• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

BloodRED

PlayGamble

New member
Hoi HighFlowers

Ik start hierbij mijn eerste casemod project, dit ga ik doen met een Coolermaster Enforcer kast.

Wie ben ik??
- Ik ben Marcel ben 17 jaar oud als opleiding doe ik MBO ICT.

Waarom de naam BloodRed:
- Dit omdat ik de de kleur rood veel wordt gebruikt en vooral de echte bloed rode kleur.

De volgende hardware ga ik gebruiken
- Behuizing : Coolermaster Enforcer
- Moederbord : ASRock Fatal1ty Z77 Performance
- Processor : Intel I5 2500K
- Geheugen : 8GB Corsair Vengeance
- SSD : Crucial M4 128 GB
- HDD : Samsung Spinpoint F4 1TB
- Voeding : ModXStream Pro 700W
- Controller : Aerocool Touch 1000

De volgende waterkoeling ga ik gebruiken
- CPU Block : EK-Supreme HF
- Radiator : EK-CoolStream RAD XTX 240
- Pomp : EK-DCP 4.0 Pomp
- Reservoir : EK-Multioption RES X2 - 150 Basic
- Slang : TUBE Masterkleer 12,7/9,5 CLEAR
- Fittingen : Bitspower...

Dit wordt mijn setup er kunnen nog paar veranderingen in komen maar dan horen jullie dat vanzelf als je het volgt.

UPDATE #1
Ik ben als eerste begonnen met hele kast uitelkaar tehalen en alles optemeten.
dsc01012d.jpg


Toen heb ik een schets van een plaat gemaakt die ik boven de voeding wil hebben zodat je kabels op die plek niet ziet en je nog hoop ruimte heb om wat kwijt tekunnen, toen heb ik snel me opa gebeld en gevraagd of hij het kon maken en ja hoor dat ging wel lukken zij die, en die middag kwam die nog langs met de plaat, naar wat gaten boren en wat bij slijpen/schuren enzovoort is die aardig naar mijn zin.
dsc01013q.jpg


dsc01010mi.jpg


dsc01009ct.jpg


Dit was het weer voor vandaag.
Wat hoop ik volgende keer telaten zien. ik ga de plaat beplakken met carbon folie en ik heb bestelling bij highflow gedaan met alle fittingen en fans en nog wat stuff.

Als jullie tips hebben hoor ik dat graag.
:039:
 
Aah weer een build om te volgen! Succes!

Verder een paar op/aanmerkingen en vragen:
Wat wil je verder gaan doen? Wat zijn je plannen?
Je vergeet het beste stukje hardware, namelijk de videokaart! Welke gaat dit worden en ga je deze waterkoelen?
Wat wil je allemaal waterkoelen met de 240 rad?

Verder ben ik heel benieuwd naar wat deze build ons gaat brengen, hoop op snel een nieuwe update!
 
@ChillPascal
Als eerste dankje. :)
Als eerste dan die plaat van carbon maken, ook komt er een ledstrip onder de ssd maar dat zul je later wel zien en er komt nog een ledstrip met afstandbediening door de kast, en er komen rode gesleevde kabels in, de video kaart zat ik nog aan tedenken misschien een gtx 660? of misschien dat ik ergens een leuke niet al teduren videokaart kan krijgen. alleen dacht ik dat je op een 240 rad geen cpu en 1 videokaart kan koelen maar dat weet ik niet zeker.
 
@ChillPascal
de video kaart zat ik nog aan tedenken misschien een gtx 660? of misschien dat ik ergens een leuke niet al teduren videokaart kan krijgen. alleen dacht ik dat je op een 240 rad geen cpu en 1 videokaart kan koelen maar dat weet ik niet zeker.

Mocht je voor een 660 gaan, zou ik zeker de 660Ti aanraden!
Verder, ik koel m'n CPU (i7 2600k) en m'n 2 videokaarten (560Ti SLI) en m'n 4 ram modules met een 240 en een 120 rad! +- 30-35C op Idle en zo'n 50C op load.
Verder ga ik er vanuit dat een CPU en 1 GPU prima gekoeld worden d.m.v. een 240 rad. Anders kun je altijd nog een rad voor de 120 outtake zettten ;)
 
Update #2

UPDATE #2

Zoals beloofd zou ik vanmiddag weer een update plaatsen, ik ben gister avond en vanmiddag bezig geweest met de carbon follie op de plaat teplakken dit is me goed gelukt vind ik zelf en dat voor het eerste. :)

DSC01014.JPG

DSC01015.JPG

DSC01016.JPG

En om het tevieren dat ik klaar was kreeg ik lkkr appelflap met slagroom en koud colatje, onder het koffie drinken zij me moeder ineens er staan een bus van gls op de stoep ik er heen gelopen, en ja hoor een paketje van highflow.

DSC01017.JPG

Snel uitpakken!!!

DSC01018.JPG

DSC01019.JPG

DSC01020.JPG

DSC01021.JPG

Maar nu vraag ik me wel af waarom die gls chaffeur me lolly heeft opgegeten vond hem heel lekker denk zat er namelijk geneen bij :icon_eek:

Dat was het weer voor vandaag.
 
Update #3

Ik had gister avond wat tijd dus ik ben weer lekker bezig geweest met me binnen gekomen spullen en omdat foto`s meer zegt dan worden heb ik hier weer wat leuke foto`s.

DSC01022.JPG

DSC01023.JPG

DSC01024.JPG

DSC01025.JPG

DSC01026.JPG

DSC01027.JPG

Er komt snel weer update.
 
Update #5

Heej Highflowers :))
Sorry dat ik geen update heb geplaats ik had het druk dus, en als ik mee aan de gang ging deed ik het het niet hele poos daarom heb ik ook weinig foto`s sorry, maar ik heb wat leuke foto`s gemaakt van hoe de kast er nu uit ziet.
De dingen die ik nog ga doen is een kleine wc videokaart erin voor overclokken, en nog wat kleine aanpassingen en dan is die klaar en ga ik weer sparen voor andere project.
Foto`s:
DSC01212.jpg

DSC01213.jpg

DSC01214.jpg

DSC01215.jpg

DSC01216.jpg

Bedankt voor het kijken :))
 
Vraagje, waar heb je je carbonfolie gekocht en voor hoeveel ?
Verder ziet t er netjes uit :)

Hier heb ik het destijds gekocht. Is niet duur en goede kwaliteit.

@build: De build ziet er echt nice uit. Ben zelf geen fan van rood maar dit ziet er zo goed uit dat ik miss in de toekomst maar eens een rode build ga doen ipv blauw. Keep up the good work.
 
Terug
Bovenaan