• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CCIP] An unexpected Desk

Het ziet er zeker beter uit, zwart geverfd.

Heb je ook MDF primer gebruikt of gewoon kaal de verf eroverheen?
Ik ben ooit met MDF de mist in gegaan met verf op waterbasis. Kon meteen alles overdoen...

heel de bak lichtjes geschuurd voor ik de eerste laag zette, en ook nog eens lichtjes overgegaan voor ik de 2de laag zette.
geen primer ofzo gebruikt, was gelukkig ook niet nodig. zelf de stukken die een soort laminaat zijn hechten zeer goed :D
ik heb wel verf op basis van olie ofzo gebruikt, was nog ne pot die hier stond, dus die maar genomen :D
 
Het ziet er zeker beter uit, zwart geverfd.

Heb je ook MDF primer gebruikt of gewoon kaal de verf eroverheen?
Ik ben ooit met MDF de mist in gegaan met verf op waterbasis. Kon meteen alles overdoen...

nog eens dankje btw :D
verf is nog steeds OK, dus heb geluk :D schuren doet dus toch wonderen :p

Neat :p zeker die tube reservoirs in het midden :D
dankjewel! t ziet er echt heel strak uit :p al zeg ik het zelf :D
 
update!

heel wat gedaan afgelopen week, het einde is zelf in zicht :D

ik heb het mobo tray blauw gespoten, vind het wel nog iets hebben namelijk en het steekt ook wat af van het zwart van de bak.
ik heb hem dan ook in mijn bureau gehangen en ik moet zeggen, het is fantastisch :D
hij past redelijk perfect, op enkele spleetjes na. alle hardware geïnstalleerd dan en de loop gemaakt en eens gevuld met gewoon water. genoeg gezegd, foto's!

backplate en mobo tray, helaas wel enkel eentje als hij nog niet volledig gespoten was :)

WP_001835.jpg

een leeg bureau, lang geleden dat ik dat nog gezien had :D
WP_001817.jpg

blad er af gehaald, zeer simpel eigenlijk door wat vijsjes, dacht dat het niet zo simpel ging zijn.

WP_001820.jpg

wat hardware erin en spelen met de ledstrip:

WP_001855.jpg

WP_001859.jpg

WP_001860.jpg

loop gemaakt en gevuld met gewoon water dus (tips zijn welkom mocht het beter kunnen)

WP_001869.jpg


WP_001879.jpg

(vraagje, die condens is die er niet met de koelvloeistof? en hoe krijg ik die weg?)


de bovenplaat uitgezaagd en gefreesd:

WP_001871.jpg

WP_001875.jpg

dat was het weer voor deze week, zondag ga ik waarschijnlijk het glas snijden en de loop vullen met de koelvloeistaf. hopelijk is dan ook de steun voor mijn scherm af en kan ik die ook plaatsen, samen met het cosmos paneel!
laters!
 
als je je loep echt gaat vullen.
Eerst met demi water spoelen.
Gewoon water resten kunnen vlokken met koelvloeistof.
En als je je loep vult iets verder af vullen dan in het filmpje heb je minder kans dat er lucht in je loep blijft zitten.
Het condens gaat van zelf in de loop van de tijd verdwijnen hoef je geen zorg over te maken.
Lucht in je loep is vervelender ;)
Maar serieus condens gaat van zelf weg
 
Oh my god dat ding is PRO!
Ik denk dat je die condens wegkrijgt door een beetje te tikken op je resjes, maar ik ben daar niet zeker van :p

thanks! maar pro is wel wat veel gezegd hoor, redelijk wat imperfecties :(
ben wel blij dat het er toch zo goed nog uitziet, ik had een ramp verwacht :p

als je je loep echt gaat vullen.
Eerst met demi water spoelen.
Gewoon water resten kunnen vlokken met koelvloeistof.
En als je je loep vult iets verder af vullen dan in het filmpje heb je minder kans dat er lucht in je loep blijft zitten.
Het condens gaat van zelf in de loop van de tijd verdwijnen hoef je geen zorg over te maken.
Lucht in je loep is vervelender ;)
Maar serieus condens gaat van zelf weg

ik ben nu de loop aan t laten leeglopen, en ga er dan perslucht doorblazen of met de waterzuiger heel het ding leegzuigen, of de 2 :)
sowieso zal ik waarschijnlijk mijn 2l er volledig in kunnen gieten, kijkend naar wat er in is gegaan en uit komt :p
de reservoirs in het filmpje waren nipt, want er ging effectief geen lucht door, heb ze nadien ook wat bijgevuld en wat laten draaien dan.



vandaag eens kijken hoe ik mijn HDD's ga plaatsen en hoe ik het geluid kan minderen.
mogen HDD's nu eigenlijk verticaal staan? is dat gezond voor de platters etc?
en zou ik ze opeen mogen leggen?
 
Ziet er goed uit!

Over HDD's... Verticaal werd in het verleden veel gedaan in servers. 12HDD's op een rij in raid past mooi in 19". Tegenwoordig valt het me op (en het is ook logischer) dat ze allemaal liggen. Ik zou persoonlijk mijn HDD altijd laten liggen. Toch iets logischer denk ik. Heen en weer geeft minder weerstand dan op en neer. Ik weet niet of dit verder ook ergens onderbouwd is.... Just my opinion.
 
Hoe je HDD's hangen/liggen doet er eigenlijk niet zoveel toe. Voor de lagers is verticaal eigenlijk het beste. De reden dat men nu de schijven vooral horizontaal liggen zijn:
- dat men makkelijker kan kiezen hoeveel schijven met in de hoogte plaatst, de breedte van cases staat meestal vast, als je naar 19" cases kijkt, dan passen verticale schijven enkel in 4U behuizingen (misschien 3U, maar ik betwijfel het).
- Dat de arm van de HDD zo meer gestabiliseerd is in de afstand van de platter. Dit is maar een fractie verschil, net zoals het verschil tussen wat het beste voor de lagers is ook maar een fractie is.
- Perfect vlak is over het algemeen ietsje makkelijker dan perfect horizontaal.

Maw, je kan kiezen hoe je ze hangt, probeer het gewoon zo goed mogelijk te doen ;)
 
Ziet er goed uit!

Over HDD's... Verticaal werd in het verleden veel gedaan in servers. 12HDD's op een rij in raid past mooi in 19". Tegenwoordig valt het me op (en het is ook logischer) dat ze allemaal liggen. Ik zou persoonlijk mijn HDD altijd laten liggen. Toch iets logischer denk ik. Heen en weer geeft minder weerstand dan op en neer. Ik weet niet of dit verder ook ergens onderbouwd is.... Just my opinion.


thanks! ik dacht ook dat ze het beste neer liggen :)

Hoe je HDD's hangen/liggen doet er eigenlijk niet zoveel toe. Voor de lagers is verticaal eigenlijk het beste. De reden dat men nu de schijven vooral horizontaal liggen zijn:
- dat men makkelijker kan kiezen hoeveel schijven met in de hoogte plaatst, de breedte van cases staat meestal vast, als je naar 19" cases kijkt, dan passen verticale schijven enkel in 4U behuizingen (misschien 3U, maar ik betwijfel het).
- Dat de arm van de HDD zo meer gestabiliseerd is in de afstand van de platter. Dit is maar een fractie verschil, net zoals het verschil tussen wat het beste voor de lagers is ook maar een fractie is.
- Perfect vlak is over het algemeen ietsje makkelijker dan perfect horizontaal.

Maw, je kan kiezen hoe je ze hangt, probeer het gewoon zo goed mogelijk te doen ;)

gewoon horizontaal dan, dat zal het beste zijn en het gemakkelijkst.
hebben HDD's eigenlijk veel koeling nodig? bij mij worden die niet echt warm?

edit: mogen ze zo eventueel? of worden ze zo te warm:
WP_001895.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel koeling een harde schijf nodig is hangt voor een deel af van de schijven, maar vooral van hoeveel je er samenpakt. 1 schijf die ergens los hangt heeft eigenlijk geen koeling nodig. Als het een sandwich van een paar schijven is dan is koeling aangeraden. Wat jij daar hebt is nog best haalbaar zonder speciale koeling.
 
Hoeveel koeling een harde schijf nodig is hangt voor een deel af van de schijven, maar vooral van hoeveel je er samenpakt. 1 schijf die ergens los hangt heeft eigenlijk geen koeling nodig. Als het een sandwich van een paar schijven is dan is koeling aangeraden. Wat jij daar hebt is nog best haalbaar zonder speciale koeling.

ok thanx! zal nog zien wat ik er juist mee doe :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J [CCIP] BlueDesk Gallery & Build Logs 13
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
S [CCIP] SoulCrusher Gallery & Build Logs 48
T [CciP] 100% Overkill Gallery & Build Logs 31
maomanna [CCIP] Smallz Gallery & Build Logs 45
DjangoSoe [CCIP] Blue Lightning! Gallery & Build Logs 97
PasLis [CCIP] The Next Level Gallery & Build Logs 471
djwesz11 [CCIP] White 'n Orange Gallery & Build Logs 17
maomanna [CCIP] Archigram Gallery & Build Logs 10
F [CCIP] Project Black Industrie Gallery & Build Logs 3
Dennis07 Ccip Royal Flush Gallery & Build Logs 153
Quint0sz Quint0sz - Quint - Flat desk PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
Vannos Vannos: Pc and desk gallary Gallery & Build Logs 2
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
P Desk-case advies Cases en Modding 2
M Bringing back the desk in desk mods Cases en Modding 8
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
JaPeMo JP[D]: Ikea Jerker PC Desk.... Gallery & Build Logs 22
B Desk XXL Gallery & Build Logs 7
B Desk icm tube res Waterkoeling 7
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
Freddy GEVONDEN: Modwerk aan voet platen van mijn Cross Desk Gevonden 3
Freddy Vector Desk / Bureau behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
Hightower the desk by Hightower Gallery & Build Logs 535
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
Freddy Freddy's Cross Desk :) Gallery & Build Logs 373
B Desk pc design eerst in karton maken. Cases en Modding 1
B Bouli - Patrick Boelhouwer - Bouli's PC / Bouli's Desk Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
CDA441 The Desk Rev 2.0 Gallery & Build Logs 106
jev09 The Desk "Red Dragon" Gallery & Build Logs 52
H Even voorstellen, Haraldje - ROG DESK - Harald de Vries Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
CDA441 Project: The Desk Gallery & Build Logs 178
R Nieuwe Build: JeMi Desk Gallery & Build Logs 11
L Liahkim - Youri - Thermaltake GT10 en binnekort Cross desk van RH! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
PasLis Desk Art Gallery & Build Logs 509

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan