• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Call Of Duty 6 / Modern Warfare 2 NAT Strict Probleem (COD6 / MW2)

In Windows Firewall COD6 toevoegen (dus dat Windows Firewall COD6 niet blokkeert).
Of Windows Firewall helemaal uitzetten kan ook.

Verder in de instellingen van jouw Router aanpassen, de porten forwarden naar COD6 op jouw PC.

Even snel gegoogled en kwam deze topic tegen op Tweakers van Dimby:

Hallo,

Steeds vaker zie ik in topics de vraag staan, hoe open ik mijn NAT? Als je de multiplayer van Call of Duty: Modern Warfare 2 wilt spelen is het beter om je NAT open te zetten. Doe je dit niet dan zal er NAT: Strict staan en zul je meer moeite hebben met het vinden van matches en dergelijke.
In deze handleiding wil ik laten zien hoe je je NAT kunt openen, dit verschilt echter per router. De router in deze handleiding is een Sitecom 300N. Eventueel kun je de stappen herhalen in de interface van je eigen router.

Genoeg gepraat, ik wil spelen!

Stap 1
Log in op het configuratiescherm van je router. Doe dit door in je internetbrowser naar het adres 192.168.0.1 te gaan. Het standaard wachtwoord van de router is admin met de gebruikersnaam admin. Indien je je wachtwoord vergeten bent moet je je router herstellen naar de fabrieksinstellingen.
stap1.png


Als je eenmaal ingelogd bent krijg je het volgende scherm:

stap2.png


Stap 2
Klik op de tabblad "Advanced Settings". Indien hier je NAT op disabled staat moet je deze eerst aanzetten. Doe dit door het rondje Enable aan te klikken en op Apply te klikken.

stap3.png


Als je NAT actief is klik je op "uPnP" in het tweede menu. Indien je uPnP niet actief is moet je deze activeren door Enable te klikken en vervolgens op Apply te klikken.

stap4.png


Stap 3
Normaal zou dit genoeg moeten zijn om je NAT te openen, indien het nog niet werkt moet je nog enkele poorten open zetten. Doe dit door onder onder het kopje Port Forwarding het selectievakje "Enable Port Forwarding" aan te vinken.

stap5.png


Nu gaan we enkele poorten invoeren, indien je geen range hebt maar één enkele poort vul je alleen het eerste vakje bij Port Range in. Open de volgende poorten:

stap6.png


Je local IP kun je vinden op de volgende manier. Open de CMD door in het start menu op Run ( Uitvoeren ) te klikken en het commande "cmd" in te voeren.

stap7.png


In de CMD voer je het commando "ipconfig" in, onder het kopje IPv4 Address zie je dan je Local IP adress staan.

stap8.png


Stap 4
Indien de bovenstaande stappen nog niet werken kun je proberen de firewall van de router uit te zetten. Doe dit onder het kopje Firewall door op het selectierondje Disable te klikken.

stap9.png


Enige toevoeging op de handleiding door srdevil:


Indien je de ports geforward heb en NAT staat nog steeds op strict, dan blokt mogelijk je firewall van je router de toegang van het internet naar je lokale ip adres.
  • Je lokale ip-aders kan je achterhalen door (Windows 7): Start, Alle programma's, Bureau-Accessoires, Opdrachtprompt. Hiermee open je cmd.exe. Kan je het op deze manier niet vinden, het bestand staat op de volgende locatie C:WindowsSystem32cmd.exe In dit venster typ je "ipconfig" Dit ziet er als volgt uit: [afbeelding] Het IPv4-adres is je lokale ip-adres.
  • Ga nu naar het IP-adres dat achter "Standaardgateway" staat en log in op je router.
  • Het volgende stuk kan per router type/merk verschillen. Mijn voorbeeld is voor een Zyxel P-2602R-D1A. Ga naar: Security, Firewall, Rules. Selecteer, packet Direction WAN to LAN, en druk op add. Source Address: Any; Destination Address: [je lokale ip-adres]; Service: Any(UPD), Any(TCP). En druk op apply
Je router stuurt nu de WAN informatie door naar jou computer, waardoor als het goed is de NAT in CoDMW2 naar OPEN veranderd.
Happy Gaming!


Om te vinden hoe je de poorten kan forwarden voor jou router raad ik je de volgende site aan: http://portforward.com/
Klik op je router en zoek bij games op: Modern Warfare 2. Hierin staan de benodigde poorten beschreven met een uitleg hoe je de poorten moet forwarden bij jou router.

Hopelijk lukt het met deze tutorial en veel succes met gamen!

Dimby

Bron:
[PC] CoD MW2 - Handleiding NAT openen op Sitecom router - Shooters - GoT
 
Cod: MW2 hulp

Ik ben nu in duitsland (dus niet thuis) en MW2 zegt strict bij me router instellingen kan ik nergens open NAT of open UPnP vinden. Ik heb port-fowarding geprobeert maar dat hielp niet
kan iemand ma helpen????:help
 
PC dit zijn mijn poorten:
Anwendung externes Paket interner Host Bearbeiten Löschen
IP-Adresse Protokoll Port IP-Adresse Port
CoD: MW2 UDP 27000-27015 /////// 27000-27015
CoD: MW2 UDP 27015-27030 /////// 27015-27030
CoD: MW2 TCP 27014-27050 /////// 27014-27050
CoD: MW2 UDP 1500-3005 /////// 1500-3005
CoD: MW2 UDP 3101-28960 //////// 3101-28960

Probeer dese is gwn ook :D
 
Ik ben zelf ook heel lang mee bezig geweest om hem open te krijgen, maar vandaag was het eindelijk gelukt. Ik heb de Firewall in m'n router uit gezet. Nu staat m'n nat op Open en heb ik voor de rest tot nu toe (half uur) geen problemen mee. *Modem = Speedtouch 546v6 (kpn)*
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan