• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bureau Waterkoeling

dahamster

New member
Hallo Allemaal!

ik ben op zoek naar een watercool set, alleen kan ik er zelf niet helemaal uitkomen wat ik precies nodig heb. het is voor een project waarbij alles in een bureau gebouwd word.
heb 2 hdd koelers nodig, ssds worden toch bijna niet warm xD en voor mijn cpu, gpu, ram eigenlijk dat alles gewoon 'koel' blijft
mijn pc bestaat uit de volgende onderdelen:
MB: Gigabyte GA-Z170XP-SLI socket 1151
CPU :Intel Core i7 6700k
GPU: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
RAM: Crucial DDR4 Ballistix Sport 4x4GB
mijn psu krijgt wel gewoon luchtkoeling net zoals de radiateur die dan komt word allemaal achter in een gekoelde bak gemaakt ( dit word op maat gemaakt wanneer ik precies weet wat ik allemaal nodig heb xD)
tevens wil ik sowieso ronde reservoirs aan de zijkant doorzichtige slangen(kan ik later toch op maat maken?) met blauw uv vloeistof. voor het mooie licht effect met de ledjes die in het bureau komen :)

Mijn budget is ongeveer 500 a 600 euro maar zit hier niet aan vast

Groetjes!

 
weet niet wat je wilt bouwen ik ben met een core x9 bezig hoe veel radiatoren hoe groot alleen cpu of ook gpu welke pompen wil je gebruiken enz hier een link van een monster bureau van freddie http://forum.highflow.nl/f34/freddys-cross-desk-16097/ kost denk ik 2 tot 3 1000 euro
om een idee te krijgen hoe gek je de doen
Groetjes Bas ik heb hu 3x360 x60 1x 240 x 45 2 pompen D5 enz kosten rijzen de pan uit heb dit door de jaren heen gekocht

en koop nog steeds
 
Dat is wel heel extreem xD dat hoeft nu ook weer niet.
maar wil wel mijn gpu cpu hdd koelen liefst 1 radiateur kwa pompen weet ik zelf niet echt wat goed is en/of hoeveel heb altijd lucht koeling gehad.

doe zelf liefst alles in 1 koop
 
kijk alje je cpu en gpu wilt koelen ik doe dat apart omdat je gpu naar de 70 graden gaat en je cpu niet zo heet word dit kan wel met bijv video bewerking met gamen kijk even onder mijn naam ben met een nieuw project bezig foto album ik gebruik 3x 360 mm 1x 240 mm 2x d5 pwm pompen gaan hier op en als je normaal wilt gaan water koelen heb je voor 1 cpu en gpu minimaal 1x 360 mm x60 mm nodig best nog 1 240 mm rad er bij je moet rekening met de temperatuur van je video kaart houden en hoe wil je je opstelling maken met harde tube,s of met slang iik gebruik slang kan je ook met de hoek van 90 graden net zo strak zetten als je wilt aan je spullen te zien wordt dit niet goedkoop kijk even bij mijn profiel ben net weer opnieuw begonnen heb i5 6600k asus r290 oc bas9466 is de core x9 kunnen 3x 480 monsa radiatoren in
bas

ik gebruik alphacool D5 pwm pomp 1200 liter pu 2x omdat ik 4 radiatoren gebruik een gpu koelblok kost tussen de 80 en 150 euro pomp met top 90 euro goede cpu koeler evo ek 90 of 100 euro reservoir 40 tot 80 euro aansluitingen 10 x 5 tot 8 euro per stuk slang hoek stukken of 90 graden los waar je slang koppeling indraait 5 euro en ja merk tegenwoordig is alles redelijk goed er staan over cpu koelers test resultaten verschil 1 tot 3 graden en er staan erbij phobya kost met onder plaat 50 euro scoort goed geen mooi blok enz voort hoop dat het je helpt ik ben bas ik ben 50 water koel al 10 jaar minimaal blijf ook steeds kopen

en in 1 koop alles nieuw

Added after 16 minutes:

je geheugen hoef je niet te koelen kijk voor ek spullen ik zou 2x 360 x 60 mm rad nemen van phobya kosten 89 euro als ik het goed heb ek cpu en gpu blokken ik heb nooit hard tube gebruikt is erg duur dat is jou keus tube reservoir ek erg mooi en goed allemaal hier te koop

kijk alje je cpu en gpu wilt koelen ik doe dat apart omdat je gpu naar de 70 graden gaat en je cpu niet zo heet word dit kan wel met bijv video bewerking met gamen kijk even onder mijn naam ben met een nieuw project bezig foto album ik gebruik 3x 360 mm 1x 240 mm 2x d5 pwm pompen gaan hier op en als je normaal wilt gaan water koelen heb je voor 1 cpu en gpu minimaal 1x 360 mm x60 mm nodig best nog 1 240 mm rad er bij je moet rekening met de temperatuur van je video kaart houden en hoe wil je je opstelling maken met harde tube,s of met slang iik gebruik slang kan je ook met de hoek van 90 graden net zo strak zetten als je wilt aan je spullen te zien wordt dit niet goedkoop kijk even bij mijn profiel ben net weer opnieuw begonnen heb i5 6600k asus r290 oc bas9466 is de core x9 kunnen 3x 480 monsa radiatoren in
bas

ik gebruik alphacool D5 pwm pomp 1200 liter pu 2x omdat ik 4 radiatoren gebruik een gpu koelblok kost tussen de 80 en 150 euro pomp met top 90 euro goede cpu koeler evo ek 90 of 100 euro reservoir 40 tot 80 euro aansluitingen 10 x 5 tot 8 euro per stuk slang hoek stukken of 90 graden los waar je slang koppeling indraait 5 euro en ja merk tegenwoordig is alles redelijk goed er staan over cpu koelers test resultaten verschil 1 tot 3 graden en er staan erbij phobya kost met onder plaat 50 euro scoort goed geen mooi blok enz voort hoop dat het je helpt ik ben bas ik ben 50 water koel al 10 jaar minimaal blijf ook steeds kopen

en in 1 koop alles nieuw

Added after 16 minutes:

je geheugen hoef je niet te koelen kijk voor ek spullen ik zou 2x 360 x 60 mm rad nemen van phobya kosten 89 euro als ik het goed heb ek cpu en gpu blokken ik heb nooit hard tube gebruikt is erg duur dat is jou keus tube reservoir ek erg mooi en goed allemaal hier te koop

Merk ekwb of ek wb staat voor waterblok

er zijn geen complete sets met gpu blok er bij die moet je los kopen hier hebben ze set van ek extreme kost 380 geloof ik zonder gpu blok omdat je een heel gedekt blok moet gebruiken anders koelt je geheugen niet of bedoel je kant en klaar set
 
Laatst bewerkt:
Ik ben even aan het neuzen met jou adviezen(heel erg bedankt trouwens!) tot nu toe zie ik alleen geen LGA 1151? :O

Added after 18 minutes:

op dit moment heb ik dit moet nog een cpublok bij(geen idee welke kan geen 1151 vinden en waarschijnlijk nog koppelingen:
Feser One Cooling Fluid - UV BLUE
Aantal:
3
Alphacool NexXxoS GPX - Nvidia Geforce GTX 970 M06 - incl. backplate
Aantal:
1
Phobya G-Changer 360 V.2 Full Copper.
Aantal:
2
EK-RES X3 250 Lite
Aantal:
2
Tygon R3603 - 6.4MM ID - 9.6MM (iig genoeg meters xD)
Aantal:
6
Alphacool VPP655 PWM - Single Edition - 13169
Aantal:
2
 
Laatst bewerkt:
bijna alle blokken zijn 1151 bruikbaar je moet ze niet te vast draaien de print en de cpu plaat is dunner dan de 1150 gebruik nu alphacool blok van mijn 1150 dus alles wat 1150 is past voor zo ver ik weet bas ik gebruik 16x13 mm meer flo sneller is beter koeling door de afmeting die je wilt gebruiken minder doorvoer tygron zeer goed ook in 13x16 of 13x19 te koop groeten bas en 2 liter meer dan genoeg
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Metalcored00d - Custom bureau met waterkoeling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
M Custom bureau met waterkoeling Gallery & Build Logs 23
S Waterkoeling Inbouw bureau Waterkoeling 7
Freddy Vector Desk / Bureau behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
D [IN-ACTIVE] Bureau (Groot) 55 Euro Verkocht 1
D [IN-ACTIVE] Bureau 250cm x 62cm Verkocht 4
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
S Smiley - Peter - Nieuw bureau Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
D [CANCELLED] Bureau Erg groot eventueel met luxe stoel Bureau 60 euro stoel 45 Verkocht 7
D Betaalbare Eyefinity Bureau Beugel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
k.3nny Lian Li bureau HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
H Post hier je bureau Algemene Discussies 65
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan