• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Chasing Dreams

Gurt11

Member
Hallo allemaal!
Hopelijk mag ik jullie hier dit projectje ook laten volgen, want met waterkoeling heeft het niets te maken...
Mij kabelsleeving projectje is begonnen. Principe: elk kabeltje 'sleeven' met superkwaliteitsleeve van MDPC-X !
En zo begon het:

dsc04184n.jpg

Thema is zwart-wit zoals je ziet ^^ hopelijk heb ik genoeg van alles besteld :p
De noctua fans zou ik willen vervangen door witte van enermax. Verder nog de HDD in een behuizinkje op de bodem, witte leds installeren en de dvd drive eruit zwieren. Het draait momenteel hoofdzakelijk om het sleeven ^^

Ziehier de gepersonaliseerde pin-remover: Gurt11 Edition! Dankjewel Nils! :icon_smile:

dsc04186ot.jpg

Mijn allereerste gesleevde computeronderdeel: Enermax UCTB12. Trots!

dsc04191wh.jpg

2 probleempjes tegengekomen. Het eerste was dat het kabel-'routing'(?) gaatje in de zijkant van de fan wordt net te klein voor een kabel met mdpc-x sleeve in te steken. De dremel bovenhalen zou het handigst zijn, maar bij gebrek daaraan lukt het ook met schuurpapier :p het duurt alleen een beetje langer...

dsc04193z.jpg

Tweede probleempje dat ik eigenlijk al had voorzien, was dat zwarte kabels te hard doorschijnen onder witte sleeve. Opgelost met eerst witte tape rond de kabel te doen.

Op het einde van de dag is dit het resultaat: alle benodigde fans gesleevd ;)

dsc04198ax.jpg

Morgen weer met meer ^^
 
Bed = bomsite :p
Maar het blijft o zo leuk werken met een 600T! Top kast van Corsair!

dsc04204w.jpg

dsc04201r.jpg

Toppaneel is aan de beurt. Ik zou een aantal kabels gewoon willen afknippen, maar heb er een beetje schrik voor... Iemand die me zou kunnen zeggen of dit voor kortsluitingproblemen ofzo gaat zorgen?

dsc04202t.jpg

Maar eerst iets eten ^^
 
Kortsluiting zit er weinig kans in. Zoizo omdat mooi afgeknipte kabels elkaar niet echt kunnen raken en ten tweede omdat het normaal gezien allemaal losse circuits betreffen, dus als ze niet aangesloten zijn staat er zoizo geen stroom op. Let wel dat van zodra je daar een kabel afknipt je kast een stuk minder intressant is als je later wenst te verkopen!
 
True. Maar die zwarte isolatie ben ik ook al er ronduit aan het snijden :p was me te stijf materiaal om mooi kabelmanagement mee te kunnen doen... En langs de andere kant ben ik niet van plan deze kast weg te doen voor tenminste een paar jaartjes. Tegen dan zullen er hoogstwaarschijnlijk ook stukken uit gedremeld zijn voor waterkoeling dusja... Iemand die 'm dan wil kopen zal 'm zo moeten nemen :p Ik zal nog wel zien of het op iets trekt als alle kabeltjes eraan gelaten worden, wie weet zijn ze op een andere manier te verbergen ^^
 
Vraagje:

In de foto zie je de HD Audio (links) en AC 97 (rechts) connectors die van het frontpanel komen. Mijn moederbord heeft alleen de HD Audio connector nodig.
Kan ik het stukje AC 97 er gewoon afknippen en wat electrical tape rond de uiteindjes doen? Er gaan een paar kabeltjes van HD audio en AC 97 in detzelfde pin-gaatjes bij HD Audio dus ik ben niet zo zeker? Hulp gevraagd :p

dsc04208q.jpg
 
Allrighty then,

Enkele foto's van de kabels van het front paneel: alleen nog de firewire te gaan, de usb3 ga ik proberen te verstoppen

dsc04213x.jpg
dsc04214c.jpg

En ook een paar SATA data kabels:

dsc04215h.jpg

Tot slot nog even dit melden: krimp je heatshrink niet met een aansteker of een kaars, maar met iets dat hete lucht uitblaast. Voor je het weet heb je de boel bruingeblakerd, zeker die witte heatshrink is onmogelijk mooi te doen met vuur. De fameuze 'heat gun' is ideaal, maar de haardroger van je zus/moeder op de heetste stand werkt ook prima ;p

Tot morgen! Dan gaan de eerste dingen terug de kast in, eens benieuwd wat dat gaat geven ^^
 
Korte update:

Om de witte kabels te sleeven, heb ik eerst de zwarte isolatie verwijderd. Dan kreeg ik zoiets:

dsc04205h.jpg

Vervolgens draaide ik er 'electrical tape' rond, zo dus:

dsc04207y.jpg

Frontpaneel gedaan!

dsc04216yq.jpg

Nu wordt de kast terug wat meer in elkaar gestoken om de lengte en het uitzicht van de kabels eens te bekijken ^^ en dan zijn de kabels van de voeding aan de beurt!
 
Op een probleempje gestoten: ik wou een paar van m'n fans rechtstreeks op m'n fancontroller (Scythe Kaze Master Pro 5,25) aansluiten, maar de fans hebben een 4pin aansluiting, wat niet past op de 3pins van de fancontroller.
Er werden echter verlengstukjes meegeleverd bij de fancontroller (3pin -> 3/4pin) dus die kan ik gebruiken.
Deze verlengstukjes zijn echter te lang! Ze zullen dus verkort moeten worden, waardoor er voor het eerst 'gecrimpt' zal worden :p de crimpingtool van MDPC-X zal getest worden ;)

dsc04217q.jpg

En zo ziet de kast er momenteel uit:

dsc04218df.jpg

(geen paniek, die geel-zwart-rode molex wordt ook nog gesleeved :p)
 
Ok, het maken van een korter verlengkabeltje dus:

Eerst wat isolatie eraf, niet teveel, niet te weinig. En dat pinnetje moet er dus op 'geknepen' worden:

dsc04220l.jpg

Pinnetje in de crimp tool, 2 klikjes is genoeg om het vast te houden (dinosaurs go rawr :p)

dsc04222do.jpg

Kabeltje erin, niet te ver! En de crimper helemaal dicht knijpen, tot hij vanzelf weer open gaat.

dsc04223cz.jpg

Wat uiteindelijk drie gecrimpte kabeltjes geeft:

dsc04229s.jpg

Wat tape errond, sleeve errond, heatshrinken met de haardroger en dan hebben we een mooi verlengstukje:

dsc04230og.jpg

Nog zo een! ^^
 
Waterkoeling zou ik héél graag willen doen. Dremel kopen, 360 vanboven, 240 vanvoor, cpu en gpu blokjes, ceramisch bay reservoir-pomp, zwarte bitspowers en witte tubing, *kwijl* :p alleen de centjes ontbreken, arme studenten van tegenwoordig he...
En m'n hardware is nu ook niet om te zeggen van 'wauw die gaan iets hebben aan waterkoeling'. Alles upgraden én waterkoelen wordt al rap een veel te dure droom. Sleeven wou ik ook heel graag doen en heeft even voorrang gekregen omdat ik er lekker veel tijd in kan steken :p

Anyway, hier nog wat foto's van het proces:

8pin cpu was aan de beurt:

dsc04232y.jpg

MDPC pintool goed stevig erin, en dan HEEL HEEL HEEL hard trekken aan de kabels om ze eruit te krijgen. Echt een minpuntje van de Corsair AX kabels, ze zitten zó stevig vast :p en altijd goed markeren of een tekeningetje maken van welk kabeltje in welk gaatje moest.

dsc04238q.jpg

Een kabeltje gedaan:

dsc04239z.jpg

Bijna alle kabels heb ik opnieuw gedaan na de eerste keer. Ze kwamen te vlug los vanonder de heatshrink. Essentieel is dat je nadat je een kabel gesleeved hebt en heatshrink errond gedaan hebt, alles rustig laat liggen om af te koelen en zich goed te zetten. Niet meteen terug in de connector proppen dus, dan is de kans dat je het kapot maakt eerder groot. Dus rustig laten liggen tot je alle kabeltjes gedaan hebt, dan opnieuw de eerste nemen, uiteinde even terug warm maken en dan de connector in. Heel rustig, zodat je zeker niets stuk maakt en dan opnieuw even laten liggen voordat je de kabel door je systeem trekt.
Dit was het resultaat:

dsc04240u.jpg

dsc04241ij.jpg

Heatshrink is niet perféct recht, maar ongeveer zo goed als ik het gedaan krijg. Bij de 24pin en 6/8pins proberen beter te doen ^^
Zo ziet m'n pc er voorlopig uit:

dsc04246cz.jpg

dsc04247o.jpg

dsc04248f.jpg

dsc04249pk.jpg

Op naar de volgende kabeltjes...
 
Thanks! ^^

Net even een molex-floppy voor m'n Xonar DX geluidskaart gedaan. De heatshrink aan het floppy uiteinde is echt een nachtmerrie...

Dit kabeltje dus, het 2 euro 'tooltje' van mdpc-x werkt voorbeeldig ^^

dsc04252e.jpg

dsc04256si.jpg

Op naar de grote molex kabel! Als dat maar goed komt...
 
Geeft inderdaad een heel bevredigend gevoel ^^ eens je het min of meer heb zoals je wil toch :p

Deze kabel was gisteren dus aan de beurt:

dsc04257h.jpg

Het vervelende is dat de sleeve er rond moet zonder de kabels los te maken van elkaar. Ik kan ze niet uit de pinnetjes halen want ik heb geen nieuwe molex pinnetjes om te 'hercrimpen'. Maar uiteindelijk is het toch gelukt ;-)

dsc04262y.jpg

dsc04264bb.jpg

Ik had gisteren nog maar 2 kabeltjes van de 4 klaar gekregen. Nu de andere 2 dus :) het lukt beter en beter om de heatshrink mooi recht te krijgen! ^^ op de gewone manier lukt het niet echt met de ax850 connectors, precies alsof ze dieper zijn dan andere.
 
Terug
Bovenaan