• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

Even een updateje tussendoor want zo wilde ik dus de case niet laten staan he... dat was ook onwerkbaar.

Het belangrijkste was de pc asap werkbaar maken, hij is nu "leeg" en vooral Microsoft en Autocad moeten er nu snel op.

Hoe ziet dat er uit?

Er is OSX opgezet nadat ik met windows alle hardware op werking al had gecontroleerd. Waarom OSX?... de software bevalt mij meer dan uitstekend terwijl ik niet blij ben met de hardware keuzes van Apple. En met de goede bootloafers van tegenwoordig is het net alsof je Linux op grub hebt. Het is wel wat ingewikkelder zeker met nieuwe hardware en je moet eigenlijk ook hardware zorgvuldig uitzoeken aan de voorkant op chipsets ipv achteraf de boel te gaan lopen patchen. Dit was de reden waarom ik zo graag een Intel nic wilde (Realtek om andere redenen niet) en ik zo veel moeite doe voor wifi. Kijk met patchen krijg je vrijwel alle gangbare hardware wel werkend als het echt moet hoor... maar zo werkt ik liever niet. DDR4 was nog problematisch aangezien geen mac nog DDR4 heeft. Verder interesseert OSX jullie helemaal niks dus tenzij er vragen zijn laat ik het hierbij.

Dat zien jullie goed! Windows op OSX als een virtual machine en dat werkt toch een partijtje prachtig. IPV dual boot is dit mijn keuze waardoor als ik in OSX games niet werkend kan krijgen nog altijd zo kan gamen. Werkt in het geheel niet onaardig. Waarom de upgrade naar Win10? Dat is zo slecht nog niet. Waarom eerst Windows 7 geïnstalleerd? ik heb nogal veel win7 keys gekregen dus kan gratis upgraden anyways.

Wat je niet ziet is dat ik ook alle temperaturen voltages en rpm's kan uitlezen van het moederbord, een soort speedfan of whatever je prefereert. Deze werkt vrijwel vlekkeloos alleen de voltages leest hij nog niet goed uit. Dit zal ik ook nog eens posten zodra dat probleemloos werkt.

En de case

Uit deze hoek kun je die felle led zien, daar moet ik nog eens een keer zwarte tape voor vinden en uiteraard is die net zoek.

Nu met nieuwe grafische kaart!

En vanuit een andere hoek :)

De PCI-e kabels zijn omhoog gebogen anders kan de case niet dicht, zeer problematisch.

Vanuit deze hoek kun je ook de backplate zien van de gfx kaart... iets dat ik al zeer lang wilde en nu kan ik met custom pci-e kabels controleren of dat zou interfereren of niet. De 960 was het beste was ik me kon veroorloven al had ik graag een 970 gehad maar zo'n grote gamer ben ik nu ook weer niet.

Dit is zo'n beetje de zwaarste game die ik speel en straks in januari de nieuwste. Je ziet dat de 970 maar zo'n 12 fps sneller is en mij het dubbele zou kosten zowat. Ik zeg dan de goede afweging. De kaart bencht in de virtual machine tussen de 52 en 62fps wat exact klopt met het gemiddelde van 56fps welke deze grafiek laat zien. In game speelt het vele malen vloeiender en dit is echt een worst case scenario de benchmark. Al met al een prima upgrade voor de 660ti en ik denk dat ik klaar ben voor de nieuwe tomb raider.

Next time; ik ga alvast 1 ding modden! stay tuned.

Terug
Bovenaan