• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CANCELLED] Micro frees dienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

skyrip

frappant
Beste mensen,

Zoals sommige misschien wel weten heb ik thuis een 3 assige cnc freesmachine staan. Omdat ik deze voor mezelf eigenlijk niet genoeg gebruik, wil ik dus het frezen van voorwerpen als een dienst aanbieden.
Mijn machiene kan 1,2 en 3mm frezen gebruiken en heeft op het moment voor normaal gebruik een precessie van 1/200 mm(0,02mm).
Ce machiene is met olie/water gekoeld en kan dus ook in plexiglas frezen.

Wat zijn de beperkingen:
Maximale grootte voorwerp: 8x10cm. hoogte: 3cm.
De minimale frees diameter is 1mm dus een hoek zal dus uiteindelijk een rondje in de hoek worden met een straal van 0,5mm.
Maximale diepte sleuven: 5 mm
Materialen: alle metalen zachter als rvs. plexiglas enz.
Wat niet mogelijk is is om rondingen in de hoogte van een blok te maken, en schuine vlakken in de hoogte. hiervoor is een 4 of zelfs een 5-assige machine voor nodig

Waar aan te denken wat mogelijk is:

Eigen cpu koelblok ontwerpen
Eigen pomp top ontwerpen
Je eigen logo op je cpu koelblok graveren
Je eigen logo op een 5,25 inch bay cover graveren enz.
Je eigen dice of ln2 pot maken

Ik heb ook een kit om zelf oringen te maken dus dat is ook geen probleem evenals voor het maken van g1/4 gaten is al het gereedschap aanwezig. Natuurlijk ook om draad te tappen in gaten voor M3,M4,M5 en M6

Voorbeelden van wat ik al met de machine gedaan heb:
Zelfgemaakte tec koeling tot -20 getest:
http://forum.highflow.nl/f34/custom-tek-chiller-11794/
Eigen cpu koelblok van alleen plexiglas:
http://forum.highflow.nl/f34/evolution-10781/
Eigen ontworpen d5 pomp top puur plexiglas:
http://forum.highflow.nl/f34/project-d5-classified-9904/
Eigen ontworpen tek chiller:
http://forum.highflow.nl/f34/project-custom-tec-gpu-blok-8784/

Kosten:
Kosten hangen over het algemeen af van de hoeveelheid werk, in plexiglas graveren of metalen Graveren zal niet duur zijn ongeveer 20-30 euro afhankelijk van de hoeveelheid werk.

een heel koperen koelblok maken zoals bij de tec koeling kost aanzienlijk meer omdat er dan veel freesjes sneuvelen.
Hierbij zijn de kosten dan 60 euro per koperen plaat. Dit is omdat er 1mm freesjes gebuikt zijn en die ook nog eens 45 kanaaltjes van 100x3mm moesten frezen.

Bij werk dat wat grover is en bijv. een 3mm frees kan gebruiken liggen de kosten aanzienlijk lager.
prijzen worden gebaseerd op het aantal freesjes dat waarschijnlijk gebruikt gaat worden.

Dus voor een prijsindicatie dan graag een dm of een mail. Veel werk is dus ook duurder.
Levertijd is natuurlijk in overleg.

Vragen of onduidelijkheden graag eventjes melden.
 
Laatst bewerkt:
Beste Skiryl,

Zou jij de tekst iets netter kunnen opmaken?
Hoofdletters, punten, komma's noem maar op.

Maakt het allemaal iets overzichtelijker en netter. ;)

Heb ook je topic even verplaatst naar de 'te huur' sectie.
Deze is namelijk voor diensten en services.

Gr,
Remy
 
Kan je hiermee ook een laagje van een top af frezen?

Ik heb nu een EK-Supreme LTX, alleen wil ik de bovenzijde compleet glad hebben. De rode lijntjes zijn gegraveerde lijnen / teksten en zijn maximaal 1,5 mm diep. Ik wil die dus compleet weg hebben.

Is zoiets mogelijk en zo ja, heb je enig idee qua kosten?
 
dat is zeker mogelijk, echter hou je dan wel een zichtbaar bewerkt oppervlakte over, dit zou je dan nog moeten nabewerken met aceton of chloroform. met chloroform weet ik dat het weer mooi helder wordt maar met aceton weet ik dat niet heel erg zeker. ik zal dat eens van de week proberen met wat aceton. want chloroform is niet zo makkelijk te verkrijgen, kosten zullen waarschijnlijk 15 euro zonder nabewerkening zijn en 20 met. wat dan denk ik een betere optie is om met grof schuurpapier het weg te schuren en vervolgens na te behandelen.

dat lijkt me persoonlijk een goedkoper en mogelijk beter idee. 1,5mm plexiglas is toch zo weggeschuurd en vervolgens met fijn schuurpapier afwerken en dan een laagje aceton erover laten lopen en laten verdampen en dan zou het wel weer redelijk mooi moeten zijn
 
Het blok mag uiteindelijk een "frosted" uiterlijk hebben, dus dat is voor mij geen beperking.

Maar op zich is zelfdoen ook geen probleem, was erg benieuwd wat zoiets zou gaan kosten. Denk ook dat het wegfrezen sneller gaat dan het wegschuren met schuurpapier ;).

Maar strak egaal is het niet te krijgen dan?
 
nadat je gefreesd hebt heb je eigenlijk altijd een soort van cirkeltjes erop staan, het oppervlakte wordt wel vlak maar met een machiene bewerking moet je altijd een nabewerking doen. dit is omdat de frees licht trilt als hij aan het frezen is en dan komen er kleine groefjes(0,005mm) in het oppervlakte. bij sommige materialen is dat wel mooi maar bij plexiglas niet zo eigenlijk ook al valt het natuurlijk best wel mee.
bij aluminium en koper is dit echt wel een mooi effect namelijk.

het is ook niet dat ik het niet wil doen maar het lijkt me op die andere manier gewoon handiger.

als het nou een koperen top was geweest was frezen wel de beste optie geweest :p
 
ik neem aan dat je wilt dat de connectors ipv horizontaal parallel aan het koelvlak 45 naar boven richten. handigste is om een simpel plaatje te maken met paint zodat we het over hetzelfde hebben. het is btw niet mogelijk om de koperen plaat na te maken aangezien die wordt gemaakt met 0.3 mm freesjes/cirkel zaag.
 
in princiepe hoef de "honinggraat" niet precies hetzelfde zijn, weet niet wat er mogelijk is met je machine.

Opstaande base is dan 45grd verdraait.


origineel
yhst-39083765508394_2195_192335588


Ik werk zelf bij een metaalbedrijf aan een 5-assige cnc draai- freesmachine met tegenspil en kan evt ook voor snijgereedschap/materiaal zorgen.
 
dit kan ik wel maken maar dan krijg je wel kanaaltjes van 1mm ipv 0,3 mm omdat er voor mijn frees gewoon geen 0,3mm freesjes zijn die ook nog eens lang genoeg meegaan. ik neem aan dat je ook het origineel hebt zodat de maten opgenomen kunnen worden. of je moet die natuulijk zo weten. het zou denk ik qua prestaties beter zijn om een nieuwe mounting te maken en het blokje gewoon 45 graden te verdraaien. dat is ook makkelijker te maken en de prestaties blijven hetzelfde. en dan met 2 45 graden connectors de uitgang weer recht maken.
 
Heb het inmiddels werkend gekregen door er een koperen plaatje tussen te zetten,zodat de gpu contact maakt met de gpu-blok.
Een nieuwe blokje maken hoef in princiepe niet meer.
 
helaas moet ik mijn freesdienst opzeggen wegens het overlijden van mijn freesmotor, in de zomer ga ik een nieuwe en grotere machiene maken ongeveer 75x75 cm en dan zal ik de dienst wel weer opnieuw aanbieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E [CANCELLED] Gainward GTX670 Phantom Verkocht 12
l3p [CANCELLED] Bitspower fittingen! Verkocht 0
stigma [CANCELLED] Nvidia GTX680 SLI (cherry picked) (water gekoeld) asic89,8 Verkocht 9
Pharlap [CANCELLED] Aqua Computer AquaTube rev. 1.1 (Reservoir, Zilver) Verkocht 6
ProAce [CANCELLED] Ledstrip by ProAce Verkocht 8
Stephan---pro [CANCELLED] Diversen Verkocht 19
Sw333t [CANCELLED] Opruiming Verkocht 9
stefan787 [CANCELLED] gtx760 sli Verkocht 13
Sw333t [CANCELLED] Corsair AF140 Quiet Edition Gevonden 1
Zwelgje [cancelled] gtx 690 Gevonden 10
Sw333t [CANCELLED] Asus P8-H77-I ITX moederbord (S1155) Verkocht 2
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
P [CANCELLED] EK-RES X3 110 Tube Reservoir Verkocht 3
l3p [CANCELLED] ASUS Rex III + i7 960 + 6GB Corsair Dom GT + EK Plexi blocks Verkocht 6
l3p [CANCELLED] L3p Parvum case incl 7x UV green fans. Verkocht 2
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Cygnitr0n [CANCELLED] Asus DCII GTX660Ti + EK-FC670 DCII + EK-FC670 Backplate Verkocht 3
arwin74 [CANCELLED] Cooler Master Seidon 120 XL Verkocht 5
arwin74 [CANCELLED] Silverstone TJ11 Verkocht 9
arwin74 [CANCELLED] radiator + stands Verkocht 5
D [CANCELLED] soundblaster z Verkocht 4
Sw333t [CANCELLED] OCZ Vertex 2 (zonder behuizing :sarc:) Verkocht 3
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
gerjanlubbers [CANCELLED] Teruil case , voor andere case :) Verkocht 1
Sw333t [CANCELLED] 3x servo + servotester Verkocht 5
J [CANCELLED] [tka - cpu/ram] Verkocht 3
Cygnitr0n [CANCELLED] i5 2500K Verkocht 6
z999 [CANCELLED] Overcomplete LC kit incl videokaart (cheap!) Verkocht 5
DieHard [CANCELLED] Logitech S220 2.1 speakerset Verkocht 3
M [CANCELLED] Black ice 360 radiator te koop (ongebruikt) Verkocht 9
Sw333t [CANCELLED] Acer V193HQ 18,5" Widescreen Verkocht 3
Sw333t [CANCELLED] Ledstrips by WWWicked Verkocht 74
Luculenus [CANCELLED] Cooler Master 120MM Excalibur 2000RPM PWM Verkocht 1
Sw333t [CANCELLED] Goedkope 240mm radiator (mag lek / beschadigd zijn) Gevonden 1
Arniebomba [CANCELLED] Corsair Dominator 2133MHz 16GB Verkocht 17
Stephan---pro [CANCELLED] Alienware aurora case incl 875watt voeding ruilen Gevonden 1
O [CANCELLED] Point of View gtx460 ultra charged + Arctic Accelero Xtreme Plus Verkocht 1
boefmans [CANCELLED] m4n78-am Verkocht 4
DieHard [CANCELLED] Rond de 72 LED's in verschillende kleuren Verkocht 5
D [CANCELLED] 2x A.C. Ryan UV groen 120mm Verkocht 1
D [CANCELLED] hercules 15 inch Verkocht 3
k.3nny [CANCELLED][100INCL]Dangerden Tower21 Verkocht 20
Legendary1985 [CANCELLED] MEGA opruiming verschillende hardware's zie ad.] Verkocht 4
k.3nny [CANCELLED] Pink Phantom compleet/onderdelen Verkocht 5
arwin74 [CANCELLED] Cisco NSS4000 4-bay Gigabit Storage System Chassis Verkocht 14
Lqd [CANCELLED] 16GB Dominator (CMT8GX2M2A2000C9) Verkocht 8
Lqd [CANCELLED] Asus maximus IV Extreme Verkocht 14
sir serial [CANCELLED] Matrix 580 ruilen tegen mijn Revo x2 240 Gevonden 1
Sw333t [CANCELLED] Buitenhok voor een konijn Verkocht 6
D [CANCELLED] Bureau Erg groot eventueel met luxe stoel Bureau 60 euro stoel 45 Verkocht 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan