• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bitspower fillport

Calimero

Banned
Bitspower 2xG1/4" Fillport Silver Shining

In mijn optiek zit er een enorme ontwerpfout in deze fillport.

Dit komt met name tot uiting als je 'm in het dunne blik, waar de meeste
kasten van gemaakt zijn, wilt monteren.

De schroefdraad loopt niet tot het einde door zodat de lubberige rubber
ring er binnen de kortste keren tussen weg kruipt zodat de hele fillport
weer los zit.

Dit had simpel opgelost geweest als er voor de rubber ring een soort kerf
aangebracht was zodat deze meer opgesloten komt te zitten.

Ik had gezien de reputatie van Bitspower zeker meer power van deze bits
verwacht.

Ik kan nu eerst weer naar de bouwmarkt om een fiber ring te halen in de
juiste maat.

P.s.
Deze exacte tekst heb ik ook in de shop achter gelaten.
 
Ik denk dat het gat dat je gezaagd hebt iets te groot is. De rubberen ring moet er namelijk niet doorheen passen, maar aan de bovenkant tussen de fillport en het paneel in klemmen. Zou dat t probleem kunnen zijn?
 
Ik heb hier geen problemen met de fillport hier hoor, heb er 2 in de behuizing (2mm dik alu en 2 gaten van exact 20mm) zitten en alles past goed.

Dus wat is dan het probleem, de kast met het te dunne materiaal of de hoogwaardig gefabriceerde BP fillport?
 
Je kan van dat hoogwaardige product verwachten dat het op meerdere kasten van toepassing is, ook al wijken deze iets af van de standaard.
Ik kan niet zeggen dat ik wat dunner plaatstaal een verbijsterend vreemde verschijning vind voor een kast.
En dat dan zo'n "hoogwaardig product" dan al meteen niet past...
 
1) Ik zaag geen gaten van slechts 20mm, die boor ik. Het gat is dus strak 20mm.
Ik heb zo'n boor die in stapjes van 2mm groter wordt, zo'n "kerstboom" zeg maar.

2) Ik laat me niet alleen voor een fillport dwingen tot een dure 2mm alu kast, punt.
Daarbij zal mijn aangedragen oplossing ook in een alu kast tot betere resultaten leiden.

Ik heb er nu een fiber ring tussen, probleem op zich opgelost, al blijf ik bij mijn mening.

Oh ja, de kast is van Cooler Master, het kon dus zelfs nòg erger / dunner !!
 
Nou opgelost toch?

Lijkt me niet echt een reden om een product 2 sterren te geven. Het doet z'n werk alleen zou je misschien een paar verschillende maten ringetjes willen hebben.

Modden is modden en niks gaat gesmeerd.
 
Ik heb hier geen problemen met de fillport hier hoor, heb er 2 in de behuizing (2mm dik alu en 2 gaten van exact 20mm) zitten en alles past goed.

Toch nog even expliciet mijn visie op deze quote ....

Als je in 2mm alu een gat boort kun je al vast ietsje de volgende maat boren
zodat je een schuin kantje aan het gat krijgt waar de rubber ring mooi in valt.

Vrij logisch dat je dan niet de problemen hebt die je bij 99 van de 100 kasten
wèl zou hebben met deze fillport.
Alles dunner dan 1mm levert problemen op.
 
Nou opgelost toch?

Op zich wel maar ik blijf het een tekortkoming van het product vinden.

Lijkt me niet echt een reden om een product 2 sterren te geven.

3 had mischien no op z'n plaats geweest, meer niet.
De oplossing die ik aandraag is iets wat je bij elke fitting ziet als je het
ringetje er af haalt. Waarom dan bij een fillport niet ?
Het ringetje zit er zodat geknoeide vloeistof je kast niet in kan.
Ik was echter beter af geweest zonder ringetje en schroefdraad tot het eind.

Het doet z'n werk alleen zou je misschien een paar verschillende maten ringetjes willen hebben.

Waarom extra ringetjes ? Die kruipen er net zo hard tussen uit, of er zou al
een harde ring meegeleverd moeten worden.
En dan is nog steeds beter dat de rubber ring in een gleuf / sleuf valt.

Modden is modden en niks gaat gesmeerd.

Dan had ik wel kwaliteits spul gepakt met KIWA keurmerk :p
 
Maar klemt i niet goed vast? Die van mij zitten potdicht wanneer ik ze aandraai. (buiten de kast los in mijn handen). Daar komt geen speld of papiertje meer tussen. De 0-ringen van die van mij zijn ook alles behalve lubberig. Die zitten strak om de fitting en zijn dik genoeg om het schroefdraadloze gedeelte te overbruggen.
Waarschijnlijk doet Bp er dan tegenwoordig lubberige o-ringetjes bij. Alhoewel ik dit probleem dat je ermee hebt voor het eerst tegenkom.

Voor de rest blijf ik het een vijf sterren fillport vinden op de punten waar ik 'm in de shopreview op beoordeelt heb. Een gleufje voor het rubber ringetje zou zeker een verbetering zijn. Waarschijnlijk dat Bp dat niet gedaan heeft, omdat het op deze manier prima functioneert en er (nog) geen klachten zijn.
 
Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom je zo'n boze, negatieve toon gebruikt. Die had ik hier op t forum nog niet gezien...
Meestal als iemand dit soort problemen tegenkomt zie je een thread die om advies vraagt of een post in het worklog die een oplossing uitlegt.

Ik snap je irritatie trouwens wel hoor, ik kom constant dit soort problemen tegen omdat ik mooie spullen met goedkope rotzooi combineer :p
Maarja, dat is ook de kunst van het modden, de plezier van het tweaken. Problemen maken en ze dan weer oplossen, bijvoorbeeld met een extra alu ring of een beetje ducttape/electrical tape om het materiaal op de goede plek wat aan te dikken.
 
Advies is niet waar ik om zocht en zou ook in een ander deel van het forum thuis horen.

Mijn doel was vooral waarschuwen, al had ik daar mogelijk beter even mee kunnen
wachten tot ik ietsje bedaard was. (maandag of zo).

Maar blijkbaar mag men hier niet aan het "HF kindje" Bitspower komen ?
Zo komt het een beetje op mij over nadat ik als nieuweling ongezouten
mijn mening gegeven heb (en die heb ik nog steeds, zal ook niet veranderen).

Ik zou nog een heel verhaal typen maar ga vooral m'n grote mond maar weer
dicht houden ....
 
Haha mag men best aan het "HF kindje" BP komen :p

Ik heb trouwens dezelfde ervaring als Coolfris, toen ik beide fillports even dichtdraaide zaten beide delen strak op elkaar en kon er echt niks tussen.

Misschien een productiefout, maar die toon kan hier echt niet Calimero! Dat doen ze op Tweakers en HardwareInfo al genoeg :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
sir serial [GEVONDEN] Bitspower 2xg1-4 Fillport Matt Black Gevonden 1
sir serial [GEVONDEN] Bitspower Fillport Matt Black BP Gevonden 1
Harjo [GEVONDEN] Bitspower Fillport Matt black Gevonden 1
Alex Dikte Bitspower 2xG1/4" Fillport Matt Black BP-MBWP-C04 Waterkoeling 10
thiesggb [IN-ACTIVE] Bitspower 2xG1/4" Fillport Gevonden 1
Flythe Bitspower fillport HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
M Bitspower VGA Multi-Link Bridge For 2 Slots Application (POM) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Bitspower waterblock nvidia rtx3090fe Waterkoeling 4
Jason Bitspower Creator Rainbolt Tube Deluxe Kit 500M HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower BIG SALE% ?️ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower CPU Block Summit EF-X Golden - BP-WBCPUEFX-GD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Water Tank Hexagon 34 With RGB - BP-WTH34AC-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Bitspower offset fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Bitspower Touchaqua NOTOS O 120 PWM Fan Digital RGB (5PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Suggestion: Bitspower air-exhaust (automatic) and water-exhaust fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bokeh Bitspower reserve rubbers voor EMLA16 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Bitspower G1/4" True Brass Advanced Multi-Link For OD 16MM (4PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Fan and Digital RGB RF Remote Controller Hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Notos Xtal 120 Fan Digital RGB (3PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Creator Rainbolt Tube Deluxe Kit 500M HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
HighFlow Bitspower Advanced Multi-Link Hard Tube fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader Bitspower flow meter Waterkoeling 4
P Bitspower Elbow Pieces HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P Bitspower T-Block White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Bitspower Premium Summit M CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Bitspower Premium Stop Fitting, Deluxe White BP-DWPRE-06 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P Bitspower 16mm hard tube fittings Waterkoeling 2
DuctTape [TKA] Bitspower D5 Mod Kit Matt black 3x Verkocht 0
Hightower levertijd bitspower monoblock BP-MBASMXIE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Hightower Bitspower nvidia titan x pascal rgb ledstrip Waterkoeling 15
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Reservoir Adaptor Digital RGB (Acrylic) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
Alan8K Advies HARDTUBE Bitspower Enhance 16mm Waterkoeling 2
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
D Bitspower MonoBlock ASRX299EI RGB-Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Bitspower monoblock voor Asrock X299's. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Bitspower DIMM4 Block V2 met Dominator® Platinum Series Waterkoeling 2
Freddy Bitspower Water Cooling Kit Merge Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower bitspower ddc top adaptor clear HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R afmetingen bitspower d5 mod kit Waterkoeling 2
R Bitspower D5 mod met EK-XRES 100 Revo D5? Waterkoeling 0
L Bitspower D5 MOD TOP (Clear "S" Model) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TinusB Bitspower Matt Black Q-Block BP-MBQMB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan