• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig

Bl4ckj4ck666

Active member
Ik ben mijn pc ah reverse engineren en mijn kabels zijn op zijn minst gezegd verschrikkelijk.
De kabel naar mijn moederbord is 24 pins maar er is een draad niet aangesloten en er zitten er dubbel 18awg en 22awg,
zal foto's proberen plaatsen.20200922_135536.jpg
 

Bijlagen

  • 20200922_142730.jpg
    20200922_142730.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 5
  • 20200922_142031.jpg
    20200922_142031.jpg
    367,4 KB · Weergaven: 7
  • 20200922_143444.jpg
    20200922_143444.jpg
    113,4 KB · Weergaven: 8
20200922_195717.jpg
Klopt dit allemaal en is het normaal dat de vijfde aansluiting leeg is?En waarom 22awg en 18awg dubbel?
Het is echt een boeltje en ik wil deze kabels veranderen naar witte gesleefde kabels,sorry als ik iets fout zeg of doe maar ik weet hier niks van.
 

Bijlagen

  • 20200922_195929.jpg
    20200922_195929.jpg
    66,5 KB · Weergaven: 2
Zie dit onderwerp (en de berichten die in dat onderwerp zijn geplaatst) voor meer info over het maken van jouw eigen kabels:

AWG stroomkabels kan je hier vinden in de shop: *klik*
Connectoren kan je hier in de shop vinden: *klik*

Verder kan het per voeding verschillend zijn qua pinnen, ik heb zelf geen ervaring met jouw voeding en kan er helaas niet veel over zeggen.
 
Alles wat je hebt gepost, klopt en is zoals het hoort te zijn.

Het word een 24 pin genoemd omdat de connector die je gebruikt 24 pins heeft. In werkelijkheid worden er maar 23 gebruikt en helaas zijn er inderdaad veel kabels dubbel aangesloten. Dit zijn vaak sensor wires die de voeding vertellen wat die moet doen. Die heb je nodig en kan je niet zomaar doorknippen. Hier gaat vaak minder stroom doorheen dus hoeven het minder dikke kabels te zijn en dan passen ze ook iets makkelijker samen in 1 connector.

Je gpu kabels hebben ook dubbele draden (let op, dit zijn geen sensor wires en gaat wel degelijk stroom doorheen, niet doorknippen en ook niet vervangen voor dunnere kabels). Dubbele kabels zijn rotdingen om te crimpen en voor velen ook een reden om niet de originele kabels van hun PSU aan te passen maar kant en klare vervanging setjes te kopen. (je kan ze ook aan elkaar solderen maar ook dat is weer een heel ander verhaal)

In 1 van je vele andere topics heb ik je al een opsomming gegeven van wat je nodig hebt om nieuwe kabels te maken maar voor het geval je die zelf ook niet meer kan vinden:
- Crimptool
- ATX pin remover tool
- AWG kabel (zelf eigen dikte kiezen en anderhalf keer zoveel kopen als je denkt nodig te hebben)
- ATX Crimps female (Tel de losse kabels die je gaat aanpassen en doe dat aantal x3 voor het aantal crimps dat je nodig hebt) (elke AWG dikte heeft z'n eigen crimps)
- Als je nieuwe connectors wilt gebruiken moet je gewoon dezelfde connectors kopen als die er nu aan je kabels zitten. Goed kijken naar de vorm van de connectors en hoevel pins eraan zitten.
- Sleeve, kies de kleur die je wilt hebben en koop even veel meters als dat je aan losse kabel koopt.
- Of je nou voor een shrinkless look gaat of juist je heatshrink wilt laten zitten, je hebt evenveel nodig. In de shop zijn zakjes te koop met voorgesneden stukjes heatshrink, koop evenveel losse stukjes heatshrink als dat je crimps koopt.
 
Bedankt,maar de draad is dat standaard altijd 18awg en 22awg?Omdat ik deze per 100meter wil aankopen en ineens de juiste maat wil.
Ik ga ervan uit dat 18 en 22awg 40awg is dus 17 en 23 awg is ook 40,goed of niet?
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet helemaal hoe het werkt maar goed.

Google kan je alles leren over hoe die awg classificatie werkt en wat die cijfers nou betekenen.
Zoek anders ook wat tutorials op over het sleeven zelf, daar geven ze naast het sleeven zelf vaak een boel tips over wat voor materialen je het beste kan gebruiken. Er is meer dan genoeg te vinden op youtube namelijk.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S [VERKOCHT] Thermaltake Toughpower 1500W Cable Management Verkocht 1
ShaquilleMoreno Cable management Algemene Discussies 5
R CableMod RT-Series ModFlex Classic Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Robin Cable comb Cases en Modding 2
Jason CableMod PCI-e 4.0 Riser Cable & Vertical PCI-e Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason CableMod Aztec Cable Box - Rood of Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
Jason CableMod PRO Bridged Cable Comb Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason CableMod Cable Box - AZTEC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
P zelf cable sleeving Cases en Modding 1
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
S PCI-Express PCI-E x16 Extension Cable Riser - Molex Powered - 19cm Hardware & Software 14
Hightower Frontpanel cable kit groen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
TinusB ModSmart 3/4 Inch Cable Tubing Rubber Pass Thru Grommet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
XenoMorpH internal USB connection cable 25 cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Cable Combs voor Cablemod kits (andere kabels met circa 2mm diameter) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Cable Comb Closed / Gesloten (4mm) Type 1, Type 2 en Type 3 :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
H Cable sleeves Cases en Modding 9
gunnie_nl PCI-E Express 4X to 4X Slot Riser Card Adapter Extension Flex Cable HighFlow Webshop 3
F vraag over type (A of B) Li-Heat PCI-E Gen 3.0 Ribbon flexible Riser Cable Cases en Modding 2
K Gpu los van moederbord - PCI Riser Cable Cases en Modding 4
FactoryDefaults Cablemod cable combs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
TinusB USB 3.0 extension cable blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Skozaa Betreft: Cable Sleeving Cases en Modding 4
alain-s Silverstone CP11B Sata cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Sleeved Cable Kits voor bijna elke PSU en bijna alle kleuren van Cablemod! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
arwin74 E22 cable combes Cases en Modding 5
G Corsair ax760i, cable sleeving Cases en Modding 0
Freddy Cable Combs beschikbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A Corsair 24-pins sleeved ATX power cable voor RM type voedingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
B speed reduction cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
lemonade PCI-E Express Riser Flexible Cable / kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
W fan kabels: Phobya Y-Cable 3Pin Molex to (4x EN 6x) 3Pin Molex 60cm - black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H [GESLOTEN] Kabels sleeven / cable sleeving aangeboden voor vieding en overige Verkocht 20
T Mod/Smart 3 Wire Kobra SS Cable Bundler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Sw333t NZXT Frontpanel Cable Set 30CM CB-FPAN-SET - Premium Sleeved Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Skydrone Lamptron CCFL Extension Cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Vissa Professional Individually sleeved DC Cable Kit, Type 3 (Generation 2) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 102
K 4-pin PWM Male to 3-pin Female Adapter Cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Dustyrick PC Chat Adapter Cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Dustyrick PC Chat Adapter Cable Hardware & Software 6
XenoMorpH Dual PSU Cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
B 3pin fan cable + connector to check fanspeed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
N Cable Clamps HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan