• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CCIP] Blue Lightning!

DjangoSoe

Member
Hoi, ik ben Django en ben bezig aan een case mod Blue Lightning,


Idee
Een hele grote driehoekige case maken voor aan een schuine muur, het moet een driehoek zijn omdat het aan de schuine zijde van het plafon op zolder is.

Hoezo dit idee?

Mijn broer heeft een goede game pc in een hele saaie kast zitten een "coolermaster centurion 590" ik had voor de grap gezegd
dan hang je hem toch aan de muur met een hele grote plexiglas plaat ervoor. hij zij: maak er maar iets moois van, dus dat heb ik gedaan. een paar uur bezig geweest in sketchup en wat leuke ideeën op papier (beeldscherm) gezet, de volgende dag mijn ontwerp laten zien en hij zij dat hij het wel wou financieren als ik het inelkaar zou zetten.

mijn eerste ontwerp:
th_casemod.png

toen ik dat ontwerp af had met alle maten kwam ik erachter dat er iets mis was gegaan met sketchup waardoor de videokaarten verkeerd gespiegeld zaten dus ik moest mijn ontwerp aanpassen.

mijn nieuwe ontwerp:
th_totaal.png
th_totaal open.png
th_realy gevouwen.png
th_realy.png
de licht effecten kan ik moeilijk weergeven in een tekening maar het word echt mooi!


Plannen
het laten uitlaseren in een plaat van 1,5mm, op het werk van mijn vader kunnen ze het zetten (buigen) dat is al gebeurd en heb ik net binnen. alle onderdelen passen en aanpassingen maken waar het niet past . de cpu cooler voorzien van led en plexiglas een manier bedenken om de videokaarten in de kast te monteren, het geheel mat zwart maken met verf. de hdd modden met plexiglas en led. een goeie naam bedenken voor het geheel.

Naam
Ik heb de naam veranderd in Blue Lightning omdat het een geheel zwarte kast word met veel blauwe led's en waarschijnlijk met airbrush bliksem . Daarvoor Moet ik nog even kijken of dit me gaat lukken , lang niks meer gedaan met mijn airbrush dus moet ik dan waarschijnlijk weer ff gaan oefennen.

Sponsors
jammer genoeg word ik niet gesponsord in hardware.
maar gelukkig heeft het bedrijf: Machinefabriek Santbergen voor mij de platen gelaserd.

Extra
laat maar weten als je nog goeie ideeën hebt voor deze mod en ook als ik iets fout doe of iets beters kan doen op dit forum want dit is mijn eerst blog.
ik hoop dat jullie de afbeeldingen duidelijk genoeg vinden laat anders maar weten!

hardware.
processor: intel i7 2600K
videokaarten: msi 2X6950 flashed naar 2X 6970 in corssfire crossfire.
moederbord: msi P67A-GD65 (B3)
ram: corsair ddr3 2X2gb 1X4gb
ssd: crusial 120gb force 3
hdd: Samsung HD322hi 320gb
voeding: Coolermaster GX 750watt
cpu cooler: scythe mugen 2
fans: 9X 120mm
3X 80mm
schermen: 2X Envision P2473wL
1X Envision G2461W
1X compaq 1520 15ich
ccfl: 4X 30cm ccfl licht balkjes
muis: razer imperator
toetsenbord: razer lycosa mirror edition
headset: razer carcharias
pci-e pci-e 16X extenders.
 
Laatst bewerkt:
Update 1

Ik heb de platen binnen:
th_P2150001.jpg
th_P2150002.jpg
lossen plate.



th_P2150004.jpg
th_P2150007.jpg
heb het geheel even met wat schoefjes in elkaar gezet en met 2 fans erin om te passen of de gaatjes op de goeie plaats zaten.


th_P2150008.jpg
Moederbord zit nog in pc dus moest effen passen met een out mobo. En het past!
 
ziet er leuk uit! zeker orgineel, alleen lijkt wel alsof de fanspacing niet helemaal klopt op je eerste foto:p
maar ik kan het verkeerd hebben hoor(A) ik dacht alleen dat die fan gaten los van elkaar zouden staan:p

zekers follow van mij hier!
 
Update 2

Ik heb vorg jaar van school een paar schermen mogen hebben "Compaq 1520 15 inch" mij leek het leuk om dit te gebruiken in een case mod als system monitor. De grijze rand om het scherm is natuurlijk oerlelijk dus hier een update hoe je de behuizing eraf kan halen. in de volgende update laat ik zien hoe ik hem aan de kast heb gemonteerd.

40_P2190036.jpg
Het losse scherm.



40_P2190038.jpg
de bezel weghalen is heel makkelijk door aan de onderkant de klipjes naar buiten te houden en dan met een schoevendraaier tussen de rand de voorkant eraf klikken.



40_P2190039.jpg
het scherm zit met 6 schroeven vast in de behuizing en is makkelijk eruit te halen.




40_P2190041.jpg
De onderkant van het scherm als het uit de behuizing is.
 
Update 2.1

Update 2.1

Hier staat hoe ik hem heb vast gemaakt.
Het 15inch gat zat als in de kast dus ik hoefde het alleen maar aan de achterkant vast te maken:
40_P2190043.jpg


hier een close-up foto:
P2190044.jpg
Ik heb een boutje met de kop aan de kast gelast daaroverheen komt het gaatje van het scherm waarmee hij wast zat in de behuizing en daarop zit een moer waarmee ik hem kan aandraaien.


resultaat:
40_P2190001.jpg
de 4 zwarte plekjes zijn van het lassen die worden niet meer zichtbaar als ik de kast verf.
 
Update 3

Update 3

ik heb vandaag een plexiglas plaat van 100X100X0,25cm bij de Praxis en ben meteen aan de slag gegaan! de foto's zijn misschien een beetje onduidelijk omdat er nog een plastic laagje over het plexiglas heen zit maar die probeer ik er zo lang mogelijk op te laten zitten.

ben begonne met de plaat over de kast heen leggen en daarna met met liniaal en pen er de juiste lijnen opzetten (gellukkig maar 2 rechten lijnen ):
R3sidh.jpg


daarna bij een vriend van mijn vader het plexiglas gezaagd met de lintzaag:
dat is echt een aanrader omdat hij maar 1 kant op zaagt word het bijna niet warm en smelt het dus niet meteen dicht.
w1P3wh.jpg


aan allekanten stuintjes gemaakt waardoor de plaat op zijn plaats blijft en er makkelijk inschuift:
xz1zfh.jpg


mhGYV.jpg


De plaat vast gemaakt aan de verticale hoekstrip waarmee ik hem erin en eruit kan schuiven zonder dat heel de plaat buigt, tijdelijk gedaan met dubbelzijdig tape omdat het er nog een keer af moet als ik het ga spuiten.
o1ivDh.jpg


daarna de plaat erin geschoven en hij paste in 1 keer!
pWS7rh.jpg


hier nog 2 foto's van hoe de plaat erin gaat:
7Hc4Y.jpg


rZMD9h.jpg



toen heb ik me pas bedacht dat ik voor de zijkant ook nog een stuk nodig had, vergeten
toch maar even de decoupeerzaag gepakt voor dit stuk, heb ik nog niet vast gezet omdat ik het er misschien nog uit moet halen:
NkkFyh.jpg



En ik ben erg tevreden met het resultaat:
HPtIQh.jpg


R7sWI.jpg



Hopelijk vinden het goed/mooi ik hoor het wil in de reacties!.

* volgende update waarschijnlijk over paar dagen, hangt er vanaf wanneer ik de led's binnen krijg die ik heb besteld.
 
TheNumberOne, er komt een eyefinity setup voortestaan van 3X24inch en ik heb opgemeten dat dat schermpje er dan net boven zit waardoor deze gewoon op videokaart word aangesloten als uitgebrijd beuroblad. en gebruikt kan worden voor:
MSN,
System monietor (temperaturen etz)
achtergrond visualisatie (radio, mediaplayer)

en ik hoop ook dat het goed gaat komen... :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
U [CCIP] An unexpected Desk Gallery & Build Logs 70
J [CCIP] BlueDesk Gallery & Build Logs 13
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
S [CCIP] SoulCrusher Gallery & Build Logs 48
T [CciP] 100% Overkill Gallery & Build Logs 31
maomanna [CCIP] Smallz Gallery & Build Logs 45
PasLis [CCIP] The Next Level Gallery & Build Logs 471
djwesz11 [CCIP] White 'n Orange Gallery & Build Logs 17
maomanna [CCIP] Archigram Gallery & Build Logs 10
F [CCIP] Project Black Industrie Gallery & Build Logs 3
Dennis07 Ccip Royal Flush Gallery & Build Logs 153
Slade Blue and Red, or Red and White Tubes? What looks better? HighFlow Forum 1
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Hightower Blue Horryzen Gallery & Build Logs 106
Q Aquaero 6 XT blue USB fan controller HighFlow Webshop 2
Freddy Ledger Blue Review / Ervaring HighFlow Product Reviews 2
Q UV blue reageert slecht op UV licht Waterkoeling 6
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
J Monsoon Series Two D5 Premium Dual 5.25 Reservoir blue en basic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
J "the blue overkill" Gallery & Build Logs 6
TinusB USB 3.0 extension cable blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
TinusB Aerocool DS Edition 140mm Fan - BLUE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
88Gamer88 [REFUSED] D-Tek FuZion v2 en XSPC RS240 UV Blue Verkocht 1
Pharlap [VERKOCHT] Eheim 1048 met Innovatek AGB-O-Matic - Reservoir Blue Verkocht 1
K Aerocool Dead Silence 12cm Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Pharlap [VERKOCHT] Innovatek AGB-O-Matic - Eheim 1046/1048 Reservoir Blue Verkocht 5
volcom NZXT Phantom 410 Midi-Tower - white / blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
kier Cooler Master Blue flame MbK Gallery & Build Logs 27
B Mayhem Blue Dye HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
l3p [VERKOCHT] 3 x Enermax T.B. Vegas Duo UCTVD14A 140mm Fan - Blue/Red- 1500RPM Verkocht 9
Sw333t Lamptron Blue and White Dual Color LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
ChillPascal Level 10 GT (Blue/Black/White Theme) Gallery & Build Logs 49
ChillPascal FrozenQ Liquid Fusion Blue Reservoir V2 Waterkoeling 2
D FlexLight SMD Leds - 30x 2mm Leds Blue - 30CM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
G Mayhems X1 UV Blue Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
J I'm Blue... Gallery & Build Logs 7
N Nielz1990 - Niels van den Berg - Blue EliteKiller Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
J Corsair 800D Simple Black nd Blue Gallery & Build Logs 42
Luculenus Mayhems Dye UV Clear Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Mannozels Enermax T.B. Apollish 8cm Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
K Haf 922 Blue Cases en Modding 1
T Aerocool 140mm shark fan Blue edition. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
H Xigmatek 140mm PWM Fan XAF-F1456 (Blue) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Rooneys [VERKOCHT] NZXT FS-200LED BLUE 200mm Verkocht 1
E 4-Pin Molex Female UV blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan