• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BSOD] nvlddmkm.sys

Johnny

Moderator
Forumleiding
Hoi allemaal,


Ik heb sinds afgelopen zondag heel veel BSOD's bij het bekijken van een film (video_ts).
De melding gaat over nvlddmkm.sys.


Ik heb net de nieuwste drivers van Nvidia geinstalleerd en ook hierbij heb ik deze melding.
Ook heb ik de OC settings gereset ik dacht dat de instellingen mijn PC instabiel maakte, maar ook dit maakt geen verschil.

Ik kan zonder problemen een spel o.i.d. spelen, heel vreemd.
Want als je googled op "nvlddmkm.sys" gaat het meestal over gamen.


Waar kan het nu aan liggen?
Misschien een andere codec pack installeren, gebruik nu K-Lite Codec Pack Lots of stuff with media player classic.
Welke is nog meer goed?


Hoor graag van jullie, want ik moet 24 kijken :120::087::wehe
 
Het probleem heb ik volgens mij opgelost :)

Ik heb met driver sweeper de laatste driver verwijderd (191.07 ).
Pc opnieuw opgestart en toen driver versie : 190.62 geïnstalleerd.

Nu kan ik weer films kijken zonder BSOD's :)

Bedankt allemaal
 
Kijk uit met die 191.07 driver
Hij kan je hardware permanent beschadigen (video kaart en/of moederbord )
Het schijnt alleen met EVGA video kaarten te zijn in combinatie met een moederbord met de nf200 chip erop
Ik ben er twee weken geleden ook achter gekomen, het systeem was zeer onstabiel
kreeg dan wel geen bsod maar gewoon een zwart scherm als ik aan het gamen was en het geluid bleef in een loop. De ene keer al na een paar minuten de andere keer na een uur
Ik moest dan de voeding uit zetten want als ik de reset knop indrukte begon het moederbord te piepen dat er geen video kaart aanwezig was
Ik heb 2 EVGA GTX285 SSC in SLI op een ASUS Striker II Formula die dus ook die NF200 chip heeft
Je kan alles lezen op het forum van EVGA bij Archived Forums / EVGA Geforce 200 Series
En zoals je dan kan zien ben je niet de enige
Hier is de link Problems post 191.07? Tell us your experience.
Als je dit een beetje doorlees blijkt de 191.07 driver in combinatie met een moederbord met de nf200 chip en een EVGA videokaart funest kan zijn, maar er zijn ook sommige die nergens last van hebben met deze combinatie
 
Ik heb het gelezen, zie ook dat "jeong" dezelfde melding krijgt als ik :)

Ik heb em nu downgraded naar 190.62 en nu nergens meer last van.

Gare bug dus in die 190.xx driver..
 
Ik heb ook een evga 285 sli opstelling en mijn pc is nooit echt stabiel geweest :(
maar sinds de 191.07 driver kwamen ineens die "display driver stopped responding ..." berichten, en echt heel vaak !
Heb nu de laatste driver geinstalleerd die whql is en dat is versie 195.62
Hoop dat m'n pc nu weer iets minder ziek is ... maar ik ga nooit geen SLI meer nemen
denk toch dat je daardoor veel gezeik hebt.


Hier de link naar deze 195.62 whql als je interesse hebt
Driver updates - Nvidia GeForce/Ion 195.62 WHQL | Core | Tweakers.net Meuktracker

edit: Nu kan het ook zijn dat je deze melding krijgt bij een (te hoge) overclock
en EVGA kaarten zijn standaard al behoorlijk overgeclock dus als ik onstabiliteit blijf behouden gaan alle clocks terug naar standaard snelheden !
Maar daar heb ik gvd geen EVGA's voor gekocht :icon_fU:
 
Laatst bewerkt:
"display driver stopped responding

die heb ik zelf ook als ik mijn kaarten in sli zet (295)
en ik doe iets grafisch zoals 3Dmark of cod 4

zet ik me sli uit dan draaid het prima

ik vond op meerdere forums dat het over het algemeen door de voeding komt,
dat die niet toereikend is
 
Dat kan bij mij haast echt niet de reden zijn want heb berekend hoeveel ik nodig had rekening houdende zelfs met een flinke overclock en ik heb niet eens iets overgeclockt dus ik heb genoeg juice. Of ik heb het verkeerd berekend maar ik heb zelfs een psu reken programma daarvoor gebruikt dus zal wel kloppen.
Maar het is volgens mij wel typisch een probleem in sli-systemen ...
 
Hey pLaSmA, ik heb van de Nvidia site het programma nTune gedownload en daarmee de core en memory snelheden van mijn gtx 285's terug gezet op de oorspronkelijke standaard waarde's die de Nvidia site aangeeft voor die kaarten en dan de regel aangemaakt dat hij deze waarde's (opgeslagen in een profiel) direkt moet laden na een opstart van windows. Zo draaien nu dus mijn sli gtx 285 ten alle tijden op de lagere waarde's dan ze deden ingesteld door EVGA
Ik zou je willen vragen dit ook eens te proberen en dan kijken of je weer probleemloos in sli kunt gamen met jou GTX 295 en graag hoor ik dat van je.

Greets

(of het bij mij werkt kan ik nog niet zeggen, heb het nog maar zojuist aangepast dus tijd zal het leren)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan