jongen 280 pk uit een x20xev lukt je niet zonder turbo. Trust me . Heb hier een astra g staan waar een x20xev in lag. En het was goedkoper om er een z20let in te hijsen dan m te tunen. Heb er zelf toen ca 180 uit kunnen knijpen. Maar toen hield het wel op.
(heb trouwens nog een hoop x20xev tuningdelen liggen ervan in de schuur)
ps dit klopt ook niet he (standaard blok licht in een omega. Deze motor heeft normaal een ander inlaat spruitstuk waardoor hij meer lucht aan kan zuigen
dit blok heeft een standaard vermogen van 208 pk met dus een grotere inlaat en uitlaten.)
standaard geeft dit blok 136 pk. En de versie in de astra's geven 160 pk (opc non turbo modellen)
X20XEV
From Wikipedia, the free encyclopedia
The X20XEV is a Opel engine. It is a 1998 cc (2.0 L) 16-valve,
DOHC in-line four-cylinder engine producing 100 kW (136 PS).[1] It replaced the C20XE engine and was labelled by General Motors as an 'Ecotec'.
The breakdown of the engine name [2] is as follows:
X - Exhaust emissions level: 94/12/EC, stage 2
20 - 2.0 L
X - Compression ratio - 10.0–11.5:1
E - Mixture system - Injection
V - Specific version - Volume Model
The X20XEV engine featured in many Opel vehicles was frequently used in Opel Omega B, used in several models of the Opel Vectra B and the Opel Calibra.
[edit]References
EDIT: sorry let weer eens niet op. gaat over de v6