• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

case mod voor speelfilm

Jan Willem

New member
Ben met een film bezig in Luxemburg; we bouwen een zgn Quantum Computer na.
Het moet er dus heel vet gaan uitzien. Wil als basis 2 x een Lian Li pc p80 gebruiken.
Er moet nog meer in en aan. Wie heeft er tips; wat ziet er echt goed uit; leds fans
koelslangen...?
Zelf heb ik er bijzonder weinig ervaring mee helaas.:086:
Wie weet kunnen we iets huren of ergens kijken??
bedankt alvast grtz Jan Willem
 
Ik zou persoonlijk de tijd en moeite in een 'decor stuk' steken. Dus geen 'echt' systeem gaan bouwen of modden.
Zolang het maar lijkt op een 'echt' systeem.

Met hout, plexi, slangen, licht en een likje verf kom je al een flink eind.
Heb zelf aardig wat decor stukken gemaakt (met hulp van anderen, ben niet zo technisch) voor korte films en studio werk.

Zou je misschien voorbeeld kunnen plaatsen? ik heb zitten zoeken naar een 'Quantum Computer' maar werd er niet veel wijzer van.
 
zat te denken aan twee behuizingen met fans en leds maar die moet ik wel kunnen sturen ( de 'quantum' computer raakt oververhit)
Maar heb geen idee hoe zoiets werkt...verder koelslangen met neon ed.... Voorbeelden zijn er niet echt omdat zo'n ding nog niet echt een vorm heeft. Alles een beetje Sience Fiction...
 
Laten we het dan zo stellen als er geen plaatje van is:
Wat maakt een Quantum Computer?
Iets van een definitie of iets dergelijks?

Als de PC oververhit moet lijken dan zou ik zeker geen echte build ervan maken,
maar gewoon een decor stuk zoals D.E. zegt en een paar pyro stukken erin waardoor je hem lekker in de fik kan zetten, misschien wel een explosief erbij? Ik weet niet waar je precies voor gaat in de film.
 
quantum computers zijn zover ik weet normale computers die gewoon veel veel veel en VELE malen beter zijn als de high-end computers van nu? Als dat zo is heeft het toch geen apart uiterlijk? ;)
 
Juist de ultra high end PC's met de onderdelen die niet voor de commerciele markt worden uitgebracht hebben een 'doodnormaal' uiterlijk, alleen dan een aantal maal groter.
20 core processoren met HT? Ze bestaan hoor, maar alleen voor de overheid, millitaire doeleinden en wetenschappelijke projecten met een enorm budget.
Deze dingen zullen ook ergens in de tienduizenden euro's kosten. Het laatste wat die mensen zullen doen is een stel CCFL buizen gaan toevoegen om hun PC te pimpen :p
 
zat te denken aan twee behuizingen met fans en leds maar die moet ik wel kunnen sturen ( de 'quantum' computer raakt oververhit)
Maar heb geen idee hoe zoiets werkt...verder koelslangen met neon ed.... Voorbeelden zijn er niet echt omdat zo'n ding nog niet echt een vorm heeft. Alles een beetje Sience Fiction...

Ik denk dat 2 kasten aan elkaar wel erg klein is.
Zeker voor een 'speelfilm'

Ik zou een soort kast maken van ongeveer 2 meter hoog.
Beide kanten open. En daar allemaal licht effecten en 'science fiction' onderdelen in doen.
(dan kan je ook grotere kw lampen met filters gebruiken in combinatie met een schakeltafel)
Zodat mensen er omheen kunnen staan zodat de computer echt het middelpunt is.

Als je het groot maakt valt het ook meer op en kan je ook meer zichtbare details gebruiken.
Het springt er dan ook meer uit.

Een 'normale' systeem kast gaat het hem niet worden in een speelfilm.
Veels te klein en onopvallend.
 
quantum computer

Thanks voor alle reacties;
Volgens mij wordt een quantum computer extreem gekoeld ( met stikstof oid)
In de film wordt hij vaak verplaats; dus wordt niet erg groot.
Ga maandag shoppen en hou jullie op de hoogte.
grtz jw
 
Waarom neem je niet een stel benchbakken en wat grote ln2 tanks op de achtergrond. Een paar grote schermen erbij die cpu -z, gpu-z en wat software met lopende grafieken en een overvloed aan vage kabels et voila, het lijkt ineens heel ingewikkeld.

Of kijk eens naar het shot rond 2:52. Ziet er redelijk high tech uit

 
denk dat een severkast het best in de buurt komt.
Hang er een brandblusser aan en het lijkt er aardig op.

Of je kan altijd nog een mm huren
DSC_0069.JPG


:p
 
Wat ik mij dus al een tijdje afvraag.
Is dit je eerste film project? of heb je vaker iets met decor/sets gedaan?
Of sowieso iets met 'films'?

Want ik heb zo'n idee dat je geen idee hebt waar je aan begint of wat je wilt.
Dit is niet om je in de zeik te zetten of neerbuigend te doen.
Ben namelijk heel erg nieuwsgierig wat het gaat worden. :D

Maar als jij zoveel tijd en geld in 1 decor stuk gaat stoppen dan vraag ik mij af.
Gaat dat niet ten koste van de rest? of is jullie productiegroep + jullie budget zo groot dat je dit kan veroorloven?

Ben geen expert. Heb dit alleen vaker gedaan.

Edit:
Zelf heb ik er bijzonder weinig ervaring mee helaas.
Last dit even over het hoofd.
Maar met film/video? decor? pc's bouwen?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
S Symphton - Jelle Hoylaerts - Case mod SugarLAN Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
alain-s [VERKOCHT] Case mod Lian Li PC-7HX Verkocht 1
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
alain-s [VERKOCHT] Case mod Project White Verkocht 13
E begin van me eerste case mod (mening nodig) Cases en Modding 9
Cygnitr0n Antec Darkfleet H²O - Case Window Mod Cases en Modding 36
ForresT basjes g5 case mod Gallery & Build Logs 25
F case mod windows goed vast zetten Cases en Modding 13
T The Boilers Shiptheme case mod Gallery & Build Logs 127
ForresT apple g5 case mod Waterkoeling 4
maomanna Bloo Balls Custom PC Case Mod Gallery & Build Logs 10
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
Jason BarrowCH STAR1 Series Limited Edition Circular Open Panel Case - Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Rhopilema Series V2 Limited Edition Composite Channel Test Bench Case - Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 2.0 Case, 10% korting aanbieding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Singularity Computers Spectre 2.0 case / behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
V Phanteks evolv X, heerlijke case. Gallery & Build Logs 5
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
F Phanteks case en cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S PC case laten spuiten HighFlow Forum 9
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P Desk-case advies Cases en Modding 2
S IO USB port verlengen custom case Cases en Modding 1
I case modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
A Lian Li case met tool-les PCI Cases en Modding 5
S Case upgrade? Cases en Modding 2
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
JaPeMo JP[0] by JaPeMo (Acrylic Pc Case) Gallery & Build Logs 22
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
ProAce [GEVONDEN] Case Badges Gevonden 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master ITX case met Hotswap bays Verkocht 4
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
nicvdv [IN-ACTIVE] medion case Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan