• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bigwater 760i Uitbreiden?

Ik vraag me af of dat nou echt verschil uitmaakt?
Sinds de pomp het water ook weer door de 120mm radiator moet pompen.

Misschien dat Freddy hier iets meer over kan vertellen? :)
_______

Je weet dat je bij dit blok nog wel RAM sinkjes moet kopen (raad Enzotech aan sinds die 3M Thermal Tape gebruiken).

Freddy want denk jij? ik hoor dat jij er verstand van hebt
alvast bedankt alemaal voor de reacties:icon_jook:

Als je al een 360 rad in jouw loop hebt, dan zal een 120 rad erbij niet zo heel veel uitmaken.

Tenzij je flink gaat overclocken en bij load zal er wel aantal graden af gaan.
Bij idle/normaal gebruik niet veel denk ik.
De 360 kan dan al goed genoeg de warmte kwijt.

EK-FC9600 SLI Acetal
CODE: 993366

Aantal: X €42,74 = €42,74

Prijs Aantal BTW Subtotaal
€35,92 1 €6,82 €42,74

--------------------------------------------------------------------------------

Swiftech MCW60-R Universal
CODE: MCW60R

Aantal: X €42,00 = €42,00

Prijs Aantal BTW Subtotaal
€35,29 1 €6,71 €42,00

Wat is nou het beste hoor slechte verhaalen over de ram heat sinks.
Daar heb je met het fulcover block geen last van

Dat klopt, maar een fullcover blok is iets wat je alleen voor die kaart kan gebruiken. Heatsinks zijn helemaal niet slecht, alleen die van Swiftech hebben wel eens problemen met het blijven zitten (echter dacht ik dat ze nu ook 3M gebruiken) op de chipjes die van Enzotech niet :)

Een MCW60 kun je ook voor de volgende generatie gebruiken. Je hoeft dan niet weer opnieuw 50-60 euro te betalen voor een nieuw blok, misschien een tientje voor de mounting bracket (als die überhaupt al nieuw is).

Ik heb hier zelf 2 MCW60's liggen en die gaan nooit weg :p Dat is een investering waar je altijd wat aan kan hebben.
Verders ligt er in de kast ook een oude waterkoelingsblok voor een X1800XT van toen 50 euro waar ik nu dus niks meer mee kan ;)

Laatst bewerkt:
Full Cover blok is beter, dat koelt immers het gehele kaart met water.

Mensen vinden een Full Cover blok vaak te duur, daarom laten ze vaak die achterwege.

Maar de 9600 blokken van EK zijn nu bij ons in de aanbieding.
Voor de prijs hoef je het nu in ieder geval niet meer te laten :)

Dan moet je je keuze baseren op wat je zelf wilt.
Koop je de GPU alleen voor de 9600 of ga je in de nabije toekomst nog uitbreiden qua GPU?

Als je nu een Universeel blok koopt kan je die namelijk (met bijna 100% zekerheid) gebruiken op je volgende kaart, sowieso alle kaarten die nu op de markt zijn, op X2 kaarten na (kaarten met 2x een GPU op 1 PCB).

Als je nu het 9600 blok koopt en over een half jaar (bv.) wil je een nieuwe GPU, past je blok er niet op en moet je opnieuw een blok aanschaffen.

Als je het geld er voor over hebt, zeker een Full Cover block halen, sinds het net wat beter koelt, anders zou ik gewoon een Universeel blok kopen.
Die Enzotech Heatsinks hebben trouwens geen problemen en blijven gewoon zitten zoals ze behoren te doen.

Qua temperatuur komen dan de passief gekoelde chipsets van je kaart ook niet veel hoger uit dan de temperatuur in je kast.

Op mijn oude 8800GTX waren de chipjes maximaal 40 graden kan ik me zo herinneren, dat is altijd nog koeler dan met de stockkoeler en het maakt net zo weinig geluid als waterkoeling :p

En idd de keus ligt nu echt bij jezelf net als wat Source zegt :)

Welke water blokjes passen er op mijn moeder board ?
Gigabyte P35-DS3R
2r3bn1i.jpg

Het liefst water ge koeld maar goeie pasiefe blokjes zijn ook welkom
Welke koel pasta kun je het beste voor de cipset gebruiken?
En welke pasta voor de GPU?

Alvast bedankt MVG
Wilco

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan