• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Chasing Dreams

heb hetzelfde geprobeerd een paar dagen geleden heb er ook een paar kapot getrokken die nogsteeds muur vast zitten :p

Een heel klein rond dingetje pakken. Iets dat net in de connector kan (niet langs kabelzijde, andere kant dus ^^), op de rand van een tafel ofzo zetten, en dan een zacht tikje met de hamer tot het eruit floept. "als het niet werkt -> klop erop" blijft een gouden regel ;p

Welke tool gebruik je dan, of het algemeen krijg ik ze er vrij makelijk uit

De molex pin remover van MDPC-X.
Velen komen er inderdaad vrij goed uit. Sommigen met serieus wat fors, maar anderen weigeren gewoonweg.
 
Zo, dat is alweer even geleden he :p ik ben nog altijd bezig met m'n herexamens, maar toen een aantal dingen geleverd werden, kon ik mezelf niet meer bedwingen, er moest even wat veranderd worden aan m'n pc!

Voordat ik foto's begin te spammen nog even een vraag: "HOE VERANDER IK DE TOPIC TITEL?" aub? ^^ er is uiteindelijk toch een naam in me opgekomen voor m'n build. Het zou leuk zijn als het topic ernaar genoemd kan worden, zo is hij meteen wat herkenbaarder :) dus als iemand het weet of kan doen: let me know! Thx.

De levering:

dsc04510ha.jpg

De 1TB hdd was voor m'n zus. De enermax brick en samsung 2TB hdd is mijn nieuwe externe hdd. (had dringend nieuwe opslagruimte nodig) De NZXT leds en scythe himuro zijn voor in de pc. De externe dvd schrijver is nodig omdat ik die lelijk interne dvd eruit gezwierd heb.

Dit is de Samsung DVD: simpel en goedkoop, maar stijlvol en wit en het werkt prima.
Stond hier even op m'n bureau, bevindt zich ondertussen ergens uit het zicht tot het nog eens nodig is of er meer plaats wordt gemaakt op de bureau...

dsc04575h.jpg

De Scythe Himuro: perfect om de HDD in te verbergen!

dsc04578za.jpg

dsc04584x.jpg

De 'blokjes' aan de zijkant kunnen makkelijker verwijderd worden om het eruit te laten zien als een geheel.
HDD erin en op de bodem gelegd: hiding in plain sight ;-)

dsc04604j.jpg

En tot slot: 2 meter witte NZXT leds

dsc04608k.jpg

Als je je afvraagt of die leds een verschil hebben gemaakt in de verlichting: ja, een aantal foto's om het te laten zien:

Zonder leds:
dsc04619n.jpg

Met leds (middenste van drie helderheidsettings):
dsc04637p.jpg

dsc04626ig.jpg

dsc04627l.jpg

De reden waarom het er precies rommelig uit ziet daar beneden is de SATA power kabel die nog gesleevd moet worden. Momenteel ligt die opgerold op de Himuro...
 
Deel 2:

dsc04628v.jpg

De NH-D14 met witte Enermax cluster fans ziet er fantastisch uit vind ik!

dsc04629wu.jpg

dsc04630o.jpg

dsc04631j.jpg

dsc04632xa.jpg

Hier zie je de Himuro. Leuk belichtingseffect gemaakt met de NZXT leds.

dsc04635j.jpg

dsc04636hu.jpg

En omdat er commentaar kwam op het gouden ram: TADAA! :p
Gisteren gaan halen, klaar om te installeren, maar eerst nog een herexamen...

dsc04640u.jpg

Dus als iemand weet hoe je de topic titel verandert: laat even weten! Dankje!
 
Met dank aan l3p voor het veranderen van de topictitel!
Deze build draagt vanaf nu de naam "Chasing Dreams". Het najagen van je dromen, maar dan in het Engels. Omdat zo'n eigen build iets is wat eigenlijk nooit helemaal áf is. Er is altijd wel iets dat je nog bedenkt of dat anders of beter kan. Ikzelf blijf dromen van vanalles om met deze build te doen, maar voorlopig kan ik er alleen nog maar van dromen. Het zwart/wit thema en de verlichting geeft de build (met wat fantasie) ook iets dromerig. Chasing Dreams ;-)

En als bonus en omdat ik als gewoonlijk niet kan wachten :p :

dsc04645g.jpg

dsc04646a.jpg

Nu nog deze kabel aanpakken:

dsc04606se.jpg
 
Lang lang geleden...

Heel erg lang geleden startte ik deze build. Het sleeven is ondertussen achter de rug, en ideëen bleven zich opstapelen. De centjes helaas niet :p
Het is echter 2013 en ik heb voor de verandering eens een weekje vrij. Er zijn wat dingen verkocht en aangekocht, bestellinkje onderweg, en de 'Chasing Dreams' ligt weer open :D

26155447653835684043790.jpg

dsc05078i.jpg

dsc05082sj.jpg

dsc05090o.jpg

dsc05093f.jpg

dsc05100kr.jpg

dsc05121e.jpg

De bedoeling is om een radgrill (2x120mm) in de voorkant te monteren in plaats van de 200mm fan.
Daarnaast zou ik ook een 'afscheiding' willen maken in acryl tussen de moederbordruimte en de psu-ruimte.

Dit worden m'n eerste 'volwaardige' modding-daden :D fingers crossed!
 
Ik vond de oude setup aan gave sfeer uitdragen. We hebben deze witte Enermax fans op het oog voor onze radiatoren (140mm versies) en ik vind ze zo bij jou ok je koeler errug mooi.

Mooie nieuwe spulletjes! Succes met de bouw.
 
De bestelling is vorige week dan eindelijk aangekomen, m'n eerste volwaardige modding daad zit erop :D

Stap 1 is een 240mm radgrill in de voorkant van m'n 600T bevestigen. Ik was echter niet helemaal tevreden met hoe de radgrill eruit zag (te restrictief precies), dusss...

Nieuw speelgoed:

dsc05159bl.jpg

Altijd de ogen beschermen, heb ik begrepen...

dsc05161h.jpg

Eerste dingetje eruit:

dsc05167m.jpg

Het tweede dingetje ook, en alle uitsteekseltjes afgeschuurd met zo'n handig dingetje wat ook op de Dremel kan :p fantastisch apparaat!

dsc05181xi.jpg

Dit is de bedoeling, maar dan langs de binnenkant:

dsc05176tj.jpg

De grill steekt steekt toch behoorlijk ver uit. De bodem van de drive bay moet er sowieso uit voor een 60mm rad en fans, maar dan zal ik ergens anders iets moeten vinden om de grill fatsoenlijk te bevestigen...

dsc05179ni.jpg

(m'n idee voor de waterkoeling in deze 600T kwam van een video van TinyTomLogan (Tom van OC3D dus), zie youtube)
Ik heb toch m'n twijfels of een XSPC EX360 in de bovenkant past qua dikte. Deze is niet 30mm maar 35,5mm dik. Nét iets teveel denk ik. De heatsink aan de bovenkant van het MSI MPower bord komt ook tot aan de rand van het bord dus... We zullen zien ^^ ik probeer een aantal tweedehands dingen op de kop te tikken. Als iemand ergens iets interessants gezien heeft -> laat maar weten! :p
 
Ennn, dat stukje is eruit :p

dsc05207d.jpg

Vooraanzicht. Tijd om dat vijl-dingetje van de Dremel nog eens te proberen.

dsc05210b.jpg

Schön schön ^^

dsc05214v.jpg

Deze 'rivets' zullen er wel nog uit moeten achteraf gezien. De radgrill moet nl. plat tegen de voorkant (langs binnen) kunnen. Niet zo'n duidelijke foto, maar je begrijpt het wel... Waarschijnlijk ga ik gewoon een hoekje meer uitsnijden, dan zijn ze er ineens uit zonder te moeten boren en een gaatje over te houden.

dsc05216h.jpg
 
Terug
Bovenaan