• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CIP] Shirokuro

Ianovski

Junior Member
shrikurobanner.jpg

cmbanner.jpg

Update 1

Zoals op sommige plekken al vermeld ga ik starten met een nieuwe casemod. Het is eigenlijk de eerste casemod die ik bij ga houden op wat forums. De naam Shirokuro is eigenlijk gewoon “Black and White” in het Japans :p, vond het wel leuk staan. Via translator vertaald dus mijn excuses als het niet klopt.

Het idee is een hele strakke kast te maken. Niet teveel gekke dingen erop en eraan enz. Achter het mobo wil ik plexiglas gebruiken om dit ook mooi strak te krijgen, window erin, kabels sleeven. Verder werk ik de voeding en kabels ook weg. Kleurenschema wordt wit/zwart en wat rode accenten in de hardware.


Nog niet alle hardware is binnen, maar het onderstaande lijstje moet het worden.


  • Mobo: Asus Maximus V Formula

  • CPU: Intel Core i7 3770K (i.c.m. Corsair H50)

  • GPU: 2x Asus HD5870 v2

  • PSU: Cooler Master Silent Pro M2 850W

  • CASE: Cooler Master CM690 Advanced II (Black&White Edition)

  • HDD: Western Digital Black 1TB

De kast heb ik gekregen van Cooler Master, daarvoor wil ik Marco hartelijk bedanken!
Dit was het tot nu toe, onderdelen komen allemaal snel binnen, dan ga ik beginnen!

Adios!
 
Laatst bewerkt:
cmbanner.jpg


shrikurobanner.jpg


Update 2

Daar zijn we weer! Er is ondertussen het één en ander binnen gekomen. Waaronder een pakketje van Highflow en nieuw geheugen. (Bijpassend bij de mod uiteraard)

Ben ook bezig geweest met het plexiglas op maat maken, is toch wel aardig gelukt. Was eerst een beetje bang dat het zou gaan breken e.d. maar schijnt dus heel makkelijk gezaagd te kunnen worden met een decoupeerzaag, fijn zaagje en een laag toerental. Prima gelukt dus.

Verder is het idee om de voorkant en bovenkant van de kast van 1 geheel stuk mesh te gaan maken, dus niet al die drivebay covers enzo.

Hieronder eerst maar eens wat foto's van de prachtige kast van Cooler Master, nogmaal heel erg bedankt hiervoor!
41623946.jpg


66431767.jpg


73650457.jpg


79519408.jpg


90909431.jpg


90528577.jpg


Pakketje van highflow! Een 4tal fans, LED strip, witte eSata kabels, en wat cablemanagement stuff.
15562318.jpg


85523224.jpg


Nieuw geheugen. 16GB, enne mooi rood is niet lelijk (hopelijk)
35350313.jpg


Plexiglas op maat gemaakt. Heb wel foto's van het aftekenen enzo, maar die waren heel wazig.
51173789.jpg


84235794.jpg


Plexiglas zonder bescherming, moet nog wat in geboord worden maar dan doe ik er wel tape overheen, kon gewoon niet wachten om het even te zien. :p
12431852.jpg


Met de LED strip. Ik ben zeer tevreden met het resultaat.
19797617.jpg


Voor de rest heb ik ook slecht nieuws... Mijn voeding is overleden, geen idee waaraan, maar zit helaas geen garantie meer op.:icon_cry: Ben dus op zoek naar een nieuwe, waarschijnlijk ook meteen een modulaire. Sleeving wordt binnenkort besteld. En qua moederbord en processor, misschien dat ik wel wacht op de nieuwe Asus Maximus V Formula, vind hem er zo vet uitzien.

In de volgende update geef ik waarschijnlijk ook even een overzichtsfoto van de hardware. En ik heb dan als het goed is een beter camera. ;)

Dat was 'm weer voor deze update.

Adios!
 
cmbanner.jpg


shrikurobanner.jpg


Update 3

Daar ben ik weer. Niet een al te grote update, maar wel leuk nieuws!

Ik heb namelijk van Marco bij Cooler Master Benelux een prachtige voeding mogen ontvangen. De Cooler Master Silent Pro M2 850W! Van harte bedankt Marco!!

Ook heb ik de stukken plexiglas wat bij gewerkt, alles past nu perfect in de kast. Bij sommige heb ik gaatjes geboord om ze vast te kunnen zetten. Hieronder de pics!

Een prachtig pakketje! Wat zou daar toch in zitten?
14.jpg


Juist, de nieuwe voeding!
15.jpg


Mooi modulair, precies waar ik naar op zoek was. Scheelt weer kabels.
16.jpg


Alvast onderin de kast gezet. Het wordt nog een beetje passen en meten om alles makkelijk erin te krijgen, maar dit gaat helemaal lukken.
17.jpg


Plexiglas afplakken en aftekenen. Hoekje ondering maakt ruimte voor eventuele kabels die er langs moeten. Ik heb maar van ééntje een foto gemaakt, rest ben ik vergeten. 8)7
18.jpg


Ruimte gemaakt voor de stand-offs. Past perfect!
22.jpg


23.jpg


Hier dus de gaatjes uit geboord.
21.jpg


Wordt vast gezet met deze schroefjes.
19.jpg


Nou, niet heel veel gebeurd, maar wel de details waar je op moet letten. Er is nog 1 stuk plexiglas dat bijgezaagd moet worden. En dan ook nog even een vraagje:
Zijn deze kabels makkelijk te sleeven?
20.jpg


De nieuwe hardware die ik wil bestellen laat nog even op zich wachten. Verwacht namelijk zeer binnenkort geld te krijgen, maar is nog niet binnen, helaas... :( Voor de rest, foto's zijn slechte kwaliteit, I know, maar ik beloof jullie dat de final shots zeer goed zullen zijn! ;)
Dit was 'm weer en tot de volgende keer!

Adios!
 
cmbanner.jpg


steelseriesbanner.jpg


shrikurobanner.jpg


Sponsor update!

Ik ben zeer blij met het aankondigen van mijn nieuwe sponsor voor deze build, Steelseries! Hiervoor mijn speciale dank aan Geoffrey de Bie van Steelseries voor het mogelijk maken van deze sponosoring!!

Hier even een lijstje van de producten die ik gekregen heb, de foto's staan hieronder.

  • Steelseries 6G V2 Pro Gaming Keyboard
  • Steelseries Sensei Pro Grade Laser Mouse
  • Steelseries Siberia V2 White Pro Gaming Headset
  • Steelseries Qck Pro Gaming Mouse Surface

Alles uiteraard in bijpassende kleuren.

Pakketje binnen!
24.jpg


Overzicht van de inhoud.
25.jpg


Steelseries 6G V2 Pro Gaming Keyboard
26.jpg


30.jpg


Steelseries Sensei Pro Grade Laser Mouse
27.jpg


31.jpg


Steelseries Siberia V2 White Pro Gaming Headset
28.jpg


32.jpg


Steelseries Qck Pro Gaming Mouse Surface
29.jpg


33.jpg


Nogmaals heel erg bedankt Geoffrey de Bie van Steelseries!

Verder heb ik sleeving besteld bij MDPC-X, die verwacht ik binnenkort binnen te krijgen. Ook heb ik een Asus Maximus V formula en een Intel core i7 3770k besteld en die verwacht ik ook zeer binnenkort binnen te krijgen. Meer informatie hierover in de volgende update!

Tot de volgende keer!
Adios!
 
wel grappig dat het allemaal dezelfde steelserie pakketten zijn :p

Veel plezier met je gratis gear ;) alhoewel jammer dat hiervan een mod nooit mooier of beter eruitgaat zien (no offense)

Voor de rest ziet je mod er topiie uit!
 
Ik ben het er mee eens dat het de mod er niet mooier uit laat zien, maar het geeft wel een mooi compleet totaal plaatje, en daar ben ik hartstikke blij mee. Ik ga deze onderdelen dan ook zeker meenemen in de eindfoto's :D
 
Update 4

cmbanner.jpg


steelseriesbanner.jpg


shrikurobanner.jpg


Update 4

Daar zijn we weer, heeft even geduurd... Ik heb namelijk een huis weten te machtigen via beheer in Steenwijk. Samen met een maat van me ga ik hier wonen. Dus ben heel druk bezig geweest met alles regelen, verhuizen enz. Maar ik heb niet stil gezeten! Er zijn weer nieuwe onderdelen binnen gekomen en heb een leuk idee bedacht voor de voorkant. Ook heb ik mijzelf opgegeven voor de Cooler Master Casemod competitie! Ga ik zeker mijn best voor doen.

Ik had ook nog een overzichtsfoto van de hardware beloofd, hieronder de foto. (Ben alleen zo stom geweest de processor er niet op te zetten)
16-1.jpg


azerty-banner.jpg


En er zijn twee pakketjes binnen gekomen. Eentje van Azerty. Ik heb met Azerty een hele mooie deal kunnen sluiten! Waarvoor ik Jesper van Azerty heel hartelijk wil bedanken!

Een Intel Core i7 3770K + Asus Maximus V Formula en koelpasta!
7-1.jpg


8-1.jpg


21-1.jpg


9-1.jpg


10-1.jpg


11-1.jpg


Verder het pakketje van mdpc-x.
1-1.jpg


2-1.jpg


3-1.jpg


4-1.jpg


5-1.jpg


6-1.jpg


Ik ben nog niet begonnen met sleeven, dit ga ik waarschijnlijk uitbesteden. Maar gezien mijn aankomende vakanties en overige verhuizing enzo. gaat dat waarschijnlijk ook nog wel eventjes duren.

Ik ben verder gegaan met de midplate. Ik heb deze en de plaat aan de zijkant aan elkaar vast gemaakt. Ook heb ik geprobeerd het een beetje een Japanse stijl te geven door er rechthoeken in te zagen en er witte plexiglas achter te doen. Hier komen witte LED lampjes onder zodat het oplicht.

Afplakken!
29-1.jpg


Rechthoeken aftekenen.
30-1.jpg


In de kast geplaatst.
15-1.jpg


14-1.jpg


Resultaat met de witte plexi erachter.
31-1.jpg


32-1.jpg


Gaatjes boren en verzinken.
36.jpg


Popnagels van mdpc-x
37.jpg


17-1.jpg


Ik heb een deel van de hardware geplaatst om te kijken hoe het zou passen en staan. Ik ben zeer tevreden met het resultaat en de looks ervan. Hieronder plaatjes!
18-1.jpg


19-1.jpg


12-1.jpg


Zo komt het met de H50 erin en fans erop.
20-1.jpg


Verder had ik nog een idee voor de voorkant. Ik wil hier 3 fans met witte LED's plaatsen. Dit past natuurlijk niet zomaar, dus ik heb aluminium gehaald bij de praxis om hier een plaat voor te maken.

Eerst de voorkant afplakken en aftekenen.
22-1.jpg


Zaag erlangs.
23-1.jpg


24-1.jpg


Plaat op maat gemaakt en erop vast gemaakt.
25-1.jpg


13-1.jpg


Fans plaatsen en aftekenen.
26-1.jpg


27-1.jpg


28-1.jpg


Helaas was het aluminium te dun en is er iets fout gegaan...
34.jpg


33-1.jpg


Dus maar opnieuw begonnen. Ditmaal met de bovenkant van een oude pc kast. Dit metaal is dikker en ook al zwart.
35.jpg


Hier nog niet mee klaar, dus to be continued...

Ik hoop snel door te kunnen, maar heb nog geen gereedschap of werkplek in mijn nieuwe woning. Moet hier dus nog dingen voor regelen. Maar hij is in ieder geval op tijd klaar voor de competitie, dat beloof ik! ;)

Dat was het voor deze keer, probeer zo snel mogelijk een nieuwe update te plaatsen!

Tot de volgende keer!
Adios!
 
Korte update!

Hallo daar!

Ik was even uit de running... Nieuw huis, nieuwe school. Al met al heel druk geweest met verhuizen e.d. Woon nu samen met een maat van me in Steenwijk. Heb voor mijzelf nu een leuke casemod kamer ingericht. Ben alleen nog op zoek naar iets van een boormachine (gebruikte altijd die van me moeder ). Maar ben nu eindelijk zo ver dat ik weer aan de slag kan!

System is momenteel up and running. Na de verhuizing waren beide harde schijven kapot gegaan, veel data verloren helaas... Maar ik heb nu een WD Caviar Black 1TB en een Corsair Force GT 120GB. Lekker vlot laten we maar zeggen. Met deze aankoop zijn er ook wat ideeën bij gekomen. Hierover volgt nog een update. Ik heb ook tijdens mijn vakantie in Spanje, bij mijn oude stagebedrijf daar, hele mooie vinyl stickers laten afdrukken van zowel Cooler Master als Steelseries. Leek mij een leuk extraatje voor mijn sponsors, waar ik toch wel zo ontzettend blij mee ben.

Binnenkort gaan we dus weer lekker verder, met daarbij ook de bijhorende updates!

Stay tuned en tot de volgende keer!
 
cmbanner.jpg


steelseriesbanner.jpg


shrikurobanner.jpg


Update 5

Hallo allemaal.
Een niet al te grote update. Ik heb nog niet genoeg gereedschap in mijn nieuwe woning om flink door te kunnen casemodden maar ik doe mijn best. Tijdens de verhuizing zijn mijn HDD's kapot gegaan. Ik heb dus nieuwe moeten kopen. Dit uiteraard met een mooi aanbod van Azerty. Dus nogmaals hartelijk dank hiervoor!

azerty-banner.jpg


Ik heb de Corsair Force GT 120GB gekocht en een WD Black 1TB

Hier wat foto's

1-2.jpg


2-2.jpg


3-2.jpg


4-2.jpg


Dit is hoe de pc er nu bij staat. Hij werkt en hij is sneeel :D

5-2.jpg


Tijdens mijn vakantie in Spanje ben ik langs mijn oude stagebedrijf gegaan. Ook gevraagd daar of ze iets voor mij konden maken. Namelijk stickers van mijn sponsors. Deze komen ergens in de binnenkant van de kast te zitten. Helemaal gratis gemaakt door Publitipo!

Hier is wat ze voor mij gemaakt hebben.

6-2.jpg


7-2.jpg


8-2.jpg


Dit was het tot zover, hoop binnenkort meer te kunnen doen! Mijn build is nu ook op het Cooler Master forum voor de competitie!

Adios!
 
cmbanner.jpg


steelseriesbanner.jpg


shrikurobanner.jpg


Update 6!

Hallo daar!

Hier ben ik weer met een nieuwe update! De voeding is gesleeved. Dit is gedaan door Hukkel80. Ben ontzettend tevreden hierover. Zeer goed contact gehad de hele tijd en hij heeft mij ook mooi op de hoogte gehouden via Whatsapp d.m.v. foto's. Een echte aanrader!

De voeding is helemaal wit geworden, deels shrinkloos. Voeding is ook al in de kast geplaatst en ik ben nu bezig om alle kabels mooi weg te werken met klemmetjes e.d. Hier eerst wat foto's van de sleevejob.

14.jpg


13.jpg


34.jpg


21.jpg


20.jpg


18.jpg


23.jpg


22.jpg


30.jpg


28.jpg


10.jpg


15.jpg


12.jpg


33.jpg


32.jpg


GPU kabels waren ontzettend moeilijk vanwege dubbele kabels, toch erg blij met het resultaat :)
29.jpg


Super blij met de sleeving op deze voeding. Een gesleevde voeding laat de kast er meteen een stuk beter uit zien naar mijn mening. Hier wat foto's van hoe ver ik ben alles in de kast te plaatsen en te ordenen.

35-1.jpg


36-1.jpg


37-1.jpg


Ook verder gegaan met de fans in de voorkant, bijna mee klaar. Hier alvast foto's de progress die ik daarin gemaakt heb.

38.jpg


39.jpg


40.jpg


42.jpg


41.jpg


Aftekenen om verder uit te zagen.
50.jpg


Moet nog verder vijlen, ben nu zo ver. Begint er naar mijn mening al goed uit te zien! :p
51.jpg


Ook heb ik een nieuwe achterplaat gemaakt. Hij was eerst een stuk korter omdat ik er vanuit ging dat ik de dvd case zou laten hangen. Heb er dus voor gekozen om dat niet te doen en de SSD aan de achterplaat te hangen zodat deze mooi zichtbaar is. Daar dus mee bezig geweest, ook nog niet af maar wel redelijk ver. Hier de pics ;)

48.jpg


46.jpg


43.jpg


44.jpg


45.jpg


Zo ziet het er dus uit zonder SSD, maar we willen het natuurlijk ook MET SSD zien >:)

52.jpg


53.jpg


De SSD, blijf 'm mooi vinden :p
54.jpg


55.jpg


Als de SSD in de kast hangt.
56.jpg


Moest natuurlijk ook een gat in voor de kabels. Bleek dat de connector van de kabel precies de verkeerde kant op zat. Na deze geflipt te hebben paste de kabel wel maar moest alleen het gat nog wat groter. Dat komt binnenkort ook.

Moet ook nog mooi gevijld worden.
57.jpg


Hier kun je zien dat de kabel nu precies andersom zit.
58.jpg


Nou, genoeg voor deze keer. Ik ga zeer snel weer door, misschien met een nieuwe sponsor erbij maar dat is nog even afwachten. Commentaar, kritiek enzovoort is allemaal welkom ;)

Tot de volgende update!
Adios!
 
cmbanner.jpg


steelseriesbanner.jpg


shrikurobanner.jpg


Update 7!

Sup broeders 8)

Even een korte update over de voorkant. Beetje progress gemaakt en dit wil ik natuurlijk graag met jullie delen. Metalen plaat is geschuurd en klaar voor de eerste laag verf om hem weer mooi zwart te maken. De fans die er nu in zitten komen in de top van de kast, ik moet nog mooie fans bestellen. Zit te denken aan fans met witte LED's erin, weet het nog niet zeker. Wat denken jullie dat het mooiste is? Net zoals de andere witte fans of met LED's?

Hier wat pics!

Geschuurd en met de fans er al in om even te testen :p
59.jpg


60.jpg


61.jpg


De voorkant, ik denk dat ik die zwarte balken weg haal. Komt sowieso nog mesh voor, maar heb nog geen mooie mesh kunnen vinden. Die stukken van Highflow.nl zijn te klein. Iemand een goede winkel?
64.jpg


65.jpg


En even een overzichtsfoto om te laten zien hoe het gaat worden. Op deze foto's is vind ik al heel goed te zien hoe het er een beetje uit komt te zien.
63.jpg


62.jpg


That's it for now! Tot de volgende update!

Adios!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S [CIP] ----- Parvum Toxic ----- Gallery & Build Logs 14
k.3nny [CIP]Aciddreams Gallery & Build Logs 11
tijgervarken [CIP] "Night Shades" mod by Tijgervarken Gallery & Build Logs 46
S [CiP] DeskMod by Solidseal Gallery & Build Logs 11
vincent [CIP] Frits Gallery & Build Logs 43
vincent [CIP] gemene machine Gallery & Build Logs 38
PasLis [CIP] Merlin SM8 Gallery & Build Logs 7
alain-s [CIP] Eden Gallery & Build Logs 55
Zwelgje [CIP] Kweet niet Gallery & Build Logs 90
ProAce [CiP]Nice Soil Gallery & Build Logs 23
Sw333t [CIP] Nebula RGB Gallery & Build Logs 20
toosgrandioos [CIP] TG Mods - Powermac G5 Gallery & Build Logs 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
S [CIP] Reactor Meltdown Gallery & Build Logs 99
kier [CiP] Corsair Carbide MbK Gallery & Build Logs 35
Ianovski [CIP] the Cube Gallery & Build Logs 40
S [CIP] Pro-Bit Gallery & Build Logs 0
S [CIP] The eYe Gallery & Build Logs 26
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
M [CIP] FraG Gallery & Build Logs 12
88Gamer88 [CiP] The Black Mozart Restyle Gallery & Build Logs 68
E [CIP]The Hardest Ever Gallery & Build Logs 8
Timmeh [CIP] Billyboekenkastmod Gallery & Build Logs 11
kier [CiP] MCE MbK Gallery & Build Logs 23
alain-s [CIP] Bel Air Gallery & Build Logs 112
DieHard [CiP] The Devil's Den Gallery & Build Logs 33
kier [CiP] Caselabs Magnum M8K Gallery & Build Logs 120
Meelobee [CiP] Project pǝʇɹǝʌuı Gallery & Build Logs 310
alain-s [CIP] CM Silencio Limited Edition Gallery & Build Logs 56
kier [CiP] Silencio 550 MbK Gallery & Build Logs 24
T [CIP] Storm Trooper Gallery & Build Logs 24
Mexel Gezocht voor een CIP Advies Waterkoeling Setup 1
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
R [CiP] The Black Panther Gallery & Build Logs 13
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
ChrisdeW [CIP] Chrubus Gallery & Build Logs 105
baretsu [CIP] The Quaternion Project Gallery & Build Logs 43
G [CIP] Black Mythical TJ07 Gallery & Build Logs 62
wâldpyk [CIP] think pink Cases en Modding 23
tomcatt [CIP] Little HD Gallery & Build Logs 6
R [CiP] green antec 1200 Gallery & Build Logs 19

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan