• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Casemod als profielwerkstuk

ik zeg niet dat het niet netjes kan.
(volgens mij moet ik woorden gaan onder strepen)

maar het gross dat een houten pc kast maakt ziet er meestal niet uit zo als die build log ;)
Het is een advies geen aanval wat je van plan bent.
Wil je alleen maar helpen een keuze te maken.

Ik snap ook wel dat het allemaal goed bedoeld is en dat is ook de reden waarom ik op dit forum kom. Met mijn vorige post was ik meer een beetje hardop aan het denken over wat ik wil bereiken wat betreft de uitstraling.

@tehurtaget
Op de meeloopdag bij de opleiding zag ik dat ze Solidworks gebruikte. Ben nu een beetje gaan spelen ermee. Best lastig programma in het begin, maar dat vind ik wel leuk om mee te stoeien. Hopelijk kan ik binnen enkele weken een buildlog openen :)
 
mobo-tray kan overigens ook een hoop werk en gedoe schelen. Als je die kant en klaar als basis neemt.
Hier heb ik ook al aan gedacht. Heb een M-ATX behuizing hier staan dus dat gaat 'm niet worden, aangezien ik een normale ATX behuizing wil hebben. Ik ga deze week eens naar de kringloopwinkel in de hoop dat ze een ATX behuizing hebben en eventueel nog andere bruikbare dingen.
 
€75 en €35 vind ik wel erg veel voor alleen die platen. Kan dan volgens mij ook gewoon een behuizing kopen van €30, heb ik meteen een front I/O paneel en misschien nog andere leuke dingen (poten, ventilator(en)). Toch bedankt voor die link, zal dat dan ook gebruiken als laatste redmiddel.
 
Staat er in jouw opdracht ook dat je 100% alles zelf met het handje moet maken?
Of gaat het meer over toepassing en design..

Anders kun je via Home - 247 Tailorsteel.com plaatmateriaal in de meest exotische vormen laten laseren.

Tip voor design: Werk alles uit in een 3D pakket waar je DXF of steps kunt uitvoeren, anders wordt het lastig uitbesteden!

Tevens zijn vaak de beschikbare gereedschappen een beperking voor welk materiaal je kunt gaan gebruiken.
Zo is het veel eenvoudiger om met simpele handgereedschappen een houten (MDF) mod te maken, maar er komt veel vakmanschap bij kijken om alles strak te krijgen!

Tip voor MDF: zoek de plaatmaten uit en laat ze door de Praxis/Gamma in nette stukken op maat zagen! Dit geeft een superstrak resultaat. Jost vaak niks extra en zelfs schuine kanten zijn mogelijk.

Voor rechte zijden zul je anders in een cirkelzaag moeten investeren.

MDF kun je trouwens met veel schuren, plamuren en gronden (en nog meer schuren) in een hoogglans staat brengen (denk luxe keukens)

Tip voor het ontwerp: vertrouw niet alleen op het 3D model maar maak tussentijds mockups van karton, papier en je hardware!
Kom je later niet voor verassingen te staan als je alles in elkaar geschroefd hebt!

Tip voor hele vreemde vormen/modellen: https://www.shapeways.com/ mocht je hele leipe brackets willen maken dan kun je dit voor redelijke bedragen laten 3D printen!
 
Bedankt voor die uitgebreide reactie!

De leraar bij wie ik dit werkstuk doe is niet zo strict. Ik heb de opdracht geformuleerd als "Maak een computerbehuizing" en hij is hiermee akkoord gegaan. Ik heb dus eigenlijk alle touwtjes in handen wat betreft hoe ik het wil doen en dergelijken. En nu ga ik eens shapeways doorzoeken... ;)
 
Ben inmiddels al een end op weg en ben ook al tijdens het tekenen tegen bepaalde problemen aangelopen. Deze heb ik volgens mij wel opgelost.
Ik wil aan de behuizing ook iets mechanisch toevoegen wat ik zelf heb gemaakt. Dit staat niet in de opdracht, dit wil ik zelf. Ik kwam met het idee om een paneel te maken met een zelfgemaakte fan controller. Ik heb even wat onderzoek gedaan en volgens mij zijn potmeters de beste en makkelijkste oplossing voor mijn doeleinden. Echter heb ik een paar vragen:

1) Kan ik deze gewoon aansluiten op de plus- en min-draden van een ventilator als deze is aangesloten op het moederbord? Ik wil wel nog de fansnelheden op de computer zichtbaar hebben.

2) Hoeveel weerstand moet zo'n potmeter dan hebben? R = U/I: Moet ik dan kijken naar het maximale amperage van de voeding op die rail of hoe zit dat dan precies?

Ik heb gelezen dat als de potmeter met de klok meedraait, de weerstand wordt verhoogd, dus ik moet min en plus omdraaien om een hogere snelheid te krijgen als de potmeter met de klok mee wordt gedraait.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A [CaseMod] Copper Pyramid - Azza 804 - Designed by Vogd Gallery & Build Logs 7
foxbuster Beginner casemod en waterkoeling Waterkoeling 32
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
L casemod vraag Cases en Modding 1
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
V Comsom 2 casemod Gallery & Build Logs 2
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
Freddy The Party 13: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 47
Freddy The Party 12: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 56
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
k.3nny ModWithMe: Nederlandse Casemod/Designing onderneming Algemene Discussies 8
kier Maximus VI Formula Show Casemod MbK Gallery & Build Logs 15
Cygnitr0n [Casemod] Raspberry Pi "Silent 4 Twin Cooler" Gallery & Build Logs 8
Sw333t [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower (gemod, casemod "siNAS" Verkocht 20
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
Freddy TP11 HighFlow Casemod Compo Lan Party 5
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
H [Casemod] GAME HARD, FOLD HARDER Gallery & Build Logs 162
k.3nny K.3nny's "Classy" LianLi Pc-7HX Casemod Gallery & Build Logs 148
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
T1mmy Eerste casemod project, frame of niet? Cases en Modding 0
gerjanlubbers pc onderdelen voor mijn 1ste casemod Hardware & Software 4
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
mierenking Xbox360 Casemod Saints Row theme Gallery & Build Logs 17
Freddy TP9 HighFlow Casemod Compo Lan Party 42
MrGiorgio Highflow'ers in de casemod compo van CM Cases en Modding 15
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
focus08 First Casemod HAF932 Gallery & Build Logs 28
G Welk moederbord voor mijn casemod; Ipple I5 Hardware & Software 2
G Apples G5 casemod: Ipple i5 Gallery & Build Logs 116
Celly M'n nieuwste awesome casemod Cases en Modding 7
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
E even better then the tubberware casemod Cases en Modding 1
vincent leuke antec 900 casemod Waterkoeling 6
G Guardian's casemod log Cases en Modding 64
D ward0 casemod log Gallery & Build Logs 69
C 22MMRGB aansluiten als PC aan/uit knop Handleidingen en Installatie Tips 4
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
Freddy Intel LGA-1151 (Socket H3) Skylake i5/i7 -> zelfde montage als 1150, 1155 en 1156 Hardware & Software 6
D modding als werk? Cases en Modding 6
Sparky Meerdere routers (WIFI) aan elkaar koppelen als 1 netwerk? Hardware & Software 5
C Bovenkant reservoir als inlet Waterkoeling 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan