• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CCFL verlengkabels

FZX750

Junior Member
Goeiedag beste medeforummers,

Heb een lastige vraag over het verlengen van de hoogspanningskabels naar een set CCFL UV tubes. Mijn zwager en ik zijn bezig om een serie van deze CCFL's aan te sluiten op de voeding, en we hebben daarvoor hier in de shop van die 30 centimeter lange verlengkabeltjes gekocht, compleet met connectoren. Nou hebben we deze CCFL's vorige week nog getest en toen werkten ze goed, en gisteren ingebouwd, toen werkten ze (gedeeltelijk) niet goed.

Heb zelf 6 van die tubes in de kast zitten en mijn zwager 2, bij mij branden 2 van de zes maar over de halve lengte en met verminderde helderheid en bij mijn zwager licht er eentje over de helft op, en ook met dezelfde verminderde helderheid. Toch heel typisch, we hebben precies dezelfde tubes, zelfde merk en type en we komen dus dezelfde problemen tegen.

Nou heb ik op een andere site (een hele grote elektronica site hier in Nederland, weet niet zeker of ik de naam mag noemen) bij soortgelijke onderdelen in het datablad gelezen dat je die meegeleverde kabels helemaal niet mag verlengen. Wie kan mij vertellen wat juist is? Want Highflow verkoopt toch van die verlengkabeltjes speciaal voor dit doel, dan zou je toch denken dat het goed zit. De andere CCFL's werken prima dus verlengen lijkt ons geen probleem, maar voordat we verder gaan willen we toch graag het naadje van de kous weten. Met vriendelijke groetjes en alvast bedankt voor de genomen moeite,

De FZX Pilot.
 
ik heb dat probleem ook gehad, het is echt een gekke bedoeling maar vaak is het dat de trafo niet de juiste spanning kan leveren voor de ccfl's om opstarten

zo ver ik weet kan je een paar dingen doen,
- kijk of ze na een tijde bij komen (die van mij starten soms ook niet altijd in 1 keer maar komen later wel bij)
- kijk of ze het zonder verlang kabels wel werken
- aangezien dat je meer ccfls's in je pc heb wissel is ff de trafo's miss is die niet helemaal 100%
- probeer of er 1 ccfl met verleng kabel werkt (ik heb al mijn ccfl apart op 1 trafo zitten)

ik hoop dat je er iets me kan
 
Hallo Reclamations, bedankt voor je antwoorden. Kan er zeker gedeeltelijk iets mee! Zonder verlengkabels werkten ze vorige week allemaal, ook die van mijn zwager. Met verlengkabels (deze) werken ze allemaal op 2 na bij de mijne, en bij mijn zwager 1 van de 2.

Mijn zwager heeft gewoon een 2 kanaals inverter, meegeleverd bij de tubes gemonteerd (we hebben nog een paar andere dus gaan we zeker proberen) en wat we eerst gaan bekijken is of ze na een tijdje nog goed komen. Heb voor mijn 6 CCFL's deze inverter geïnstalleerd, die was ooit bij Highflow te koop maar nu niet meer.

Alle CCFL's apart getest met bijbehorende inverter levert hetzelfde resultaat op. Gedeeltelijk heb ik dus wat aan je tips, de lange duurtest ga ik uitproberen, en voor wat betreft de 8-poorts inverter: deze doet het dus op 2 poorten niet goed, ik kan nog 2 andere poorten testen, en dat ga ik ook zeker doen maar ik verwacht er niet veel van omdat we het ook al met de losse bijgeleverde inverters geprobeerd hebben.

Hier kom ik nog op terug, nogmaals bedankt en de groetjes van de FZX Pilot.

Hallo K3nny, ook jij bedankt voor je reactie! Dat weet ik al, dat had ik dus op het datablad van een andere leverancier gelezen. Maar gezien het feit dat Freddy hier de verlengingen voor de hogespanningskabels gewoon verkoopt ga ik er vanuit dat het op deze manier goed mogelijk zou moeten zijn. En wat dan wel weer vreemd is: bij mij werken zes van de 8 tubes prima, dan zou geen van alle het moeten doen, of minder goed.

Kan het dus (nog) niet verklaren, maar ik ga er wel achteraan, ik heb een paar tips gekregen van Reclamations waar ik zeer zeker iets mee kan beginnen dus ik kom hier nog op terug. Be in touch.
 
Laatst bewerkt:
Nou luitjes, ik ben eruit: de inverter is niet goed. Heb overal gezocht naar issues met dit ding en ook gevonden, met name de laatste 2 poorten schijnen niet genoeg stroom te kunnen leveren als je 8 CCFL's aansluit van 30 centimeter lengte. Dit is op diverse tech-fora te lezen, dus dan gaat het voor mij een beetje ophouden.

Toch jammer, op zich is het een fijn apparaatje wat er nog mooi uit ziet ook. Het zal wel geen doen zijn 2 CCFL's parallel geschakeld op 1 aansluiting te zetten hè?
 
Nou luitjes, ik ben eruit: de inverter is niet goed. Heb overal gezocht naar issues met dit ding en ook gevonden, met name de laatste 2 poorten schijnen niet genoeg stroom te kunnen leveren als je 8 CCFL's aansluit van 30 centimeter lengte. Dit is op diverse tech-fora te lezen, dus dan gaat het voor mij een beetje ophouden.

fijn dat je weet waar het echt aan ligt

QUOTE=FZX750;267920]Toch jammer, op zich is het een fijn apparaatje wat er nog mooi uit ziet ook. Het zal wel geen doen zijn 2 CCFL's parallel geschakeld op 1 aansluiting te zetten hè?[/QUOTE]

Nee ik denk dat dat het apparaatje niet zo leuk vindt
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Aansluiten ccfl op bitspower X-Panel XP II Cases en Modding 4
V UV: CCFL of LED? Cases en Modding 1
W pin / terminal voor CCFL connectors HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DieHard [IN-ACTIVE] 2 blauwe CCFL (30cm) en 2 groene CCFL(30cm) (eventueel ruilen) Verkocht 14
G Ccfl aan/uit switch Cases en Modding 13
Skydrone Lamptron CCFL Extension Cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P FrozenQ blauw CCFL Waterkoeling 6
J Lamptron 4-port Black Anodized Aluminum Casing CCFL Inverter Cases en Modding 6
corecrusher [IN-ACTIVE] invertors voor uv ccfl Gevonden 7
alain-s [VERKOCHT] LG W2753V-PF CCFL-monitor van 27 inch Verkocht 2
alain-s [VERKOCHT] LG W2753V CCFL-monitor van 27 inch Verkocht 1
Mannozels [IN-ACTIVE] Rads, res, pomp, graka+waterblock, ccfl controller Verkocht 12
Skydrone [GEZ] Led-strips voor CCFL-controller Gevonden 11
Skydrone Vraag over de Bitspower X-Panel XP II CCFL Controller Cases en Modding 1
L CCFL/LED backlight op TV Handleidingen en Installatie Tips 13
Zwelgje FrozenQ CCFL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Johnny [inactive] uv ccfl Gevonden 8
The_Saviour# Oranje led strips of ccfl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
L Hoeveel UV ccfl's? Cases en Modding 14
R Sunbeam Sound Activated CCFL controller vragen Cases en Modding 41
aadje93 CCFL sound/geluid control maken ??? Cases en Modding 15
P Power knoppen voor PC On/Off en voor CCFL, maar welke? Cases en Modding 9
Thierry CCFL spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
C Welke CCFL gebruiken bij Sunbeam Sound Controller Hardware & Software 14
G Sunbeam Sound Activated Module for CCFL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Quist B4P Bitspower X-Panel XP II CCFL Controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
S sunbeam ccfl fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Fall3n Geen beeld na installatie PSU verlengkabels, help! Problemen & Oplossingen 20

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan