• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Boefmans

Hoe heb je de top van de kast zo netjes gekregen???
Ik heb sinds kort zelf ook een 800D maar wil het lieft zo min mogelijk verwoest.......aanpassen aan de kast :)

Ik zit te denken dat ik maar een 5,25" reservoir ga plaatsen maar ik een dual gpu + cpu loop maken waar een 240 rad en een 480 rad setup gaaan gebruiken...die mod aan de top ziet er uit alsof het stock is.....vertel op :) wat is je geheim...
 
fp1n34.jpg


beetje beter wegwerken boefman
past allemaal makkelijk
morgen word de route nog korter heb lading 45 en 90 en andere fittingen binnen

480 rad boven in 120 rad op de achterkant en zo'n hele dikke 120 rad (dubbele eigenlijk) onderin en grootste tube res (250 dacht ik ?)

wilde eerst ook 240 rad onder maken maar besloot het toch niet te doen ivm de pomp plaatsing
 
fp1n34.jpg


beetje beter wegwerken boefman
past allemaal makkelijk
morgen word de route nog korter heb lading 45 en 90 en andere fittingen binnen

480 rad boven in 120 rad op de achterkant en zo'n hele dikke 120 rad (dubbele eigenlijk) onderin en grootste tube res (250 dacht ik ?)

wilde eerst ook 240 rad onder maken maar besloot het toch niet te doen ivm de pomp plaatsing

kwijl, hebben hebben hebben.
Hoe hebben jullie dit geplaatst dan?....dremel aan de bovenkant en deze eroverheen ofzo?
 
inderdaad.

@dsp: ik weet dat het past, het past bij mij ook. maar volgens mij zitten bij jou de aansluitingen voor de slangen aan de achterkant? dat ging met mijn rad net niet. Aan de voorkant dus, aangezien ik daar ook een fancontroller en een dual bay res heb zitten werd het wat gefruts om erin te krijgen, met aansluitingen. Vrij rottig bochtje van rad naar res :)

maar met wat geklooi kun je met een 800d dus vele kanten uit. Ik wil de kast wellicht wel kwijt overigens, moet alleen nog een laternatieve kast hebben. DUs als je geduld hebt :)
 
Mijn 480 rad zit aangesloten aan de voorzijde Boefmans

Ik heb onder de klep van de kast aan de voorzijde een 2 bay lcd scherm van alphacool zitten
Die neemt aan de binnen zijde niet veel ruimte in waardoor de slangen er makkelijk langs konden lopen
Dan 1 lege bay en daarna fancontroller en dvd fikker
Als je je fancontroller 1 plekje lager plaatst moet je wel weg kunnen komen denk ik met je slangen van je rad
 
Laatst bewerkt:
Kunnen jullie eens wat duidelijkere foto's maken van jullie aansluitingen van binnen?
Ik ben benieuwd hoe netjes ik die 480 grill kan plaatsen....zal waarschijnlijk wel lelijk schuin gaan.
 
Valt wel mee, de rad zelf hangt strak recht. Gedoe bij mij is dat het een dikke rad is met push pull, en dat het bay res er net onder zit. Naar bochtje dus 240 graden ofzo). Dus ik zal je een bay res afraden met deze Setup :)
 
pm me anders wat foto's ofzo...en welke rad grill gebruik je....het lijkt bijna stock dat die 4 fans er stock zo in/op kunnen.
verder...waarom push/pull....meer geluid en volgens mij bijna verwaarloosbare temp verschillen...?
 
Ik zoek wel op welke grill het is.

Zit er idd strak op.

Push pull: omdat het kan. Zit een fancontroller bij. Daarbij: was mijn eerste build, zou het nu anders doen. Ik heb nogal wat overkill aan koeling, als ik de fans nog niet half open zet en het is 26 graden omgevingstemp en ik zet full load op CPU 2500k op 46 en gtx580 tegelijk gaat de CPU naar ongeveer 50-54 graden. Zet ik de fans hoger: geen verschil. Zet ik de graka uit: geen verschil, maw: wss is de temperatuur gebottlenecked door warmeteafdrwcht CPU- water, niet zozeer de rads ea.

Ik ga er snel een gtx580 bijzetten, en wil op termijn naar een kast met drie of 4 480s met low speed fans :)

Btw, push pull op 480: 4x 4250 fans (lawaai als die vol opengaan) en 3x 1850 (de 4e is stuk geen zij ok de boel daarvoor open te zetten). In de praktijk staan enkel die 1850s half open samen met de 2x 1750 140mms op het 140mm rad .
 
daarom kom je zo rot uit boefmans had f niet gelezen dat je push/pull had :D
heb net mijn loop omgegooid en yup mijn eerste lekkage :S 1 fitting niet goed vast
lang leve de uitvinding van papier hahaha
 
Oww ik dacht dat je die 2 waterblokken had besteld van bitspower en erop had gezet...
Ik zit zelf nu met het dillema.. Ik heb al sinds jaar en dag mijn 2 580 lightnings maar de waterblokken ervoor zijn 175 p.s. En Freddy gaf aan, pas over een maand of 3,4 te bestellen....

Ga ik daar nu op wachten of verkoop ik me kaarten, koop 2 standaard 680's en zet daar EK blokken op en ben ik nog meer geld kwijt....

Me kast staat nu half gevuld en vrijdag komt me dual bay pump/res van Koolance en dan wil ik toch echt een besluit hebben gemaakt.

Mijn D800 heb ik gisteren gemod en de 2e drive bay is weg en er ligt nu een Swiftech 240LP rad in..

Ben je nog in de markt voor 2 580 Lightnings :)
Ze halen in SLI, luchtgekoeld, 1ghz (y)
 
Terug
Bovenaan