• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bringing back the desk in desk mods

Metalcored00d

New member
Hey forum,

Sinds de afwerking van mijn eerste bureau, ben ik tot het besef gekomen dat er grote design problemen waren:

Ten eerste, een tafel van 1,8m op 0,65 en toch is er enkel maar plaats voor een m-atx moederbord en 1x 360 rad...

Ten tweede, in de meeste desk builds zorgt de beenruimte ervoor dat je rondom de benen 2 brede stukken maakt, waarin je dan je hardware stopt. Dit is interessant als je effectief 2 pc's wil inbouwen (zoals de cross etc.), maar in mijn geval betekent het dat ik met een leeg gedeelte zit.

Ten derde, mijn build was niet toekomstgericht. Het is onmogelijk om uit te breiden zonder de boel helemaal uit elkaar te halen en te verzagen. Als dat dan toch moet, kun je zowel een versie 2.0 maken ;).

Ten vierde; ik heb de indruk dat we gaandeweg een beetje zijn afgedwaald van het concept "desk". In principe is een klassiek bureau een tafelblad met eronder enkele schoven. In werkelijkheid zijn de meeste desk builds die je nu kan bewonderen eerder tafels.

Dus, without further ado, bij deze mijn idee om opnieuw een desk te bouwen.

Met een breedte van 140 cm, een diepte van 65cm en een hoogte van 75cm zou deze build deze keer toekomstgericht moeten zijn. Ik zou uiteraard eerst mijn bestaande hardware willen hergebruiken, maar met in het achterhoofd toch de mogelijkheid voorzien om meerdere rads in te bouwen, grotere moederborden etc.

En nu ik eraan denk, toekomstgericht betekent ook dat ik verhuizen moet incalculeren, dus het moet een build zijn die gemakkelijk ineen te stoppen en uit elkaar te halen is.

Screen Shot 2015-08-23 at 12.09.11.png

Screen Shot 2015-08-23 at 12.08.55.png

Screen Shot 2015-08-23 at 12.08.35.png

Screen Shot 2015-08-23 at 11.23.55.png
 
Update 19/01/2016

Mijn eerste custom desk is in 1 stuk verkocht, wat zowel een nieuw budget als de nodige plaats heeft opgeleverd voor wat desk 2.0 zal worden.

Intussen zijn de onderdelen besteld.

Dit is wat er al is binnengekomen:

Moederbord: Gigabyte Z170X Gaming-3
CPU: Intel Core i5-6600K
RAM: 16GB Corsair DDR4-3000 (2 latjes van 8GB)
Voeding: Corsair CX750M
Ik heb ook nog een 256 GB M.2 SSD op de kop kunnen tikken :).

Hier wacht ik nog op:
Processor koeler: Thermaltake 3.0 water ultimate
GPU: Gigabyte GTX 970 Gaming G1

Ik weet het, geen fancy custom waterkoeling, maar dat liet het budget even niet toe. Om dit "goed" te maken, zal ik zorgen dat de afwerking qua gesleevde kabeltjes (Bitfenix) en qua verlichting tip top wordt!
 
Het leuke aan mijn desk is dat ik alles kan upgraden en helemaal niets moet veranderen aan mijn loop of indeling.
Is ook makkelijk uit elkaar te halen, gewoon poten, achterkant en de desk zelf.
Wel gebruik ik een toetsenbord tray (met een deskpad) waardoor ik minder beenruimte heb, maar dat maakt niet veel uit.

Laat maar zien wat je er van maakt, en veel succes met je build :)
 
Update april 2016

Wegens verhuis heb ik dit project nooit kunnen verderzetten. Aangezien ik nu in een appartement woon, heb ik ook geen plaats meer voor modding enz. Daarom heb ik uiteindelijk besloten om een ikea bureau aan te schaffen en om een case te kopen en daar alle hardware in te stoppen.

Ik ben uiteindelijk op de Thermaltake Core V31 uitgekomen, omdat die me deed denken aan de Mac Pro G5 en toch plaats genoeg biedt voor mijn 360 AIO koeler. Daar heb ik 3x Thermaltake Luna Red LED 120mm fans bijbesteld en om het geheel een mooie toets te geven, heb ik van Casemod de mooie black-red gesleevede set besteld :).

Ondertussen is de Corsair voeding in RMA omdat die een vreselijk lawaai maakte. Voorlopig zit er een OCZ 600w in.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg
 
Laatst bewerkt:
aaah mensen met dezelfde gedachte! ik had namelijk een soortgelijk idee; enkel dan luchtkoeling, en een enkele plaat waar m'n benen onderzitten (en waarin jouw reservoirs getekend zijn), had je al nagedacht over verdere implementatie, of tips om mee te beginnen?
je huidige build ziet er strak uit!
koelt ook wel aardig zo zeker?
 
aaah mensen met dezelfde gedachte! ik had namelijk een soortgelijk idee; enkel dan luchtkoeling, en een enkele plaat waar m'n benen onderzitten (en waarin jouw reservoirs getekend zijn), had je al nagedacht over verdere implementatie, of tips om mee te beginnen?
je huidige build ziet er strak uit!
koelt ook wel aardig zo zeker?

Dankjewel :). Ja ik mag zeker niet klagen over de koeling. Heb hem ondertussen wel uit elkaar moeten halen voor de nieuwe build waarmee ik bezig ben.

Ik zou deze bureau uiteindelijk misschien niet in MDF doen. De reden waarom is dat je MDF met een breedte van 1cm niet verstek kan zagen. Ga voor een pure houtsoort die zo fijn mogelijk verstek kan worden gezaagd. Op die manier kan je de hele boel in elkaar knutselen met houtlijm.

Die plek tussen mijn benen en de bovenplank zou hier gebruikt kunnen worden voor een dun schof :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Quint0sz Quint0sz - Quint - Flat desk PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
Vannos Vannos: Pc and desk gallary Gallery & Build Logs 2
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
P Desk-case advies Cases en Modding 2
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
JaPeMo JP[D]: Ikea Jerker PC Desk.... Gallery & Build Logs 22
B Desk XXL Gallery & Build Logs 7
B Desk icm tube res Waterkoeling 7
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
Freddy GEVONDEN: Modwerk aan voet platen van mijn Cross Desk Gevonden 3
Freddy Vector Desk / Bureau behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
Hightower the desk by Hightower Gallery & Build Logs 535
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
Freddy Freddy's Cross Desk :) Gallery & Build Logs 373
B Desk pc design eerst in karton maken. Cases en Modding 1
B Bouli - Patrick Boelhouwer - Bouli's PC / Bouli's Desk Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
CDA441 The Desk Rev 2.0 Gallery & Build Logs 106
jev09 The Desk "Red Dragon" Gallery & Build Logs 52
H Even voorstellen, Haraldje - ROG DESK - Harald de Vries Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
U [CCIP] An unexpected Desk Gallery & Build Logs 70
CDA441 Project: The Desk Gallery & Build Logs 178
R Nieuwe Build: JeMi Desk Gallery & Build Logs 11
L Liahkim - Youri - Thermaltake GT10 en binnekort Cross desk van RH! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
PasLis Desk Art Gallery & Build Logs 509

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan