• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Buizen vullen niet volledig op? / Pompen krijgen geen water in de buizen?

Dus nu is het goed?Dan had je denk ik een flinke luchtbel in de loop zitten.
Neen als ik de res buiten mijn loop aansluit dus alleen res en leiding van 20 cm van uit naar in doe . werkt de res.Maar wanneer ik de res terug in mijn loop plaats hebben de pompen geen kracht genoeg om het water naar de leiding te brengen. Dus werkt dit niet zoals het moet.Wanneer ik de leiding dus voorvul, die absoluut niet door de beugel kan. En dan de pompen 50 keer aan en uit zet,dan plots pakt hij het water op als raket door de buizen heen.in no time geen lucht meer in de leidingen.Maar als ik dit telkens moet doen wanneer ik de loop kuis is dit onbegonnen werk ik denk wel dat je dit begrijpt.
 
Heb je toevallig ergens een leiding of schroefje op een rad die je even kan openzetten.
Heb nl. ook zoiets meegemaaktvmet mijn loop met vrij veel componenten hoorde veel lucht ontsnappen via mijn ontluchting van mijn top rad.
 
Heb je toevallig ergens een leiding of schroefje op een rad die je even kan openzetten.Heb nl. ook zoiets meegemaaktvmet mijn loop met vrij veel componenten hoorde veel lucht ontsnappen via mijn ontluchting van mijn top rad.
Neen geen schroefjes op rads beschikbaar leiding even afhalen zal moeilijk liggen ik gebruik namelijk acrylic tubes.Even ter duidelijkheid de loop is nu momenteel in werking de foto's die te zien zijn van hoe de loop nu is en werkt.Dus de pompen werken wanneer ik de leiding opvullen en als ik de pomp aan en uit zet.Maar naar mijn mening kan het in principe niet wanneer ik de loop reinig ik telkens de leidingen weer moet opvullen vooralleer de loop kan werken.Ik heb dus de loop 5 maal gereinigd en telkens wou de loop niet vullen vooralleer ik de leiding vulde en de pomp 50 tal keer aan en uit zette.Met mijn vorige res single pomp dezelfde waarvan ik er nu 2 heb. Kon dit met sprekend gemak vullen.Nu heb ik 2 pompen waarvan hier verteld werd op de forum dat mijn opvoerhoogte ging verhogen.Die idd correct is.Maar ze hebben alleen geen kracht om de loop te vullen.Die ik dus niet begrijp.
 
Ik vermoed dat de opmerking van Sw333t over het voorste rad wel in de buurt van de oorzaak van je vulprobleem zit. In een eenvoudige loop is een rad met de kont naar boven al lastig ontluchten. Jouw loop is redelijk complex met meerdere blokjes en veel bochtjes.
Misschien na het vullen de kast negentig graden kantelen of helemaal even op z'n kop houden om te checken of er op dat moment lucht vrij komt uit die radiator.
 
Ik vermoed dat de opmerking van Sw333t over het voorste rad wel in de buurt van de oorzaak van je vulprobleem zit. In een eenvoudige loop is een rad met de kont naar boven al lastig ontluchten. Jouw loop is redelijk complex met meerdere blokjes en veel bochtjes.
Misschien na het vullen de kast negentig graden kantelen of helemaal even op z'n kop houden om te checken of er op dat moment lucht vrij komt uit die radiator.

ja ik versta je verklaring.
maar waarom kon mij single pomp res het aan en mij dual pomp res het niet aan?
hebt u hier voor een verklaring?
 
problemen met bay-ressen met pompen die erin zitten komt meestal door de constructie van het bay-res, vaak als de hele loop leeg is en je vult het res via de opening bovenin loopt er geen water in de in van de pomp... lucht bel ofzo.

wat kan helpen is een fitting met een stukje slang er aan in fill port draaien en daar op blazen, dan forceer je het water de pompen in en gaat het beter.
 
problemen met bay-ressen met pompen die erin zitten komt meestal door de constructie van het bay-res, vaak als de hele loop leeg is en je vult het res via de opening bovenin loopt er geen water in de in van de pomp... lucht bel ofzo.

wat kan helpen is een fitting met een stukje slang er aan in fill port draaien en daar op blazen, dan forceer je het water de pompen in en gaat het beter.

ik versta u reactie.

maar je mag toch verwachten van een res en pompen van 240 euro dat dit toch werkt naar behoren of niet soms.
 
ja ik versta je verklaring.
maar waarom kon mij single pomp res het aan en mij dual pomp res het niet aan?
hebt u hier voor een verklaring?

Zolang er nog teveel lucht in de loop zit of luchtbellen op plekken die de circulatie tegenhouden, kan de pomp niet veel beginnen. De pomp heeft pas invloed op het ontluchten als het water begint te circuleren. Voordat het circuleert, maakt de kracht van de pomp weinig verschil. Dan is het nog een kwestie van zoveel mogelijk water erin zien te krijgen en lucht eruit te kantelen. Je hebt het zelf al ervaren dat je zag dat het water plots als een raket rond begon te gaan.
Soms gaat dat raketachtige zelfs in fasen. Vaak stopt dat ook even zodra de pomp de grip op de vloeistof in de loop kwijt is.

Elke loop is wat vullen en ontluchten weer anders. Jouw loop is een beetje een lastige. Als je van plan bent om regelmatig de boel te kuisen kan dat inderdaad problematisch zijn. De meeste mensen kuisen hun loop ongeveer 1x per jaar. Dat is wel te doen denk ik.
 
Zolang er nog teveel lucht in de loop zit of luchtbellen op plekken die de circulatie tegenhouden, kan de pomp niet veel beginnen. De pomp heeft pas invloed op het ontluchten als het water begint te circuleren. Voordat het circuleert, maakt de kracht van de pomp weinig verschil. Dan is het nog een kwestie van zoveel mogelijk water erin zien te krijgen en lucht eruit te kantelen. Je hebt het zelf al ervaren dat je zag dat het water plots als een raket rond begon te gaan.
Soms gaat dat raketachtige zelfs in fasen. Vaak stopt dat ook even zodra de pomp de grip op de vloeistof in de loop kwijt is.

Elke loop is wat vullen en ontluchten weer anders. Jouw loop is een beetje een lastige. Als je van plan bent om regelmatig de boel te kuisen kan dat inderdaad problematisch zijn. De meeste mensen kuisen hun loop ongeveer 1x per jaar. Dat is wel te doen denk ik.

zo te zien en te horen moet ik het hier mee leren leven.
 
Laatst bewerkt:
Hoeft niet. Volgende keer als je je loop draint zou ik gewoon je front radiator 180º draaien met de aansluitingen aan de bovenzijde. Hierdoor voorkom of verminder je air-pockets aanzienlijk. Op de foto's zie ik dat je ruimte genoeg hebt om de in- en uitvoer van je rad aan de bovenzijde te hebben.
Heb wel meer complexe loops gemaakt en gezien zonder al te veel problemen. Het is een kwestie van geven en nemen. Maak je het heel complex kost het iets meer tijd en moeite. Soms is een kleine wijziging in je loop al voldoende om de lucht er beter uit te kunnen krijgen.

Succes
 
Hoeft niet. Volgende keer als je je loop draint zou ik gewoon je front radiator 180º draaien met de aansluitingen aan de bovenzijde. Hierdoor voorkom of verminder je air-pockets aanzienlijk. Op de foto's zie ik dat je ruimte genoeg hebt om de in- en uitvoer van je rad aan de bovenzijde te hebben.
Heb wel meer complexe loops gemaakt en gezien zonder al te veel problemen. Het is een kwestie van geven en nemen. Maak je het heel complex kost het iets meer tijd en moeite. Soms is een kleine wijziging in je loop al voldoende om de lucht er beter uit te kunnen krijgen.

Succes

na de loop te drainen om een flow sensor tussen te steken.
heb ik de gelegenheid genomen om de rad 180 graden te draaien.
water in res en pompen aan en terug geen beweging in de loop na de pomp drietal keer in en uit te schakelen konden de pompen terug de loop vullen.dus er is verbetering.

ik heb nu een flow meter in mijn loop gestopt maar de flow meter draait maar enkele minuten en valt dan stil. met stil bedoel ik dat de spinner die in de flow meter zit stilstaat.

ik veronderstel dat dit niet klopt.
 
Heb je de blokken al eens een keer grondig schoongemaakt? Want het lijkt wel op vervuiling.

neen, net heb ik de cpu blok open gedaan en er zat een beetje vuiligheid in nu draait de flow meter 260 rpm.
mijn chipset blokken zal ik ook eens moeten openen zeker aangezien mijn gpu blok nieuws is.
en de rpm nog niet juist is volgens mij.

alvast bedankt
 
260 rpm is nog steeds meer dan 0 rpm ;). De waterkanalen bij de chipset blokken zijn wel flink kleiner dan bij een cpu (of gpu), dus die openhalen zal vast nog wel wat vuiligheid opleveren.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Gezocht iemand die petg buizen eil buige. Gezocht 6
cablegunmaster gelige buizen Waterkoeling 3
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
M Acrylic buizen of PETG buizen? Waterkoeling 3
T Vervorming PETG buizen Waterkoeling 7
X kleur van het water en buizen. Waterkoeling 7
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
T horizontale loop vullen Handleidingen en Installatie Tips 3
Anchorite EK Reservoir vullen. Waterkoeling 6
Don_Holio Problemen met vullen van loop Waterkoeling 6
Freddy Waterkoeling: De loop vullen Handleidingen en Installatie Tips 85
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
john fan update of niet ? Handleidingen en Installatie Tips 15
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
B Krijg pc niet opgestart. Problemen & Oplossingen 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
D Flowmeter werkt niet Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
J fitting niet los krijg Problemen & Oplossingen 5
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
X nzxt usb hub werkt niet na behoren Hardware & Software 1
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
T 6 pins kabel past niet Cases en Modding 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
bunbun gezien ik me nog niet had voorgesteld Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
Freddy Tijdelijke probleempjes met webshop (error 404, pagina niet gevonden) HighFlow Webshop 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
J Magicool DCP450 gaat niet aan Waterkoeling 2
V Swiftech h240x2 prestige werkt niet na installatie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
DaGreatRV EK-FC R9-290X (Rev.2.0) en XFX R9 390 DD Black Edition past niet. Waterkoeling 8
Sw333t Skype iconen werken niet meer, zie link HighFlow Forum 5
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan