• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Buildlog minibeest itx (Ncase M1)

En dan eindelijk weer een update, in de categorie dit heeft even tegen gezeten.
Om te beginnen de kolomboormachine die ik kon gebruiken was kapot gegaan, daarvoor had ik het spulletje daar laten liggen want door tijdgebrek er niet aan toegekomen en nu weer omdat ik die nieuwe extender gemold had...
Desondanks is er resultaat.

CsEq60S.jpg

De gekochte pigtails, heb deze later vervangen 30cm lange versies want 20cm bleek net te kort. De wifi antenne's liggen ergens nu in de auto denk ik, door de tijd die dit heeft moeten duren een beetje kwijtgeraakt. Wil ze eigenlijk gaan vervangen voor die mooie 6 hoekige van Asus ofzo, iig die beter bij deze build passen alleen helaas nog niet gelukt aan 4 stuks te komen.


VOAghx5.jpg

Ff aftekenen, wel zo belangrijk voor een goed resultaat :).


2vqh7G2.jpg

Met de kolomboormachine 4 gaatjes van 6mm geboord in een oude Lian Li brackets die ik een stuk of 30 over heb. Helaas kwam 1 gaatje 1mm te laag te zitten aan de buitenkant... de klem van deze kolomboormachine was een beetje ruk maarja ik wilde perse door.


8rBPEWd.jpg

Maar het spulletje past :)


vp4g2k0.jpg

En met een klemmetje de boel vastgezet. Mooi de einddopjes erop voorlopig.


vwoqqgT.jpg

En daar zit ie dan, exact zoals ik bedacht had. Toch wel fijn dat deze 3 ipv 2 pci sloten heeft (in mijn ontwerp wat sterk op deze kast leek was ik maar voor 2 gegaan).


En dan nu het moeilijke werk...

ulYqrxH.jpg

Omdat die andere extender kapot was moest ik iets... en de heatsink een kwart slag draaien was een optie maar wat is dit krap zeg :X. De Noctua heatsink bracket blijkt net te passen, raakt de heatspreader lichtjes. Verder zie je dat dat een oog van de adapter he heatsink bracket raakt... daar moet dus wat aan gebeuren. Nog altijd heb ik 2 extra dupont headers nodig met die lastige maar om het spulletje een paar mm omhoog te krikken... de chipset heatsink heeft dat stomme balkje wat in de weg zit.


lEl0cv7.jpg

En zo ff met een waterpomptang dat hoekje eraf geknepen en met een schuurpapiertje mooi bijgewerkt.


RqxB7zu.jpg

En het resultaat... achteraf had 25cm ook gepast blijkt dus maarja had niet meer verwacht dat deze combi ging passen. Wel blij dat ik uiteindelijk deze mini pci-e extender kon gebruiken want die is 100x degelijker.


OA34XNO.jpg

En dan hier het bewijs dat het werkt :)
Wat zie je vlnr?
iStats voor temps/rpm's/etc, Bluetooth, Geluid (2 van 3 streepjes), Wifi (3 van 4 streepjes), datum, Spotlight (file en text zoek optie in osx), Siri (is nieuw in OSX Sierra, heb de beta erop staan), Berichtencentrum (heb je eventueel je agenda en weet ik allemaal wat voor widgets/gadgets maar belangrijker voor mij een rekenmachine).


Er staan nog wat mods op de agenda zoals custom sleeving en nog 2 andere kleine en 1 grote maar dat is voor later :). Inmiddels ook Tomb Raider op deze bak uitgespeeld, prima te doen op een GTX960. Treur er dus niet om dat ik me geen 970 kon veroorloven. En als laatste; ja deze mooie netwerkkaart werkt ook op windows; het is de enige 1300 AC mini pci-e kaart dus een leuke upgrade voor je laptop :).
 
Ik kreeg de vraag/request voor een pic hoe dicht nu alles op elkaar zit en hoeveel plek er nog is voor een full length gfx kaart (wil ook ooit upgraden als ik tegen een deal aanloop);

7QvzBvR.jpg


Overigens nu ik er wat vaker aan werk merk je pas hoe snel je alles toch eruit hebt en vervangen; als je maar kleine handen hebt doet dat weinig onder voor een atx-case en zelfs de temps zijn niet onaardig =).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sparky my first buildlog Gallery & Build Logs 15
X buildlog xander017 Gallery & Build Logs 3
A Buildlog Wooden Pc Gallery & Build Logs 4
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
P [Buildlog] MetalGovy Gallery & Build Logs 28
tehurtaget [Buildlog] Packard Bell µATX Gallery & Build Logs 32
Cygnitr0n [Buildlog] IMP Gallery & Build Logs 47
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
X-Tripiot X-Tripiot's Eerste buildlog :) Gallery & Build Logs 14
M Maccie's SR-2 Buildlog Gallery & Build Logs 2
mailbomber NOKC buildlog Gallery & Build Logs 14
F de coolpaq buildlog zoals beloofd Gallery & Build Logs 45
F FireStorms Giant Core I7 BuildLog Gallery & Build Logs 128
HighSpeed^ [Lian Li V1000] HighSpeeds' | Simple | Buildlog Gallery & Build Logs 33
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
BETA911 [Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's) Gallery & Build Logs 67
Baloo.be Baloo's First Buildlog Gallery & Build Logs 30
AzzKickr Skeletor - Buildlog start Gallery & Build Logs 109
vincent Buildlog: ''Even snel tussendoor'' Gallery & Build Logs 15
Freddy Buildlog Silentmaxx ST-11 Gallery & Build Logs 38
m.d.koning Dark Power buildlog Gallery & Build Logs 31
dopestuff dope's buildlog Gallery & Build Logs 82
Alfist-GTV6 Buildlog (Progetto 116C) Gallery & Build Logs 20
bakkiebier Buildlog van Bakkiebier wc in een armor+ Gallery & Build Logs 43
MrGiorgio Buildlog verjaardagscadeau Gallery & Build Logs 11
D Ward0's 4 Loops Mountainmod buildlog Gallery & Build Logs 642
S Buildlog Cosmos S Gallery & Build Logs 75
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
Slader ITX tower Gallery & Build Logs 9
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
Hightower EKWB monoblock voor de asus strix Z270 itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
I PHANTEKS Enthoo Evolv ITX Gallery & Build Logs 2
Gurt11 [Scratch Build] Specced ITX 1.0 Gallery & Build Logs 23
G ITX Architecture (Sponsored) Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan