• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Car project: Opel Calibra

Vannos

upgrading.......
hier bij wil ik mijn project ( auto ) op het fora.

weet niet of het gepast is om het te posten in Gallery en build logs.

Maar ik wil het graag laten zien, wie weet steken de HF,ers er nog iets van op.
waarom ik het post, is puur omdat ik nu meer tijd besteed aan mijn auto ipv pc waar ik eerst ook van alles aan deed.

first een pica van de auto.

w2kj7s.jpg


er is al een hoop aan gedaan zoals:

Dynamo vervangen.
startmotor vernieuwd
Distributie riem
waterpomp
v-riem stuurpomp
v-riem dynamo
kleppen deksel pakking
.

als een klein begin
heb ik de handrem afgesteld.

5cxdz8.jpg


9u1xs7.jpg


149a2bd.jpg


wqyrf5.jpg


is simpel af te stellen door het stel meganisme op foto 3.
rem schoenen gaan dan iets weider staan, Waardoor de remschoenen de trommel eerder raken. Als ik de handrem aantrek.

binnenkort meer :D
 
Laatst bewerkt:
Hoewel ik niet echt van Opeltjes hou (als Citrofiel zijnde), is de Calibra altijd een uitzondering geweest.

Een vriend van mij heeft er ook eentje gehad, eerste wat hij gedaan heeft is hem rondom voorzien van schijfremmen (gegroefd en geperforeerd) aangezien hij nogal behoorlijk snel last had van een gebrek aan remkracht.
 
Ben zelf geen liefhebber van een (sl)opel :040: dat krijg je als een vw liefhebber. (daarom rij ik zelf een Ford Focus hehehe)
Maar vind dit wel interessant om te lezen, dus graag meer.

Gr Marco
 
Op zich vind ik calibra's best mooie bakkies, maar ze hebben al te gauw een sjonnie uiterlijk en dan vind ik ze weer niets. Ben zelf toch meer een volkswagen of audi man :)
 
Eerlijk gezegt, was ik altijd zwaar tegen Opel,, ja SLOPEL. was zelf meer BMW maar laatste tijd komen er heel veel bmw's de garage in voor reparatie,s en de meeste bmw zien er gewoon niet uit lekken olie en dat soort dingen. bij de wat oudere bmws tenminste.

maar heb deze wage op de kop getikt, van me zus. die er veel problemen mee had hij starte soms niet. ( en ze reed er als ene gek mee hah ). dus heb ik hem overgekocht. en ga er bij deze dus wat dingen aan doen.

op de foto, in het begin heb je wel gezien dat er een andere voorbumper op zit, die opzich vrij laag op de grond licht zeker voor heuveltjes en opritjes. een opritje was dit keer te veel. dus hing de bumper er niet zo fraai bij. heb het gefixt. eerst met wat parkers maar dat zag er niet uit. dus nu wat netter :).

hier wat foto,s

Bumper demonteren, parkers uit de zijkant, die net in de wielkast zitten weghalen.
vpk93p.jpg


Er zaten ook nog 2 ophang punten in het midden van de bumper was niet te fotograferen die dus wegelaten. Bumper in zijn geheel er af.
2vaijc8.jpg


ja bumper er af :)
11r95ki.jpg


Voor de mensen die niet weten wat er achter een voorbumper schuilt.
2uorv41.jpg

Niet veel bijzonders. kabelboom van verlichting, stootbumper ( is een kreukelzone achter je gewone bumper)

Gat boren voor nieuwe bevestiging van de bumper.
1iikwk.jpg


van het metalen plaatje dat als nieuwe bevestiging dient heb ik helaas niet veel foto,s van. Maar ik bevestig het met popnagels ( zit muur vast)
29fxtac.jpg


met de popnageltang de nagel vast zetten :)
21cfepx.jpg



Telkens bleef de popnagel vast in de tank zitten dus ffe gexift :D
md0cua.jpg


op naar de andere kant :)
2v2i8i8.jpg


Plaatjes zitten vast :)
2mrxirk.jpg


Heb ook de koplampen er uitgehaalt. waarom zie je strax.
8x0ynp.jpg


dit zit er achter de koplamp. leeggat dus en de aansluitingen van de koplamp.
upl5f.jpg


linkse headlight ook er uit
2yw8nyr.jpg


Bij deze foto kan je goed zien waarom ik lampen er uitgehaald heb. Meestal bij deze auto,s roesten zie op de plekken waar je nooitkomt. ( dat ben ik dus mooi voor en tectyleer de boel. zodat roest en shit weg blijft :)
r8zddt.jpg


had een vollebus tectyl nog staan dus heel het front onderhanden genomen.
( zeker bij oudere auto,s is dit slim om de doen.) Zkr voor opels
2evuv6v.jpg


lv lamp weer terug op zijn plek.
1x3tf.jpg


Weer klaar om de bumper te monteren ( echt een onhandig ding zo,n bumper )
mb7n7o.jpg


2aalytc.jpg


je ziet bij deze foto dat de bumper al vaker is vastgezet maar door trempels scheuren die gaten jammer genoeg gewoon uit. Met die popnagel is het hopelijk een tijd opgelost
2v8pzya.jpg


rechter kant ( bevestiging )
x516z9.jpg


Het resultaat is dat de bumper er super strak op zit :D
2m85abp.jpg


En dat wat achter de bumper nu ook goed beschermt is tegen corrosie,aanslag, roest
ibmdz8.jpg


tot nu toe mijn eerste update.

binnekort Meer
 
Bij deze foto kan je goed zien waarom ik lampen er uitgehaald heb. Meestal bij deze auto,s roesten zie op de plekken waar je nooitkomt. ( dat ben ik dus mooi voor en tectyleer de boel. zodat roest en shit weg blijft :)

Had een vollebus tectyl nog staan dus heel het front onderhanden genomen.
( zeker bij oudere auto,s is dit slim om de doen.) Zkr voor opels
Niet alleen bij Opels ;-). Maar ziet er wel beter uit zo (is het ook lekker zwart als je door je bumper "naar binnen kijkt").

De glazen van de koplampen zien er wel verweert uit trouwens. Persoonlijk zou ik andere (heldere) glazen gebruiken. Soort van Angel Eyes.
 
Interessant! Ik zie ook een doos van een versterker liggen. Ga je die nog installeren?

dat is de versterker van mijn zus, die heb ik in der ford ka gelegt :D dat klinkt echt als een blik met een sub er in :p. mijn audio komt nog :D:066:

@wickedd

klopt is bij meerdere auto,s natuurlijk.

ga ik niet aan beginnen heldere koplampen vind ik heel lelijk en nep staan aan de voorzijde.
vin het zo juist goed staan :D
 
Das lekker zo.

Jammer dat ik niet me eigen gereedschap en andere zooi heb staan. Anders deed ik ook wel zoiets.

Heb een beauty van de sloop meegenomen. W124 ;)

Kenners weten het wel
 
Idd. hier ook monteur, en hobby, die nu meer overgeslagen is naar auto's :p

De achterbumper gaat er ook aangeloven, Is puur eigelijk om te kijken of de auto schade heeft gehad, is ook wel belangrijk. Daarna weer lekker tectyleren :D

bij de voorbumper zag ik dat RV, rechtsvoor iets wat schade had. ivm ingedeukte stootbumper zomaar een heel kleinbeetje. gelukkig niet erg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Vannos Car project: Opel Calibra 2 Overige Builds 170
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
Okkii Car Project: BMW 316i E2 Overige Builds 23
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
k.3nny k.3nny & iRis Car project: Honda Civic Overige Builds 581
G car project 2 (GeenIdee): Mazda RX7 Overige Builds 235
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
J Car Gauge voor pc Cases en Modding 7
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Wouter HighFlow Car Meeting - 9 oktober 2011 Algemene Discussies 96
vincent Car HI-FI Algemene Discussies 14
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan