• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Black Elite

Update #7

Zo heren, vandaag is het er eindelijk van gekomen; begonnen met het in elkaar zetten van het frame.

Wij laten ons niet weerhouden door het eerste beetje sneeuw van dit winter. En natuurlijk staat de vuurkorf erweer om onze handen om de zoveel tijd lekker op te warmen!
DSCF1905-317Custom.jpg


DSCF1910-326Custom.jpg



Het oude kleedje ligt er klaar voor, net zoals alle stukken die straks een geheel moeten vormen.
DSCF1901-313Custom.jpg



Een begin maakt door de achterplaat voor de voeding op de bodem te schroeven
DSCF1902-314Custom.jpg


Binnenplaat en rooster voor de fan vastgezet
DSCF1904-316Custom.jpg


DSCF1903-315Custom.jpg



Het systeem voor de 4 5,25” bay’s geinstalleerd. Moet zeggen dat het nog wel een exact werkje was omdat het dan ook maar NET paste i.c.m. de radiator en de 200mm fan.
DSCF1907-318Custom.jpg


DSCF1908-319Custom.jpg


En toen stonden de ramen en backplate ook. Direct maar even het reservoir gemount. Ben toch van mening dat die gravering een ontzettende toegevoegde waarde heeft.
DSCF1911-320Custom.jpg


DSCF1912-327Custom.jpg


DSCF1913-328Custom.jpg


DSCF1914-321Custom.jpg


DSCF1915-322Custom.jpg


DSCF1916-323Custom.jpg



Changes:
Verder is er een kleine verandering in hardware; de 3770k heeft plaats gemaakt voor een 2600k. Wanneer ik een 3rd gen CPU zou gebruiken moest ik het moederbord weer flashen, waar ik eerlijk gezegd niet op zat te wachten.

Ik besloten gebruik te gaan maken van UV-Led’s i.p.v. de coldcathodes.Deze UV-Led strip heb ik besteld bij Mark (Wwwicked). Nogmaals bedankt kerel, zeer puik werk!
Kon helemaal samenstellen aan mijn eisen; Volle lengte (305mm), Beplakt met carbon folie, lange kabel (1000mm) en een 3pin fan connector zodat ik de ledstrip kan aansluiten op mijn fancontroller.
DSCF1918-330Custom.jpg


IMG_0349-329Custom.jpg


En dat was hem alweer voor deze keer. Dit moet nu toch wel een goede indruk geven van de kast. Alles loopt nog voorspoedig en ben zeer tevreden hoe het is gelopen tot dusver.


To do:
1. Wielen, houtjes en backplate voor ’t moederbord plaatsen
2. 3 grote platen triplex zagen (Fan holes, powerbutton, drivebays en natuurlijk de ramen). Daarna schilderen en de kast ermee beplakken. Als het goed is, moet dat op deze manier een mooie afwerking geven.
3. Hardware/waterkoeling installeren
 
Alleen beetje jammer dat de sleeve van de strips niet goed blijft zitten. Had geen kleiner maatje meer liggen en geen zwarte kabels (18AWG van HF is niet zo flexibel als dat het leek) :(.
 
Update #8

Laat ik maar eens beginnen met iedereen een gelukkig en voorspoedig 2013 te wensen!

En nu natuurlijk waarvoor jullie hier allemaal gekomen zijn, de deskmod.

Ik ben na de vorige update begonnen met het vastmaken van de wieletjes. Eventjes aftekenen, boren en de eerste zat al vast.
DSCF1984-372Custom_zpsebcdb993.jpg


En daar is de rest...
DSCF1987-373Custom_zps397a5551.jpg


Diezelfde dag nog een klein pakketje binnengekregen van Highflow. Dat het klein is, maakt ’t er niet minder spannend om... De meeste weten waarover ik het heb, hehe ;)
DSCF2023-003Custom_zps4317d63c.jpg


Veel verbindingsspullen, koelpasta, temperatuur meter (Inline) en het mooiste: De Lapping kit!
DSCF2026-002Custom_zps375c4a82.jpg


Dit zijn simpelweg 7 vellen schuurpapier van gridgrootte P400 t/m P2500. En worden gebruikt om een CPU (of bijv een heatsink) te schuren. Veelal zijn deze CPU’s niet helemaal vlak en geven ze de hitte niet onder ideale omstandigheden over. Het schuren (lappen) moet dit verbeteren. Het kan wel tot 10 graden schelen (onder load). Voor meer informatie verwijs ik jullie door naar dit topic

De vellen
DSCF2029-007Custom_zpsd754a580.jpg


En de CPU
DSCF2027-005Custom_zps1dbcf9e3.jpg


Begonnen met een cover maken voor de achterkant van de CPU, zodat deze niet beschadigd.
DSCF2031-009Custom_zps60de0ac7.jpg


DSCF2032-010Custom_zps55eee4fb.jpg


En done...
DSCF2035-013Custom_zpsba9baa35.jpg


De onderkant (natuurlijk:p)
DSCF2036-014Custom_zps2f34f4c0.jpg


Omdat het schuren wel meerdere uren in beslag kan nemen, heb ik iets om te tijd te doden. Blijft geweldig!
DSCF2033-011Custom_zps33b30c87.jpg


En beginnen
IMG_0503-374Custom_zpsd35b0e1d.jpg


Na 10 minuten schuren op het grofste papier zie je duidelijk dat de CPU bol staat in het midden
IMG_0504-375Custom_zps86e53455.jpg


Nog een tijdje later op hetzelfde grid
IMG_0505-376Custom_zpsa460f2af.jpg


IMG_0507-378Custom_zpsea150548.jpg


Toen was het allemaal koper, en is de CPU al ‘echt’ vlak. De rest is voor de looks de verfijning van het oppervlak.
IMG_0508-379Custom_zpsacc5739a.jpg


Begint al een beetje te spiegelen
IMG_0513-384Custom_zps6f9628fe.jpg


IMG_0515-386Custom_zps72167570.jpg


IMG_0516-387Custom_zpsee245c0e.jpg


IMG_0517-388Custom_zps7db793c4.jpg


Zo, voor mij is die klaar nu. Ik ga met opzet niet voor een spiegelfinish want, op deze manier hecht de koelpasta beter en heeft de CPU een groter oppervlakte om de hitte aan af te geven (ribbels geven meer oppervlakte dan en strakke afwerking). Ik denk niet dat dit negatief zal zijn voor de hitteoverdracht, mocht het wel zo zijn kan ik het altijd later nog bijwerken. Maar voor nu: Wie niet waagt, wie niet wint!
IMG_0520-390Custom_zps17b90e1c.jpg


IMG_0521-391Custom_zps4001c817.jpg


IMG_0518-389Custom_zpsb2fb7ee6.jpg



Betrekkende de kast en dan vooral de beplating. Ik kreeg toch m’n twijfels bij het triplex om meerdere redenen, waaronder: lastig te zagen, brokkelt af, niet sterk, lastig met schilderen.

Ik heb dus tijdens kerst een mailtje gestuurt naar een lokaal metaalbewerkingsbedrijf. Deze belden mij vandaag en heb morgen al een afspraak. Het idee is dus nu om het omhulsel uit 1 aluminium plaat te halen. Wanneer dit gebeurd zal ik zeer waarschijnlijk de plaat nog naar de poederlakker sturen voor een perfecte finish, yay!

Jullie horen van mij!
 
Ziet er mooi uit :D
Om even op het niet volledig spiegel schuren terug te komen, maar daar is vrees ik maar weinig van aan. Ten eerste moet je in gedachten houden dat pasta veel minder goed geleid dan metaal, dus als je 'kloof' hebt die je opvult met pasta, dan geleid die pasta in de kloof veel slechter dan dat ze er niet is (maw opgevuld met koper).

Ten tweede moet je rekenen dat dit op microscopisch niveau is en je altijd wel wat kloven hebt, maar hoe minder hoe beter. Uiteindelijk komt het op neer dat hoe minder oppervlakte ruwheid, hoe beter de warmtegeleiding in het geval van koper > thermal paste > koper, omdat je thermal paste daar altijd als 'weerstand' zal werken tov. de geleidbaarheid van het koper. Als het bijv. koper > water is, zoals in je waterblok het geval is, dan klopt je redenering wel ;)
 
Erg netjes gedaan maar kwam die cpu nu nieuw uit de doos?..was het dan niet verstandiger om eerst ff te testen? :p
Hehe dankje! Hehe heb m ofcourse wel even getest. Maar goed dat je t aangeeft, vaak genoeg wordt dit vergeten!

netjes hoor !
Thnx Kenny

Ziet er mooi uit :D
Om even op het niet volledig spiegel schuren terug te komen, maar daar is vrees ik maar weinig van aan. Ten eerste moet je in gedachten houden dat pasta veel minder goed geleid dan metaal, dus als je 'kloof' hebt die je opvult met pasta, dan geleid die pasta in de kloof veel slechter dan dat ze er niet is (maw opgevuld met koper).

Ten tweede moet je rekenen dat dit op microscopisch niveau is en je altijd wel wat kloven hebt, maar hoe minder hoe beter. Uiteindelijk komt het op neer dat hoe minder oppervlakte ruwheid, hoe beter de warmtegeleiding in het geval van koper > thermal paste > koper, omdat je thermal paste daar altijd als 'weerstand' zal werken tov. de geleidbaarheid van het koper. Als het bijv. koper > water is, zoals in je waterblok het geval is, dan klopt je redenering wel ;)

Yes, begrijp je ook, en zo dacht ik ook eerst. Maar denk nog steeds dacht de hechting en warmteoverdracht net zo goed zijn als wanneer de cpu 'volledig' vlak is.

Natuurlijk geldt: wie niet waagt, wie niet wint. Kan het dus prima proberen dachtik zo, zal jullie zeker laten weten at de resultaten zijn.
 
Update #9

Allereerst wil ik Tim van Dutch Lion Customising bedanken voor zijn prachtige sleeve werk!



Verder denk ik dat deze update heel weinig woorden nodig heeft, kijk en geniet.

2013-02-15163912-BorderMakerCustom_zpsdc112ab8.jpg


2013-02-15163925-BorderMakerCustom_zps27975865.jpg


2013-02-15223715-BorderMakerCustom_zps50e234ae.jpg


2013-02-15224043-BorderMakerCustom_zpsb1c37297.jpg


2013-02-15224046-BorderMakerCustom_zps4eecea85.jpg


2013-03-20214506-BorderMakerCustom_zps5ec36f6a.jpg


2013-02-17133108-BorderMakerCustom_zps12bf8fbf.jpg


2013-02-23144345-BorderMakerCustom_zpscd2b1c7f.jpg


2013-02-23144419-BorderMakerCustom_zps1f5eac9c.jpg


2013-03-20214449-BorderMakerCustom_zps439d9b2f.jpg


2013-03-20214454-BorderMakerCustom_zps4947bc82.jpg


En alles bij elkaar!

2013-03-08192105-BorderMakerCustom_zps354e2bfb.jpg


Dat was het qua sleeving. Nu verder met de kast.

Afgelopen week een moment gevonden om de kap(pen) op te halen welke waren gefabriceerd bij GSMetaal in Vriezeveen. Heb er twee laten maken om toch nog een beetje met kleuren te kunnen experimenteren, over kleuren gesproken; een van de kappen wordt binnenkort gepoederlakt (mat, zwart).

2013-03-14095238-BorderMakerCustom_zpsd006b942.jpg


Volgens mij moet dit al een aardig beeld geven. Wanneer de kap gelakt ik zal ik de set-up afmaken en de hardware inbouwen. Vooralsnog ben ik veel weg van huis i.v.m. stage, ik durf dus niet te zeggen hoelang het nog gaat duren, maar dat het komt kan ik met zekerheid zeggen.

En dat was ‘m dan al weer voor deze update..!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X-Tripiot [IN-ACTIVE] Coolermaster Elite 330 All-Black version Met window Verkocht 1
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
E Black Friday 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 5
Jason EK-Classic Kits D-RGB - Black Nickel Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black/Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron CS635 - Lighted Fan Controller (ARGB+PCI) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Raijintek Morpheus 8057 Black Heatpipe VGA Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
pilotter MDPC-X Heatshrink 4:1 MEDIUM - black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
G EK Black Nickel Fittingen krijgen raare vlekken Waterkoeling 2
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan