• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Car project: Opel Calibra

Tja ik woon in amsterdam,, hier gaat dat niet zo hier wordt er extra gecontrolleerd. Want er is overvloed met automonteurs en zij moeten gewoon de besten eruit pikken :)


Edit/

Ik heb me theorie uitslag al :p kreeg ik weekje na die examen van autotechniek, KReeg ik een lekkere 7 voor ^^
 
little update heb de voorkant verlaag 3.5cm :D het lijkt alsof hij 5-6 cm verlaagt is. kom omdat hij al een keer is verlaagd


ja piccs

Heb de auto dit keer niet gepoetst :p
5ex0u8.jpg


wi0gmc.jpg


rechterzijde
33k6f77.jpg


kom gelukkig nog net de garage binnen had even geen rolmaat bij
sb51de.jpg


vind het zelf best mooi staan denk dat het nog beter staat als de achterkan ook 2-3 cm lager komt :D
 
ja de achterkant moet ook lager:

wil er een 60/60 onder hebben.

helaas kan ik geen passende schroefset vinden. ook omdat je deze veerpoot volgensmij er niet makkelijk uit krijgt. zit geen enkel bout of moer om de poot los te krijgen.
 
hmm dat zijn zowiezo niet de geode voor veren de voor veren zitten niet vast met 2 bouten maar met een schroef boven op de schokbreker zelf, zodat ik het binnen werk van de schokbreker er uit haal en daarna de schokker er weer in zet ( de nieuwe dan )

zoals deze > DWCarstyling
 
Ej plaatjes kijker je moet ook TEKST lezen in die 2e link ;) achterveren zijn ALLEMAAL hetzelfde of het nouw een corsa is of een dikke signum.


Voordelen van verlagings veren:
U bereikt door het progressieve karakter van de veer een verlaging van het zwaarte punt en een optimaal karakter in extreme situaties.
De auto rijdt beter in de bochten en het ziet er ook nog eens beter uit.
De verlagingsve ren worden uitsluitend volgens de Europese standaard geproduceerd, ontwikkeld en vervaardigd volges de allernieuwste technieken.
Dit alles is een pré voor het rijplezier en uw veiligheid.


Complete Suspension geschikt voor:
Astra G, F
Calibra
Corsa A, B
Tigra
Vectra A, B

Dus als je hun mail en zeg ik heb een calibra uit 1994 wat kost hiervoor een suspension kit incl verz kosten.
 
als zij goedkoper zijn bestel ik ze daar natuurlijk, Alleen vind ik MP niet echt vertrouwlijk iemand ervaring mee ?

Geachte RompaTuning autoaccessoires,

hierbij heb ik een calibra uit 92, 2L 8 klepper.

wil de auto verlagen, hij is nu verlaagd maar wel op de foute manier ( slijptol )

ik zou graag 60mm voor en 60mm achter willen verlagen. De conditie van de schokbrekers voor zijn erg slecht dus wil zowiezo nieuwe schokbrekers voor en achter met de bijbehorende veren

ik hoop zo snel mogelijk van u te horen


Gr Robin
 
heb antwoord gehad vrij vlot helaas tot 40MM

Hallo,

Daar hebben we een complete suspension voor met een verlaging van 40mm rondom.
Helaas hebben we deze niet in 60mm rondom.
Deze set bestaat uit: 4 veren, + 4 verkorte dempers.
Prijs €270 + €10,71 verz.kosten.

Mocht u deze willen bestellen, dan hoor ik het graag van u.

m.v.g. Sjonnie
RompaTuning
 
heb is wat rondgemaild kijken of er 60/60 set deze kant op kan komen :D

vin het wel staan bij deze auto, omdat hij vrij lang is zie je mooi dat ie over de weg sweeft :D

daarna nog is een ander sport dempertje. en maiby Cat. :)
 
Leuk topic :D, Zie het een beetje laat.
Maar ben dus niet de enige die passie heeft voor auto en de bijbehorende (tuning) zaken.

Ga je motorisch nog veranderingen aan brengen ?
Of alleen de uiterlijke styling ?, Bij de meeste mensen met een Opel Astra wordt het zo tupperware tuning maar dat is hier gelukkig nog niet het geval :D.

Hoeveel KM heeft het blok gelopen ?
En de auto ?

Maar optie ga je kiezen om te verlagen ? verlagingsset (Korte veren)
Of schroefset ?
 
Bedankt,

Motorisch is er wel wat aan dit blok te doen zoals chiptuning, snelle nokken as, Spaggeti spruitstuk. Maar wat er dan aan extra vermogen bij komt is nagenoeg niks. is het eigelijk dus niet waard.

Auto heeft nu 200200 gelopen ( op de teller )
het blok heeft altijd meer gelopen ivm stationair draaien enz enz.

Verlagen doe ik door een vaste verlaagde veerpoot met verlaagde veren :)
schroef set is mij te duur want als ik een schroef set wil moet het gelijk goed.
Maar dat heb ik er weer niet voor over.

zag vanmiddag toevallig nog dat er een as hoesje lek was zat net een klein gatje in :p
weer wat te doen dus.
 
Ik weet wel zeker dat je prestatie winst behaalt met de zaken die je zelf noemde.

Spruitstuk, Sport katalysator, Sport uitlaat, Luchtfilter, Chippen, enzo beetje het makkelijke werk. Hier mee haal je zeker lekkere prestaties tot vergelijking stock.

Maar een ding is zeker snel zal die nooit worden.

Je geeft aan dat een schroef set te duur is, (heb je al van +/- 600 euro).
Vergeet niet dat je rijgedrag echt extreem kan verslechte door alleen een goedkope/makkelijke verlagings setjes.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Vannos Car project: Opel Calibra 2 Overige Builds 170
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
Okkii Car Project: BMW 316i E2 Overige Builds 23
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
k.3nny k.3nny & iRis Car project: Honda Civic Overige Builds 581
G car project 2 (GeenIdee): Mazda RX7 Overige Builds 235
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
J Car Gauge voor pc Cases en Modding 7
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Wouter HighFlow Car Meeting - 9 oktober 2011 Algemene Discussies 96
V Car HI-FI Algemene Discussies 14
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 15
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
V Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
V Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan