• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bulgin / Vandal Power Switch: Aansluiting?

Beiden dank voor jullie antwoorden!
Guide to Wiring Bulgin Vandal Resistant Switches for Computers

Hier zal je een heel eind mee komen, die grote is gewoon een kruissteen (kun je kabel direct in schroeven) die klein kan op de kabel.
Als je er niet uit komt lezen wij het hier wel ;)
Ik moet de bulgin kabel van de winkel Bulgin Power Switch Kabel Set 100cm dus strippen voor de grote knop?

Op aansluiting 4 en 3 sluit je de knop aan, midden is +- voor de led.
Dat zijn de gele draden van de bulgin aansluitkabels.
Zwart rood is voor de led.
Maakt het nog uit welke kleur bij welke pool? Rood bij + bijvoorbeeld, zwart bij -?
Of maakt dat niet uit?
Ik ga 3 en 4 proberen, al snap ik de ballen niet waarom die kruislings zijn geschakeld of waarom 1 en 2 niet goed zijn haha.
 
Ok top! thanks hightower voor de bevestiging.

Ik heb even op die andere thread gekeken waar Freddy naar linkte: http://forum.highflow.nl/f11/bulgin-vandal-power-switch-aansluiting-424/

De oplossing die daar was te vinden:
ea72a349279ac30452c491324c68dcd1.png


lijkt niet echt overeen te komen met de lay-out die ik kan zien op mijn knopje.

Ik heb de onderstaande schematische tekening gemaakt van mijn knopje:
shematisch_contacttek_16MM Vandal Black - White LED.png
Kan iemand voor mij verduidelijken vaan C1 en NO1 in mijn geval mee overeen komen?
Volgens Maatje moet ik daar mijn switch kabels op aansluiten, maar ik snap niet echt welke deze zijn op mijn knopje...
Als ik het goed heb zijn de + en - namelijk weer voor de LED ring, maar dan hou ik dus nog 3 pinnen over.

Overigens: in de schematische tekening zijn de pinnen aangegeven met zilver - de zwarte strepen zijn gaten zonder contactpinnen.

Alvast dank!
Ontzettend fijn dat jullie mij helpen!
 
Mannen, beiden dank voor jullie antwoord!

In zijn schema moeten de kabels op COM en NO. NC juist niet aansluiten.
volgens mij klopt dit want...

http://forum.highflow.nl/f11/bulgin-vandal-power-switch-aansluiting-424/index9.html

o ok, maar dan heeft freddy het ook fout dan, want zo legt hij het ook zo uit.
Post 164
als ik naar de post kijk van freddy waar jij t over hebt Hightower, komt wat Freddy en Sw33t zeggen overeen:
Want, de afbeelding in die post:
de0b65c201bf97605e6ac2468c794223.png


Komt overeen met Sw33t's uitspraak als je mijn schets 90 graden tegen de klok in kantelt:
shematisch_contacttek_16MM Vandal Black - White LED (2).png

Voor mensen die ooit die forum openen op zoek naar de juiste aansluiting:
Het lijkt dus dat van de Bulgin kabels de Rode op de + moet, de Zwarte op de - en de gele draadjes bij dit type knop op de N-O en COM pinnen.

Zodra ik dit kan testen zal ik dit bevestigen!

Nogmaals erg bedankt mannen! Heel erg fijn al deze hulp! :)

UPDATE!

Vandaag zijn alle computeronderdelen binnengekomen. Het wachten is nu nog op:

1. het aquarium
2. de olie
3. het aquarium toebehoren zoals een kasteeltje, kiezeltjes en een luchtpompje met slangetje voor belletjes

Hieronder een foto met labels van alle onderdelen.
Vrijdag a.s. en volgende week naar de kunstoffen werkplaats van IO op de TU Delft voor het bewerken van de plexiglas platen...
Laat het tekenen beginnen! :icon_biggrin:
 
Laatst bewerkt:
o ok, maar dan heeft freddy het ook fout dan, want zo legt hij het ook zo uit.
Post 164
Het klopt wat Freddy aangeeft, komt door de rotatie zoals TTocs al aangeeft.

Enige wat je moet onthouden is dat een NO (normaly open) en een NC (normaly closed) contact nooit tegelijk gebruikt worden.

Een NC gebruik je eigenlijk vrijwel niet bij een computer (althans niet qua power of reset). Of je moet het leuk vinden om de knop continue ingedrukt te houden om de pc te kunnen blijven gebruiken :sarc:. Soort van bezigheidstherapie.

Nadeel is wel dat er geen uniforme manier van aansluiten is, elke bips van een switch is blijkbaar weer anders.
 
De power knop aansluiting op het moederbord is een "Open" circuit.
Dus wanneer je het sluit (je drukt de knop in), dan maken de twee pinnen contact met elkaar en gaat de computer aan of uit.
Je moet daarom de kabel voor de power en reset aansluiten op NO (normally open) en C (grond).

En de led verlichting gaat op de + (rood) en de - (zwart).
De andere kant van de kabel gaat op de POWER LED en/of HDD LED aansluiting op jouw moederbord, niet op jouw voeding.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
ThomasJS Bulgin Vandal Black: blue led en Power Inlet voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
N Vandal/Bulgin switchen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Gurt11 Bulgin Switch - Momentary of Latching? HighFlow Webshop 3
meneer peer Lengte schroefdraad Bulgin switches Cases en Modding 3
Sw333t "Bulgin" on/off switch met groene led-ring HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Mobomonster Powerswitches van Bulgin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Besje ModMyToys Vandal resistant switch 22mm - momentary RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
O Lamptron 22mm vandal switch HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TYPHOON Lamptron Vandal Switch Cases en Modding 2
D Lamptron Vandal Switch aansluiten op microcontroller Handleidingen en Installatie Tips 6
K Vandal switch op een lamptron cffl inverter plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 23
M Hoe Lamptron Vandal Switch aansluiten? Cases en Modding 9
K oneigenlijk gebruik vandal powerswitch Cases en Modding 5
Flipmode 16mm Vandal Switch Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
meneer peer hoe sluit je een vandal switch aan. Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Psu power connectors Cases en Modding 2
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D Barrow 16 Way SATA Power, 6Pin - 5v RGB Controller with Remote Cases en Modding 6
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
Jason EK-Quantum Power Kit D-RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EVGA Power Link Adapter - PCI-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
arwin74 EVGA power link Gevonden 0
Sw333t ModMyToys 3-Pin Power Distribution PCB 3xWay Block [MMT-PCB-3WAY] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Freddy Classy 220v Power Plugs / Stekkers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
Tath AquaComputer Power Adjuster 3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Corsair 24-pins sleeved ATX power cable voor RM type voedingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H ModMyToys 3-Pin Fan Splitters / Power Distribution PCB's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D [CLOSED]Inter-Tech Combat Power 750W Gesloten 6
ProAce Lenovo T61 power on password Problemen & Oplossingen 2
L [IN-ACTIVE] Phobya G-Changer 280 + 2x 140mm Sharkoon system fan (Power) Verkocht 0
fatal_error.be Bitspower X-Station LED Power Hub-wit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
tomasvanderpijl 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Singular1ty [REFUSED] Be Quiet! Dark Power Pro10 550W Verkocht 2
F [VERKOCHT] Cooler Master Real Power M1000 Verkocht 1
canonchiel Fractal Design Power Gallery & Build Logs 32
H BITSPOWER X-Station LED Power Hub (in oranje aub) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
1 19johnny73-Johan-Recom evo power station Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Ludwig Green power Gallery & Build Logs 10
volcom Phobya sata power extension 30cm black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Adam Vandervorst evga 1650 watt power suply !!! Hardware & Software 16
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W Stroom / Energie / Power / Watt meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
XenoMorpH 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
K Žabe Power PC Gallery & Build Logs 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan