• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP]Project: Duality (LianLi V1000b)

Begon zoal iets te vermoeden, ze zeurde waarom hij weer uit mekaar lag, mijn leuke antwoord was DAAROM :033:

Naja, zsm die PA120.3 binnenhalen, ondanks dat ik er hier één heb liggen, maar die's voor Vendetta met oldskool spacing :D, Alhoewel ... Hmmm ...

Mijn moeder vind het ook altijd leuk als mn pc uit mekaar ligt. Kan ze niet uitstaan. T ding werkt toch waarom ga je dr aan sleutelen dan?

Ik: Dr zit stof in :021:
 
update 26 - 13 April 2010 - Simplicity
Na 2 dagen door te modderen zijn we er geraakt, op waterkoelingvlak is hij zo goed als definitief, enkel nog een paar kleine pruntjes zoals het reservoir voor de cpu-gpuloop dat een nieuw exemplaar wordt omdat deze er nogal belabberd uitziet. Op de TC PA120.3 moeten nog BP G3/8 to G1/4 converters komen zodat het wat meer blingt, fans vervangen door Gentle Typhoons van Scythe, etc ... Morgen een nieuw CPU blokje, maar dat mount ik pas na once upon a festival, welke het is verklap ik niet.
Een keuze die gemaakt is, is geen DVD brander meer in de kast, helemaal niet erg wat ik gebruik dat ding zelden/nooit, enkel voor misschien 3 CD/DVD’tjes te branden, windows te installeren en COD4 te spelen, laatste is simpelweg op te lossen door een NOCDcrackje erop te mikken.
Maargoed, over naar wat foto’s met bijpassende uitleg ...

1zxp990.jpg

De hele kast in stukjes overal op de grond.


4g3fv4.jpg

Midplate even bijschuren, deze was al voor een polijstbeurt geprepareerd, een hele tijd geleden, omstreeks oktober 2009 ofzo, maar nooit gepolijst en is redelijk wat krasjes rijker geworden, dus even over scuren met nat, dan komt alles wel weer goed.


23sx93k.jpg

Rondje Belgom, dat doet zoals jullie wel weten redelijk wat wonderen, wel ziehier, het resultaat, bevat nog redelijk wat onverwijderbare krassen, maar het kan er goed mee door.


10miicn.jpg

Ene radgril, jawel die van BP, maar wat zou dat witte toch zijn, daar moeten toch fans komen, of werd er hier out-of-the-box gedacht?


11vgokm.jpg

Een of ander random shot met allemaal random meuk@werktafel.


zbrbo.jpg

Hmmmz, dat brengt opklaring, allemaal kleine raampjes, natuurlijk is het 1 stuk plexi, donkere plexi, geeft een leuk effect wanneer er licht van binnenuit komt. Wat er zou onder kunnen zitten daar voorin, mag je lekker zelf bepalen, de vorige foto verraadt het wel wat, maar goed ...



2rxz2nc.jpg

Spelen met licht en spiegeleffectjes van de midplate ...


2dahe6b.jpg

Eén ledstrip, één foto met de camera in het donker van de kast, geeft dit mooie effect, ow ja en voor moest je het nog niet gemerkt hebben, de kast is weer helemaal in mekaar gestoken, met vijsjes die ik onder andere ook voor Vendetta had besteld, maar ik had er meer dan in overvloed besteld, dusja, genoeg voor 2 kasten, misschien zelfs 3.


fa3m21.jpg

Nu komt de bus uit de mouw zei ik ooit eens met mijn zat hoofd op café, wel hier is de bus in de mouw, PA120.3, ene gepolijste die normaal voor Vendetta bedoeld was, maar hij heeft in Duality zijn plaats gekregen, deze plaats gaat hem perfect af, 1cm vrij onderin, en ongeveer evenveel bovenin, perfect fit. De radiatorbeugels zijn ook wat aangepast om daar te kunnen plaatsnemen. De nopjes voor het schuine stukje zijn de nieuwe pompmounts, ergens gevonden in een doosje en had er net genoeg, nu zullen de pompjes gaan zweven, maar er komt nog wat extra mouse onder gemoffeld, zodat ik zeker ben van een stille operatie van de pompen.


iwnhp3.jpg

Nog wat gemoffel en kijken of alles zou passen ivm met de fans, ook heb ik het rad gisteren ook eens doorgeflusht aangezien die hier al enkele maanden niks lag te doen en dan is er de kans dat er wat vuil in zit niet onmogelijk, maar er zat niks van prut in.


2yyb3tz.jpg

Nog een leuk donker-shot, achterop zien we een oude bekende terugkomen, de RX120 van XSPC, deze heeft even opzij gelegen, hij zal gaan zorgen voor de afkoeling van de moederbordloop, en aangezien dat maximaal op zo’n 60w zou komen, zal dat echt geen probleem mogen zijn voor deze jongen, aangezien hij al een HD4870+P35 moederbord gekoeld heeft, wat hem wat zwaarder viel, maar het was geen onmogelijke taak voor deze jongeheer. Als fan krijgt hij een Scythe Gentle Typhoon 1850rpm, later misschien zelfs 2.

Terzijde, alle fans gaan binnekort aangestuurd worden door een mCubed miniNG fancontroller, omdat er voorin geen plaats meer voor is ivm met het rad, deze komt morgen aan, uit de stock van heer Freddy van Highflow.


6pn4ts.jpg

Vandaag was het dan tijd om de open setup af te breken, op de foto een berg harde schijven om u tegen te zeggen, zeker als je weet dat ze allemaal in deze midi case passen + een bijna 100% dual loops interne waterkoeling.

Tevens even mijn ervaring met de PA160.1 mededelen, deze radiator is werkelijk waar een beest, gooi er een cheapo Yate Loon tegen en mijn Q9550@4Ghz bleef gewoon zonder enig probleem sub 50°C op alle cores terwijl die voor RRTech WCG aan het doen was. Volle belasting dus. Met dank aan Eddy van it-service om deze voor mij gereserveerd te hebben en hem nogvorens ik hem besteld had mee te verzenden met mijn voorlaatste bestelling daar, leuke verassing.


fn48pf.jpg

Hier de kast, klaar om al de hardware zich terug te laten nestelen in zijn interieur.

Bedankt voor het lezen en tot straks, dit was slechts deel 1, straks komen de pr0npics, eerst een kleine pauze.

Gelieve niet te ver weg te lopen van uw toestel tijdens de reclame, zo meteen gaat het verhaaltje weer verder.

Added after 38 minutes:

Update 27/Part2/Pr0nUpdeet - 14 April 2010 - Illuminaughty

Reclame is gedaan, dus nu over naar de kast waar ze nu staat, hoe ze eruitziet, wat ze doet en dit is vooral Jambers niet.

Ik waarschuw nog even, deze update kan een verhoogde kwijlproductie veroorzaken, dus gelieve even een handdoek onder uw mond te houden of op uw bureau te leggen, voor u nog uw toetsenbord naar de vaantjes helpt, indien u kiest voor uw toetsenbord wat opzij te schuiven, dan kan u achteraf jouw bureau nog even oppoetsen met je kwijl, deze is een minder propere methode, desalniettemin waarschijnlijk even effectief.

Laat de show beginnen met het begin van de opbouw, tevens mijn oprechte excuses voor het vergeten nemen van ene hele hoop al dan niet essentiële foto’s, waar nodig, zal de tekst wel inspringen.


2cwx3yf.jpg

Beginnen met de opbouw, doen we zoals Coolfris, met een matje op de midplate om krassen en andere schade te voorkomen.


rwne4k.jpg

Loops beginnen zich te vormen, blauw witte thema, zo strak mogelijk, reservoirplaatsingsprobeersels, zoals je ziet geen kleine multiresjes 100 meer maar 150’s.


993wae.jpg

Hier is het dan, opgepast.
Alle kabels moesten wel nog aangesloten worden, maar de waterkoeling kon opereren zoals het moet, actief zijn is ook wel een gepaste term. De resjes hangen aan zelfgefabriceerde beugeltjes (niet die van plexi, die zwarte dingen voor het rad), welke een pain in the arse waren om te mounten. Of ik het wel helemaal goed vind wee ik niet, ik wou zo veel mogelijk van het rad zichbaar houden omdat dit toch wel iets heeft, maar zo komt wel de kabel van de verlichting in beeld, die moeten we nog eens wat langer maken.


2zr1el5.jpg

Dit is wat er van bovenaf te zien valt, de blingblingradiator, gpublok, enfin ja, een hoop bling.


28m24hd.jpg


xgl34w.jpg

Mooi overzichte op wat zich voorin schuilhoudt.


rrqkyg.jpg

Wat hoger.


2yp0w0m.jpg

Cable management, dat is helemaal nog niet nodig, zolang de goede oude neo he 550 niet gesleeved is doe ik daar niks aan en laat ik dat zo openstaan. De sleeving neem ik trouwens over van Coolfris voor een leuk prijsje, alvast een hoeraatje voor hem !


2uemt4x.jpg

En dan nu even een droge foto, met flits genomen, zo staat hij erbij ’s voorlopig wel goed, wachten is het op de sleeve en nog wat “prulletjes” die binnenkort komen.

Dat was het, ik hoop dat u genoten heeft van uw nacht of ochtend.

“EINDE”
 
Laatst bewerkt:
Update 27 - 14 April 2010 - Theme From discotheque

Oi lezers en lezeressen.

Updatetijd want vandaat kwam er een man aan de deur met een pak van GLS aan, een GLS-busje en een pakketje voor mij, zoals ik verwachtte was dit het pakketje van Freddy.


bhy7fs.jpg

Uiteraard konden we deze hap niet ongeopend laten.


723dr8.jpg

Maar het enige wat ik kon vinden was een Highflow TP8 goodie bag -_-.


hsmfck.jpg

Dan maar de zak op z’n hoofd en er viel dit leuks uit ...


1zvetlv.jpg

Het leukste van al, dit doosje.


250jr4w.jpg

Met deze leuke inhoud.


24vplbb.jpg

Uit curieuziteit het blok direct opengemikt omdat ik wist dat de jet plate die er stock in zit niet de beste is, dus moest er een andere geselecteerd worden. Ook wou ik de verschillen weten met de oude supreme, vandaar even de tops ernaast gelegd van mijn supreme die in een doosje waren opgeborgen, de tops zijn nagenoeg gelijk ontworpen, enkel rond de inlet, dus naar de outlet toe is er bij de HF wat meer ruimte, een iets breder gangetje. Een ander verschil was de bodem, die lijkt heel hard op die van een EK supreme LT, dat blok heb ik hier niet meer liggen dus daar kon ik geen vergelijking mee maken, maar daar zit h’m toch een verschil met dat van de oude, waar er een dikkere base is met vinnen die daar in uitgeslepen zijn, wat als resultaat had dat die base zogezegd vlak was (binnenin) maar de vinnen zaten erin, hier zitten ze zer bij wijze van spreken op.


2ir0qdx.jpg

Alle jet-plates, die rechtse kan je zelf iets van maken met wat dremelkunsten. De 2e zat er stock in.


5ldqhg.jpg

Deze is degene die ik heb uitgekozen, lijkt mij redelijk wat water door te laten, alhoewel die 4e ook wel een redelijke kanshebber was op dat vlak ...


b8kmu.jpg

Scythe Gentle Typhoon 1850RPM@Gesleeved@geïnstalleerd@RX120 en gaan en stilte.


2wqab91.jpg

Als laatste heb ik mij een uur zoet kunnen houden met die mCubed miniNG fancontroller. Heel wat gepruts om er uiteindelijk achter te komen dat ik die niet softwarematig kan aansturen, maar dat het analoog moet omdat ik h’m als stand alone gebruik. Icm met een T-balancer BigNG kan je deze wel aansturen. Dat of een aquaero zal het dan worden voor Vendetta.
Nu goed, ik heb redelijk wat liggen prutsen met sensors en verschillende mogelijkheden van het dingetje, dat de fans bv harder zouden gaan spinnen vanaf een bepaalde temperatuur hoger is als de ingestelde waarde, dat werkt, maar de fan draait dan enorm traag (omdat je maar tot 20°C kan gaan) en het water van de cpu/gpu loop is helemaal niet zo warm, ondanks mijn WCG voor RRtech met mijn cpu@100% belasting. Dat van de mobo/ram loop is wel wat warmer, zou een ideaal watertempje zijn om een bad in te nemen.
De instelling dat de fans op 60% zouden draaien om een bepaalde tempinstelling aan te houden werkt ook redelijk maar voor die Gentle typhoon waarmee ik zitten testen heb is dat wat traag, zelfs als die bijna maximaal draait hoor h’m bijna niet, dus je kan die maar beter laten performen !
Dus mijn miniNG staat op analoog ingesteld zodat ik elk kanaal een bepaalde fanspeed meegeef. Al bij al voor zijn geld zeker geen slechte koop, want je moet weten dat deze 50w per kanaal kan leveren, icm met een BigNG is hij imho wel idealer om te gaan gebruiken.

Einde van de update, als de pakjes van Coolfris en Eddy hier zijn, dan volgt er weer wat upgedeet.

“EINDE”
 
Update 29 - 17 april 2010 - Restart

Goedeavond, vandaag was ik terug van Once Upon a Festival, kleinschalig alternatief festivaletje hier in de buurt. Na mijn tent eens gedweild te hebben vond ik dat het tijd wert voor een frisse douche en mij eens aan mijn pctje te zetten om die Supreme HF nickel in te bouwen.

Uiteraard wou ik ook nog iets anders inbouwen.


5oe9t.jpg

Daarvoor was deze doos van it-service nodig, Al een geluk dat ze gisteren geleverd is terwijl ik ergens scheef rond liep


11h5wef.jpg

Deze bevatte een externe dvdbrander, een nieuw blinkend, vers 150mm res, wat shrink en snoep die ik vrij snel naar binnen heb gewerkt.


2nq5fdx.jpg

Gelijk aan de slag gegaan, begonnen met de cpu/gpuloop leeg te maken door een stubbytje, wat slang en de fles aan die loop te hangen, kraantje open en legen maar die handel.


v6830k.jpg

Na wat gevroet heb ik de oude supreme eruit gehaald, dan maar even naast zijn jongere broer gelegd, imho toch wel 2 mooie blokjes.
De oude supreme zat trouwens ook wel vol met prut en andere vuiligheid, ook was heel de binnenkant van de koperen top zwart uitgeslagen, uiteraard daarnet even een beurt met ketchup gegeven, maar er zal nog eentje met keukenazijn ook volgen, zodat het zeker proper kan opgeborgen worden. De bodem had er minder last van.


f37qfc.jpg

Dan kwam het bovenste prentje even voor in mij. Ik had flink als ik ben braaf mijn nieuwe Supreme HF nickel ingebouwd, maar door al het blinggeweld was ik ietsje vergeten. Dat had ik helemaal nog niet door, alles zag er goed uit, de pc werkte, ik startte uit gewoonte coretemp op en zag een temperatuur (@Full load met wcg voor RRtech) van 87°C voor de warmste core@4Ghz, dat was helemaal niet goed want met dit blok z’n voorganer deed 40°C minder@full load.
Daar zit iets niet snor. Ietwat ontmoedigd raakte ik het ijskoude waterblok aan ..., hmmm, uit mekaar halen die hap !


rm1iiw.jpg

Deze kleinigheid over het hoofd gezien, ik had h’m er laten aanhangen zodat de bodem mooi zou blijven woensdag. En nu in al mijn enthousiasme door de bling heb ik h’m er zo opgestopt, en “remove before use” helemaal vergeten. Je kan wel zien aan het wittere MX2 gedeelte dat mijn pastafdruk goed is, je merkt ook meteen de bolle onderkant van het blok op.
Aan mijn Q9550 vond ik een mooie papieren pannenkoek.


jpvfv9.jpg

Sticker eraf en opieuw mounten die hap !


ao5k6u.jpg

Uiteraard, zo gezegd, zo gedaan :D.


w2orcx.jpg

Klaar was ik, van de gelenheid nog wat gebruik gemaakt om de andere loop wat bij te vullen, want na een paar daagjes komt er heel wat lucht uit.


103sppz.jpg



ap7ejl.jpg

GT powah!


11v2z42.jpg

Dit leuke uitzicht heb je van bovenaf !


2jg05g5.jpg


Zo dat was het, tegen de volgende keer zal waarschijnlijk de voeding haar beurt gekregen hebben !

“EINDE”
 
Ziet er best leuk uit. Dacht je nog wat rond die voeding te bouwen of wat bedoel je als je zegt dat deze de volgende keer aan beurt is? Die hangt (letterlijk) er momenteel inderdaad een beetje verloren bij :)
 
Epic facepalm² moment. :lol: Je was zeker verblind door de schoonheid van het blokje. :D

Ziet er overigens weer erg goed uit allemaal. Mooi stukje zilver daar in het reservoir. :p
Haha, idd, verblind, en gewoon, op een gegeven moment ben je er denk ik zo hard mee bezig dat je daar zelfs niet meer op let, maar dan krijg je als ervaren wc-er toch wel even zo'n Nubish moment ...:eusa_doh:

Ziet er best leuk uit. Dacht je nog wat rond die voeding te bouwen of wat bedoel je als je zegt dat deze de volgende keer aan beurt is? Die hangt (letterlijk) er momenteel inderdaad een beetje verloren bij :)
Zoals staat in een van de vorige updates, hangt er nu mijn HX750 gewoon los bij omdat er sleeve van coolfris die van Xelation komt aankomt voor de voeding die er normaal in zit, dat is een Antec Neo He 550, eens die gesleeved is dan kan die er terug in met de lian li psu-extender. Deze voeding was reeds gesleeved sinds een maand of 2
ow ja en Thx :)
 
Wat zijn de temperaturen nu met dit blokje?
Kan je al iets zeggen over de prestaties? ben ik wel benieuwd naar:028:

Goed, wel wat meer schommelingen als met de oude supreme

@Full load doe ik nu 43-43-39-43@4Ghz@1.34v
mijn flow is er sowieso hard op verbeterd, mijn water sputtert iet wat rond in mijn reservoir, wat wel leuk is :D, die laatste core durft wel eens tot 48°C gaan en die eerste ook, de andere 2 blijven +- constant qua temps.

een heel erg goede vergelijkingstest is het niet echt, want mijn gpu dumpt ook nog water in de loop, alhoewel dat in idle modus van de kaart te verwaarlozen is, naja prestaties zijn, goed, ik ben er tevreden over net als over mijn oude supreme die een grondige poetsbeurt moet krijgen, ochja het was al weer van deze zomer geleden dat die nog gepoetst was.

Wat ik idle aflees in windows is gewoon 37-35-34-34, wat niet echt klopt, ergens is er iets mis met die sensors in die cpu's ..., gooikope rotzooi ook :p
In het bios kan ik als hij net aanstaat 23°C voor de cpu aflezen, en het is hier 22°C, hmmm :p
 
haha nog nooit een facepalm moment gehad :p Ik heb ook nog maar weinig koelers gemonteerd dat wel.

Maar je maakt dr mooi werk van!

We doen ons best !

Speciaal voor Duriel !

Update 30 - 24 April 2010 - Sneaky

Snel sneaky update heel erg vroeg in de morgen voor ik ga werken.


jzzf3m.jpg

De rol van Coolfris ...


lb5e1.jpg

2 uurtjes later was ik zo ver, gisteren vrijdag dan de 2x PCI-e en de molex kabels gedaan.


qovq0m.jpg

Candy of was het nu supreme HF nickel?


dhfpck.jpg

Blingboooooy van voorin. De BP schroefdraadconverters zijn ook besteld, loop moet dan leeg, maar moest sowieso, zit wer wat vuil in m’n grakablok dat nog uit het rad komt, wss van zo ’n paar maand leeg te staan.

Dat was het, vanavond waarschijnlijk meer, anders na griekenland, volgende week als dan ook mijn 4 Gentle Typhoons 1850rpm binnen zin, een dunne 1cm fan van Scythe en wat splitterkabeltjes, eens de pc dan dicht is, dan blijft hij dicht tot kerstvakantie voor eerste onderhoud :D.
Dan komt er ook een periode dat ik geen geld meer wil uitgeven aan mijn pc, wat gaan we dan doen? AHA achter de wijven aan natuurlijl !

“EINDE”
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Oli4v [BiP]Project Vendetta Gallery & Build Logs 166
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
Oli4v [BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !) Gallery & Build Logs 82
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
L [BiP] LeMoN's Rig Gallery & Build Logs 76
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan