• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

car project 2 (GeenIdee): Mazda RX7

volvo is genoeg voor te vinden hoor.

VEren kan je laten persen, en dan op koni's steekn velgen en banden naar keuze aanpassen.

Dat een volvo 850t5 moter erin en je 340? is nen beest!

Koni's die passen op de 360 zijn zeldzamer dan de pimpelpaarsgestippeldehuismus.

Motorisch is er te weinig gemakkelijk te koop voor gangbare prijzen.

Om een B5204T te laten passen zul je de gehele voorkant moeten aanpassen, dan kun je beter een F7R van een Clio erin leggen of een B2xxET,FT motor uit de 7, 2 series van Volvo.

Je hoeft me niks te vertellen over Volvo, maar de prijzen voor de spullen die beschikbaar zijn zijn gewoon stuk minder aantrekkelijk dan de massaproductie die ze kunnen maken voor Honda, VW, Mazda enz.

Niet om je topic te kapen hoor GeenIdee :p
 
Weer een update, heb de koppelings set inmiddels al een tijdje liggen, hieronder de eerste foto's.

En die heb ik vandaag maar is ingebouwt, viel niet helemaal mee!

Een hoop spul is echt veroudert, heb lopen stoeien met een aantal dingen, ben een misterieus klein kastje tegen gekomen waar 1 draad aan zat, door corrosie vandaag los gekomen..geen idee waar het voor is. Inbouwen ging ook niet van harte, veel moeite moete gehad om de bak op zijn plek te krijgen. Moest nog even een dop 54 zien te halen voor de moer van t vliegwiel. Onderste bout gat van de startmotor was ook niet goed meer, naar mij idee zat er ook een veelste korte bout in, maar goed dat ie boven door en door zit met een moer. Maar het is gelukt.

Koppeling voelt niet zwaarder aan, maar hij hapt wel :mrgreen: Alleen komt er nu een raar geluid uit de versnellingsbak. Stationair niks, toerental verhoging naar ca 1000 toeren, begint ie iets te janken, buiten hoorbaar. Onderweg niks te horen, koppeling in, weg. Heel appart.

Tot nu toe heb ik er verder wel schik van, heb ook sterk de indruk dat de motor veel mooier rond loopt.



P6180023.JPG


P6180025.JPG


P6180028.JPG


P6180033.JPG


P6180034.JPG


P6180036.JPG




De koppelingsplaat zag er verder goed uit, alleen het vliegwiel en drukgroep zag er wat appart uit.



P7240045.JPG


P7240046.JPG


P7240047.JPG





Montage



P7240048.JPG


P7240049.JPG


P7240050.JPG




Meer heb ik er niet :p Hoop dat het goed zit :)


ohjah, en de startmotor krijgt ook kuren :p
 
Dat geluid kan wel kloppen, bij de Saab van een kameraad van me moest afgelopen week ook de koppeling vervangen worden en toen had hij een paar dagen een raar geluidje. Ging daarna gewoon weer vanzelf weg :)

Btw ben toch stiekem jaloers op je RX-7 :D
 
Tot je er onderdoor loopt en wat gaat doen. Dan word je stiekem toch wel verdrietig :p

Zou best een leuke werkplek willen hebben met een zak centje dat ik op me gemakje de motor en onderstel er onderuit kan halen om het op orde en naar me zin te maken :)

Ik ben nog steeds onderdelen aan het sparen voro de trip naar engeland, maar wss komt daar een ontstekings versterker bij door het gerucht van slechte ontbranding op 1 bar boost, en de voor schijven meoten vervangen worden ivm roest. :(
 
neuh, als de auto ff stil staat roesten ze snel oppervlakkig. Maar in sommige gevallen word het te erg en kun ze niet schoon remmen. Binnen zeide is een deel verroest en een deel blank. Het verroeste deel is hoogstwaarschijnlijk te veel voor apk.

Afdraaien is een optie, maar zit iets met de gedachte te spelen om gegroevde en gesleuvde stoptec schijven te bestellen met hawk remblokken, maar op deze manier duurt het wel steeds weer wat langer voor dat ik de ecu opnieuw afgesteld heb.
 
Ik vindt dit echt bruut! Kan niet wachten tot ik die van mij na de zomer koop! (Met beetje geluk!)

Super dit!


PS: En als ik ergens een vraag over heb, jij bent er wel een beetje handig mee lijkt mij? (A)
 
Idem dito. Heb zelf een schakelaartje op het dashboard om mijn sub (simpel dingetje) uit te kunnen zetten terwijl de rest gewoon nog aan kan blijven. Zeker in sommige steden staan bepaalde volkeren al te luisteren of ze een sub horen, zodat ze weten welke auto ze open moeten breken.

kijk maar bij ons.. er is een vriend van mij waar ze de deur hebben open gebroken en hele audio installatie eruit hebben gebroken..

en ja muziek had ie altijd heel hard aan.. dus best logisch dan..
 
Nah, jij wilt foto's, dan krijg je foto's!:016:


Er is een hoop gebeurt na de koppeling. Na de koppeling zijn er andere schijven en blokken onder gekomen ivm APK en sinds ik een nieuwe apk had zijn we begonnen met prutsen.

Momenteel doet de auto het alweer een tijdje, hij liep in een keer. Vervolgens ben ik naar Porthsmouth engeland geweest, ReWorx en daar gingen we hem mappen. Echter na een van de eerste keren vol gas wilde hij niet meer stationair lopen en dat is tot op de dag van vandaag nog niet verholpen. Het is wel ietsje beter geworden maar maar ik weet echt niet meer waar het in zit.

Komende zaterdag is de dutch rotarystock @ midland circuit lelystad (voor de geintereseerde), het weekend er op ga ik naar een kenner met software en kennis om de map aan te passen. We gaan kijken of we hem stationair armer af kunnen stellen (hij loopt nu stationair met een afr van 11 a 12 en is lager geweest). Ik heb nog een beetje hoop dat dat het is, hij lijkt namelijk te verzuipen als die afslaat! Maar we zullen zien.

Desondanks hebben we de 300 pk (op het vliegwiel) al aan getikt. Dit met een nog niet optimaal afgelde ecu en met standaart turbo!


Hieronder is te zien wat er gebeurt is met eventueel per foto (boven de foto) korte uitleg.

---------------------------------------------------------------------------------



Stoptech schijven met hawk HP+ blokken

P9210070.JPG


P9240071.JPG




en toen begon het slopen

P9280079.JPG




Gasklep modificatie. Oorspronkelijk zitten er 4 vlinder kleppen op de secundaire inlaat, dit zodat de inlaatlucht geleidelijk op gang komt. Nu met 2 kleppen verwijdert heb ik minder lucht weerstand maar als ik onder de 3000 toeren plots gas geef dan komt ie lucht te kort omdat de luchtsnelheid nog laag is. Met andere woorden, het is het een of het ander. Ook loopt er nu geen koel vloeistof meer door de gasklep.

P9260076.JPG


P9270077.JPG




Het vaccuum netwerk wat onder de gasklep verstopt zit. Weg met die rommel. Alle emissie zooi is er ook af nu. Er blijven dus maar 5 nodige vaccuum aansluitingen over.

P9290001.JPG



Apexi power fc nieuw van een rx7 FD 93-95. Daarom ook een adapterkit waar ik mooi een stekker voor de avcr boost controler op aan kon sluiten

P9290002.JPG


P9290004.JPG




Inlaatspruitstuk opgeknapt

PA020001.JPG


PA050003.JPG




255lph brandstof pomp

PA060005.JPG



Aansturing van de brandstofpomp ook verandert. Word normaal aangestuurd door een resistor relay. Deze heb ik verwijdert en door middel van de stekker die daar aan zat een bypass gemaakt. Nu word de + draad naar brandstofpomp gebruikt als aanstuur draad voor een relais die achter bij de accu zit. Nu heb ik dus dynamo spanning op de pomp zonder wisselende spanning.

PA160013.JPG


PA210004.JPG




Brandstof rails van een type S4 turbo. Primair is wat steviger en de secundaire heb ik gekocht zodat ik er fittingen in kon draaien (kan bij de S5 rail maar aan 1 kant)

PA200002.JPG


PA200003.JPG




PA280012.JPG


PA280013.JPG



dubbele dynamo pouly

PB030015.JPG




HKS twin rotary ontstekings versterker

PB030017.JPG



Steun voor de apexi power fc commander die een oled display heeft

PB030020.JPG




Ivm de power fc die gemaakt is voor een rx7 fd, heb ik een aanpassing moeten doen aan de bobines. Een fd heeft namelijk voor de trailing bougies 2 ontstekers, fc maar eentje. Heb dus een 2e ontsteker geregeld en die er aan vast geknoopt.

PB030016.JPG


PB040007.JPG


PB040008.JPG




steuntje gemaakt voor de brandstof druk regelaar

PC010030.JPG



ook een plaatje gemaakt om 1 van de 2 zekeringen aan te hangen plus de ontstekings versterker

PC080048.JPG



net zoals ik met veel dingen doe, heb ik voor het aansluiten van de ontstekings versterker stekker gebruikt. Scheelt een hoop gekut met uitbouwen indien nodig

PC110001.JPG



En toen bedacht ik om iets weg te halen

PC250003.JPG




Nu heb ik geen zin meer dus de rest van de shitload volgt nog!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
Okkii Car Project: BMW 316i E2 Overige Builds 23
Vannos Car project: Opel Calibra 2 Overige Builds 170
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
k.3nny k.3nny & iRis Car project: Honda Civic Overige Builds 581
Vannos Car project: Opel Calibra Overige Builds 442
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
J Car Gauge voor pc Cases en Modding 7
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Wouter HighFlow Car Meeting - 9 oktober 2011 Algemene Discussies 96
vincent Car HI-FI Algemene Discussies 14
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan