• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP] Jownaz' DS77B

Jownaz

Junior Member
project.png


Intro / Info
Dit wordt mijn eerste echt build. Ik heb hiervoor al wat geprutst met mijn vorige case (CM Centurion 5) maar had toch nood aan een groter beestje. Mijn oog was gevallen op de A77B van Lian-Li: veel ruimte, plaats voor mijn HD's en ik vind het gewoon een prachtige kast. Ik ga gewoon mijn onderdelen die ook in de CM zaten houden. Volgend (academie)jaar heb ik een laptop nodig voor school dus dat krijgt voorrang op nieuwe hardware.

Hardware
De onderdelen die ik ondertussen ongeveer 2 jaar zal hebben. Omdat ik niet echt meer game volstaat dit op het moment nog wel.
  • Gigabyte EP45-DS4
  • Intel Q9450
  • 4 latten van 1GB Corsair XMS2
  • nVidia 9600GT
  • Scythe KazeMaster
  • 6 HDD's
Daarnaast zal ook mij Illuminated keyboard, G5-muis, Stereo-installatie en dualscreen setup de randapparatuur vormen.

Watercooling
Ik verwacht de onderdelen overmorgen (dinsdag dus) te ontvangen. Uiteraard zal ik jullie dan ook rijkelijk voorzien van foto's! :d
  • Heatkiller rev.3
  • PA120.3
  • DCC1+ 18w
  • Bitspower barbs
  • EK Multiopt. Res
  • Clear tubes
De 9600GT gaat niet worden gekoeld, is gewoon niet echt de moeite. Als ik nieuwe hardware koop ga ik die natuurlijk wel betrekken in het waterfestijn, maar dan zal de loop ook wat herzien moeten worden. Oli4v gaat me donderdag assisteren bij de installatie, hij pakt dan zijn dominators en een 120-rad mee, misschien komen die er dus ook nog wel in!

Voor de rest heb ik nog wat kleine zaakjes besteld zoals koelpaste en cleaner, ledstrip, thermosensor en een Scythe KazeMaster Pro (die de 1e editie gaat vervangen).

Wat is er al gebeurd
  • Sleeving: ATC/PCI/Sata (MDPC-X)
  • Window-mod (moet nog mooi afwerken, slijpen is gebeurd)

Wat gaat er nog gebeuren
  • Nadenken en uitwerken van de loop
  • Slijpwerken voor rad bovenaan
  • Slijpwerken voor cable management
  • Heel de WC inbouwen
  • Na de examens keer goed feesten


Wat gaat er mischien gebeuren
  • Toch de 9600GT in de loop trekken, MCW60 komt altijd van pas
  • 120-rad achteraan

Voila, dat zal het zo ongeveer zijn. Schetsen enzo heb ik niet, het is mijn eerste wc-setup dus alles indenken is vrij moeilijk zonder effectief alles vastgehad te hebben (lijkt mij). Ik heb de builds van de laatste weken hier op HF allemaal gevolgd en ben denk ik echt wel vertrokken met het hele watergebeuren!

Bij deze willek Oli4v bedanken, zonder hem zou ik nooit met WC zijn begonnen en stond ik nu ook nergens!

Foto's volgen dus een van deze dagen! :033:
 
Laatst bewerkt:
Succes eh bro, ma da's geen probleem wss, stuur mij wel nog es door wat ek precies moet meenemen want ik weet het ook nemeer vanbuiten ze en belt mij donderdag maar wakker@ iets voor 7 :p

Kzou wel nog ne grakaupgrade doen en die meewateren, maar daar is achteraf ook nog tijd voor ;)
 
Succes eh bro, ma da's geen probleem wss, stuur mij wel nog es door wat ek precies moet meenemen want ik weet het ook nemeer vanbuiten ze en belt mij donderdag maar wakker@ iets voor 7 :p
Ja kmoet zien dak er zelf ook ui graak :D En ja kzal da 's morgens nog wel keer herhalen ^^

Kzou wel nog ne grakaupgrade doen en die meewateren, maar daar is achteraf ook nog tijd voor ;)
Ja das normaal het eerste dat vervangen wordt :icon_razz:
 
Bedanken nog wel :p Je hebt nu last van het WC virus. Net zoals oli. En da's nie goed voor je portemonnee ;)
Nee grapje. Ik ben super benieuwd!
Dat had ik ook al ondervonden: mijn instelling was "een beetje budget" dus niet al te veel geld uitgeven maar aan enkele honderde euro's zit je snel!
Succes met je build!
Ik volg hem ;)
Thx!

Als GLS zijn werk goed doet heb ik morgen mijn spulletjes. Zal zien of ik straks nog wat tijd vind om de pc open te gooien en wat foto's te nemen, anders gewoon alles morgen in het zonlicht ^^
 
update.png


Voila de beloofde foto's

Foto toen ik de case net had ontvangen:
DSC01898.JPG


Binnenkant leeg:
DSC01902.JPG


Teasertje voor de windowmod. Moet nog bijvijlen en schuren dus ga fototje voorzien als hij afgewerkt is ;) Deze vorm gaat het dus worden:
DSC01906.JPG


Met hardware, nogal rommelig want alles moet er morgen toch terug uit :p
DSC01917.JPG


En de sleeving (mijn allereerste keer :icon_razz:)
DSC01918.JPG

DSC01919.JPG


Rad komt zeker bovenaan, omdat ik vooraan mijn 6 HD's wil houden en res ga ik naast het mobo plakken. Ik ben ook nog van plan een gat te maken naast de ATX-connector zodat die kabeltjes mooi verdwijnen.

Zo dat was het voor vandaag! :028:
 
Moooi kastje, Binnenkant black makeee >?>??

Ik had mijn vorige case helemaal zwart gespoten en ik vind dat alu wel mooi nu. Als ik de binnenkant zwart maak dan laat ik het wel powdercoaten, was niet zo heel tevreden over het spuiteffect en vind coating ook gewoon mooier, maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik dat (in de buurt) kan laten doen. Ik ga morgen als de mobotray eruit is zien wa da geeft als ik dat opschuur en polijst, als het blingbling is ben ik content :D
 
Spreek je nu in codetaal? ^^

ot: mooie case. Ksou wel coaten or.

Hij heet het over de PSU. Vorige was kapot dus heb ik maar gekozen voor eentje op de groei ;) Toekomstgericht ^^

Gewoon lekker coaten inderdaad.
Ben zelf 60 euro kwijt geweest voor Lianli kast en een TJ07;)
Voor dat geld spuit je de kasten niet!:D

Ja blijkbaar toch veel mensen die zouden coaten. Waar laat je zoiets doen? Bedrijven die zich hier specifiek mee bezig houden? €60 is indd een mooie prijs!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
Oli4v [BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !) Gallery & Build Logs 82
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Oli4v [BiP]Project Vendetta Gallery & Build Logs 166
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
L [BiP] LeMoN's Rig Gallery & Build Logs 76
Oli4v [BiP]Project: Duality (LianLi V1000b) Gallery & Build Logs 242
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
J PC-A77B by Jownaz Gallery & Build Logs 3
Fedmas Gefeliciflowstaart ‎Jownaz & ‎Joren! Felicitaties 5
J DS77B Xtreme? Gallery & Build Logs 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan