• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Caselabs Black & White Workstation

Hallo, het gaat mij niet om dat de kast dan goedkoper is, maar om het betalen met ideal, want ik heb geen creditcard.

bericht is bedoeld voor hyperion, kreeg vage melding dat het bericht tekort was, moet eigenlijk op pagina 1 staan
 
Douanekosten:

pedestel 50 euro
TH10 108 euro

Ach als je de kast kan betalen dan kan de rest er ook wel bij denk ik.

Ik heb voor mijn Merlin helemaal geen doanekosten hoeven betalen (Fedex via Frankrijk). Ik vind die prijzen die jij noemt wel erg hoog hoor.

Edit: Toch te vroeg gesproken. Gisteren een fakttuur binnen gekregen van Fedex met verzoek tot betaling van 60 euro. Overigens vrij onduidelijk aan wie of waar ik dat bedrag nu moet storten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor mijn Merlin helemaal geen doanekosten hoeven betalen (Fedex via Frankrijk). Ik vind die prijzen die jij noemt wel erg hoog hoor.

Edit: Toch te vroeg gesproken. Gisteren een fakttuur binnen gekregen van Fedex met verzoek tot betaling van 60 euro. Overigens vrij onduidelijk aan wie of waar ik dat bedrag nu moet storten.

Als het goed is staat de instantie waaraan je moet betalen op de bon. Mijne ging ook via Frankrijk maar gewoon betalen. Laten versturen als gift is de enige mogelijkheid om onder de kosten uit te komen. Moet je natuurlijk wel geluk hebben. (ik niet).

Het is voor mij al een tijd geleden maar volgens mij heb ik ook nog 200 dollar of meer betaald voor shipping.
Ha ha inmiddels 1,5 jaar verder en nog niet klaar. Einde is wel in zicht.
 
Update 3: ledstrips

Uiteraard komen er de nodige ledstrip in/onder de kast. Ik heb er 4 besteld van 30cm in het paars/uv. Deze gaan dienen om dingen op te laten lichten in de kast. Onder de kast heb ik 2 groene strips geplakt van 30cm. Alle strips zijn wat ingekort om alles passend te krijgen. De update is nog niet geheel klaar, de afwerking van bekabeling wat later komt en het inbouwen van een switch.

Helaas is er ook 1 paarse strip gesneuveld tijdens het sleeven, daar moet ik even een nieuwe voor gaan bestellen.

De bedoeling is dat ik het UV gedeelte aan & uit kan zetten met een schakelaar, deze ga ik monteren onder de aan/uit schakelaar van de pc en de reset knop aan de voorkant. De groene strips gaan gevoed worden van de led strip die al in m`n bureau verwerkt zit. Meer details daarover volgen later nog.

Ok genoeg geneuzel weer, tijd voor de foto`s! :)

01.JPG

In elke hoek gaatjes geboord met een 2,5mm boortje.

02.JPG

De gaatjes getapt met een M3 tap om de clips vast te kunnen schroeven.

03.JPG

En hier het resultaat.

04.JPG

De 1e ledstrip gesleeved met sleeving van MDPC-X


05.JPG

En de 1e ledstrip zit in de kast.

06.JPG

En de 1e ledstrip zit in de kast.

07.JPG

En de 2e strip ook. En je ziet hoe de bekabeling is weg gewerkt, netjes en strak weggewerkt.

08.JPG

Even testen of het werkt en dat doet het!

09.JPG

Vanaf een andere kant gezien.

10.JPG



11.JPG

En een foto in het donker van de 2 groene strips die onder de kast geplakt zitten.

12.JPG



13.JPG

En een foto in het donker met de UV strips aan.

14.JPG

En van de andere kant. Beetje donker, maar er zit ook nog niks in de kast wat oplicht met UV licht.


En dat was het alweer voor deze update. Bedankt voor het mee gluren en tot de volgende maar weer! :)
 
Update 4: aanpassen van het midden gedeelte

Aangezien er maar 1 240 radiator in de kast past en ik er graag 2 wil moet er het een en ander aangepast worden. In het middengedeelte waar je je harde schijf of ssd kwijt kan past ook een Alphacool ST30 240 rad na wat aanpassingen. En zo gezegd zo gedaan, dus ik ben aan de slag gegaan. De foto`s laten wel zien wat ik bedoel :)


01.JPG

Nu nog in origineel staat.

02.JPG



03.JPG

En na het uitzagen van de 2 rondjes en het nodige vijlen is dit het resultaat geworden.

04.JPG

Achterop zaten de nodige bevestiging boutjes om je harde schijf of ssd mee vast kan zetten. Die zaten in de weg en zijn ook niet nodig dus die heb ik eraf geslepen met een dremel.

05.JPG

2 zwarte fanguards erop gemonteerd.

06.JPG



07.JPG

En terug in de kast geplaatst.

08.JPG

Niet verkeerd toch? Misschien dat ik de plaat weer netjes wit ga spuiten of weer laat poeder coaten.

09.JPG

Was vergeten 2 gaten te maken voor 2 fillports, anders word het zo lastig om de radiator van water te voorzien he ;)

10.JPG



11.JPG



12.JPG

Hier moeten nog fittingen tussen, heb er verder nog niet echt naar gekeken. Word wellicht een leuke uitdaging.

13.JPG

Dat past precies!

14.JPG

En weer terug in de kast.

15.JPG

1 hoekje aangepast met de dremel, anders passen de kabels er niet door van de led strips

16.JPG



17.JPG

En hier zie je hoe de ledstrips van voeding voorzien gaan worden. Lekker weggestopt!



En dit was em voor dit jaar! Bedankt voor het kijken en tot volgend jaar! Fijne jaarwisseling! :)
 
Ziet er weer mooi uit. lekker bezig. Als het aansluiten van de fillports problemen geeft dan kun je altijd nog een rechhoek uitslijpen waar nu de fillports zitten. Daarna even een cover maken van b.v. wit acryl en deze boven de plaat monteren. Het is maar een idee.
Echter als de fillports exact rechtboven de rad. zit kun je ook vier multilinks monteren. Als je haast hebt "ha ha" kun je ook twee korte sli extenders gebruiken deze zijn variabel en ook erg handig.

Genoeg mogelijkheden.
 
Haha ik had het idee al in m`n hoofd zitten om multilinks te gaan gebruiken. En dan de lage versie van Bitspower. Maar voorlopig zijn de centjes even op voor waterkoeling. Ik heb het middengedeelte alvast aangepast zodat niet de hele kast weer uit elkaar moet als ik de centen er voor heb. De radiator die ik gebruikt heb gaat weer terug in de kast waar ie uit komt. Heb al een pc staan die compleet voorzien is van WC. Moet eigenlijk nog steeds een buildlog starten van deze pc terwijl deze al bijna klaar is.

De volgende stap word de hardware overbouwen, sleeven van de voeding, power switchen maken, etc etc. Kortom: ik heb nog genoeg te doen! :)
 
Het is ook de bedoeling om hier wat moois van te gaan maken. Soms wil ik het te netjes hebben en dat kost gewoon tijd. Maar ik ben niet de enige met die gedachten... ;)

Tot nu toe ben ik zeer tevreden met het resultaat :)
 
Update 5: inbouwen van switchen en het ombouwen van de hardware.

Het moment om alles over te zetten van de oude kast naar de Caselabs kast is dan eindelijk gekomen. Ook de switchen ingebouwd om de pc aan te kunnen zetten of hem een reset te kunnen geven wanneer dit nodig is. Ook het aan en uit zetten van de led strips is nu voor elkaar.

Er moet nog wel een hele hoop gebeuren en ik ben stiekem al wel iets verder als dat je op de foto`s kan zien, dit doe ik om jou kunnen te voorzien van de nodige updates. Laten we nu eerst maar eens naar de foto`s gaan kijken van deze update. :)

01.JPG

Het originele onderdeel voor de power en reset switch.

02.JPG

Hier moet er nog eentje extra in voor de ledverlichting en de opstaande rand zit in de weg en deze slijp ik weg met een dremel.

03.JPG

Ik was vergeten foto`s te maken (stom stom vloek vloek..) maar dit is het resultaat.

04.JPG

De voeding voor de switch voor de ledstrips. Gesleeved in een groene en zwarte sleeving van MDPC-X.

05.JPG

De kabels netjes weg gewerkt met 2 P-clips.

06.JPG

En hier komt alles samen: de voeding, alle ledstrips en de led in de switch zelf.

07.JPG

De switch voor de ledstrips aangesloten. Alle bekabeling is netjes gesleeved.

08.JPG

De moederbord tray waar de ssd`s onder verstopt gaan worden.

09.JPG

En een foto van de ssd`s. De witte tray ligt op z`n kop nu.

10.JPG

Moederbord gemonteerd en de ssd`s aangesloten met een sata kabel (waarvan er nog eentje vervangen gaat worden zodat de sata kabels hetzelfde zijn.

11.JPG

De aansluiting van de ssd`s.

12.JPG

Vooraanzicht van de ssd`s. Zo kan je ook zien dat de bekabeling netjes tussen de tray en het moederbord past.

13.JPG

Overzichtje van alle hardware.

14.JPG

En van de andere kant gezien.



Als afsluiter de specs van de hardware die je voorbij hebt zien komen:

  • Moederbord: Gigabyte H67N-USB
  • Processor: Intel Core i3 2120 Boxed
  • Geheugen: Kingston ValueRAM, KVR1333D3N9K2/8G, 2 x 4GB KIT
  • Opslag: 2x Intel 510 120GB SSD
  • Voeding: Corsair AX760
Tot de volgende maar weer! Helaas duurt dit wel even aangezien m`n vakantie voorbij is en weer aan het werk ben om de nodige centjes bij elkaar te kunnen sprokkelen voor deze build en andere zaken
 
Update 6: begin van het sleeven.

Het is al enige tijd geleden dat ik een update heb geplaatst. Ik heb helaas niet veel gedaan de laatste tijd maar vandaag weer de tijd gevonden om een begin te maken van het sleeven van alle bekabeling.

In de tussen tijd zijn ook alle onderdelen die weer netjes wit gepoedercoat moesten worden bij een coater geweest maar dit is helaas niet helemaal goed gegaan. Ik ga deze zelf maar spuiten denk ik, dus moet hier weer volop mee aan de slag.

Dit is tot nu toe het resultaat van het sleeven:

01.JPG

De complete 4pin kabel is gereed.

02.JPG

Zoals je ziet is dit gedaan zonder heatshrinks. Persoonlijk vind ik dit ook veel mooier.

03.JPG



Ik ben ook al begonnen aan de 24pin kabel, ik kom alleen connectoren tekort dus deze moet ik weer even gaan bestellen en dan kan ik weer verder.

Ik kan je alleen niet laten zien hoe deze eruit ziet als ie aangesloten is aangezien er de nodige onderdelen bij de coater lagen waardoor alle hardware opgestapeld staat buiten de kast. En aan deze hardware hangt tijdelijk een andere voeding zodat ik alle tijd heb om te sleeven. Alle kabels worden ook gelijk netjes op maat gemaakt.

Ook ben ik opzoek naar een mooie manier om alle kabeltjes netjes bij elkaar te houden en hier heb ik al iets van gezien op facebook, hoe en wat houd ik nog even voor me. Tot de volgende! :)
 
Dat zijn echt mooie kasten. Inderdaad jammer dat het zoveel kost met importeren etc erbij. Ben benieuwd wat je er van gaat maken.

Bedankt! De tijd was het probleem eigenlijk niet, de kast was echt binnen no-time binnen! Helaas was de brief met douane kosten ook zo binnen. Alles is wat aan de prijzige kant, maar je krijgt er ook een degelijke, en in mijn ogen, mooie kast voor terug! :)

Inmiddels heb ik ook de spuitbussen binnen om het gedeelte wat gemod is voor de 240 radiator weer netjes wit te spuiten. Alleen nog even zien wanneer ik hier tijd voor heb, helaas gaat het werk voor m`n baas even voor.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
TinusB Caselabs replacement parts HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Tubofluxar Firts WC-Build: CASELABS SM5 mATX Gallery & Build Logs 18
C [VERKOCHT] Caselabs TH10 Verkocht 6
Tath TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9 Gallery & Build Logs 647
kier [CiP] Caselabs Magnum M8K Gallery & Build Logs 120
the_cyberspace the_cyberspace - Werkstation - Caselabs TH10 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
the_cyberspace Caselabs TH10 Gallery & Build Logs 86
M Case Labs / Caselabs kasten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 140
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
E Black Friday 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan