update 26 - 13 April 2010 - Simplicity
Na 2 dagen door te modderen zijn we er geraakt, op waterkoelingvlak is hij zo goed als definitief, enkel nog een paar kleine pruntjes zoals het
reservoir voor de cpu-gpuloop dat een nieuw exemplaar wordt omdat deze er nogal belabberd uitziet. Op de TC PA120.3 moeten nog BP G3/8 to G1/4 converters komen zodat het wat meer blingt,
fans vervangen door Gentle Typhoons van Scythe, etc ... Morgen een nieuw CPU blokje, maar dat mount ik pas na once upon a festival, welke het is verklap ik niet.
Een keuze die gemaakt is, is geen DVD brander meer in de kast, helemaal niet erg wat ik gebruik dat ding zelden/nooit, enkel voor misschien 3 CD/DVD’tjes te branden, windows te installeren en COD4 te spelen, laatste is simpelweg op te lossen door een NOCDcrackje erop te mikken.
Maargoed, over naar wat foto’s met bijpassende uitleg ...
De hele kast in stukjes overal op de grond.
Midplate even bijschuren, deze was al voor een polijstbeurt geprepareerd, een hele tijd geleden, omstreeks oktober 2009 ofzo, maar nooit gepolijst en is redelijk wat krasjes rijker geworden, dus even over scuren met nat, dan komt alles wel weer goed.
Rondje Belgom, dat doet zoals jullie wel weten redelijk wat wonderen, wel ziehier, het resultaat, bevat nog redelijk wat onverwijderbare krassen, maar het kan er goed mee door.
Ene radgril, jawel die van BP, maar wat zou dat witte toch zijn, daar moeten toch
fans komen, of werd er hier out-of-the-box gedacht?
Een of ander random shot met allemaal random meuk@werktafel.
Hmmmz, dat brengt opklaring, allemaal kleine raampjes, natuurlijk is het 1 stuk plexi, donkere plexi, geeft een leuk effect wanneer er licht van binnenuit komt. Wat er zou onder kunnen zitten daar voorin, mag je lekker zelf bepalen, de vorige foto verraadt het wel wat, maar goed ...
Spelen met licht en spiegeleffectjes van de midplate ...
Eén
ledstrip, één foto met de camera in het donker van de kast, geeft dit mooie effect, ow ja en voor moest je het nog niet gemerkt hebben, de kast is weer helemaal in mekaar gestoken, met vijsjes die ik onder andere ook voor Vendetta had besteld, maar ik had er meer dan in overvloed besteld, dusja, genoeg voor 2 kasten, misschien zelfs 3.
Nu komt de bus uit de mouw zei ik ooit eens met mijn zat hoofd op café, wel hier is de bus in de mouw, PA120.3, ene gepolijste die normaal voor Vendetta bedoeld was, maar hij heeft in Duality zijn plaats gekregen, deze plaats gaat hem perfect af, 1cm vrij onderin, en ongeveer evenveel bovenin, perfect fit. De radiatorbeugels zijn ook wat aangepast om daar te kunnen plaatsnemen. De nopjes voor het schuine stukje zijn de nieuwe pompmounts, ergens gevonden in een doosje en had er net genoeg, nu zullen de pompjes gaan zweven, maar er komt nog wat extra mouse onder gemoffeld, zodat ik zeker ben van een stille operatie van de
pompen.
Nog wat gemoffel en kijken of alles zou passen ivm met de
fans, ook heb ik het rad gisteren ook eens doorgeflusht aangezien die hier al enkele maanden niks lag te doen en dan is er de kans dat er wat vuil in zit niet onmogelijk, maar er zat niks van prut in.
Nog een leuk donker-shot, achterop zien we een oude bekende terugkomen, de RX120 van
XSPC, deze heeft even opzij gelegen, hij zal gaan zorgen voor de afkoeling van de moederbordloop, en aangezien dat maximaal op zo’n 60w zou komen, zal dat echt geen probleem mogen zijn voor deze jongen, aangezien hij al een HD4870+P35 moederbord gekoeld heeft, wat hem wat zwaarder viel, maar het was geen onmogelijke taak voor deze jongeheer. Als fan krijgt hij een Scythe Gentle Typhoon 1850rpm, later misschien zelfs 2.
Terzijde, alle
fans gaan binnekort aangestuurd worden door een mCubed miniNG fancontroller, omdat er voorin geen plaats meer voor is ivm met het rad, deze komt morgen aan, uit de stock van heer Freddy van
Highflow.
Vandaag was het dan tijd om de open setup af te breken, op de foto een berg harde schijven om u tegen te zeggen, zeker als je weet dat ze allemaal in deze midi case passen + een bijna 100% dual loops interne waterkoeling.
Tevens even mijn ervaring met de PA160.1 mededelen, deze
radiator is werkelijk waar een beest, gooi er een cheapo Yate Loon tegen en mijn Q9550@4Ghz bleef gewoon zonder enig probleem sub 50°C op alle cores terwijl die voor RRTech WCG aan het doen was. Volle belasting dus. Met dank aan Eddy van it-service om deze voor mij gereserveerd te hebben en hem nogvorens ik hem besteld had mee te verzenden met mijn voorlaatste bestelling daar, leuke verassing.
Hier de kast, klaar om al de hardware zich terug te laten nestelen in zijn interieur.
Bedankt voor het lezen en tot straks, dit was slechts deel 1, straks komen de pr0npics, eerst een kleine pauze.
Gelieve niet te ver weg te lopen van uw toestel tijdens de reclame, zo meteen gaat het verhaaltje weer verder.
Added after 38 minutes:
Update 27/Part2/Pr0nUpdeet - 14 April 2010 - Illuminaughty
Reclame is gedaan, dus nu over naar de kast waar ze nu staat, hoe ze eruitziet, wat ze doet en dit is vooral Jambers niet.
Ik waarschuw nog even, deze update kan een verhoogde kwijlproductie veroorzaken, dus gelieve even een handdoek onder uw mond te houden of op uw bureau te leggen, voor u nog uw toetsenbord naar de vaantjes helpt, indien u kiest voor uw toetsenbord wat opzij te schuiven, dan kan u achteraf jouw bureau nog even oppoetsen met je kwijl, deze is een minder propere methode, desalniettemin waarschijnlijk even effectief.
Laat de show beginnen met het begin van de opbouw, tevens mijn oprechte excuses voor het vergeten nemen van ene hele hoop al dan niet essentiële foto’s, waar nodig, zal de tekst wel inspringen.
Beginnen met de opbouw, doen we zoals Coolfris, met een matje op de midplate om krassen en andere schade te voorkomen.
Loops beginnen zich te vormen, blauw witte thema, zo strak mogelijk, reservoirplaatsingsprobeersels, zoals je ziet geen kleine multiresjes 100 meer maar 150’s.
Hier is het dan, opgepast.
Alle kabels moesten wel nog aangesloten worden, maar de waterkoeling kon opereren zoals het moet, actief zijn is ook wel een gepaste term. De resjes hangen aan zelfgefabriceerde beugeltjes (niet die van plexi, die zwarte dingen voor het rad), welke een pain in the arse waren om te mounten. Of ik het wel helemaal goed vind wee ik niet, ik wou zo veel mogelijk van het rad zichbaar houden omdat dit toch wel iets heeft, maar zo komt wel de kabel van de verlichting in beeld, die moeten we nog eens wat langer maken.
Dit is wat er van bovenaf te zien valt, de blingblingradiator, gpublok, enfin ja, een hoop bling.
Mooi overzichte op wat zich voorin schuilhoudt.
Wat hoger.
Cable management, dat is helemaal nog niet nodig, zolang de goede oude neo he 550 niet gesleeved is doe ik daar niks aan en laat ik dat zo openstaan. De sleeving neem ik trouwens over van Coolfris voor een leuk prijsje, alvast een hoeraatje voor hem !
En dan nu even een droge foto, met flits genomen, zo staat hij erbij ’s voorlopig wel goed, wachten is het op de sleeve en nog wat “prulletjes” die binnenkort komen.
Dat was het, ik hoop dat u genoten heeft van uw nacht of ochtend.
“EINDE”