• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

car project 2 (GeenIdee): Mazda RX7

P5190153.JPG


P5190155.JPG


P5190156.JPG


P5190158.JPG


P5190160.JPG


P5190161.JPG
 
Vorige keer kreeg ik commentaar, dus nu maar directe copy paste :p



Nou, toch maar even wat foto's plaatsen.

Ik ben druk bezig geweest met het op maat maken van en het plaatsen van de bevestigings punten voor de brandstofleiding. Dit is gelukt tot de laatste leiding, ik kwam 70cm te kort. Nieuwe slang is onderweg maar ik moet er even op wachten.

Toen ben ik verder gegaan met het op maat maken van, en het plaatsen van de bevestigings punten voor de remleiding dit binnendoor loopt. Om dit even toe te lichten:

Op het schudbord heb ik een bulkhead koppeling zitten. Het is de bedoeling dat hier een "hardline" op bevestigd word. Aan de andere kant van dit stukje staal heb ik de teflon/rvs gevlochten slang in een ruime lus liggen, dit is ter voorbereiding van een eventuele hydro handrem als ik die wil gaan monteren. En tot slot heb ik achter de bijrijders stoel een T-stuk en gaan de slangen naar buiten via de weg dat vroeger de ABS kabels liepen.


Ook heb ik vrijdag mijn willans 4-punts gorders binnen gekregen. Deze heb ik vandaag gemonteerd. Ik kon gelukkig, met wat kleine aanpassingen, de anker plaatjes voor de shoulder straps op een mooie plek vast lassen. Ik zit er nog over te denken om bevestigings punten in de vloer te maken voor eventuele uitbreiding naar 6-punts. Maar dit is even in afwachting van de rolbeugel die erg lang op zich laat wachten.


P6230178.JPG


P6210175.JPG


P6210174.JPG


P6210176.JPG


P6230177.JPG


P6230180.JPG


P6230182.JPG


P6230183.JPG


P6230184.JPG
 
Weer zat gedaan, hoop gebeurt.

Kooi is geannuleerd en besteld bij co-ordsport. Zij laten in ik meen 2 weken een zending deze tijd op komen, als ze bij cusco hun best doen kan de kooi daar bij. Diff is helaas nog steeds onderweg naar driftworks.

Ik heb 1.5L filler en rode lak gehad incl verhader en verdunner. Hierbij ook een deftige verfspuit.

Bak heb ik niet zo heel veel mee gedaan, heb 2 lagertrekker sets gekocht om aan de vereiste lengte te komen voor een lager wat op de uitgaande as zat zoals te zien op de foto.

Ik heb nog 4 ankerplaten gelast in de vloer voor het geval ik crutch straps wil toevoegen aan de 4-punts harness.

Onderstel is inmiddels gestraald en gecoat, lagers zijn er uit, bussen zijn er uit, aluminium is schoongeborsteld en gespoten. Morgen wil ik kijken of ik de nieuwe poly bussen in de draagarmen kan persen dan kan al het gecoate spul mee naar huis en ga ik over 2 weken wel de lagers ed er in persen.

Tot slot is de bodem in de bodyschutz gezet. I.v.m. temperatuur heb ik besloten de tunnel met de rode lak te spuiten.

P7010193.JPG


P7030194.JPG


P7030195.JPG


P7120196.JPG


P7120197.JPG


P7120198.JPG
 
Bakkie compleet uit elkaar nu. En ik heb mijn brandstofslang binnen! :D

Dus vanavond slang op maat maken en zorgen dat ik vanavond alles kaal heb zodat ik maandag kan beginnen met schuren, schoonmaken, etc ter voorbereiding van het spuiten :D

P7140199.JPG


P7140200.JPG


P7140202.JPG


P7140203.JPG
 
Begin september is er een steeds groter wordend evenement in ede: DumpD 2012. Mede omdat ik erg dicht bij de organisatie zit van de japanse sectie ben ik daar sowieso bij, maar uiteraard kan dit niet zonder fc3s. Heb mijn deadline dus op eind augustus gezet met nog de vraag of ik bij de indoor selectie kom (blijft de vraag omdat de auto niet af is nattuurlijk).

Hoe dan ook, wel of niet indoor, wel of niet voor het evenement, ik wil gaan proberen eind augustus dat ding rijdende te hebben en van daar uit weer verder te gaan (custom schroefset laten maken, inrijden en afstellen).


Bride seats zijn bij verschillende winkels te krijgen in nederland, deze komen bij jappower vandaan, maar rising sun performance als voorbeeld levert ze ook. Maar helaas zijn mijn brides geen echte brides maar namaak. Echte komen wellicht in de toekomst.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
Okkii Car Project: BMW 316i E2 Overige Builds 23
Vannos Car project: Opel Calibra 2 Overige Builds 170
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
k.3nny k.3nny & iRis Car project: Honda Civic Overige Builds 581
Vannos Car project: Opel Calibra Overige Builds 442
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
J Car Gauge voor pc Cases en Modding 7
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Wouter HighFlow Car Meeting - 9 oktober 2011 Algemene Discussies 96
vincent Car HI-FI Algemene Discussies 14
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan