Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

UPDATE 18-11-2016

Toch een aardig tijdje bezig geweest met de "kelder".

Had een spare 360 rad liggen en uit mijn oude opstelling kwam nog een Swiftec MCR 320-QP.

Volle moed de radiatoren gemonteerd.

[ATTACH]20885[/ATTACH]

De Swiftec heeft de mogelijkheid om te stacken en heeft dus aan 2 kanten een schroefdraad, wat resulteerd dat aan 1 kant de radiator omhoog komt.

Bij het maken van een aftappunt liep ik dus tegen problemen aan met de hoogte van het rad en de beschikbare ruimte tussen het rad en de voorkant/achterkant van de kast. Had hier dan maar 1.5cm over ofzo. Qua hoogte werden de te gebruiken kopplingen erg beperkt.

Eerst wilde ik een 2e Swiftec erbij, maar heb dus mn plan herzien en een Alphacool ST30 bij Fredy besteld.

Met de spare 360 rad op de bodemplaat gemonteerd samen met de Alphacool:

[ATTACH]20886[/ATTACH]

Zo zie je dat links het schroefdraad hoger zit dan de ST30. Ook dit gaf wat problemen met aansluitingen tussen de radiatoren.

Voor mijn gevoel moet dit gewoon symetrisch ok zijn.

Via Arwin nog een EK 360 op de kop kunnen tikken, maar toch gekozen voor een 2e Alphacool-ST30. Besteld, samen met wat nieuwe onderdelen om een aftappunt te creëren en een Aquacomputer Splitty9 voor de fans in de kelder, deze kan ik via mijn Aquaero aansturen.

[ATTACH]20887[/ATTACH]

Beide rads gemonteerd op de bodem plaat:

[ATTACH]20888[/ATTACH]

Met 3 Scythe GT's (Nidec Servo) en 3 Darksides (Nidec Servo), alle 6 zijn ze 550-1800rpm.

[ATTACH]20889[/ATTACH]

Tja, en dan heb je die lelijke wirwar van kanbels, geel, rood, zwart en blauw, daar moeten we wat aan doen:

Sleevje eromheen:

[ATTACH]20890[/ATTACH]

Hmmm, ik kreeg de sleve niet door het gat in de Fan behuizing via de onderkant.....en dit lijkt niet zo mooi. Dus poging 2 en nu lukt het wel:

[ATTACH]20884[/ATTACH]

Op dit moment dus de bodemplaat met rads, en de aansluitingen met het aftappunt:

[ATTACH]20891[/ATTACH]

Terug
Bovenaan