dess
Member
Oke freddy hier is ie :026:
Buildlog voor mijn Blue-Sun project.
Waarom wc in mijn pc?
Mensen die mij hebben geholpen in mijn eerste draadje hier hebben het misschien gelezen, misschien ook niet.
Een tijd terug begon zich iets vreemds voor te doen.
Mijn pc begon te crashen tijdens games.
Na wat onderzoek, kwam ik erachter dat mijn grafische kaart onder desktop ruim 100 graden was.
Vervolgens met een lichte game (shaiya mmo) getest, hierbij liepen de temps op tot 115 - 120.
Iets ging er dus grondig mis met de kaart.
De fan draaide dus dat kon het niet zijn, enige dat over bleef zou de pomp dan zijn.
Die conclusie was juist, het printje van de pomp was defect.
Na wat wikken en wegen heb ik besloten om zelf een waterkoeling te gaan fabriceren.
Wat gaat het worden?
Ik heb besloten om een extra kastje te gaan fabriceren die bovenop mijn pc kast geplaatst gaat worden.
In mijn systeem komen 2 rads, namelijk de TFC Xchanger 240 Double en een Black Ice GT Xtreme 240, op deze rads worden Yate Loon fans met blauwe leds geschroefd
Als resovoir gebruik ik de EK-Multioption Reservoir 150
De slang die ik gekozen heb is Masterkleer 1/2 waardoor feser uv black gaat stromen.
Voor wat contrast komt hier uv oranje anti-knikveer omheen.
Voor de cpu heb ik na advies gekozen voor het Supreme Acetal LT blok
Het gpu blok van MSI laat ik zitten.
Verder om de boel wat op te leuken nog 2 UV licht setjes besteld.
En om de fans enigsinds stil te houden heb ik er ook nog een fancontroler bij gedaan
heb je al wat foto's?
yep
Om te beginnen, zoals mijn pc er nu uitziet.... let niet op al de knopen in de bedrading ^^
Pompje (ter vergelijking naast literfles feser. lol HUGE MF)
De pomp is 3 standen (30\45\60 watt), maar ga deze regelen met een dimmer.
Pakketje zoals ie binnen kwam:
Uitgepakt
Fannetjes op de rads geschroefd:
Ondertussen ben ik ook al flink aan het knutselen geweest.
Ik ben voornamelijk met de behuizing en de pomp aan de slag geweest tot nu toe.
Houten behuizing in de grondverf (wordt geheel zwart met wellicht een logo in oranje)
Pompmotor in de verf gezet:
Pomphuis zwaar behandeld met de dremel rip-off en 4 lagen verf erop :066:
Op dit moment ligt alles te drogen, de behzuing heeft ook al een dunne laag zwarte verf ondertussen. (geen foto)
Gezien daar nog gaten voor de rads in moeten komen, verf ik die goed als ie helemaal klaar is.
Ik heb ondertussen ook al twee raampjes gemaakt voor de behuizing(ook geen foto)
Dit is hem voor nu eventjes.
Even lekker douchen en dan er op uit :033:
Buildlog voor mijn Blue-Sun project.
Waarom wc in mijn pc?
Mensen die mij hebben geholpen in mijn eerste draadje hier hebben het misschien gelezen, misschien ook niet.
Een tijd terug begon zich iets vreemds voor te doen.
Mijn pc begon te crashen tijdens games.
Na wat onderzoek, kwam ik erachter dat mijn grafische kaart onder desktop ruim 100 graden was.
Vervolgens met een lichte game (shaiya mmo) getest, hierbij liepen de temps op tot 115 - 120.
Iets ging er dus grondig mis met de kaart.
De fan draaide dus dat kon het niet zijn, enige dat over bleef zou de pomp dan zijn.
Die conclusie was juist, het printje van de pomp was defect.
Na wat wikken en wegen heb ik besloten om zelf een waterkoeling te gaan fabriceren.
Wat gaat het worden?
Ik heb besloten om een extra kastje te gaan fabriceren die bovenop mijn pc kast geplaatst gaat worden.
In mijn systeem komen 2 rads, namelijk de TFC Xchanger 240 Double en een Black Ice GT Xtreme 240, op deze rads worden Yate Loon fans met blauwe leds geschroefd
Als resovoir gebruik ik de EK-Multioption Reservoir 150
De slang die ik gekozen heb is Masterkleer 1/2 waardoor feser uv black gaat stromen.
Voor wat contrast komt hier uv oranje anti-knikveer omheen.
Voor de cpu heb ik na advies gekozen voor het Supreme Acetal LT blok
Het gpu blok van MSI laat ik zitten.
Verder om de boel wat op te leuken nog 2 UV licht setjes besteld.
En om de fans enigsinds stil te houden heb ik er ook nog een fancontroler bij gedaan
heb je al wat foto's?
yep
Om te beginnen, zoals mijn pc er nu uitziet.... let niet op al de knopen in de bedrading ^^
Pompje (ter vergelijking naast literfles feser. lol HUGE MF)
De pomp is 3 standen (30\45\60 watt), maar ga deze regelen met een dimmer.
Pakketje zoals ie binnen kwam:
Uitgepakt
Fannetjes op de rads geschroefd:
Ondertussen ben ik ook al flink aan het knutselen geweest.
Ik ben voornamelijk met de behuizing en de pomp aan de slag geweest tot nu toe.
Houten behuizing in de grondverf (wordt geheel zwart met wellicht een logo in oranje)
Pompmotor in de verf gezet:
Pomphuis zwaar behandeld met de dremel rip-off en 4 lagen verf erop :066:
Op dit moment ligt alles te drogen, de behzuing heeft ook al een dunne laag zwarte verf ondertussen. (geen foto)
Gezien daar nog gaten voor de rads in moeten komen, verf ik die goed als ie helemaal klaar is.
Ik heb ondertussen ook al twee raampjes gemaakt voor de behuizing(ook geen foto)
Dit is hem voor nu eventjes.
Even lekker douchen en dan er op uit :033: