• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Car project: Opel Calibra 2

in theorie wel inderdaad had nog wat na gepraat.

met de volgende aanpassingen:

grotere inlaat
grotere uitlaat
race/nokkenassen
koppen bewerken.

zit je toch al gouw tegen de 280 pk ( zonder turbo )
 
Ja ligt er aan wat je standaard al aan pk's hebt. Maar 300 pk uit een standaard 140 pk blok trekken gaat niet. Of er is grote kans dat het blok uit elkaar klapt van wegen te hoge druk.
 
Wat denk je hoe ze het deden voordat er turbo's werden geïntroduceerd of in cups waar je geen turbo mag (of uberhaupt wil) toepassen?
Klein voorbeeldje, originele blok leverde 116 PK, na een paar kleine aanpassingen levert die nu dus 321pk...Mocht men interesse hebben in zo'n kop dan ben je snel 10k lichter mocht het niet meer zijn :)

Dat blok van Vannos heeft ongetwijfeld potentie, zeker wanneer er fatsoenlijk geademd kan worden :)
 
standaard blok licht in een omega. Deze motor heeft normaal een ander inlaat spruitstuk waardoor hij meer lucht aan kan zuigen
dit blok heeft een standaard vermogen van 208 pk met dus een grotere inlaat en uitlaten.

Nu heeft hij meer vermogen met een kleiner inlaat spruitstuk en uitlaat. en dat puur omdat het inlaatspruitstuk van een omega groot en hoog is. kan mijn motorkap niet meer dicht als die er op blijft zitten.

Het beste zou zijn een custom inlaatspruitstuk maken/ laten maken. blok kan veel meer maar de pk,s komen nu een beetje op gang :D
 
hmm hij is alles behalve klein :D

20120919213609.jpg
 
jongen 280 pk uit een x20xev lukt je niet zonder turbo. Trust me . Heb hier een astra g staan waar een x20xev in lag. En het was goedkoper om er een z20let in te hijsen dan m te tunen. Heb er zelf toen ca 180 uit kunnen knijpen. Maar toen hield het wel op.
(heb trouwens nog een hoop x20xev tuningdelen liggen ervan in de schuur)

ps dit klopt ook niet he (standaard blok licht in een omega. Deze motor heeft normaal een ander inlaat spruitstuk waardoor hij meer lucht aan kan zuigen
dit blok heeft een standaard vermogen van 208 pk met dus een grotere inlaat en uitlaten.)

standaard geeft dit blok 136 pk. En de versie in de astra's geven 160 pk (opc non turbo modellen)

X20XEV
From Wikipedia, the free encyclopedia
The X20XEV is a Opel engine. It is a 1998 cc (2.0 L) 16-valve, DOHC in-line four-cylinder engine producing 100 kW (136 PS).[1] It replaced the C20XE engine and was labelled by General Motors as an 'Ecotec'.
The breakdown of the engine name [2] is as follows:
X - Exhaust emissions level: 94/12/EC, stage 2
20 - 2.0 L
X - Compression ratio - 10.0–11.5:1
E - Mixture system - Injection
V - Specific version - Volume Model
The X20XEV engine featured in many Opel vehicles was frequently used in Opel Omega B, used in several models of the Opel Vectra B and the Opel Calibra.
[edit]References


EDIT: sorry let weer eens niet op. gaat over de v6 :D
 
Lol.,

Hoe komen jullie er allemaal bij dat ik nog in die 2 liter rijd ....
ik ben dus overgestapt naar de 6 cilinder zoals jullie wel gezien hebben.

over die X20XEV zijn opzicht goede blokken maar niet zo goed als zijn oude tegenhanger C20XE. Deze kan je beter gebruiken om te tunen die motor hebben ze niet bezaait met emissie rotzooi. Vandaar de standaard 150pk uit die C20XE.

ook de versie uit de Astra G opc versie kan je niet met die XEV vergelijken lijken erg op elkaar maar binnen in het blok zijn er wat dingen anders Bij de OPC heet het blok X20XER en inderdaad heeft een vermogen van 160 PK
 
Buzzzz.. Fout
Bij een Astra opc non turbo ligt er 9 vd 10 keer ook een x20xev in niet een xer .. Heb er nog foto's van voor de swap en de oude kenteken bewijzen waar het op staat. Staat ook duidelijk in wiki. De xer kwam als vervanging van de xev. Ivm verbruik en inderdaad emissie. De En emissie maakt stom genoeg niet veel bij uit ivm bij een x20xev bij vol gas de egr afsluit. Dat is meer bij de 1.8 en 1.6 blokken dat eco troep . Uitlaat gas in je inlaat.. Wie daarop gekomen is..
(ik ben nogal opel gek duss )

Zeg niet dat het erg is. Maar op dit puntje heb je het gewoon mis :D
Sent from my LG-P920 using Tapatalk
 
Dan klopt er iets niet met jou kenteken bewijzen of het is geen echte opc geweest.

in een Astra G OPC 1 licht er een X20XER in ! Dit weet ik 100 procent zeker aangezien een maatje van me dus een astra opc 1 heeft gehad met een x20xer << ga me niet vertellen dat er een x20xev in zit , dit dus 160 pk levert kan nooit zelfde blok met meer vermogen
daarvoor staat die R er dus achter !!!

opc1k.jpg

opc11.jpg

dus Buzzz voor jou :D
 
In de 1 hoort de xev later in de 2 kwam de xer.. Komt omdat in de Astra g sport en de opc beide een xev lagen. Maar de opc had een ander inlaat en spruitstuk en vliegwiel. Dus hebben ze bij de twee de xer tot officieel opc blok gedoopt en de xev tot de ecotec familie. Terwijl het eigenlijk dezelfde blokken zijn op het eco gedeelte na. Als je de xer ook bekijk dan zie je het egr bevestiging stuk nog rechts op het blok zitten.

Ps dat is leuk van je plaatje maar ik bedoel met de eerst versie die van 1999 tot 2000. Daar zaten xev s in. Daarna kwamen er xer s in de opc. Lets zijn de turbo blokken uiteraard die hetzelfde hebben gehad met de leh motor upgrade.

Sent from my LG-P920 using Tapatalk
 
Je moet echt beter je huiswerk doen.

ik ben namelijk ook opel gek. Leg mij eens uit hoe je met een ander inlaat spruitstuk en vliegwiel 24PK winst hebt ?

in elke ASTRA G OPC ligt een X20XER wat zijn de verschillen tussen X20XER en X20XEV

x20xer ten op zichte van xev

nokkenassen(opc)
zuigers (uit xe)
krukas(zonder balansassen)
vliegwiel (is lichter)
uitlaat spruitstuk(groep A)
software (opc)

Kijk even Goed >>>

Opel Astra-G 2.0 16V X20XEV: 136pk > 5600tpm 188Nm > 3400tpm

Opel Astra-G 2.0 16V X20XER: 160pk > 6500tpm 188Nm > 4300tpm <<<<< OPC >>>>

betekent dus dat jij geen opc versie gehad hebt.
 
Haha dat ga je niet van me winnen :D

zelfs niet met wikipedia.

Nou voor de laatste keer dat ik het ga zeggen word er een beetje moe van :p

Astra G-OPC met 160 PK en deze motor X20XER

je hebt ook een gewone 2 liter versie dus de X20XEV
met de 136 PK (die had ik in mijn vorige calibra.)

Maar goed. het is gewoon een feit als het een echte opc geweest is dat het een X20XER blok is.

wat ik al zij of je hebt een neppe gehad. of je hebt er een opc op kenteken gekocht waar achter af een x20xev in is gebouwd maar dat zou een beetje raar zijn als je zo,n auto gaat downsize <<<<
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Vannos Car project: Opel Calibra Overige Builds 442
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
Okkii Car Project: BMW 316i E2 Overige Builds 23
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
k.3nny k.3nny & iRis Car project: Honda Civic Overige Builds 581
G car project 2 (GeenIdee): Mazda RX7 Overige Builds 235
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
J Car Gauge voor pc Cases en Modding 7
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Wouter HighFlow Car Meeting - 9 oktober 2011 Algemene Discussies 96
vincent Car HI-FI Algemene Discussies 14
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan