• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CCIP] SoulCrusher

Tijd om even weer een update te geven hoever ik ben met de build.
Het schiet nu wel een beetje op en dat geeft me wel zin om nu elke minuut er aan te besteden.


update 6 01.jpg

Voor alles moet de eerste keer zijn dus ook een simpele connectoren maken.
De meeste kabels zijn nu weg gewerkt maar dat laat ik wel bij de laatste update zien


update 6 02.jpg

Radiator Stand 360 opgehangen voor mijn RX360


update 6 03.jpg

Radiator Stand 480 opgehangen voor mijn RX480


update 6 04.jpg

1 aluminium buis gaat het niet redden dus heb ik een tweede buis gezaagd en deze maar ook bevestigd.


update 6 05.jpg

totaal plaatje waar de radiatoren allemaal zitten met alle fans erop.
De mora zit nu weer tijdelijk in de doos omdat ik dan wat makkelijker erbij kan.


update 6 06.jpg

Ben toch maar voor gewone leds gegaan alleen deze kan ik niet plakken met dubbelzijdig tape dus heb ik maar tie wraps gebruikt.
in totaal zitten er 3x 25cm uv leds en 2x 25cm rode leds in.


update 6 08.jpg

update 6 09.jpg

Zo stond de behuizing erbij 2 weken geleden.
 
Deel 2 van 3 van deze update.


update 6 10.jpg

Eindelijk komt daar het moederbord tevoorschijn na 5 maanden in de doos gezeten te hebben.
Er waren alleen 2 probleempjes.
1. Ik ben de thermal pads kwijt dus ik moest nieuwe bestellen en deze kwamen vrijdag binnen.
2. Het moederbord shield kan ik niet gebruiken doordat die op een of andere manier te groot is.


update 6 11.jpg

heel leuk als je kleine cpu's gewend bent want een kleine rijst korrel is niet genoeg.


update 6 12.jpg

De eerste brugje gemaakt met bitspower verleng stukken.
 
Deel 3 van 3 van de update.

Ik ben vandaag druk bezig geweest met het zagen van de buisjes en dit was toch wel een hele klus.


update 6 13.jpg

Ik had in totaal 6meter buis gekocht met een buiten diameter van 12mm en 10mm binnen maat.
De eerste paar buisjes die ik gezaagd had braken allemaal dit kwam omdat ik niet voorzichtig genoeg was.


update 6 14.jpg

update 6 15.jpg

update 6 16.jpg

update 6 17.jpg

update 6 18.jpg

Het was wel even een gekloot met de videokaarten om daar een buisje tussen te zetten maar het is wel weer gelukt.


update 6 19.jpg

update 6 20.jpg

Zoals je ziet heb ik aan de onderkant 12 kranen zitten dit is omdat ik de behuizing niet kan kantelen om al het vloeistof eruit te krijgen als ik iets moet veranderen
Als ik bijvoorbeeld alleen de videokaart wil veranderen draai ik aan iedere kant 1 kraan dicht die naar de rads lopen en en ik draai de kranen open aan de andere kant.
Ik hoef dan alleen de stoppers eraf te draaien aan de boven kant en heel wat vloeistof loopt er gewoon uit.


update 6 21.jpg

even wat cd hoesjes gepakt om de hoogte vast te stellen voor de buisjes die op de blokken zitten.


update 6 22.jpg

De laatste buisjes gezaagd voor vandaag.

Morgen ga ik de laatste 18 buizen zagen en de ophanging maken voor de reservoirs en pompen.

Ik ben nog steeds opzoek naar een frontje dus als iemand een leuke weet laat het me dan even weten
Het frontje moet het volgende hebben:
- USB-3 aansluiting (mag ook USB-2 zijn maar het liefst USB-3).
- HD audio aansluiting voor mic en headset (AC97 mag ook).
- sata stroom/data aansluiting voor hdd/optische drive.
 
Na een lange tijd van stilte van mijn kant heb ik de build afgekregen.
Dit komt omdat ik eerst niet genoeg geld had om hem af te maken plus dat ik er bijna geen zin meer in had met alle tegenslagen in mijn prive leven.
Nu dat die zo goed als af is ben ik er wel blij mee en hij loopt als een trein zonder de herrie.

update 7 01.jpg

In Januari ben ik eerst bij hornbach gaan shoppen maar helaas kwam ik alleen terug met een pvc buis.
Deze heb ik dus op maat gezaagd om de reservoirs te verhogen.


update 7 04.jpg

snel even een likje verf erop en ze zijn klaar.


update 7 02.jpg

Deze buisjes ga ik gebruiken om de 6-pin/8-pin draden weg te werken want ik vindt de losse draden niet mooi
Pattex lijm is wel mijn grootste vriend geworden met het verlijmen van het materiaal dus die mag ook wel is in beeld komen.

update 7 03.jpg


Toen ik hiermee klaar was ben ik begonnen met het zagen van de laatste buisjes.

update 7 05.jpg

update 7 06.jpg

update 7 07.jpg

update 7 08.jpg

Doordat ik niet rustig aan heb gedaan in het begin met het verzagen van de buisjes en daarmee ongeveer 1 meter heb verspild kwam ik niet uit en moest ik weer gaan brainstormen hoe ik dit ging oplossen.


update 7 09.jpg

Het plaatsen van de pompen was vrij simpel en deze liggen zacht op een kussentje.

update 7 10.jpg

reservoir staat ook precies zoals ik het in gedachte had.
Het probleem met de buizen heb ik opgelost door middel van Tygon R3603 HighFlow 1/2 ID 3/4 OD Clear en mijn ouwe Feser Slang: 1/2 High Flow UV Actief te gaan gebruiken.
De 2 pvc buizen heb ik later er weer uit gehaald omdat ze geen nut hadden.
 
update 7 11.jpg

Alle verlengkabels aan de kabels van de AX1200 verbonden.


update 7 12.jpg

Beetje de kabels weg gewerkt voor een beetje airfow.
AX1200 en aquadrive geplaatst.
later alles mooi weg gewerkt langs de alluminium buizen.


update 7 13.jpg

Mo-Ra erin en het ziet er gelijk beter eruit.
Ben blij dat er 8 wielen onder zitten want hij wordt wel erg zwaar.


update 7 14.jpg

Omdat het een vrij grote loop is e ik de kast niet kan kantelen om de lucht eruit te krijgen heb ik bij de radiatoren een extra slang geplaatst.
Nu hoef ik alleen 1 kraan los te draaien en ik kan de lucht laten ontsnappen en gelijk wat vloeistof erbij doen
Ik kan dit ook doen aan de voorkant waar ik de 6 verticale buizen heb lopen.


update 7 15.jpg

Eerst heb ik met gewoone kruidvat demi water getest want ik had geem zin in een rooie bad.
Toen al het water er inging kwam het ook op sommige plaatsen er weer uit en daar was minder blij mee.
Toen heb ik maar nieuwe fittingen en 3meter tygon tubes besteld.
Er waren 4 bitspower fittingen lek en alle ouwe feser uv red tubes waren niet meer goed.


update 8 01.jpg

Toen alles lekvrij was kon het water er weer snel uit doordat ik op 6 plaatsen een drain punt heb.
Daarna is er 6 liter feser uv red in gegaan.


update 8 02.jpg

Radiator grils op de achterkant geplakt jullie zien zometeen waarom.
Het zwart spuiten komt later.


update 8 03.jpg

Gelijk erop gezet en het past.
 
update 8 10.jpg

Het front paneeltje was een rot werk om te maken maar het is wel gelukt.


update 8 11.jpg

Mijn kat Soulie kwam langs om de pc te inspecteren en zijn staart kwam gelukkig tegen de filter maar hij vondt het maar niks.


update 8 12.jpg

update 8 13.jpg

update 8 14.jpg

update 8 15.jpg

update 8 16.jpg

e pc op zijn plek gezet.
Aan de achterkant is er 14cm ruimte om de lucht makkelijk af te voeren


update 8 17.jpg

fan controller voor de enermax fans
1. water temperatuur voor cpu
2. water temperatuur na cpu
3. waer temperatuur na gpu
4. water temperatuur na mo-ra radiator


update 8 18.jpg

1. temperatur van bonste kamer
2. temperatuur onderste kamer net na de scythe gentle typhoon
3. temperatuur boven na rx480
4. temperatuur na mo-ra radiator

Deze foto's zijn gemaakt toen de pc al 8 uur aan stond en dat vindt ik vrij netjes.
In de bios geeft die een core temperatuur aan tussen de 29 en 34 graden.


update 8 19.jpg

Een klein beetje overklokt maar daar moet ik me nog goed over inlezen want ik heb geen zin om alles uit elkaar te halen na een gefrituurde cpu.

Hoop dat dit het wachten waard was voor jullie.
Als jullie nog vragen of opmerkingen hebben laat het me dan weten.
Voortaan zal ik niet meer zo snel denken ow dat is een makkie dat heb ik zo gedaan.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan