dat was het dan weer voor vandaag!
 
Tja, kben ook nieuw op het forum hé.. Misschien daardoor :).

Het is inderdaad wel een goede case, ondanks dat het zeker en vast geen strakke case is, maar één met een agressief uiterlijk spreekt ze me toch meer en meer aan!
Het enige spijtige vind ik.. Is dat ik naarmate ik meer en meer met de case aan de slag ging, dat ik meer en meer mankementen begon tegen te komen... zoals de radiator support... Er is in totaal ruimte voor 5x 120mm aan rad... Maar! Vanonder kan je een 240 steken, dit tot een max dikte van 85mm (dit is nog goed voor mij.) Maar in de top kan je ook een 240mm rad steken, maar dit is maar beperkt tot een ruimte van 60mm (met fannen bij.) terwijl ze gemakkelijk het moederbord wat konden verlagen zodat je meer ruimte hebt! Want er is vanonder nog meer als genoeg plaats ;).
En de ruimte voor een triple rad is er zeker en vast ook!

Maar buiten dan, de case werkt wel heerlijk voor in te bouwen! Veel ruimte en veel dingen dat je naar je eigen zin kan aanpassen ;).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S [CIP] ----- Parvum Toxic ----- Gallery & Build Logs 14
k.3nny [CIP]Aciddreams Gallery & Build Logs 11
tijgervarken [CIP] "Night Shades" mod by Tijgervarken Gallery & Build Logs 46
S [CiP] DeskMod by Solidseal Gallery & Build Logs 11
vincent [CIP] Frits Gallery & Build Logs 43
vincent [CIP] gemene machine Gallery & Build Logs 38
PasLis [CIP] Merlin SM8 Gallery & Build Logs 7
alain-s [CIP] Eden Gallery & Build Logs 55
Zwelgje [CIP] Kweet niet Gallery & Build Logs 90
ProAce [CiP]Nice Soil Gallery & Build Logs 23
Sw333t [CIP] Nebula RGB Gallery & Build Logs 20
toosgrandioos [CIP] TG Mods - Powermac G5 Gallery & Build Logs 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
S [CIP] Reactor Meltdown Gallery & Build Logs 99
kier [CiP] Corsair Carbide MbK Gallery & Build Logs 35
Ianovski [CIP] the Cube Gallery & Build Logs 40
S [CIP] Pro-Bit Gallery & Build Logs 0
S [CIP] The eYe Gallery & Build Logs 26
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
M [CIP] FraG Gallery & Build Logs 12
88Gamer88 [CiP] The Black Mozart Restyle Gallery & Build Logs 68
E [CIP]The Hardest Ever Gallery & Build Logs 8
Timmeh [CIP] Billyboekenkastmod Gallery & Build Logs 11
kier [CiP] MCE MbK Gallery & Build Logs 23
Ianovski [CIP] Shirokuro Gallery & Build Logs 38
alain-s [CIP] Bel Air Gallery & Build Logs 112
DieHard [CiP] The Devil's Den Gallery & Build Logs 33
kier [CiP] Caselabs Magnum M8K Gallery & Build Logs 120
Meelobee [CiP] Project pǝʇɹǝʌuı Gallery & Build Logs 310
alain-s [CIP] CM Silencio Limited Edition Gallery & Build Logs 56
kier [CiP] Silencio 550 MbK Gallery & Build Logs 24
Mexel Gezocht voor een CIP Advies Waterkoeling Setup 1
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
R [CiP] The Black Panther Gallery & Build Logs 13
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
ChrisdeW [CIP] Chrubus Gallery & Build Logs 105
baretsu [CIP] The Quaternion Project Gallery & Build Logs 43
G [CIP] Black Mythical TJ07 Gallery & Build Logs 62
wâldpyk [CIP] think pink Cases en Modding 23
tomcatt [CIP] Little HD Gallery & Build Logs 6
R [CiP] green antec 1200 Gallery & Build Logs 19
bundymania [User Review] Cooler Master CM Storm Quick Fire XTi Mechanical Gaming Keyboard [GER] HighFlow Product Reviews 0
J joeri1 / Joeri / Red Storm Gaming-PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
J CM Storm Enforcer + EK-XLC Predator 240 (Extern) Waterkoeling 2
Sw333t [VERKOCHT] CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset Verkocht 2
bundymania Cooler Master / CM Storm Sirus-C Headset [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania Cooler Master CM Storm Quickfire Rapid-I - Mechanische Tastatur im Test (deutsch) HighFlow Product Reviews 2
M Storm 14 // 10-11-12 Oktober // 200 seats Lan Party 1
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Reaper Gaming Mouse - GERMAN HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Ceres 500 Gaming Headset - ENGLISH HighFlow Product Reviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan