• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CIP] Reactor Meltdown

Misschien kun je, je concept met bijbehorende tekeningen aan een fitting producent verkopen. Uiteraard voor een fee per verkochte fitting.
dat is een idee, maar ik ga ze eerst zelf maken en misschien komen er dan vanzelf vragen naar van andere fabrikanten. als die zien dat het een succes is zijn ze ook eerder geneigd om er meer voor te geven.

Verder wil ik ook nog de andere concepten delen die ik gerendeerd heb, deze zal ik in eerste instantie niet maken ivm de toegenomen complexiteit.

de eerste is gebaseerd op een ER spanmoer systeem:


de 2e heeft sloten om de fitting aan te draaien met een stuk gereedschap:

2e is hetzelfde behalve dat de kleur ring dezelfde in snede heeft die dus doorloopt tot de buis:


de 4e is geïnspireerd op een banden profiel:


de 5e heeft ronde gaten waar een stuk gereedschap in kan om hem aan te draaien


de 6e heeft dezelfde ronde gaten maar dichter bij de buis en ook verwerkt in de kleur ring:


dit zijn mogelijke concepten voor de toekomst als ik de originele onder de knie heb.
 
Nou nog eentje die de stroom van de leds krijgt door de flow van het water en je bent echt het mannetje.

Vind die stroomaansluiting maar lelijk zo.

Verder is het gaatjes systeem niet nieuw (Monsoon), net als die met het bandenprofiel (weet niet meer welke fabrikant, was iets met F1 er in). Zal me ook niets verbazen als op 1 van die (of beiden) patent/copyright op rust waar je geheel of gedeeltelijk inbreuk op maakt.
 
Laatst bewerkt:
Nou nog eentje die de stroom van de leds krijgt door de flow van het water en je bent echt het mannetje.

Vind die stroomaansluiting maar lelijk zo.

Verder is het gaatjes systeem niet nieuw (Monsoon), net als die met het bandenprofiel (weet niet meer welke fabrikant, was iets met F1 er in). Zal me ook niets verbazen als op 1 van die (of beiden) patent op rust waar je geheel of gedeeltelijk inbreuk op maakt.

ja de connector is wel een kleine afweging die ik moet maken, verder is het natuurlijk ook makkelijk mogelijk om gewoon de kabeltjes aan de pinnentjes te solderen maar dit maakt het monteren van de fitting veel vervelender, ik heb ook al gezien dat ik de leds ook 1 aderig zou kunnen voeden met een soort statische wisselspanning maar ik denk niet dat dit goed zal zijn voor de andere componenten dus dat valt een beetje af. draadloze spanning kan ook niet ivm de beperkte ruimte en ook nog eens de shielding die de moer veroorzaakt.
via flow zou in theorie wel kunnen maar dan zou de fitting waarschijnlijk duurder worden als een waterkoelblok en dat lijkt me nou ook niet echt gewenst.

ook is dit naar mijn weten de kleinste pin connector die er te krijgen is, de pinnen zijn dan ook maar 0.4mm dik.

verder claim ik ook niet dat sommige ontwerpen geïnspireerd zijn op andere ontwerpen hoewel ik het banden profiel nog niet kende(vind het persoonlijk ook niet zo mooi). het is natuurlijk nooit mogelijk om 100% nieuwe dingen te maken, het beste wat je kan doen is focussen op 1 of meer gebieden. verder denk ik niet dat daar een patent op rust(wat nog geldig is) en ik denk ook niet dat jij de definitie van patenten helemaal snapt. een patent beschrijft een werking van iets en copyright regelt alles wat te maken heeft met looks en uiterlijke dingen. je kan overigens alleen inbreuk maken op een patent als je het verkoopt, niet met het produceren of ontwerpen van dingen. met copyright kan je met een afbeelding wel inbreuk maken zonder iets te maken, zou ik nu bijvoorbeeld een fitting van monsoon zo goed als letterlijk gaan natekenen dan zouden hun in theorie kunnen vragen om die afbeeldingen te verwijderen, om kracht daarachter te zetten moeten de 2 niet uit elkaar te houden zijn voor een leek(niet expert op het gebied)
 
nou het heeft een flink tijdje geduurd maar ik heb in de tussentijd flink wat onderdelen moeten maken.

ik ben bezig geweest met het maken van de micro machine klemmen om dadelijk de onderdelen van de fittingen te kunnen nabewerken.
verder heb ik ook nog het eerste deel van de bewerking afgemaakt voor de moeren, deze worden later nog nabewerkt in de klemmetjes.

hier zijn de eerste shots van het nieuwe ontwerp:



oud en nieuw langs elkaar:



dan ga ik nu verder met de machine klemmetjes. ik heb deze ontworpen om ronde onderdelen van 19-25mm te kunnen inspannen en bewerken(15 per keer)

de bodemplaat(gevlakt op de freesmachine):



de klemmetjes zelf zonder bouten nog:



het duw mechanisme:


de volledige assemblage:


met 1 moer ingeklemd:


de 12 prototypes die ik nu heb liggen:


dit was hem weer voor nu, volgende week ga ik de moeren nabewerken, dan volgt er weer een update.
 
ik heb vandaag weer wat verder gewerkt aan de onderdelen, ik heb de gekleurde plexiglas onderdelen gefreesd. ik had wat sample plaatjes liggen en die heb ik dus gebruikt om 3 setjes van de onderdelen te maken.

rood:


groen:


blauw:


geel:


wit:


en natuurlijk voor het WK oranje: :p


ik heb de onderdeeltjes van een groen setje gemonteerd in de oude versie fittingen:



nu nog een goede camera erbij met een goede HDR optie en dan zou er zelfs een mooie foto van gemaakt kunnen worden :p

ook heb ik vandaag de 15x klem afgemaakt en gemonteerd op de freesbank, ergens volgende week ga ik dus de bovenste onderdelen afmaken.


volgende week meer :)
 
WOW. Dat is een mooi effect. Zal er ook een RGB LED in de fitting passen? Kan je zelf kiezen welke kleur je wilt.
nee, er zijn wel 0603 rgb leds maar die zijn 1,5mm breed en dat past niet op het pcbtje wat maar ongeveer 1mm breed i

dat ziet er echt vet uit, moet je dus voorstellen als je dat allemaal in je pc heb echt te gek gewoon.
thanks :)

ik heb verder nog goed nieuws, de indiegogo crowdfunding campagne is online :)
hier is de link: crowdfunding campagne Illumitube


verder heb ik ook nog een beetje zitten renderen en dit is het resultaat:
 
nee, er zijn wel 0603 rgb leds maar die zijn 1,5mm breed en dat past niet op het pcbtje wat maar ongeveer 1mm breed i


thanks :)

ik heb verder nog goed nieuws, de indiegogo crowdfunding campagne is online :)
hier is de link: crowdfunding campagne Illumitube


verder heb ik ook nog een beetje zitten renderen en dit is het resultaat:

Super mooi allemaal. Zelf ben ikop zoek naar iemand die mijn nieuwe fangrills kan frezen.
4 x van het formaat 560 ( 4 x 140mm fan covers) voor mijn nieuwe build.

verder nog meer werk maar ik moet eerst de tekeningen afmaken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S [CIP] ----- Parvum Toxic ----- Gallery & Build Logs 14
k.3nny [CIP]Aciddreams Gallery & Build Logs 11
tijgervarken [CIP] "Night Shades" mod by Tijgervarken Gallery & Build Logs 46
S [CiP] DeskMod by Solidseal Gallery & Build Logs 11
vincent [CIP] Frits Gallery & Build Logs 43
vincent [CIP] gemene machine Gallery & Build Logs 38
PasLis [CIP] Merlin SM8 Gallery & Build Logs 7
alain-s [CIP] Eden Gallery & Build Logs 55
Zwelgje [CIP] Kweet niet Gallery & Build Logs 90
ProAce [CiP]Nice Soil Gallery & Build Logs 23
Sw333t [CIP] Nebula RGB Gallery & Build Logs 20
toosgrandioos [CIP] TG Mods - Powermac G5 Gallery & Build Logs 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
kier [CiP] Corsair Carbide MbK Gallery & Build Logs 35
Ianovski [CIP] the Cube Gallery & Build Logs 40
S [CIP] Pro-Bit Gallery & Build Logs 0
S [CIP] The eYe Gallery & Build Logs 26
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
M [CIP] FraG Gallery & Build Logs 12
88Gamer88 [CiP] The Black Mozart Restyle Gallery & Build Logs 68
E [CIP]The Hardest Ever Gallery & Build Logs 8
Timmeh [CIP] Billyboekenkastmod Gallery & Build Logs 11
kier [CiP] MCE MbK Gallery & Build Logs 23
Ianovski [CIP] Shirokuro Gallery & Build Logs 38
alain-s [CIP] Bel Air Gallery & Build Logs 112
DieHard [CiP] The Devil's Den Gallery & Build Logs 33
kier [CiP] Caselabs Magnum M8K Gallery & Build Logs 120
Meelobee [CiP] Project pǝʇɹǝʌuı Gallery & Build Logs 310
alain-s [CIP] CM Silencio Limited Edition Gallery & Build Logs 56
kier [CiP] Silencio 550 MbK Gallery & Build Logs 24
T [CIP] Storm Trooper Gallery & Build Logs 24
Mexel Gezocht voor een CIP Advies Waterkoeling Setup 1
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
R [CiP] The Black Panther Gallery & Build Logs 13
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
ChrisdeW [CIP] Chrubus Gallery & Build Logs 105
baretsu [CIP] The Quaternion Project Gallery & Build Logs 43
G [CIP] Black Mythical TJ07 Gallery & Build Logs 62
wâldpyk [CIP] think pink Cases en Modding 23
tomcatt [CIP] Little HD Gallery & Build Logs 6
R [CiP] green antec 1200 Gallery & Build Logs 19
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
Eon OClan #2 - The Meltdown Lan Party 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan