• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

check een aantal vraagjes!

boefmans

New member
Dag allemaal,

Ik heb de volgende winkelwagen:
http://www.highflow.nl/index.php?ta...=3596&hash=2ae0aebfba58965b0fc61e69f5092822Ik kan geen plaatje van mijn setup toevoegen, geen idee hoe dat moet, dus even in tekst:

-kast obsidian 800D, beetje gemod
-er gaat ingebouwd worden:
asus maximus extreme IV-z
2500k
6970 1x (upgrade naar 2 in toekomst); behalve als de 7000 serie snel uitkomt
8 gb corsair dominator (4x2)
voeding xfx black edition 750W
lianli hdd rack onderaan aan de voorkant, met een fan erop (er zit een intake daar)

Reden van WK:
-lijkt me leuk
-stil
-overclocken

Nu de vragen:
1. Klopt de winkelwagen zo, zijn er nog aanpassingen/adviezen mogelijk?
2. de airflow: er komen onderaan 2 fans boven elkaar, voor de intake. Verder een kleine intake aan de voorkant voor de HDs. Er is een 140mm ruimte aan de achterkant, moet die in of out worden? (bovenaan komt een 480 rad). de intake fans worden enermax apolish vegas.
3. fillport: zit er bij het reservoir een aparte 'in' voor de fillport? het reservoir komt bovenaan aan de voorkant, er is ruimte om vanuit daar een fillport slang naar boven te doen. Of sluit je de fillport aan een slang zelf aan?
4. echt n00bvraagje: hoe en waar sluit je temp meters aan (of een linkje met uitleg zou prettig zijn :D)
5. zit er bij het rad al fans of moeten die er apart bij bestelt? Ik heb er al 4 liggen maar wil push-pull.
6. advies over benodigde stroomkabeltjes en plugjes is ook meer dan welkom, ik heb geen idee ;-D En tis zo lullig als je aan het bouwen bent en je moet weer 2 dagen opo kabeltjes wachten...
7. die filter, heeft dat nut of is dat puur een extraatje? :081:
8. Freddy als ik het zo bestel, neem ik aan dat de processor gelapt wordt geleverd? (das een reden om de processor bij jullie te orderen, dat lappen zie ik zelf niet zo zitten)

alvast bedankt! ik hoop hiermee mijn lijstje definitef te maken, zodra ik terug ben van vakantie ga ik dan bestellen ;D
 
Laatst bewerkt:
Die fittingen vind. Ik minder mooi. Als het qua kwaliteit niks uit aalt hou ik die ik had.
Schroevendraaiers gaan eruit :)
Fans zal ik vervangen.
Qua gpu: als mij. CPU koeler koper is is rt toch beter om dat voor gpu ook te doen of niet?

kun je ook wat met mijn airflow vragen? :1)
 
Haha, nou, ik heb zelf ook een 800D, dus misschien wel.
Ik heb geen fans aan de voorkant (want dat kan stock niet), dus mijn achterste fan blaast in, om koude lucht voor de radiator te plaatsen, die daarweer doorheen wordt getrokken door fans. Maar als jij voor een intake hebt, moet je achter een outtake.

Je pomp/res combo heb ik ook. Ik heb hem iets buiten de kast gehangen en van daaruit gevuld, er zit een fillport in. Daar hoef je dus geen aparte voor te kopen.

Tempmeters weet ik niet, gebruik ik niet. Er zitten geen fans bij het rad.
 
De slangenknipper vond ik wel ideaal tov een stanleymes, je kan nooit uitschieten en je kan op moeilijke plekken toch even snijden. En soms wil je slang een paar milimeter inkorten en dan hebt je dat snel gerealiseerd.
 
Haha, nou, ik heb zelf ook een 800D, dus misschien wel.
Ik heb geen fans aan de voorkant (want dat kan stock niet), dus mijn achterste fan blaast in, om koude lucht voor de radiator te plaatsen, die daarweer doorheen wordt getrokken door fans. Maar als jij voor een intake hebt, moet je achter een outtake.

Je pomp/res combo heb ik ook. Ik heb hem iets buiten de kast gehangen en van daaruit gevuld, er zit een fillport in. Daar hoef je dus geen aparte voor te kopen.

Tempmeters weet ik niet, gebruik ik niet. Er zitten geen fans bij het rad.

- qua fans en airflow: voorin onderaan is een kleine intake met een relaxed hdd fan 120mm. Ik wil de ruimtes onderin voor 140mm fans ook gebruiken om zo de lucht van onderen nar boven te laten gaan, ook voor de passieve koeling. Enige vraag is dus wat ik met de achterfan doe (en is daar eventueel zelfs een 140 rad op te zetten of is dan alle airflow naar zijn grootje)

- in de kast zit al een ril port gat, dus dat lijkt me wel grappignom te benutten.
- ik zal 4 extra fans bij het rad bestellen.
 
Vergeet overigens niet dat door het lappen de garantie vervalt op je processor en dat het vrijwel zeer weinig uit zal maken. Ik krijg namelijk niet echt het gevoel dat je de processor tot het uiterste gaat overclocken. In mijn ogen is het de investering niet waard bij een spiksplinternieuwe cpu.
 
Ik las dat het 10 graden scheelt?
Ik wil niet extreem overklokken, maar over de 4ghz moet diestandaard wel draaien toch.

Maar als het weinig uitmaakt doe ik het niet inderdaad :)


Hier dus een update van mijn vraagjes :) Het zijn ernogal veel hehe, maar voor eendergelijke investering wil ik een aantal dingen dubbelchecken ;D

check een aantal vraagjes!
Dag allemaal,

Ik heb de volgende winkelwagen:
http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3596&hash=828b4d136ebbd9207fb9dfc725e00243
kan geen plaatje van mijn setup toevoegen, geen idee hoe dat moet, dus even in tekst:

-kast obsidian 800D, beetje gemod
-er gaat ingebouwd worden:
asus maximus extreme IV-z
2500k
6970 1x (upgrade naar 2 in toekomst); behalve als de 7000 serie snel uitkomt
8 gb corsair dominator (4x2)
voeding xfx black edition 750W
lianli hdd rack onderaan aan de voorkant, met een fan erop (er zit een intake daar)

Reden van WK:
-lijkt me leuk
-stil
-overclocken

Nu de vragen:
1. Klopt de winkelwagen zo, zijn er nog aanpassingen/adviezen mogelijk?
2. de airflow: er komen onderaan 2 fans boven elkaar, voor de intake. Verder een kleine intake onderaan aan de voorkant voor de HDs. Er is een 140mm ruimte aan de achterkant, moet die in of out worden? (bovenaan komt een 480 rad). de intake fans worden enermax apolish vegas.
3. echt n00bvraagje: hoe en waar sluit je temp meters aan (of een linkje met uitleg zou prettig zijn )
4. Heeft een filter in de flow zin?
alvast bedankt! ik hoop hiermee mijn lijstje definitef te maken, zodra ik terug ben van vakantie ga ik dan bestellen ;D
 
Laatst bewerkt:
dat flupski dingetje moest er nog uit :) ik dacht datnodig te hebben voor de fillport maar dat is niet zo. Weetiemand nog een systeempje om de boel makkelijk te laten leeglopen later?

Lappen heb ik er maar uitgehaald, dat geld kan dan beter naar een 2600k oid :) Ik zal ook kijken of de link weer werkend te krijgen is!
 
Ik dacht dat je dat flupski dingetje erbij had om die temp sensor in te schroeven. :)

3. fillport: zit er bij het reservoir een aparte 'in' voor de fillport? het reservoir komt bovenaan aan de voorkant, er is ruimte om vanuit daar een fillport slang naar boven te doen. Of sluit je de fillport aan een slang zelf aan?

Via het reservoir kan je de boel ook prima vullen. Een fillport is meer om de vulopening naar de buitenkant van je behuizing te kunnen verlengen.
In het geval van het pompje dat in jouw mandje zit heb je deze koppeling nodig. Daar past dan weer een fitting in waar je een stuk slang aan kunt zetten welk naar een punt in je kast gaat waar je de fillport wilt hebben.
Om een slang aan te sluiten op de fillport die je hebt uitgezocht, heb je ook een fitting voor nodig. (dus dan krijg je: reservoir →koppelstuk → fittingslangfitting → filport → en nog een stopfitting om de fillport af te sluiten)


4. echt n00bvraagje: hoe en waar sluit je temp meters aan (of een linkje met uitleg zou prettig zijn )

Zelf doe ik dat meestal met plakband. Er zullen ook wel luxere manieren te verzinnen zijn om de sensor te bevestigen. :)
Mooie/nuttige lokaties zijn: een sensor voor de watertemp, een sensor voor de inkomende lucht van een radiator en eentje voor de uitkomende lucht.
Verder kan je ze in je kast overal plakken/bevestigen waarvan jij denkt dat het leuk is om de temp ongeveer van te weten. bv op de heatsinks van het geheugen of andere heatsinks van bv het mobo, op de harde schijven, boven en onderin de kast (voor bv een indicatie van de gemiddelde kasttemp)


5. zit er bij het rad al fans of moeten die er apart bij bestelt? Ik heb er al 4 liggen maar wil push-pull.

Er zitten geen fans bij de radiator. Ik zag dat je vier Gentle Typhoons 4250rpm in je mandje had zitten. Voor meer stilte en niet zo gek veel koelprestatieverlies icm dat 480 rad zijn de Gentle Typhoon 1850rpm of 1450rpm denk ik een betere keuze voor een stillere setup.



1. Klopt de winkelwagen zo, zijn er nog aanpassingen/adviezen mogelijk?

Als je 'm weer werkende hebt gekregen zal ik 'm nog ff verder bestuderen. :)

edit: link werkt weer zie ik net.
 
Ik dacht dat je dat flupski dingetje erbij had om die temp sensor in te schroeven. :)



Via het reservoir kan je de boel ook prima vullen. Een fillport is meer om de vulopening naar de buitenkant van je behuizing te kunnen verlengen.
In het geval van het pompje dat in jouw mandje zit heb je deze koppeling nodig. Daar past dan weer een fitting in waar je een stuk slang aan kunt zetten welk naar een punt in je kast gaat waar je de fillport wilt hebben.
Om een slang aan te sluiten op de fillport die je hebt uitgezocht, heb je ook een fitting voor nodig. (dus dan krijg je: reservoir →koppelstuk → fittingslangfitting → filport → en nog een stopfitting om de fillport af te sluiten)




Zelf doe ik dat meestal met plakband. Er zullen ook wel luxere manieren te verzinnen zijn om de sensor te bevestigen. :)
Mooie/nuttige lokaties zijn: een sensor voor de watertemp, een sensor voor de inkomende lucht van een radiator en eentje voor de uitkomende lucht.
Verder kan je ze in je kast overal plakken/bevestigen waarvan jij denkt dat het leuk is om de temp ongeveer van te weten. bv op de heatsinks van het geheugen of andere heatsinks van bv het mobo, op de harde schijven, boven en onderin de kast (voor bv een indicatie van de gemiddelde kasttemp)




Er zitten geen fans bij de radiator. Ik zag dat je vier Gentle Typhoons 4250rpm in je mandje had zitten. Voor meer stilte en niet zo gek veel koelprestatieverlies icm dat 480 rad zijn de Gentle Typhoon 1850rpm of 1450rpm denk ik een betere keuze voor een stillere setup.





Als je 'm weer werkende hebt gekregen zal ik 'm nog ff verder bestuderen. :)

edit: link werkt weer zie ik net.

txs, winkelwagen weer aangepast.
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, casemod, modding, behuizingen en gaming! - Winkelwagen

Aantal koppelingen en fittingen is nog wat verwarrend voor mij :) Die andere fans scheelt ook weer in prijs :-D
Nu nog even puzzelen op de stroomkabeltjes...

En is dat flupski dingetje nodig voor de watertempsensor? ofhoe sluit ik dat dan aan? Ik dacht dat die er gewoon tussenkwam maar dat kan inderdaad natuurlijk niet :)
 
De watertempsensor kan je gewoon ertussen monteren, heb je geen extra "flupski dingetje" voor nodig. Waar je die monteert maakt niet zo veel uit, maar in mijn ogen lijkt het mij het makkelijkst om hem op het rad te monteren. De ene kant van de sensor schroef je in je radiator, in de andere kant draai je de fitting in. Dan krijg je dus: Slang -> Fitting -> Temp. Sensor -> Rad.

Qua aantal fittingen:

Pomp/Res = 2, CPU block = 2, GPU block = 2, Fillport = 2.

In totaal dus 8 stuks. Zou er wel 9 a 10 bestellen, heb je er altijd wat achter de hand en als je een slang aan je fillport wilt gaan koppelen heb je dus nog een 9e fitting nodig.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen. Check onze Kerst Actie :) HighFlow Computer Cooling Shop 10
C Componenten check Advies Waterkoeling Setup 3
B Advies en final check Waterkoeling 5
S Eerste loop, controle check! Advies Waterkoeling Setup 2
MrGiorgio Animo check TP 12 Lan Party 28
Johnny Zack Snyder Announces BATMAN/SUPERMAN; Check Out The Official Logo Films / Movies 0
P Laatste check CPU Loop Advies Waterkoeling Setup 8
J Water loop check Waterkoeling 4
R Eerste waterkoeling, onderdelen check Advies Waterkoeling Setup 4
T Winkelwagen check/ fittings check/mogelijkheden check Advies Waterkoeling Setup 5
X-Tripiot Interesse Check Phase koelers. Verkocht 172
bundymania [Bundymania Review / Test] Der große Nvidia GTX580 Fullcover Wasserkühler Check ! HighFlow Product Reviews 0
K Winkelwagen Check.. GPU Waterkoeling GTX580 SLI Advies Waterkoeling Setup 12
P Laatste check op waterkoelingsetup Advies Waterkoeling Setup 8
M Laatste check, Advies Waterkoeling Setup 5
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8
boefmans laatste check: wil volgende week bestellen :-) Advies Waterkoeling Setup 7
T [check] 1155 systeempje Hardware & Software 8
S [check] is dit systeem goed en kloppend? Hardware & Software 28
Wally1987 [VERKOCHT] EK X58 fullcover? blokken [animo-check] EK suppreme HF Verkocht 11
Sw333t [INACTIVE] VOLTCRAFT Energy Check 3000 Verkocht 10
Vissa [VERKOCHT] Volledig Highend WC Set met evt GTX480! Check it out! Verkocht 20
D Lan Party Zeeland vernieuwd! Check snel! Lan Party 6
Sanders [VERKOCHT] 2x Asus HD 5850 animo check Verkocht 16
bundymania [INACTIVE] Bundymania Big Special Sale Thread - check it out now ! Updates Verkocht 18
B 3pin fan cable + connector to check fanspeed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
K Check mijn lijst watercooling - suggestie - advies Advies Waterkoeling Setup 26
MASTERBLASTER [CANCELED] animo check watergekoelde pc Verkocht 21
E Advies en check gevraagd - waterkoeling setup Waterkoeling 7
Nerd1979 Waterkoeling check gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 4
D loop check Waterkoeling 13
Johnny Core i7 d0 overclock check Overclocking 6
Wouter Wat moet je mee nemen voor lan party. Check het hier! Lan Party 78
wijthoef Laatste Check Hardware & Software 32
MrGiorgio Mobo check Hardware & Software 12
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
john een rtx 4090 toe voegen Waterkoeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan