tommienator
New member
Tijd voor een nieuwe build!
Dit keer geen klassieke casemod, maar een benchtable die ik zelf volledig ga maken.
De benchtable zelf moet wel aan een aantal voorwaaren voor doen:
- De prijs van de benchtable zelf moet goedkoper zijn als bv. een dimastech benchtable of een technofront plexi bench.
- Ze moet genoeg upgrade mogelijkheden en genoeg watercooling voorzieningen hebben zodat ik later eventueel nog wat waterblocken erbij kan zetten indien gewenst.
- Ze moet zeer stevig zijn, wil ze graag nog een aantal jaar gebruiken!
Verwacht zeker en vast geen tot in de puntjes afgewerkte benchtable, ze moet stevig zijn en ik ga voor een hardcore industriele look :evil:! Ze wordt wel gespoten etc. maar zeker en vast niet über fijn afgewerkt.
Afmetingen:
Ze wordt 37cm lang, 43cm breedt en 50 cm hoog.
Ook zal er overdreven plaats zijn voor radiatoren, in de 'kelder' ga ik zorgen dat er 2x 360 rads komen en op de bovenkant kan er nog een 480 rad gehuisvest worden. En als er geen radiator opzit, dan kan deze shroud gebruikt worden voor extra airflow.
Ook zal er gekoeld worden door een TEC, hierbij wil ik Testas te Wommelgem graag bedanken voor de coldplate die zij gaan voorzien voor mijn build van 50*50*10mm alsook Joost en Chiller.
Specs van de TEC:
TEC 1 267 Watt 16,2 Volt (TEC1 12730)
Koel vermogen max. 267 Watt
Aansluitspanning max. 16,2 Volt
Stroom max. 30.7 Amp
Afmetingen 62 x 62 x 4,8 mm.
Lengte aansluitdraden ca. 150 mm.
gewicht ca. 90 gram
R=0.27 ohm, 127 couples
Vergelijkbaar met:
Kryotherm n/a
Melcor n/a
Marlow n/a
En specs van de voeding die voor de TEC gebruikt wordt:
PSIN30024 SCHAKELENDE VOEDING - 300W - 24VDC - GESLOTEN CHASSIS
koeling: geforceerde convectie
schroefaansluitingen
beveiligingen:
kortsluiting
overbelasting
automatisch herstel
vooraf getest op 100% vermogen
zeer betrouwbaar
EMC-norm: FCC deel 15
veiligheidsnorm: UL1012
Verder, de hardware die voor de build gebruikt wordt:
(nog altijd dezelfde als bij de vorige builds.)
En de waterkoeling:
Voila dat was het allemaal zo'n beetje voor de technische gegevens...
update 1
Vandaag even langs onze smid gegaan om de staven te laten snijden... Aangezien ikzelf niet zo'n vaste hand heb... En het is even goed gebeurd als hij onze paarden beslaagd .
En dan even het onderste gedeelte maar in elkaar steken... Het zijn L profielen, al heb ik hier een beetje spijt van! Had beter viekante staven gebruikt aangezien dat nog een tikkeltje stevig geweest was!
En vervolgens de vierkante staven eraan gepopnagelen...
En het toaal plaatje:
(lijkt wel scheef te staan... Maar ligt puur aan de foto... De vierkante staven staan zo kaarsrecht als iets .)
Voila, dat was het voor vandaag .
Laatst bewerkt: