• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

BSOD en freezes

Deutz

New member
Hallo,

Heb de laatste tijd (naar mijn idee is het de grafische kaart) problemen met de computer. Heb een RMA op de grafische kaart lopen van iets van 4 maand, ben er nu toch echt wel klaar mee. Nou zat ik te denken, ik heb wel een tripple channel RAM setje in mijn AMD Phenom II systeempje, kan dit voor problemen zorgen?

Heb namelijk af en toe BSOD nadat ik een spel speel met PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA.

Krijg soms ook geen BSOD maar een freeze en dan reageert de computer niet meer. Ook wel voorgekomen dat CCC vastliep en vervolgens 'hersteld' was.

Ik wil nu echt weten wat er aan de hand is, heb inmiddels 2x Windows opniew moeten installeren. Misschien dat jullie mij daarbij kunnen helpen? :085:

Groetjes!
 
meer systeemspec's zijn bij dit soort problemen altijd welkom
dus moederbord-cpu-geheugen-grafische kaart-voeding-OS
en fout die je opgeeft duidt eerder op het geheugen... al een keer een memtest gedraaid?
Greetz B0B0
 
bij de eerste google hit staat (usually related to defective RAM, either main memory, L2 RAM cache, or video RAM) ik weet dat dat niet heel helpfull is omdat het dan nog alles kan zijn maar heb je recent nieuwe hardware geïnstalleerd of gewijzigd?

En anders is het een kwestie van proberen met 1 of 2 ram sticks en als je de mogelijkheid hebt je andere hardware omwisselen om te kijken waar het probleem zit.
 
Hallo,

Systeemspecs, alles is nieuw sinds december 2010.

AMD Phenom II X6 1090T
CLUB3D HD 6870 (is bij Afuture op RMA afdeling)
Kingston Valueram KVR 1333Mhz 3x2 gig (tripple channel dus :doubt:)
Asrock 890GX Extreme 4
Seagate 500Gig 7200.12 (deze is iets ouder, van november 2009)
Scythe Gouriki 3 600W Plugin (modulair, 80 plus bronze)
Stock cooler
3x 120mm in me kast
Windows 7 Home Premium 64 Bits

Heb al verschillende keren Windows RAM test gedaan, en memtest, alleen dan niet voor het opstarten zeg maar. Ik denk dat het óf aan de grafische kaart ligt, want zonder de kaart erin heb ik geen problemen, óf aan mijn tripple channel geheugen ligt.

Heb ook nooit overclocked ofzo, vond mijn standaard waarden van de 1090T zeer acceptabel. :) Heb trouwens wel de mogelijkheid om RAM sticks uit een andere pc te halen, dat is Kingston KVR 1333Mhz 4gig dual channel, dus als dat geen problemen geeft, dan is het opgelost, alleen moet ik dan nog wachten op de HD 6870.

Hartstikke bedankt voor jullie inbreng.

Groetjes!
 
als je zonder je graka geen problemen ondervind dan lijkt het mij wel duidelijk waar het aan licht.

Maar je ram geheugen zit ook een beetje raar want dat mobo ondersteund alleen maar dual of quad channel geheugen (2 of 4 geheugen modules)

Dus misschien is het een combinatie van je geheugen en graka maar dit weet ik niet zeker, ik zou wel als je je graka terug hebt en je weer problemen ondervind eerst een 1 geheugen module eruit halen.
 
Quad channel geheugen bestaat niet.
Dan heb je gewoon 2 paren Dual Channel.

en dat je 3 latjes in een 4 sloten bord propt maakt ook niet uit, dan werkt 1 paar gewoon in Dual Channel er de overige in single.
Dat haalt overigens niet weg dat er geen problemen zijn met het RAM.
Kan nog steeds het geval zijn dat een latje kapot is of soms hapert , memtest vind ik hiervoor een rare test af en toe.
Kan best vaak een false negative (of positive afhankelijk van je hypothese :p ) afgeven.
 
Quad channel geheugen bestaat niet.
Dan heb je gewoon 2 paren Dual Channel.

en dat je 3 latjes in een 4 sloten bord propt maakt ook niet uit, dan werkt 1 paar gewoon in Dual Channel er de overige in single.
Dat haalt overigens niet weg dat er geen problemen zijn met het RAM.
Kan nog steeds het geval zijn dat een latje kapot is of soms hapert , memtest vind ik hiervoor een rare test af en toe.
Kan best vaak een false negative (of positive afhankelijk van je hypothese :p ) afgeven.

dus swoppen die handel gewoon je andere mem erin knallen en kijken of het dan wel bsod/freeze vrij werkt
 
Laatst bewerkt:
odin heeft ook een tijdje triple channel geheugen in een amd mobo gehad en die heeft er ook een hoop problemen mee gehad!!

theoretisch moet het kunnen, maar praktijk is vaak iets anders!

ik zou er eerst is goed amd geheugen in proppen denk dat het dan wel weg is;)

grtzzz pLaSmA
 
Hey, bedankt voor de reacties!

Ga gewoon als de kaart terug is ( is al de tweede keer dat ik hem opgestuurd heb :p) dat 4 gig dual channel setje d'r in proppen. Post ik wel hier weet wat als ik meer weet.
:039:
 
O oke, nouja jammer dat zoiets overkomt en inderdaad RMA afdelingen falen vaak.
ik heb zelf tijdje gedonder gehad emt mn 5870 crossfire opstelling maar uiteindelijk ook opgelost.
Ik heb wel dezelfde processor als jij en draait hier op 4Ghz draait goed haha.
Wanneer verwacht je je videokaart terug?
 
Ze zouden hem naar de fabrikant sturen, en daar gingen ze er naar kijken. Heb een mailtje gestuurd wanneer ik hem weer terug kon verwachten, ze zeiden hierop dat ze nog geen terugkoppeling hadden van de fabrikant. Ik zit nu inmiddels voor de tweede keer zonder me grafische kaart en ben er eigenlijk wel klaar mee. Heb er maar een paar keer volop kunnen gamen...

Zonde geld dus..
 
Persoonlijk bestel ik altijd bij 4launch, heb er met RMA nooit problemen gehad.
Maar ik denk dat het ook het ongeluk is dat je hebt.
Anders gewoon tegen Afuture zeggen dat je een vervanger verwacht voor je videokaart en dat je eht niet vind kunnen dat het zolang duurt.
Er was bij een vriend van mij van zn 480GTX een fan schoep afgebroken omdat de fan klem kwam te zitten emt zn netwerkkaart en kreeg hem niet vergoed omdat hij de videokaart er emt de hand had ingezet.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan