• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Chasing Dreams

UPDATE!

Omdat het doorbuigen van het voorste stuk voor de voorste radiator niet wenselijk was, ging ik terug aan het tekenen...

xp8ZADv.jpg


Idee! Cool. Nu de uitvoering... Dit is witte plexi, ruw gesneden.

lOTFiPN.jpg


En hier past het.

VF79zf7.jpg


Nu gaatjes bij boren in de twee onderste gaatjes hier:

cSioAtz.jpg


En in de twee bovenste hier:

xExDQR2.jpg


En waarschijnlijk komen er nog meer bevestigingspunten naargelang 'the making off'...

Bolts! (de fan moet binnen dat gat in het plexi passen, dat doet ie ook, maar in deze foto natuurlijk weer niet -_-)

oxznmMG.jpg


Meer bolts!

HbgKeBW.jpg


Dit is hoe het in de voorkant zou moeten komen. Meer bevestigingspunten zullen nog gemaakt worden, geduld :p eerst langere schroeven gaan halen. En er komt nog een aluminium laagje over het plexi met hier en daar er iets uitgesneden zodat het witte plexi erdoor komt.

O8XuMAT.jpg
 
Gisteren dit nog gaan halen:

rE6Adnw.jpg


En zojuist een aluminium plaatje gemaakt voor op het plexi dat op de radgrill in de voorkant hangt.

NQGhnLx.jpg


PhbvLK2.jpg


4Jvayn3.jpg


Meer gaatjes moeten nog gemaakt worden. Waarschijnlijk de bovenste gaatjes van de originele 200mm fan gebruiken... Het is nu al een stuk steviger dan voordien :p
Daarna het aluminium 'brushen' en zwart spuiten. Voorste rad terug erin passen en dan eindelijk de psu cover/SSD houder/reservoir houder maken.
 
Brushing aluminium!

- Leg het op iets kleverigs zodat het niet beweegt. (zoals schilderstape in dit geval)

5iLM9nh.jpg


- Schoonmaken met acetone of iets dat goed schoonmaakt.

- En dan schuren maar! Ik heb het eerst met P100 gedaan en dan met P220. Begin vanboven -> ga naar onder. Opheffen, terug vanboven zetten en weer naar onder. Niet boven->onder->boven->... En blijven gaan tot je over het onderste randje bent ^^

wZ4HBm8.jpg


Dit was het resultaat op het 'test stukje':

LJ9wfGq.jpg


En dit op het 'echte stukje':

l0DxECe.jpg


Niet slecht ^^

Primer erop. En nu wachten om het eerste laagje zwart erop te doen...

u9TL3YM.jpg
 
Ik ben erin geslaagd plexi te buigen zonder hete lucht te gebruiken! :p eigenlijk een heel gemakkelijke manier, let me explain:

Kook water in een voldoende diepe of brede pot. Steek het plexi in het water, net iets verder dan de plaats van de bocht die je wil maken.

utwBmTz.jpg


Hou het even daar (10-20 seconden), dat voel je wel. Neem het eruit, leg het meteen op de rand van iets en buig.

t9biaxz.jpg


Het gebogen stuk was niet meteen het meest rechte ding ooit in mijn geval. Dus ik heb het er nog eens in gestoken en dan gehouden en gebogen zoals hier:

UHaWNYK.jpg


Resultaat:

ltwdeus.jpg


4rzkAT4.jpg


Dit is hoe het in de kast zou moeten komen. Misschien heb ik het net iets te hoog gemaakt, moet ik nog eens bekijken...

851kMb0.jpg
 
Daar gaan we weer, plexi snijden.

ZmkwUTi.jpg


Een stuk witte en een stuk doorzichtige. Het doorzichtige stuk komt onder het witte.

0FyZUFU.jpg


Zo dus:

k9K2JOn.jpg


Hoekjes:

xtSF1WI.jpg


Dit moet er nog uit

TBLcE2T.jpg


En dit

rEAcvZz.jpg


Zoow :)

8OBqMYT.jpg


pVjHA8x.jpg


Nu een beetje denken aan hoe de front panel kabels gaan lopen. Dan aluminium cover maken voor op het witte plexi. Dan pomp/res en SSD positie uitmeten. Dan papier en leds erbij en de achterkant stabiel laten rusten op de voeding.

Ik ben ook nog altijd bezig met het verven van het voorste stuk aluminium, maar er is perongeluk stof op gekomen. Dus dat zal op een of andere manier nog aangepakt moeten worden *-)
 
Meten.

XvjRMF7.jpg


Snijden.

UKQqoEO.jpg


(Jawel, het komt er recht in te staan uiteindelijk :p

rEyrzAK.jpg


Deze nu... Een rubberen gaatje om de tubing van pomp naar gpu door te laten en een SSD.

aqnoOOC.jpg


Het rubberen dingetje is weliswaar te smal om over het plexi te doen en ik wou het niet over de aluminium cover doen.

1SkzJpK.jpg


Dus ik heb het zo gedaan. Een gaatje nét groot genoeg voor het ding om in te passen terwijl het er goed in vast blijft zitten.

zOVMGwo.jpg


Voor de SSD moeten gaatjes voor de power en data kabel gemaakt worden.

vqonnZU.jpg


Maar dat witte connectortje van de data kabel wordt eerst zwart :)

fAmcM10.jpg


En het stukje aluminium voor vanvoor heeft de laatste laag zwart gekregen. Dat stof is **** :( (gelukkig is alleen de rechterkant zichtbaar en dan moet je de deur er al uitnemen, dus...)

bKb61em.jpg
 
Een plek voor de sata power cable

SAqQQkF.jpg


En de sata data cable.

NcXv3K0.jpg


Veilen

BYZrTBo.jpg


S6yLTTC.jpg


YLq6KcL.jpg


En omdat ene 'MetallicAcid' van afgeronde hoeken houdt, de MA-curve ;p

UCJJwoM.jpg


YcJdWBV.jpg


Dat is dus de witte laag.

upTjtiM.jpg


Nu het doorzichtige stuk voor eronder...
Meten

JaNImG0.jpg


Progress...

opnpTB4.jpg


Oh en ik heb nog een grappig verhaaltje btw :D ik emailde logitech in verband met m'n G700. Wanneer ik de linkermuisknop ingedrukt hield (om te schieten of een stuk tekst te selecteren ofzo), werd deze actie soms onderbroken zonder dat ik de muisknop los liet. Dit probleem deed zich echter maar heel soms voor, dus ik wist niet goed of het het waard was om hem te rma'en. Op mijn onschuldige vraag kreeg ik dit antwoord: "Seems like a harware issue, we'll send you a new one."
Ik had zoiets van "... o.0 maar, ehm, ok."
Dit kwam vandaag aan (minder dan een week later):

t9AHhJS.jpg


ieIYZj1.jpg


Een van de meest fancy verpakking die ik ooit gezien heb trouwens. Dat deurtje is magnetisch, how 'bout that...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erin geslaagd plexi te buigen zonder hete lucht te gebruiken! :p eigenlijk een heel gemakkelijke manier, let me explain:

Kook water in een voldoende diepe of brede pot. Steek het plexi in het water, net iets verder dan de plaats van de bocht die je wil maken.

Hou het even daar (10-20 seconden), dat voel je wel. Neem het eruit, leg het meteen op de rand van iets en buig.

Het gebogen stuk was niet meteen het meest rechte ding ooit in mijn geval. Dus ik heb het er nog eens in gestoken en dan gehouden en gebogen

Dat is eigenlijk briljant door zijn eenvoud.
Wellicht ook ideaal voor plexi buizen. Die methode ga ik eens proberen denk ik.
 
Aluminium cover time :p

jekkVes.jpg


Zou op het witte plexi moeten komen

MPdqNGs.jpg


Een beetje brushing. Maar ik heb gemerkt met het stuk aluminium van de voorkant dat het brushed effect verloren gaat wanneer het geverfd wordt. Het is wel leuk om met een mooi brushed stukje alu te werken :p

xRM5Ka6.jpg


Meten

evTC8pw.jpg


Heel veel meten

ve2rBa4.jpg


Eerste sneden

E6VBiIW.jpg


Mooi cirkeltje :p

9AOP8UK.jpg


Dat was dus een begin.

KkAnRBN.jpg


Vandaag ben ik verder gegaan. Ik had redelijk ingewikkelde ideeën, maar dan dacht ik ineens 'less is more'. Het volgende is eruit gekomen. Hopelijk vinden jullie het iets ^^

PXMgDi5.jpg


PRiZQB3.jpg


V5AwQqF.jpg


65EWRAi.jpg


En de geverfde sata kabel connector btw ^^ een nagel erover en de verf gaat eraf, maar oke, voorzichtig zijn :p

EftoVxI.jpg


McL8J9t.jpg
 
OKeeej. Ik heb heel veel foto's voor jullie, if you don't mind :p

Een paar zwarte schroefjes in de zijkant van de SSD. De kleine dingetjes ^^

nK7nrty.jpg


Tijd voor pompje te testen enzo

xPRaXaH.jpg


Dit wordt het drain stuk

dlrAqPc.jpg


Monsoon fittingen zijn super gemakkelijk btw. Gewoon tube erover

olB8E0K.jpg


en het tooltje gebruiken om het andere stukje erover te draaien.

1MbYadd.jpg


Het kan ook gebruikt worden om de fitting zelf aan te draaien. Handy dandy.

T5WuvO8.jpg


Daar gaan we dan...

Mnt3RAv.jpg


SJhaXWj.jpg


Gelukkig ging alles gewoon prima :D pomp werkt perfect en geluidloos tussen setting 2-3.

Dan was het tijd om alles stukje bij beetje in elkaar te steken. Ik ga nu stoppen met zeveren en de foto's laten spreken. Als je vragen of suggesties hebt, laat maar weten! ^^

DXIKgQU.jpg


AAMnRVh.jpg


1ljm9Aj.jpg


TtCceq9.jpg


Anyo8iY.jpg


XJd7SLh.jpg


fKuNtOy.jpg


3TlmeSM.jpg


n9Giy71.jpg


ho9lITB.jpg


ZrwWp7N.jpg


OX7a8B2.jpg


42X55NF.jpg


1Z9nEkc.jpg


vslW28J.jpg


vkg6pYv.jpg


Fan controller past nét.

cijRFrY.jpg
 
Beetje belangrijke update :p

Leds voor cpu block

anRGHl4.jpg


AF120 vanachter

kVpOnz1.jpg


Plexi lijmen

ZzdhCTU.jpg


Terwijll hield ik me bezig met de grafische kaart. Een ware 'pita'.

0yVegxi.jpg


bhWmC99.jpg


Schoonmaken was easy natuurlijk. Maar het block erop krijgen, how maar. Duurde hele tijd voordat ik het passende kreeg. Eens het erop zat, bleek dat de schroeven aan de achterkant te ver uitstaken om er een backplate op te monteren. Dus helemaal demonteren en op een niet voorgeschreven wijze opnieuw erop zetten. Kleinere schroeven gebruikt, metalen spacertjes weggelaten en de kleine moertjes van de binnenkant geswitched met de grote van de buitenkant.
Het resultaat was dat het nauwelijks paste, zoals je kan zien. Maar ik vond geen andere manier met de stukjes die beschikbaar waren.

IiUdFLO.jpg


EK zei me dat hun backplate voor de gtx670 directcuII zou passen op de 660Ti zonder problemen.
Niet dus. Problemen. Niets houdt de zwarte schroeven (er is er nog eentje aan de andere kant) erin. Dus ik moet nog een paar kleine moertjes gaan zoeken.

aSKqZ6E.jpg


Ondertussen in het land van lijm en plexi. En nu ook aluminium :p

jkL1tvj.jpg


BOOM.

3u9M3i0.jpg


GMdkVl6.jpg


Nog altijd een rommeltje aan de achterkant

NOTEFLj.jpg


We komen dichterbij he :p

To do:
- 24u leak-testing.
- alles connecteren + cable management.
- iets met de drive bay doen?

Er komt wel iets tussen. Ik moet naar Rome (Italië) voor aan paar weken. De voltooiing zal dus voor daarna zijn. De groetjes!
 
Terug
Bovenaan