• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

Waterkoeling zou ik héél graag willen doen. Dremel kopen, 360 vanboven, 240 vanvoor, cpu en gpu blokjes, ceramisch bay reservoir-pomp, zwarte bitspowers en witte tubing, *kwijl* :p alleen de centjes ontbreken, arme studenten van tegenwoordig he...

En m'n hardware is nu ook niet om te zeggen van 'wauw die gaan iets hebben aan waterkoeling'. Alles upgraden én waterkoelen wordt al rap een veel te dure droom. Sleeven wou ik ook heel graag doen en heeft even voorrang gekregen omdat ik er lekker veel tijd in kan steken :p

Anyway, hier nog wat foto's van het proces:

8pin cpu was aan de beurt:

[ATTACH]5346[/ATTACH]

MDPC pintool goed stevig erin, en dan HEEL HEEL HEEL hard trekken aan de kabels om ze eruit te krijgen. Echt een minpuntje van de Corsair AX kabels, ze zitten zó stevig vast :p en altijd goed markeren of een tekeningetje maken van welk kabeltje in welk gaatje moest.

[ATTACH]5347[/ATTACH]

Een kabeltje gedaan:

[ATTACH]5348[/ATTACH]

Bijna alle kabels heb ik opnieuw gedaan na de eerste keer. Ze kwamen te vlug los vanonder de heatshrink. Essentieel is dat je nadat je een kabel gesleeved hebt en heatshrink errond gedaan hebt, alles rustig laat liggen om af te koelen en zich goed te zetten. Niet meteen terug in de connector proppen dus, dan is de kans dat je het kapot maakt eerder groot. Dus rustig laten liggen tot je alle kabeltjes gedaan hebt, dan opnieuw de eerste nemen, uiteinde even terug warm maken en dan de connector in. Heel rustig, zodat je zeker niets stuk maakt en dan opnieuw even laten liggen voordat je de kabel door je systeem trekt.

Dit was het resultaat:

[ATTACH]5349[/ATTACH]

[ATTACH]5350[/ATTACH]

Heatshrink is niet perféct recht, maar ongeveer zo goed als ik het gedaan krijg. Bij de 24pin en 6/8pins proberen beter te doen ^^

Zo ziet m'n pc er voorlopig uit:

[ATTACH]5351[/ATTACH]

[ATTACH]5352[/ATTACH]

[ATTACH]5353[/ATTACH]

[ATTACH]5354[/ATTACH]

Op naar de volgende kabeltjes...

Terug
Bovenaan