Nah, jij wilt foto's, dan krijg je foto's!:016:
Er is een hoop gebeurt na de koppeling. Na de koppeling zijn er andere schijven en blokken onder gekomen ivm APK en sinds ik een nieuwe apk had zijn we begonnen met prutsen.
Momenteel doet de auto het alweer een tijdje, hij liep in een keer. Vervolgens ben ik naar Porthsmouth engeland geweest, ReWorx en daar gingen we hem mappen. Echter na een van de eerste keren vol gas wilde hij niet meer stationair lopen en dat is tot op de dag van vandaag nog niet verholpen. Het is wel ietsje beter geworden maar maar ik weet echt niet meer waar het in zit.
Komende zaterdag is de dutch rotarystock @ midland circuit lelystad (voor de geintereseerde), het weekend er op ga ik naar een kenner met software en kennis om de map aan te passen. We gaan kijken of we hem stationair armer af kunnen stellen (hij loopt nu stationair met een afr van 11 a 12 en is lager geweest). Ik heb nog een beetje hoop dat dat het is, hij lijkt namelijk te verzuipen als die afslaat! Maar we zullen zien.
Desondanks hebben we de
300 pk (op het vliegwiel) al aan getikt. Dit met een nog niet optimaal afgelde ecu en met standaart turbo!
Hieronder is te zien wat er gebeurt is met eventueel per foto (boven de foto) korte uitleg.
---------------------------------------------------------------------------------
Stoptech schijven met hawk HP+ blokken
en toen begon het slopen
Gasklep modificatie. Oorspronkelijk zitten er 4 vlinder kleppen op de secundaire inlaat, dit zodat de inlaatlucht geleidelijk op gang komt. Nu met 2 kleppen verwijdert heb ik minder lucht weerstand maar als ik onder de 3000 toeren plots gas geef dan komt ie lucht te kort omdat de luchtsnelheid nog laag is. Met andere woorden, het is het een of het ander. Ook loopt er nu geen koel
vloeistof meer door de gasklep.
Het vaccuum netwerk wat onder de gasklep verstopt zit. Weg met die rommel. Alle emissie zooi is er ook af nu. Er blijven dus maar 5 nodige vaccuum aansluitingen over.
Apexi power fc nieuw van een rx7 FD 93-95. Daarom ook een adapterkit waar ik mooi een stekker voor de avcr boost controler op aan kon sluiten
Inlaatspruitstuk opgeknapt
255lph brandstof
pomp
Aansturing van de brandstofpomp ook verandert. Word normaal aangestuurd door een resistor relay. Deze heb ik verwijdert en door middel van de stekker die daar aan zat een bypass gemaakt. Nu word de + draad naar brandstofpomp gebruikt als aanstuur draad voor een relais die achter bij de accu zit. Nu heb ik dus dynamo spanning op de
pomp zonder wisselende spanning.
Brandstof rails van een type S4 turbo. Primair is wat steviger en de secundaire heb ik gekocht zodat ik er
fittingen in kon draaien (kan bij de S5 rail maar aan 1 kant)
dubbele dynamo pouly
HKS twin rotary ontstekings versterker
Steun voor de apexi power fc commander die een oled display heeft
Ivm de power fc die gemaakt is voor een rx7 fd, heb ik een aanpassing moeten doen aan de bobines. Een fd heeft namelijk voor de trailing bougies 2 ontstekers, fc maar eentje. Heb dus een 2e ontsteker geregeld en die er aan vast geknoopt.
steuntje gemaakt voor de brandstof druk regelaar
ook een plaatje gemaakt om 1 van de 2 zekeringen aan te hangen plus de ontstekings versterker
net zoals ik met veel dingen doe, heb ik voor het aansluiten van de ontstekings versterker stekker gebruikt. Scheelt een hoop gekut met uitbouwen indien nodig
En toen bedacht ik om iets weg te halen
Nu heb ik geen zin meer dus de rest van de shitload volgt nog!